Kada reklamą komunikacijos jūroje įsimename geriausiai

Publikuota: 2014-03-23
Atnaujinta 2015-06-09 17:09
Labiausiai reklamose įsiminusių prekių ženklų penketuke „Maxima“ yra pirmoje pozicijoje.
Labiausiai reklamose įsiminusių prekių ženklų penketuke „Maxima“ yra pirmoje pozicijoje.
„Verslo žinios“

Daugiausia auditorijos per dieną geba pasiekti televizija, tačiau didžiausią reklamos prisiminimų skaičių garantuoja lauko reklama. Labiausiai prisimename reklamą, kuri mums aktuali arba išsiskiria netikėta reklamine žinute.

Glaudus ryšys jungia ir investicijų į rinkodarą dydį bei reklamos įsimenamumą – didesni reklamos kiekiai giliau nugula į žmonių pasąmonę su prekių ženklų vaizdiniais, rodo reklamų įsimenamumo tyrimai.Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ kasdien atliekamas reklamos įsimenamumo tyrimas rodo, jog 2013 m. daugiausia auditorijos per dieną gebėjo pasiekti televizija, tačiau geriausiai įsimenama buvo lauko reklama (iš ją mačiusiųjų skaičiaus).„Vertinant pagal abu šiuos kriterijus, geriausiose pozicijose pagal reklamos įsimenamumo rodiklius buvo televizija, internetas ir lauko reklama“, – tyrimo rezultatus apibendrina Domantas Gailius, „Inspired UM“ verslo plėtros direktorius.Anot jo, lauko reklama kartais nepelnytai nuvertinama.„Mūsų tyrimas rodo, kad nors lauko reklama ir nepasiekia didelio rato vartotojų, tai švariausias kanalas, t. y. čia daugiausia identifikuojama reklamų ir prekių ženklų“, – kalba p. Gailius.Pavyzdžiui, tik 11% visų apklaustųjų, kurie matė kokį nors lauko reklamos stendą, jos neprisiminė. O iš žiūrėjusiųjų televiziją net 42% negalėjo įvardyti jokios matytos reklamos.

IKEA ir H&M Skirtingą žiniasklaidos kanalų paveikumą vartotojams rodo ir nauji 2013 m. į Lietuvą atėję švedų prekybos milžinai – IKEA ir H&M. Koncernas IKEA naudojo įvairius reklamos kanalus: televiziją, lauko reklamą, laikraščius, o H&M televizijoje nesireklamavo.Skyrėsi ir investicijų į reklamą dydis – IKEA, skaičiuojant be nuolaidų, investavo 3,5 karto daugiau nei H&M. „Rezultatas toks: IKEA reklamas vartotojai minėjo 5,6 karto daugiau vartotojų nei H&M, tad pastarosios vienas reklamos paminėjimas išėjo 1,6 karto brangesnis nei IKEA. Žinoma, abiejų ženklų tikslinės auditorijos yra skirtingos, tačiau bendrojoje auditorijoje IKEA buvo matoma labiau“, – lygina p. Gailius.

Atsimena aktualias Kuo aktualesnė žmogui yra reklamuojama kategorija, tuo lengviau jis ją įsimena. „Aktualumą gali lemti paprasčiausi poreikiai – pavyzdžiui, susirgę ieškome vaistų. To įrodymas – pernykštis spalis, kuris išsiskyrė vaistų ir vaistinių reklamos pastebėjimų augimu“, – teigia p. Gailius.Ar reklamą prisimins, lemia ir konkurencinė aplinka. Koncertų, festivalių ir renginių kategorijoje varžosi ypač daug skirtingų prekių ženklų ir atlikėjų, todėl gyventojai įsimena tik penktadalį šios komunikacijos. Svarbus ir komunikacijos išskirtinumas.„Net jei konkurentų daug, išskirtinė komunikacija, įdomi, kitokia reklama randa kelią į žmonių sąmonę, – kalba p. Gailius. – Galiausiai ir reklamos kiekis atlieka savo misiją – gretindami rinkodaros investicijas ir prisiminimų pasiskirstymą tam tikrose kategorijose, matome tiesioginę priklausomybę. Taigi didelis reklamos kiekis padaro savo – įrodyta.“Labiausiai reklamose įsiminusių prekių ženklų penketukas – „Maxima“, „Tele2“, „Iki“, „Top Shop“ / „Dormeo“ ir „Norfa“. Pirmieji 4 prekių ženklai rikiuojasi tarp didžiausių reklamdavių, o „Norfos“ pirmajame dešimtuke tarp daugiausia reklamai išleidžiančių nėra – ji, TNS LT duomenimis, rikiuojasi tik 17 vietoje.„Šis prekių ženklas daug reklamuojasi radijuje ir spaudoje. Abu šie kanalai pataiko į vyresnę ir kainai jautrią auditoriją, jai „Norfa“ yra aktuali, o daugiausia visų prisiminimų susiję su akcijomis“, – aiškina p. Gailius.Skirtinguose žinaisklaidos kanaluose vartotojai įvardija skirtingus prekių ženklus, tačiau labiausiai minimos ir kartu įsimenamos yra mažmeninės prekybos tinklų ir mobilaus ryšio operatorių reklamos.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Moterys prisimena geriau Tyrimas rodo, kad 42% žmonių, naudojusių vieną žiniasklaidos kanalą, sąmoningai reklamų neprisimena. Žinoma, šis rodiklis skiriasi priklausomai nuo tiriamųjų demografijos – 18–29 m. grupėje jis tesiekia 27%, tarp vyresnių nei 60 m. auditorijos jis dar didesnis – 53%.O tie, kurie atsimena, vidutiniškai įvardija tris skirtingas per dieną matytas reklamas. „Toks buvo 2013 m. vidurkis. Tačiau kuo daugiau kanalų naudoja auditorija, tuo labiau ji atsimena matytas reklamas. Pavyzdžiui, žmonių vartojančių daugiau kaip 5 žiniasklaidos kanalus per dieną reklamos atsiminimų skaičius yra 5“, – skaičiuoja p. Gailius.Pernai geriausiai reklamas žmonės įsiminė spalio mėnesį, o prasčiausiai – birželį. Vasarą reklamų įsimenama mažiau, o rudenį ir pavasarį – daugiau. Vyrai mažiau atsimena reklamų nei moterys (atitinkamai 45% ir 39%).

Komunikacijos jūra Nors vidutiniškai per dieną įsimename tik tris reklamas, tačiau kas dieną mus atakuoja tūkstančiai reklaminių žinučių.„Vartotojai maudomi komunikacijos ir reklamos jūroje. Vien televizija kasdien žiūrovams siunčia vidutiniškai per 2.500 reklaminių žinučių, arba vienam žiūrovui pernai per dieną vidutiniškai 123 klipus per dieną. Ir čia kalbama tik apie vieną žiniasklaidos kanalą“, – teigia p. Gailius.Įvairių kanalų, žiniasklaidos naudojimas, taip pat laikas, praleidžiamas su medijomis, tik ilgėja ir šiandien vidutiniškai sudaro iki 9 valandų per dieną.„Dalis reklaminės informacijos yra bevertė vartotojams, tad ji greičiausiai nugula į informacijos sąvartynus. Dalį jos atkuriame, kai mums reikia – kai atsiduriame prekybos tinkle prieš lentyną, kai reikia ką nors pasirinkti. Pavyzdžiui, atminties stalčiuke prie pavadinimo „kava“ vartotojams atsikuria jiems žinomi, naudojami, patinkantys arba nepatinkantys, jo socialinį statusą atitinkantys prekių ženklai kartu su juos pristatančia reklama. Tačiau dalis reklamos yra tiek reikšminga, aktuali ar įdomi, kad vartotojai jas gali atsiminti ir be atitinkamų situacijų ar dirgiklių“, – tyrimo rezultatus komentuoja p. Gailius.Didžiausias apklaustųjų įvardytų reklamų skaičius – 23. „Tačiau tai reprezentuoja ne visą procentą populiacijos, tikriausiai išties pamišusių dėl reklamos, kaip antai reklamos agentūrų darbuotojus“, – šypsosi p. Gailius.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Metų CMO – R. Urbanas, „Surfshark“ rinkodaros vadovas

Lietuvos marketingo asociacija LiMA paskelbė jau aštuntąjį kartą organizuojamų „Metų CMO‘22” rinkimų...

Rinkodara
2022.05.27
„Girteka“ pakeitė vizualinę tapatybę 3

Naujos spalvos ir naujas ženklas aiškinamas siekiu akcentuoti tvarumą ir „ilgametę patirtį“.

Logistika
2022.05.27
„Butikinės“ agentūros: nepaisant augančios konkurencijos, pardavimus augina kartais Premium

Į komunikacijos agentūrų gretas per pastaruosius metus kaip grybai po lietaus jungiasi dygstančios...

Rinkodara
2022.05.27
„Rimi Lietuvos“ 2021 m. rezultatai: rinkos dalis augo, bet grynasis pelnas susitraukė Premium

Mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“ praėjusiais metais skaičiavo 9,7% didesnes pajamas, siekusias 395 mln.

Prekyba
2022.05.27
Niekada nesakyk niekada: kaip miestietis kaime iš obuolių verslą sukūrė Premium 4

Verslą galima sukurti lygioje vietoje ir net neturint apie jį specifinių žinių – tai patvirtina Mindaugo...

Gazelė
2022.05.26
Kainų šokas parduotuvėse: mažesni kiekiai, sėkmė vietos gamintojams Premium

Ryški infliacija ir karas Ukrainoje neabejotinai koreguoja vartotojų nuotaikas ir nusiteikimą išlaidauti.

Prekyba
2022.05.26
D. Mockus: šiemet planuojame A, B ir C scenarijus Premium 5

„MG grupės“, valdančios 84 mažmeninės prekybos drabužiais, žiniasklaidos, telekomunikacijų ir statybos...

Prekyba
2022.05.26
Pilnėjantys restoranai – tik pagražintas atspindys, realybėje – gresiantys bankrotai Premium 2

Kredito rizikos vertinimas rodo, kad maitinimo sektoriaus įmonių padėtis per metus šiek tiek gerėjo, dalis...

Prekyba
2022.05.26
Vadovauti „Pigu.lt“ rinkodarai grįžta G. Vilkė 2

Nuo birželio 1 d. „PHH Group“ ir jai priklausančio e. prekybos centro „Pigu.lt“ rinkodaros vadovės pareigas...

Rinkodara
2022.05.25
Prekybos centrai: augimas nėra tvarus, nes grįstas infliacija Premium

Viename didžiausių Baltijos šalyse prekybos festivalių RETAIL didžiųjų prekybos centrų vadovai dalijosi...

Prekyba
2022.05.25
Skelbia TOP 20 pretendentų į „Verslo nuomonės lyderio“ titulą

„PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia TOP 20 pretendentų į konkurso nominacijos „Verslo nuomonės...

Rinkodara
2022.05.24
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
RETAIL konferencija: „Barbora“ pristatys prekes per valandą, prognozuojama daugiau partnerysčių Premium

Vienas didžiausių prekybos sektoriaus renginių Baltijos šalyse, „Verslo žinių“ organizuojamas prekybos...

Prekyba
2022.05.24
Prekyba karo zonoje: ukrainiečių tinklas „Silpo“ kliaujasi slaptais sandėliais, stokoja vilkikų Premium

Mažmeninės prekybos įmonės Ukrainoje anksčiau yra patyrusios įvairių iššūkių, bet sąlygos, kuriomis tenka...

Prekyba
2022.05.24
„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
2022.05.23
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku