Verslui geriausi – „Swedbank“ ir SEB bankai

Verslo žinių prenumeratorių apklausa parodė, kad geriausiais bankais bendrovės laiko pačius didžiausius ir tuos, kurių paslaugomis pačios naudojasi. Geriausiu mažos ir vidutinės įmonės laiko Swedbank, o didžiosios SEB.
Verslo žinios kartu su Lietuvos bankų klientų asociacija apklausė 556 Verslo žinių prenumeratorius įmonių vadovus ir finansų vadovus. Jie geriausiai įvertino Swedbank ir SEB bankus pirmajam 710 balų skyrė 58% apklaustųjų, antrajam 50%. Prasčiausiai buvo įvertini Medicinos (17%) ir Citadele bankai (18%).Visų bankų, išskyrus Nordea, klientai geriausiai įvertino savo banką. Apklausti šio banko klientai daugiausia balų skyrė SEB ir Swedbank. Tačiau reikia pažymėti, kad Nordea paslaugomis naudojasi tik 62 apklausti įmonių atstovai. Be to, banko vertinimą galėjo lemti tai, kad didelė apklaustųjų dalis yra ne tik Nordea, bet ir kitų bankų klientai.Visų kitų bankų paslaugomis besinaudojančios įmonės, daugiausia balų skyrusios savajam bankui, iš kitų bankų geriausiai įvertino arba SEB, arba Swedbank. DNB, Danske Bank ir Šiaulių banko klientams po jų banko geriausias Swedbank, o Medicinos ir Citadele bankų klientams SEB.
Dauguma įmonių, kurių darbuotojų skaičius iki 250, geriausiai įvertino Swedbank, antroje vietoje liko SEB. Didžiausios įmonės bankus vertino panašiai, tačiau viršuje jau atsidūrė SEB, kurį 710 balų įvertino 70%, o Swedbank 68% apklaustųjų.Apklausos metu respondentų taip pat buvo klausiama, ar jie rekomenduotų banką, kuriuo naudojasi, draugams, pažįstamiems. Daugumą bankų būtų linkęs rekomenduoti tik kas antras jų klientas, o Medicinos ir Citadele bankus tik kas trečias.Kita vertus, visų bankų klientų Net Promoter Score (rekomendacijos rodiklio) indeksai yra neigiami, tai reiškia, kad tarp jų klientų yra daugiau tų, kurie peiktų, nei tų, kurie rekomenduotų banko paslaugas draugams ar pažįstamiems (910 balų suteikę laikomi gerbėjais, 06 balus kritiškai nusistačiusiais, likę pasyviais klientais). Geriausią rodiklį, nors ir neigiamą, turi Swedbank.
Keisti banko neketina Tyrimas taip pat parodė, kad 54% apklaustų įmonių naudojasi vieno, 27% dviejų, likusios trijų ir daugiau bankų paslaugomis. Labiau savo finansus ir finansines paslaugas tarp skirtingų bankų yra linkusios diferencijuoti vidutinio dydžio ir didelės įmonės.Kas penkta įmonė savo veiklos istorijoje yra nutraukusi bendradarbiavimą su kuriuo nors banku bei atsisakiusi jo paslaugų. Prarastų klientų dalis daugumoje bankų yra panaši, ji siekia vidutiniškai 1213%. Daugiausia apklaustųjų yra atsisakę banko Nordea paslaugų, jų dalis nuo visų įmonių, kurios buvo ar yra banko klientės, sudaro 15%. Mažiausiai parastų klientų turi DNB ir Swedbank atitinkamai 8% ir 9%. Įmonės bankų paslaugų atsisako daugiausia dėl netenkinančių įkainių ar paslaugų kokybės, taip pat dėl to, kad bankas neteikia reikalingų paslaugų.Didžioji dauguma (82%) apklaustų įmonių neketina keisti bankų, kurių paslaugomis jos šiuo metu naudojasi. 7% įmonių yra pasirengusios keisti banko paslaugų teikėją per metus, o 11% ketina tai padaryti per 25 metus.Tarp apklaustų įmonių populiariausi yra Swedbank (naudojasi 53%), SEB (49%) ir DNB (31%) bankai. Vertinant įmonių darbuotojų skaičių, išsiskiria Danske Bank, kurio klientų portfelyje didesnė didelių (virš 250 darbuotojų turinčių) įmonių dalis, nei kituose bankuose.Vertinant atskiras bankų paslaugas, lyderiai buvo daug įvairesni. Kreditavimo paslaugomis labiausiai patenkinti banko Citadelė, Šiaulių banko, Danske Bank klientai atitinkamai 87%, 74% ir 73% šias paslaugas įvertino teigimai. Visi apklausti Danske Bank ir trys ketvirčiai Swedbank ir SEB klientų buvo patenkinti lizingo paslaugomis.79% Nordea ir 78% Danske Bank klientų teigiamai įvertino bankų indėlių paslaugas, o didžiųjų bankų klientai jomis nebuvo patenkinti tik 36% DNB, 38% SEB ir 39% Swedbank klientų jas vertino teigiamai.Labiausiai mokėjimo paslaugomis yra patenkinti Danske Bank ir Šiaulių banko klientai atitinkamai 81% ir 71% apklaustųjų jas vertino teigiamai.Pasitenkinimo mokėjimo kortelėmis skirtumai tarp įvairių bankų klientų yra mažiausi lyginant su kitomis paslaugomis. Santykinai labiau mokėjimo kortelių paslaugomis yra patenkinti Swedbank (79%), SEB (77%) ir Danske Bank (75%) klientai.Lietuvos bankų klientų asociacija atkreipia dėmesį, kad kalbant apie skirtingas paslaugas ir jų vertinimą, duomenis galėjo smarkiai iškraipyti nedideli respondentų skaičiai. Pavyzdžiui, banko Citadele kreditavimo paslaugomis naudojosi tik 15 apklaustųjų, Danske Bank lizingu tik 12 apklaustųjų.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti