Vežėjai: vėl laukia nauji iššūkiai

Griežtėjanti patikra Rusijos muitinėse, pasak vežėjų, niekis palyginti su problemomis, kylančiomis dėl šios šalies ekonominės padėties.
Transporto bendrovių atstovai tvirtina, kad į NVS šalis krovinių srautai mažėja ne vien dėl politinių neramumų. Smukus rublio kursui, vežti ir parduoti prekes čia nėra naudinga.Politika Rusijoje visuomet darė įtaką verslui. Niekada to oficialiai nebuvo skelbiama, tačiau kaimynes mes pažįstame puikiai, verslas čia buvo spaudžiamas per ekonominius ryšius pavyzdžiui, suorganizavus sustiprintą veterinarijos tarnybos patikrą lietuviškoms prekėms. Prie tokių darbo metodų mūsų verslininkai priprato, tačiau dabar jų laukia nauji iššūkiai. Ženkliai smukus Rusijos rublio kursui, čia dirbti komerciškai neapsimoka , tikina Algirdas Kairys, UAB Bretalita finansų direktorius.Pasak jo, užsakovų vežti krovinius iš Ukrainos, Rusijos, Kazachstano į Europą yra, sunkvežimiai iš šių šalių iškeliauja pilni. Tačiau vežėjai nenori imti šių užsakymų, nes iš Europos jiems teks grįžti tuščiais vilkikais. Didmenininkai nėra pajėgūs pirkti tokių pačių prekių kiekių dėl smukusio rublio kurso.Mes turime didelius projektus įvežti į Prancūziją medžio gaminius, durpes, tačiau neįmanoma rasti vežėjų jiems gabenti, nes niekas nesiūlo atgalinių krovinių, dėsto p. Kairys
Paslaugų įkainiai nukrito 15%
Krovinių patikra muitinėse griežtėja, bet tai niekis, palyginti su smunkančiais krovinių srautais. Per savaitę paslaugų kainos gabenti krovinius į NVS krito daugiau kaip 15%. Mes taikomės prie padėties, krovinius vežame už savikainą, tačiau ilgai taip tempti negalėsime, sako ir Artūras Grigaliūnas, UAB Refta direktorius.Kainos per savaitę nukrito 10%. Iš Romos į Maskvą nuvežti krovinius 120 m3 autotraukiniu kainavo 4800 EUR, kitai savaitei geriausia suderėta kaina 4.320 EUR. Stengiamės išlaikyti klientus, mažiname kainas, tikimės, kad padėtis keisis, sako Kęstutis Valinskas, UAB Kauno Daisotra transporto vadybininkas.
Išeičių mažai
Vežėjų asociacijos Linava duomenimis, apie 650 įmonių, kurių automobilių parkas siekia daugiau kaip 13.000, specializuojasi krovinių gabenimu į NVS šalis.Didžioji dalis prekių importuotojų, kurių krovinius gabena mūsų vežėjai, nėra didelės įmonės, jie neplanuoja užsakymų metams į priekį, rinkoje žaidžia ieškodami patrauklių kainų, tad atsiradus progai bando paspausti mūsų vežėjus, padėtį aiškina Algimantas Kondrusevičius, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos Linava prezidentas.Jis pataria vežėjams dairytis naujų partnerių Europoje, plėsti paslaugų asortimentą.
Konkurencija Europoje augs
Lietuva nėra uždara ekonomika, Europos rinka didelė, tad tikrai nepražūsime. Sunkiau bus bendrovėms, kurios neturi apyvartinių lėšų, verslininkams, kurie nėra iki galo paskaičiavę savo galimybių, ar verslą pastatę ant vienos kortos Rusijos rinkos, svarsto p. Kairys, Bretalita vadovas.Pasak jo, Europoje, palyginti su Rusija, darbo specifika kitokia čia griežčiau reikalaujama laikytis prekių pristatymo terminų, o atsiskaityti už paslaugas neskubama. ES galioja 30 d. atsiskaitymo tarp įmonių terminas, tačiau jo nepaisoma, ypač pietų šalyse.Verslininkams prireiks ne tik sumanumo, bet ir papildomų lėšų. Kas nėra pasiruošęs už krovinių gabenimą gauti mažesnius pinigus ir dar po kokių 3 mėnesių, patirs sunkumų, dėsto p. Kairys.Europos rinka yra patraukli, paslaugos geriau apmokamos, tačiau ji užimta. Lietuvos vežėjai NVS šalyse yra konkurencingesni nei Vakaruose. Jie vertinami, nes išmano Rytų rinką, žino muitinės procedūras, supranta žmonių mentalitetą. Lietuvos vežėjai NVS šalyse yra laikomi patikimais, gebančiais atvežti krovinius sutartu laiku ir naudotis nauja technika. Tad ši rinka mūsų vežėjams yra labai svarbi, VŽ yra sakęs Gytis Vincevičius, vežėjų asociacijos Linava atstovas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti