Reklamdavių TOP3 – „Bitė“ pakeitė „Omnitel“

Publikuota: 2014-02-03
Atnaujinta 2015-06-01 12:57
svg svg
Nuotrauka: Juditos Grigelytės ("Verslo žinios")
„Verslo žinios“

Per praėjusius metus, palyginti su 2012 m., bendros reklamos apimtys Lietuvoje ūgtelėjo 3,8%, rodo rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovės TNS LT reklamos monitoringo analizė. Kaip keitėsi reklamos rinkos pajamos, bendrovė skelbs kovo viduryje. Sparčiausiai 2013 m. reklamos daugėjo kino, radijo ir interneto kanaluose.

Didžiausias reklamdavys Lietuvoje – telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ ir antroje vietoje esanti UAB „Studio Moderna“ (“Dormeo“, „Delimano“, „Top Shop“ ir t.t. prekių ženklai) nepasikeitė, tuo metu kitos bendrovės TOP dešimtuke persigrupavo.„Bitė“ pakilo iš 6 į trečiąją poziciją ir išstūmė čia 2012 m. buvusią “Omnitel“, kuri nukrito į 8 vietą 2013 m.Iš pirmojo dešimtuko per 2013 m. iškrito „Unilever“ ir „Kraft Foods“, o reklamos biudžetus padidinusios „4Finance“ ir „Olifėja“ pernai įsiveržė TOP10.Augo ir TOP3 kategorijų biudžetai (gross, be nuolaidų). Giedrė Juronienė, TNS LT reklamos monitoringo vadovė, skaičiuoja, jog prekybos tinklai reklamos lėšas didino 39%, greitieji kreditai – 79%, mobiliojo ryšio operatoriai – 55%. Tuo metu mobiliųjų telefonų prekybos grupė reklamai skyrė 15% mažiau, lengvųjų automobilių – 9% ir alaus – 2% mažiau.Dalis užsienio didžiųjų reklamdavių investicijas sumažino. Pavyzdžiui, "Procter&Gamble", "Unilever", "Johnson&Johnson" 2013 m. mažino skiriamų reklamai pinigų dalį 5%, 25% ir 10%.

Radijas augo visus metus

Vertinant žiniasklaidos kanalus, kaip rodo TNS LT monitoringas, labiausiai reklamos apimtys 2013 m. augo radijuje.Čia pernai, palyginti su 2012 m., transliuota 35,2% daugiau reklamos sekundžių. Prie šio šuolio prisidėjo 2013 m. pradžioje pradėta matuoti ZIP FM radijo stotis. Lyginant radijų stočių sąrašą be jos, radijo reklamos laikas išaugo 21,8%.Internete reklamos per dvylika 2013 m. mėnesių padaugėjo 10,4%.TV reklamos apimtys, palyginti 2013 ir 2012 m. rezultatus, ūgtelėjo 4,2%. Prie augimo prisidėjo naujai pradėti matuoti kanalai – „RTR Planeta“ ir „REN TV“. Be šių kanalų duomenų, TV reklamos laikas smuktelėjo 0,5%.Per 2013 m. televizijoje buvo ištransliuoti beveik 1,5 mln. reklaminių klipų.Spaudos reklamos apimtys pernai krito 9,8%. Laikraščiuose reklamos ploto sumažėjo 12,4%, žurnaluose reklamos plotas – 4,7%.Sparčiausiai pernai augo kino reklama, net 44,9%. Tačiau ji atsiriekia tik nedidelę bendrą reklamos pyrago dalį.Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginti 2013 m. ir 2012 m. duomenis, krito 16,3%. Reklamos ploto mažėjimą  lėmė lauko agentūros „Audora“ nepateikiami duomenys. Be jos lauko reklamos plotas ūgtelėjo 0,1%.

Viliasi didesnių pajamų

VŽ primena, jog 2012 m., palyginti su 2011 m., Lietuvos reklamos rinkos pajamos ūgtelėjo 0,7%, iki 343,1 mln. Lt. Apimčių augimas atitinkamai tada siekė 13,9%.Šalies reklamos rinka viršūnę  buvo pasiekusi 2008 m., kai pajamos iš reklamos viršijo pusę milijardo litų, tačiau per pastaruosius ketverius metus apsukos sumažėjo beveik perpus, o pirmas teigiamas rezultatas buvo užfiksuotas 2011 m., kai reklamos pajamos augo 5%.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Reklamos apimtys žiniasklaidos kanaluose

Šaltinis: TNS LT, 2013 m.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
„Transparency international“: dėl duomenų atvėrimo ir panaudojimo Lietuva užima paskutinę vietą ES 11

Lietuva yra tarp prasčiausiai viešajam interesui svarbius duomenis atveriančių ir panaudojančių Europos...

Rinkodara
2022.05.18
TV3 nuo birželio transliuos naują kanalą rusų kalba 2

TV3 žiniasklaidos grupė antradienį pranešė nuo birželio pradžios pradėsianti transliuoti naują kanalą rusų...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
„Verslo žinioms“ – Metų nacionalinės žiniasklaidos priemonės apdovanojimas

Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienos išvakarėse apdovanoti Europos Sąjungos (ES) investicijų efektyvumą...

Verslo aplinka
2022.05.06
„Rekvizitai.lt“ – nauja duomenų analizės paslauga ir dovana VŽ prenumeratoriams 6

Portalą „rekvizitai.lt“ papildo nauja „Premium“ rubrika, kurioje vartotojai galės parsisiųsti „rekvizitai.lt“...

Prekyba
2022.05.05
Internetinė žiniasklaida „google mokesčio“ norėtų nuo 2023-iųjų 4

Internetinė žiniasklaida siūlo Vyriausybei svarstyti galimybę taikyti skaitmeninių paslaugų mokestį...

Rinkodara
2022.05.04
EK atmetus skundą dėl LRT finansavimo, ginčas persikėlė į ES Teisingumo Teismą

Europos Komisija (EK) atmetė Lietuvos komercinės žiniasklaidos skundą dėl Lietuvos nacionalinio radijo ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Ekspress Grupp“ pirmojo ketvirčio nuostolis viršijo 0,5 mln. Eur

„Delfi“ naujienų portalus Baltijos valstybėse valdanti Estijos žiniasklaidos ir pramogų grupė „Ekspress...

Rinkodara
2022.04.29
Institucijoms suteikta daugiau galių riboti karo propagandą

Seimas antradienį patvirtino pataisas, suteiksiančias daugiau galimybių žurnalistų etikos inspektoriui...

Verslo aplinka
2022.04.19
LRT atnaujina savo prekės ženklus

Iki 2022 m. vasaros LRT žiūrovai išvys atnaujintus LRT kanalų prekės ženklus. Įvaizdžio atnaujinimas apima...

Rinkodara
2022.04.12
Rusija apkaltino „YouTube“, kad blokuoja Valstybės Dūmos kanalą

Rusijos pareigūnai šeštadienį apkaltino vaizdo įrašų ir transliavimo platformą „YouTube“ blokuojant...

Verslo aplinka
2022.04.09
Rusija kovoja su „Google“: apkaltino „melagienų“ skleidimu

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ ketvirtadienį pareiškė uždrausianti JAV interneto...

Inovacijos
2022.04.07
Lietuvoje pradėta retransliuoti Ukrainos „UA: PBC“ radijo programa

Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) per vidurinių bangų siųstuvą Lietuvoje pradėjo...

Rinkodara
2022.04.04
LRTK žiniasklaidai prilygino dalį vaizdo tinklaraštininkų 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) patvirtino gaires vaizdo tinklaraštininkams (vlogeriams),...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
„Google“ raginama šalinti programėles, per kurias galima žiūrėti uždraustas TV programas 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) kreipėsi į „Google“, prašydama pašalinti iš „Google Play...

Rinkodara
2022.03.23
G. Landsbergis: daugiau Rusijoje veikusių žiniasklaidos priemonių svarsto, ar kurtis Lietuvoje

Laisvosios Europos Radijui/Laisvės radijui (RFE/RL) paskelbus apie Vilniuje atidaromą biurą, užsienio reikalų...

Rinkodara
2022.03.18
Rusija blokavo virtinę užsienio tinklalapių, įskaitant estų „Postimees“

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“, paprašius Generalinei prokuratūrai, trečiadienį...

Rinkodara
2022.03.16
Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje 365 dezinformacijos atvejai 2

Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje užfiksuoti 365 dezinformacijos bruožų turėję atvejai. Jų buvo 218...

Rinkodara
2022.03.12
Šiaurės Europos laikraščiai žada skelbti naujienas rusų kalba

Trys didžiausi Šiaurės Europos laikraščiai ketvirtadienį pranešė, kad vers savo naujienas į rusų kalbą,...

Rinkodara
2022.03.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku