Aprangos ir tekstilės pramonė – vėl ant bangos

Publikuota: 2014-03-21
Atnaujinta 2015-06-01 12:21
svg svg
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo („Verslo žinios“)
 

Smulkėjantys užsakymai, nuolat atnaujinamos kolekcijos, augančios Azijos gamintojų sąnaudos didina Lietuvos aprangos ir tekstilės gamybos įmonių konkurencingumą – jų eksporto apimtys 2013 m. augo 8,8%, daugiausiai tarp Lietuviškos kilmės produktų.

Drabužių ir tekstilės bendrovės pernai eksportavo gaminių už 2,27 mlrd. Lt, ir pagal eksporto pokytį aplenkė iki tol lyderiavusias grūdų, chemijos, medienos bendroves. Visų Lietuviškų prekių eksportas pernai augo 6,5%, ir siekė 84,8 mlrd. Lt.Tekstilės ir drabužių pramonės atstovams ypatingai geras buvo antrasis pusmetis, labiausiai augo lengvų viršutinių rūbų bei namų tekstilės bei patalynės eksportas, skelbia VšĮ „Versli Lietuva“ eksporto apžvalgoje.„Lietuvos tekstilininkai ir aprangos bendrovės 10 m. buvo nurašinėjamos kaip nekonkurencingos, palyginti su Kinijos įmonėmis. Ir iš tiesų, didžioji dalis Lietuvos bendrovių, kurios įsivėlė į kainų karus, turėjo bankrutuoti. Tačiau įmonės, kurios sugebėjo sukurti didesnę pridėtinę, ne tik susiūti siūlę, sėkmingai gyvuoja ir didina gamybos apimtis“, – pažymi Nerijus Dovydėnas, VšĮ „Versli Lietuva“ analitikas.

Augino pokyčiai rinkoje

Remiantis „Omniteks“ atstovų pateikta informacija, prie geresnių aprangos ir tekstilės pramonės rezultatų prisidėjo ir ekonominiai veiksniai.Vis dar suvaržytos finansų rinkos Europoje lemia tai, kad smulkėja užsakymai, taip pat reikalaujama greitesnių užsakymo įvykdymo terminų, vidutinis pristatymo terminas 4-8 savaitės. Mažėja Azijos gamintojų konkurencingumas –  Kinija tęsia darbuotojų darbo užmokesčio didinimą, be to, ženkliai brangsta jūrinių vežimų paslaugos.„Visi šie veiksniai didina Europos gamintojų konkurencingumą, laimi įmonės, kurios sugeba greitai ir lanksčiai vykdyti užsakymus, būtent tuo ir pasižymi Lietuvos bendrovės“, – dėsto p. Dovydėnas.

Mados tendencijos keičiasi greičiau

Aprangos pramonės eksportą kėlė ir besikeičiančios mados tendencijos. Didžiausios Lietuvos drabužių gamybos AB „Audimas“ konkurencingumą didino mažėjanti klasikinio stiliaus rūbų paklausa.„Didėja sporto ir aktyvaus laisvalaikio drabužių paklausa. Mūsų eksporto apimtis augino esamų klientų užsakymai. Prie geresnių rezultatų prisidėjo ir nuosavo prekės ženklo „Audimas“  vykdoma plėtra – pernai Rygoje atidarė pirmąją parduotuvę“, – pokyčius vardija Jurgita Būdienė, vienos didžiausių Lietuvoje drabužių gamybos AB „Audimas“ generalinė direktorė.Pasak jos, užsakovai Vakarų Europos vertina „Audimo“ kokybiškas siuvimo paslaugas, taikomas inovatyvias gamybos technologijas. Vertinant gamybinių paslaugų kompleksiškumą – gaminio inžineriją, siuvimo paslaugos, gamybinės technologijos – „Audimas“ konkuruoja su Portugalijos gamintojais.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Didėja gamybos pajėgumai ir darbo našumas

Tekstilės audimo, apdailos, siuvimo TŪB „Klasikinė tekstilė“  vadovas Rimantas Baumilas teigia, kad jų įmonei augti padeda investicijos į naujas technologijas, darbo našumo didinimą.„Gaminame produkciją, kuri pagal kokybę patenka į aukštesnį nei vidutinis kainų lygį. Niekada nekonkuravome su Kinijos gamintojais dėl mažesnių kainų, esame kitame segmente, tad užsakymų netrūksta“, – dėsto jis.„Klasikinė tekstilė“ siuva namų tekstilės gaminius ir drabužius, pati audžia audinius, ruošia verpalus. Įmonė kiekvienais metais investuoja į technologijų atnaujinimą, darbuotojų mokymus. Per trejus metus  įmonėje buvo atnaujinta audimo, siuvimo ir apdailos įranga. Per šiuos metus bendrovės apyvarta išaugo dukart, darbuotojų skaičius – 30%.„Klasikinės tekstilės“  pagrindinės eksporto rinkos – Prancūzija, Vokietija, Didžioji Britanija, Japonija.

Vokietijos rinka – pagrindinė

2013 m. didžiausia rinka Lietuvos tekstilės ir drabužių pramonės gaminių eksportuotojams buvo Vokietija, jai teko apie 19% viso šios pramonės šakos eksporto, o labiausiai augo Danijos rinka – 16,2% iki 255,6 mln. Lt. Tuo metu Norvegijos padidėjo 14,3% iki 160,4 mln. Lt, JAV – augo 62,2%  iki 46,5 mln. Lt.Šaltinis:  VšĮ „Versli Lietuva“

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Vyriausybė neskubės NPD sulyginti su MMA, nes tai kainuotų šimtus milijonų Premium 2

Europos Sąjunga tikisi kitąmet susitarti dėl bendrų visoms šalims minimalaus mėnesio atlyginimo (MMA)...

Verslo aplinka
2021.11.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku