Pirma plėtra, o poilsis paskui

Jei nusprendėte su draugu kurti verslą, reikėtų iš anksto apsibrėžti, kokia bus įmonės strategija investuoti į plėtrą ar mėgautis uždirbtais pinigais. Nes požiūriams išsiskyrus galima netekti ne tik dalies verslo, bet ir prarasti draugą.
Būtent tokia patirtimi atvirai dalijasi Raimondas Grinevičius, Kalvarijos UAB Autoridas direktorius. Nors įmonė įkurta 2005 m., tačiau verslininkas keleivių vežimo paslaugas teikia jau daugiau kaip 10 metų.Su draugu įkūrėme įmonę 2000 metais. Sekėsi visai neblogai, bet po kelerių metų mūsų požiūriai kardinaliai išsiskyrė jis norėjo iš karto uždirbtus pinigus leisti, o aš maniau, kad viską reikia investuoti į verslą. Todėl po 5 metų bendros veiklos atsidalijome turtą ir aš įkūriau naują įmonę, pasakoja p. Grinevičius.Naujai įkurtas Autoridas veiklą pradėjo turėdamas 2 autobusus, 2 kasos aparatus ir 3 darbuotojus. Dabar įmonėje dirba 15 žmonių, jai priklauso 13 autobusų, o apyvarta pernai gerokai perkopė per 0,5 mln. Lt.Tiesa, atsiskyrus nuo partnerio, šis įmonę sugebėjo išlaikyti dar keletą metų, o tada ją likvidavo.Mes perėmėme tos bendrovės turėtus maršrutus. Dabar vežame keleivius 6 reguliariais maršrutais, turime 3 moksleivių pavežėjimo maršrutus, aktyviai bendraujame su statybos organizacijomis veždami jų darbuotojus ir nuomojame autobusus ekskursijomis, išvykomis, įmonės veiklą įvardija pašnekovas.
Negauna kompensacijų
Ponas Grinevičius tvirtina, kad verslas sektųsi kur kas geriau, jei gautų dotacijų ar bent būtų kompensuojami nuostolingi maršrutai.Yra sudaromos nevienodos sąlygos verslui. Daugelis autobusų parkų priklauso savivaldybėms, o šios savo įmones dotuoja. Privatiems vežėjams yra padengiama tik už lengvatinių keleivių vežimą, bet, pavyzdžiui, neatlyginamas keleivių vežimas nuostolingais maršrutais, pasitenkinimo neslepia pašnekovas.Todėl jis su bendraminčiais kreipėsi ir į šalies Susisiekimo ministeriją, ir į Europos Parlamentą, kad būtų pakeista tvarka.Manau, anksčiau ar vėliau taip ir bus. Nes mūsų žygiai į valstybės institucijas dėl to, kad būtų sumažintas keleivių vežimo PVM, buvo vaisingi. Nuo praėjusių metų dabar mokame tik 9%, o versle tai iš karto pasijautė, nes jau pradedam vaduotis iš nuostolių, aiškina p. Grinevičius.
Garantijos pagelbėjo
Verslininkas tvirtina, kad jei gautų daugiau paramos, pirmiausia įsigytų naujų autobusų.Geras autobusas kainuoja apie 800.000 Lt. Joks privatus vežėjas neturi sąlygų tokį įsigyti, nes už jį mokėtų ne tik jis pats visą gyvenimą, bet dar ir skolas vaikams paliktų. Todėl tenka imti paskolas iš bankų, kad galėtum įsigyti bent jau 1012 metų senumo autobusą, aiškina Autorido vadovas.UAB Investicijų ir verslo garantijos (INVEGA) paslaugomis verslininkas mielai naudojasi.Garantijomis pasinaudojau jau du kartus. Bendravimas su šia institucija yra ir naudingas, ir nesudėtingas. Kad kompensuojama dalis palūkanų, yra gerai, nors ta suma, kai viską apskaičiuoji, ir nėra labai įspūdinga. Tačiau vis tiek tai lieka įmonei, tų pinigų nereikia atiduoti bankui. Man pačiam svarbiausia yra tai, kad INVEGA garantuoja už dalį paskolos. Pavyzdžiui, mes nekilnojamojo turto, kurį galėtume užstatyti bankui, neturime. Belieka užstatyti autobusus, bet jų ne visada užtenka, kad gautum norimą paskolą. Tada garantijas suteikia INVEGA o smulkiajam verslui tokia parama ypač svarbi, savo patirtimi dalijasi pašnekovas.
Verta žinoti:
- SVV subjektas, kreipdamasis į kredito įstaigą dėl paskolos verslui pradėti ar plėsti, dažnai susiduria su kredito įstaigai nepatrauklaus ar nepakankamo užstato problema. INVEGA padeda išspręsti šią problemą, garantuodama pirmos paskolos dalies grąžinimą kredito įstaigai iki 80 proc. paskolos sumos. Likusios negarantuotos paskolos dalies grąžinimą kredito įstaiga užsitikrina SVV subjekto pasiūlytais užstatais, įsikeisdamas už paskolos lėšas įsigyjamą turtą.
- Priemonė finansuojama ES struktūrinių fondų lėšomis.
- Daugiau informacijos invega.ltTema rengiama bendradarbiaujant su INVEGA
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti