Kasmet vis daugiau automobilių įsigyja lizingu

Pastaruosius trejus metus Lietuvoje parduodamų naujų automobilių skaičius beveik nesikeičia ir kasmet jų nuperkama apie 14.000, bet automobilių lizingo rinka pastebimai auga, teigia ekspertai.
2012 m. automobilių lizingo rinka Lietuvoje augo 7%, praėjusiais metais beveik 20%.2012 m. mūsų bendrovė suteikė 162 mln. Lt. finansavimą automobiliams įsigyti, o praėjusiais metais lizingo sutarčių sudarėme už dar didesnę daugiau nei 200 mln. Lt. sumą. Beveik 30% lizingu perkamų automobilių įsigyja gyventojai, likusius perka verslo įmonės, tendencijas komentuoja Mindaugas Stasionis, Swedbank lizingo skyriaus vadovas.Jo vertinimu, lizinguojamų automobilių rinka augo dėl lizingo skvarbos didėjimo. Ši, įvertinus automobilių reeksportą, beveik pasiekė ikikrizinį lygį 60%. Didelę įtaką, sako p. Stasionis, turėjo ir naudotų automobilių lizingo augimas 2012 m. lizingu finansuota 3.100, o 2013 m. 4.100 naudotų automobilių.Swedbank duomenimis, vidutinė finansuojama gyventojų perkamo automobilio kaina 2013 m. šiek tiek viršijo 52.000 Lt, o vidutinis paskolos mokėjimo laikotarpis buvo daugiau nei 4 metai. Įmonės rinkosi automobilius, kurių kainos vidurkis siekė 88.000 Lt, o finansavimo terminas buvo 3 metai.Tuo metu 2012 m. gyventojai pirko šiek tiek brangesnius automobilius, už juos mokėdami vidutiniškai 54.000 Lt, ir lizingo sutartis sudarydavo 4 metų laikotarpiui. Įmonės 2012-aisiais pirko gerokai pigesnius automobilius, jų kaina vidutiniškai siekė 71.000 Lt, ir sudarinėjo kiek ilgesnes nei 3 metų lizingo sutartis.
Gyventojams Toyota, įmonėms Volkswagen
Automobilių pirkimo tendencijos atskleidžia, kad rinkdamiesi automobilį lietuviai yra praktiški ir ištikimi pamėgtiems prekių ženklams jau kelerius metus iš eilės pirmasis gyventojų pasirinkimas yra Toyota , o įmonės prioritetą teikia Volkswagen modeliams.Jei palygintume lietuvių pasirinkimą iki krizės ir dabar, akivaizdus vienas skirtumas. 2007 m. populiariuosius Opel, Honda, Mercedes Benz ir Ford automobilius gerokai žemyn stumtelėjo praktiškoji Škoda. Kaip rodo Swedbank duomenys, Škoda automobilius rinkosi ir įmonės, ir verslas. Populiariausių finansuotų automobilių sąraše šio prekės ženklo automobiliai įsitvirtino trečioje vietoje, sako Swedbank lizingo skyriaus vadovas.Tokį pasirinkimą p. Stasionis aiškina tuo, kad ir juridiniai, ir privatūs asmenys vadovaujasi tais pačiais kriterijais svarbiausia automobilio kokybė ir patikimumas, taip pat panaudoto automobilio pardavimo galimybės. Dėl to gyventojai ir įmonės dažniau linkę rinktis didžiausių pasaulyje automobilių gamintojų (Toyota, Volkswagen) produkciją.
Estai praktiškiausi
Swedbank duomenimis, Lietuvos ir Latvijos gyventojai lizingu labiausiai nori įsigyti visureigius ir sportinius automobilius (2013 m. trečią ketvirtį jie sudarė daugiau nei pusę visų lizingo būdu įsigytų automobilių), Estijoje mažos klasės automobilius (atitinkamai 40% perkamų naujų automobilių). Lietuviai apskritai dažniau nei naują, nedidelį ir ekonomišką automobilį, renkasi naują kompaktinės arba vidutinės klasės arba naudotą, bet aukštesnės klasės ir prabangesnį automobilį.Swedbank lizingo skyriaus vadovo teigimu, Lietuvoje ir Latvijoje daugiausiai automobilių lizingo būdu įsigyja gyventojai, per mėnesį uždirbantys 1,7-3,5 tūkst. Lt, tuo tarpu Estijoje transporto priemones lizingu dažniausiai perka žmonės, gaunantys dvigubai daugiau pajamų 5-6,9 tūkts. Lt per mėnesį.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti