Interviu: apie prekių ženklų mūšį dėl išskirtinių simpatijų

Publikuota: 2014-03-18
Atnaujinta 2015-06-09 17:10
svg svg
Nuotrauka: Juditos Grigelytės („Verslo žinios“)
„Verslo žinios“

– Savo knygoje teigiate, jog prekės ženklui nuoseklumas yra be galo svarbus, tačiau pasaulyje šiandien skaičiuojama, jog rinkodaros srityje dirbantys žmonės keičiasi kas 18 mėnesių. Kaip tada prekių ženklams išlaikyti tą nuoseklumą, jei darbuotojai keičiasi taip dažnai? Nepakeičiamų žmonių nėra. Šiandien turime ne vieną stiprų prekės ženklą, savo istoriją skaičiuojantį jau daugiau nei šimtmetį ir, natūralu, per tuos metus jie turėjo eilę skirtingų tiek prekių ženklų vadovų, tiek reklamos agentūrų.Per tokį ilgą laikotarpį prekės ženklai turi būti atnaujinami, išlaikomas jų modernumas, aktualumas besikeičiančiam vartotojui.Priežastis, kodėl savo knygoje pabrėžiau nuoseklumo svarbą – pirkėjai šiandien yra linkę pirkti dažniau, ir potencialus vartotojas neretai gali labai lengvai susipainioti pakeitus prekės ženklo spalvą ar šriftą. Jūs turite žinoti, kokie elementai, vaizdiniai ar simboliai kyla vartotojų galvose, kai jie atpažįsta, identifikuoja prekės ženklą. Šie aspektai yra be galo svarbūs. Jei pažvelgsime į „Coca Cola“ logotipą šiandien ir prieš 50 m. – jis vis dar tebėra toks pats šiandien.

– Ar šie principai taip pat taikomi ir virtualiems prekių ženklams, kaip pavyzdžiui, „Amazon“? Pastarasis prekės ženklas neturi turtingos istorijos ar daug reklamos? Taip, nes ir šie prekių ženklai konkuruoja sudėtingame ir vis skubančiame pasaulyje. Tai jog „Amazon“ pardavimai siekia milijardus, lemia faktas, jog jie yra daugelio žmonių galvose.Svarbiausias šios bendrovės turtas yra stiprus jos pavadinimas ir su juo susiję prisiminimai.

– Savo knygoje taip pat teigiate, kad sėkmingi prekės ženklai turi būti dideli ir dominuojantys. Ar tos pačios taisyklės galioja ir kai kalbame apie prekės ženklus verslas verslui (B2B) segmente? Jie gi orientuojasi į siaurą nišinę auditoriją? Tokie prekių ženklai yra mažiau priklausomi nuo masinės komunikacijos. Jie skirti konkrečiam pirkėjui, tačiau ir šiuo atveju turi būti pasitelkiami tiksliniai sprendimai.Kiekviena rinka turi savo ypatumus ir skirtingas dominuojančias terpes, žiniasklaidos kanalus, tačiau fundamentalūs lojalumo ir prekių ženklų kūrimo, palaikymo, konkuravimo principai yra vienodi visur.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

– Savo namuose mes visada turime namų apyvokos daiktų, produktų kelių skirtingų prekės ženklų. Ką daryti ir kaip elgtis gamintojams, jog pirkėjas pirktų vieno prekės ženklo produktus? Prekės ženklai yra nuolatiniame mūšyje dėl vartotojo dėmesio ir išskirtinių simpatijų. Iš principo vartotojai yra natūraliai linkę būti lojalūs, tad yra tam tikrų aspektų, kuriuos prekių ženklų kūrėjai „paleidžia“ iš savo rankų.Puikus pavyzdys yra automobilių gamintojai – statistika rodo, jog yra net 60 % tikimybė, kad žmogus kitą savo automobilį pirks to paties gamintojo. Automobilių gamintojai sugeba vartotojų sąmonėje užauginti tą prekės ženklą.Ir žmonės yra linkę prisiminti savo vartojamus ženklus. Iš kitos pusės, kai yra galybė potencialių vienos kategorijos ženklų, tas asociacijas sukurti nelengva.Gi jei mes turime „Samsung“ televizorių, mes nebūtinai ieškosime „Samsung“ pirkdami šaldytuvą. Produktas turi turėti aiškų savo pozicionavimą. Gi mes visada atpažįstame ir atskiriame „Big Mac“ ir „iPod“.– Netgi ir šiame pasaulio kampelyje, Baltijos šalių regione, yra nemažai Jūsų knygos skaitytojų. Ar ją perskaičiusieji, išgirs naujų dalykų Jūsų pranešime?Kalbėsiu ir apie knygą, tačiau nemažiau dėmesio skirsiu ir tam, ką rinkodaros žmonės daro gerai ir blogai. Pabandysiu „paskiepyti“ klausančiuosius nuo kai kurių pseudo mokslo tiesų ir mitologijos rinkodaroje.Plačiau apie „Password 2014“ konferenciją, pranešėjus ir programą

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
„Verslo žinioms“ – Metų nacionalinės žiniasklaidos priemonės apdovanojimas

Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienos išvakarėse apdovanoti Europos Sąjungos (ES) investicijų efektyvumą...

Verslo aplinka
2022.05.06
„Rekvizitai.lt“ – nauja duomenų analizės paslauga ir dovana VŽ prenumeratoriams 6

Portalą „rekvizitai.lt“ papildo nauja „Premium“ rubrika, kurioje vartotojai galės parsisiųsti „rekvizitai.lt“...

Prekyba
2022.05.05
Internetinė žiniasklaida „google mokesčio“ norėtų nuo 2023-iųjų 4

Internetinė žiniasklaida siūlo Vyriausybei svarstyti galimybę taikyti skaitmeninių paslaugų mokestį...

Rinkodara
2022.05.04
EK atmetus skundą dėl LRT finansavimo, ginčas persikėlė į ES Teisingumo Teismą

Europos Komisija (EK) atmetė Lietuvos komercinės žiniasklaidos skundą dėl Lietuvos nacionalinio radijo ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Ekspress Grupp“ pirmojo ketvirčio nuostolis viršijo 0,5 mln. Eur

„Delfi“ naujienų portalus Baltijos valstybėse valdanti Estijos žiniasklaidos ir pramogų grupė „Ekspress...

Rinkodara
2022.04.29
Institucijoms suteikta daugiau galių riboti karo propagandą

Seimas antradienį patvirtino pataisas, suteiksiančias daugiau galimybių žurnalistų etikos inspektoriui...

Verslo aplinka
2022.04.19
LRT atnaujina savo prekės ženklus

Iki 2022 m. vasaros LRT žiūrovai išvys atnaujintus LRT kanalų prekės ženklus. Įvaizdžio atnaujinimas apima...

Rinkodara
2022.04.12
Rusija apkaltino „YouTube“, kad blokuoja Valstybės Dūmos kanalą

Rusijos pareigūnai šeštadienį apkaltino vaizdo įrašų ir transliavimo platformą „YouTube“ blokuojant...

Verslo aplinka
2022.04.09
Rusija kovoja su „Google“: apkaltino „melagienų“ skleidimu

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ ketvirtadienį pareiškė uždrausianti JAV interneto...

Inovacijos
2022.04.07
Lietuvoje pradėta retransliuoti Ukrainos „UA: PBC“ radijo programa

Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) per vidurinių bangų siųstuvą Lietuvoje pradėjo...

Rinkodara
2022.04.04
LRTK žiniasklaidai prilygino dalį vaizdo tinklaraštininkų 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) patvirtino gaires vaizdo tinklaraštininkams (vlogeriams),...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
„Google“ raginama šalinti programėles, per kurias galima žiūrėti uždraustas TV programas 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) kreipėsi į „Google“, prašydama pašalinti iš „Google Play...

Rinkodara
2022.03.23
G. Landsbergis: daugiau Rusijoje veikusių žiniasklaidos priemonių svarsto, ar kurtis Lietuvoje

Laisvosios Europos Radijui/Laisvės radijui (RFE/RL) paskelbus apie Vilniuje atidaromą biurą, užsienio reikalų...

Rinkodara
2022.03.18
Rusija blokavo virtinę užsienio tinklalapių, įskaitant estų „Postimees“

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“, paprašius Generalinei prokuratūrai, trečiadienį...

Rinkodara
2022.03.16
Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje 365 dezinformacijos atvejai 2

Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje užfiksuoti 365 dezinformacijos bruožų turėję atvejai. Jų buvo 218...

Rinkodara
2022.03.12
Šiaurės Europos laikraščiai žada skelbti naujienas rusų kalba

Trys didžiausi Šiaurės Europos laikraščiai ketvirtadienį pranešė, kad vers savo naujienas į rusų kalbą,...

Rinkodara
2022.03.10
Dėl propagandos skleidimo apribota prieiga prie rusiškų ir lietuviškų portalų 1

Policija, remdamasi ekspertų išvadomis, dėl karo kurstymo ir propagandos apribojo prieigą prie...

Rinkodara
2022.03.09
Stabdoma TV programos „Mir“ transliacija, blokuojamos 57 interneto svetainės

Dėl dezinformacijos, karo kurstymo ir propagandos stabdomas televizijos programos „Mir“ platinimas bei...

Rinkodara
2022.03.09
Žurnalų leidybos milžinė „Conde Nast“ traukiasi iš Rusijos rinkos

JAV žiniasklaidos grupė „Conde Nast“, leidžianti tokius žurnalus kaip „Vogue“, „Glamour“ ir „Vanity Fair“,...

Rinkodara
2022.03.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku