KPMG: vyriausybės nesugeba įgyvendinti infrastruktūros projektų

Publikuota: 2014-03-18
Atnaujinta 2015-06-01 13:03
„Verslo žinios“

Pasaulyje sparčiai augantis gyventojų skaičius, urbanizacija ir vidurinės klasės augimas didina viešosios infrastruktūros – švietimo įstaigų, transporto, energetikos ir kitų visuomeninių objektų – poreikį. Deja, valstybės susiduria su iššūkiais, kaip finansuoti brangius infrastruktūros projektus.

Vienas iš efektyviausių sprendimų šiai problemai spręsti – valstybei pasitelkti privatų kapitalą, teigiama pasauliniame audito, mokesčių ir konsultacijų įmonių tinklo KPMG tyrime.KPMG ekspertai pabrėžė, kad pagrindinė pastarojo meto problema yra valstybių vyriausybių negebėjimas įgyvendinti infrastruktūros projektus. Be to, nors visuomenė vis labiau supranta, kad infrastruktūrai plėtoti reikia didesnio finansavimo, patys piliečiai nenori tam skirti lėšų.„Infrastruktūros projektai tampa vis brangesni, tačiau jų finansavimo būdai išlieka tradiciniai – mokesčiai, tarifai, rinkliavos. Taigi, vyriausybėms tenka spręsti sunkų klausimą, kaip suderinti infrastruktūros plėtrą ir mokesčių mokėtojų galimybes sumokėti už infrastruktūros projektus. Be to, augant energijos kainoms, infrastruktūros išlaikymas taip pat brangsta, o tai yra didelis iššūkis“, - teigiama KPMG tyrime.

Bendradarbiavimas su verslu

Vienas iš sprendimų, infrastruktūros vystymo paspartinimui, yra viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektai (VPSP). Pagal VPSP modelį valstybė sudaro partnerystės sutartį su privačiu subjektu, kuris įsipareigoja pastatyti, atnaujinti, modernizuoti objektą, o pasibaigus sutarties terminui, turtas yra perduodamas valstybei.„Viešosios ir privačios partnerystės modelis yra patrauklus valstybei, kuri gali plėtoti viešąją infrastruktūrą be reikšmingų pradinių investicijų. Palyginus su Vakarų valstybėmis, Lietuva dar gerokai atsilieka pagal VPSP projektų plėtrą, tačiau turime keletą pirmųjų pavyzdžių – tai Balsių pradinė mokykla, pradedamas tiesti Palangos aplinkkelis“ – teigia Domantas Dabulis, „KPMG Baltics“ partneris.Pasak KPMG atstovo, šalyse, kurios tradiciškai laikomos turinčiomis brandžią VPSP aplinką ir palankias sąlygas  projektų įgyvendinimui (pvz.: Didžioji Britanija, Prancūzija), VPSP būdu įgyvendinami investicijų projektai sudaro 10-15% nuo metinės valstybės investicinės programos. Remiantis šiais skaičiais, Lietuvoje  potencialas – 500-600 mln. Lt metinių valstybės investicijų, kurias VPSP būdu galėtų atlikti privatus sektorius.

Trukdo biurokratija

Pasak KPMG ekspertų, kitas svarbus iššūkis yra planavimo ir derinimo stadijoje „užstrigę“ projektai. Dėl įvairių valstybės institucijų reikalavimų ir procedūrų, dažnai projektų įgyvendinimas vėluoja, todėl vyriausybės turi rasti būdų, kaip pagreitinti biurokratines procedūras.Šiuolaikinės infrastruktūros poreikis yra aktualiausias miestuose – tai lemia didėjantis mietų gyventojų skaičius bei miestų modernizacija. Vis labiau populiarėja išmaniųjų miestų koncepcija, kai miestuose diegiami modernūs technologiniai sprendimai, statomi pažangūs infrastruktūros objektai, orientuoti į aplinkosaugą, subalansuotą miestų plėtrą.KPMG ekspertai taip pat pabrėžė, kad didėjant šiuolaikiškos infrastruktūros objektų poreikiui, vis didesnis vaidmuo tenka infrastruktūros plėtotojams ir inžinieriams. Todėl artimiausiu metu ypač didelę paklausą turės talentingi specialistai, o įmonės gali pradėti tikrą karą dėl talentų. Siekiant išspręsti specialistų trūkumo problemą, valstybėms reikia daugiau investuoti į jų parengimą, mokymus.


Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Tiekimo problemos privertė „Harley-Davidson“ stabdyti dalį gamybos

Motociklų gamintoja „Harley-Davidson“ paskelbė dviem savaitėms Jungtinėse Amerikos Valstijose sustabdžiusi...

Pramonė
2022.05.22
Programišiai kelia grėsmę pasaulio maisto tiekimo grandinėms

Išmanūs ūkiai, kuriuose žmones vis dažniau pakeičia technologijos, gali tapti programišių taikiniu. Dėl to...

Inovacijos
2022.05.22
Už 135 mln. Eur parduotas 1955-ųjų „Mercedes“

1955-ųjų laidos „Mercedes-Benz“, viena iš vos dviejų egzistuojančių tokio modelio mašinų, šį mėnesį aukcione...

Automobiliai
2022.05.22
Į dviračių saugyklas Tauragėje investuota per 700.000 Eur 11

Tauragėje pradėjo veikti dviračių saugyklos. Panašūs darnaus judumo projektai pasaulyje – ne naujiena,...

Gazelė
2022.05.22
Kaliningrado pramonė: patiriame kolosalius sunkumus Premium 6

Kaliningrado metalo apdirbimo įmonės susiduria su „kolosaliais logistikos sunkumais“. Europos uostuose...

Pramonė
2022.05.22
„VW Taigo“: kaip detalės keičia paveikslą Premium

Ne itin reikšmingais pokyčiais nuo „VW T-Cross“ besiskiriantis krosoveris sukuria visiškai naujo automobilio...

Automobiliai
2022.05.21
VVT pateikė ieškinį dėl darbuotojų sutarčių stabdymo

„Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) penktadienį pateikė ieškinį teismui dėl daugiau nei trečdalio...

Vadyba
2022.05.20
LTG nekeičia planų atleisti beveik 2.000 darbuotojų

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovas sako, kad planas atleisti beveik 2.000 darbuotojų...

Logistika
2022.05.20
„Moller auto“ pelnas pernai augo 2,5 karto 1

„Volkswagen“ automobilių prekybos ir remonto bendrovė „Moller Auto“ praėjusiais metais gavo 75,3 mln. Eur...

Finansai
2022.05.20
Ateitis su 5G pagal „Ericsson“: kas laukia žmonių ir verslo Premium

5G ryšys dažnai yra pristatomas kaip technologija, kuri daugiausia naudos atneš verslui. Tai bent iš dalies...

Inovacijos
2022.05.20
K. Kaikaris – apie „CityBee" konkurentus, naujas technologijas, duomenų vagystės pamokas Premium 10

Kristijonas Kaikaris, „Modus Group“ priklausančios mobilumo „CityBee“ platformos vadovas, VŽ podkaste sako...

Logistika
2022.05.20
Vakarai ieško kelių, kaip iš Ukrainos išvežti pasaulio rinkai skirtus grūdus Premium

Rusijos agresija prieš Ukrainą kartu su sausromis ir vis dar nepasibaigusia koronaviruso pandemija kelia...

Verslo aplinka
2022.05.20
Kai pasiūlytieji mainai sunkiai dera su morale 2

Nuo Rusijos agresijos prieš Ukrainą pradžios praėjus trims mėnesiams tarptautinė bendruomenė staiga...

VŽ požiūris
2022.05.20
M. Skuodis: ieškoma būdų Lietuvos aviacijos bendrovėms pradėti veiklą JAV

Rudenį ketinama pateikti paraišką atsakingoms institucijoms, tolimesnių žingsnių tikintis kitais metais.

Logistika
2022.05.19
Bandomuoju traukiniu iš Ukrainos į Lietuvą atvežtas gyvuliams skirtas lizinas

Ketvirtadienį iš Ukrainos grįžęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) krovinių vežimo bendrovės „LTG...

Logistika
2022.05.19
„Invega“ paskolos itin daug susidomėjimo iš vežėjų nesulaukė Premium

Pirmadienį baigėsi terminas teikti paraiškas „Invega“ teikiamoms lengvatinėms paskoloms apyvartinėms lėšoms...

Logistika
2022.05.19
Lietuva pasirašė susitarimą su Azerbaidžanu dėl tarptautinio vežimo keliais

Susitarimu siekiama paskatinti susisiekimą tarp abiejų šalių ir plėtoti Kiniją su Europa jungiantį naują...

Logistika
2022.05.19
Nuleido VVĮ naujus tikslus, o valdybose švilpauja vėjai Premium

Vyriausybė šią savaitę patvirtino siektinus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansinius tikslus 2022–2024 m.,...

Finansai
2022.05.19
Pernai 40% augusi „Arijaus“ grupė parduoda verslą Baltarusijoje

Krovinių gabenimo ir ekspedijavimo grupė „Arijus“ šiemet ketina parduoti įmonę  Baltarusijoje ir pasitraukti...

Logistika
2022.05.19
„Regitros“ pajamos pernai augo 8% 2

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais gavo 24,5 mln. Eur pajamų – 8% daugiau nei 2020 metais.

Logistika
2022.05.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku