2014-03-24 01:01

„Fazer Lietuva“: pagal duonos pardavimus išliko antri

Suomijos maisto kompanijos antrinė įmonė Lietuvoje, gaminanti „Gardėsio“ prekės ženklu pažymėtus duonos gaminius, pernai pardavimus padidino iki 44,5 mln. Lt (nuo 41,6 mln. Lt užpernai).

Per 90% bendrovės veiklos sudaro duonos ir jos gaminių gamyba, kitą – saldumynų „Fazer“ prekyba. Praėjusiais metais gerus rezultatus lėmė augę „Bočių duona“, „Jorė“, „Auksė“, „Skrudink ir ragauk“ duonos pardavimai.

Pagal pardavimų vertę, pakuotos duonos gaminių rinkoje „Fazer Lietuva“ pernai vertę padidino daugiau nei penktadaliu ir sustiprino poziciją antroje vietoje (2011 m. bendrovė buvo trečioje vietoje).

Paklaustas, ar dar daug trūksta iki lyderio pozicijos Mindaugas Snarskis, UAB „Fazer Lietuva“ generalinis direktorius sako, kad stiebtis yra kur, rinkoje konkurencija didėja.

Praėję metai, pasak jo, „buvo sėkmingi“, tačiau ar buvo patirtas nuostolis, ar gautas pelnas, jis neatskleidžia – „Fazer“ grupės politika yra skelbti tik konsoliduotą visų įmonių pelną.

„Fazer Lietuva“ pagal metinius pardavimus yra ženkliai mažesnė už „Fazer“ grupės antrines įmones Suomijoje, Švedijoje, Rusijoje, kiek atsilieka ir nuo kaimyninių kepyklų Latvijoje ir Estijoje.

Tačiau p. Snarskis tai pateikia kaip privalumą – kepykla yra lankstesnė, gali gaminti išskirtinius produktus, sukuriančius didesnę pridėtinę vertę.

Pernai „Fazer Lietuva“ plėtė užkandžių „Tip top“ asortimentą, pradėjo kepti kitų šalių tradicines duonas: rusišką „Pynutę“, meksikietišką „Olia“ ir itališką „Čiau“.

„Naujų prekinių ženklų nekuriame, ieškome kaip pagerinti esamus produktus ar ką pasiūlyti naujo dabartinėse kategorijose“, – dėsto p. Snarskis.

Saldumynų bendrovė Lietuvoje negamina, juos importuoja iš Suomijoje esančių „Fazer“ fabrikų.

2013 m. sėkmingai baigė ir visa „Fazer“ įmonių grupė. Jos apyvarta, palyginti su 2012 m., augo 2,3% siekė 5,85 mlrd. Lt (1,696 mlrd. EUR). „Fazer“ grupės generalinio direktoriaus pareigas nuo 2013 m. spalio 1 d. eina Christophas Vitzthumas (Christoph Vitzthum).

Pakuotos duonos gaminių lyderiai Lietuvoje, pagal 2013 m. pardavimų vertę

1. „Vilniaus duona“

2. „Fazer Lietuva“

3. „Klaipėdos duona“

Šaltinis: tyrimų bendrovė „Nielsen“

52795
130817
52791