Reklamdavių TOP3 – „Bitė“ pakeitė „Omnitel“

Per praėjusius metus, palyginti su 2012 m., bendros reklamos apimtys Lietuvoje ūgtelėjo 3,8%, rodo rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovės TNS LT reklamos monitoringo analizė. Kaip keitėsi reklamos rinkos pajamos, bendrovė skelbs kovo viduryje. Sparčiausiai 2013 m. reklamos daugėjo kino, radijo ir interneto kanaluose.
Didžiausias reklamdavys Lietuvoje telekomunikacijų bendrovė Tele2 ir antroje vietoje esanti UAB Studio Moderna (Dormeo, Delimano, Top Shop ir t.t. prekių ženklai) nepasikeitė, tuo metu kitos bendrovės TOP dešimtuke persigrupavo.Bitė pakilo iš 6 į trečiąją poziciją ir išstūmė čia 2012 m. buvusią Omnitel, kuri nukrito į 8 vietą 2013 m.Iš pirmojo dešimtuko per 2013 m. iškrito Unilever ir Kraft Foods, o reklamos biudžetus padidinusios 4Finance ir Olifėja pernai įsiveržė TOP10.Augo ir TOP3 kategorijų biudžetai (gross, be nuolaidų). Giedrė Juronienė, TNS LT reklamos monitoringo vadovė, skaičiuoja, jog prekybos tinklai reklamos lėšas didino 39%, greitieji kreditai 79%, mobiliojo ryšio operatoriai 55%. Tuo metu mobiliųjų telefonų prekybos grupė reklamai skyrė 15% mažiau, lengvųjų automobilių 9% ir alaus 2% mažiau.Dalis užsienio didžiųjų reklamdavių investicijas sumažino. Pavyzdžiui, "Procter&Gamble", "Unilever", "Johnson&Johnson" 2013 m. mažino skiriamų reklamai pinigų dalį 5%, 25% ir 10%.
Radijas augo visus metus
Vertinant žiniasklaidos kanalus, kaip rodo TNS LT monitoringas, labiausiai reklamos apimtys 2013 m. augo radijuje.Čia pernai, palyginti su 2012 m., transliuota 35,2% daugiau reklamos sekundžių. Prie šio šuolio prisidėjo 2013 m. pradžioje pradėta matuoti ZIP FM radijo stotis. Lyginant radijų stočių sąrašą be jos, radijo reklamos laikas išaugo 21,8%.Internete reklamos per dvylika 2013 m. mėnesių padaugėjo 10,4%.TV reklamos apimtys, palyginti 2013 ir 2012 m. rezultatus, ūgtelėjo 4,2%. Prie augimo prisidėjo naujai pradėti matuoti kanalai RTR Planeta ir REN TV. Be šių kanalų duomenų, TV reklamos laikas smuktelėjo 0,5%.Per 2013 m. televizijoje buvo ištransliuoti beveik 1,5 mln. reklaminių klipų.Spaudos reklamos apimtys pernai krito 9,8%. Laikraščiuose reklamos ploto sumažėjo 12,4%, žurnaluose reklamos plotas 4,7%.Sparčiausiai pernai augo kino reklama, net 44,9%. Tačiau ji atsiriekia tik nedidelę bendrą reklamos pyrago dalį.Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginti 2013 m. ir 2012 m. duomenis, krito 16,3%. Reklamos ploto mažėjimą lėmė lauko agentūros Audora nepateikiami duomenys. Be jos lauko reklamos plotas ūgtelėjo 0,1%.
Viliasi didesnių pajamų
VŽ primena, jog 2012 m., palyginti su 2011 m., Lietuvos reklamos rinkos pajamos ūgtelėjo 0,7%, iki 343,1 mln. Lt. Apimčių augimas atitinkamai tada siekė 13,9%.Šalies reklamos rinka viršūnę buvo pasiekusi 2008 m., kai pajamos iš reklamos viršijo pusę milijardo litų, tačiau per pastaruosius ketverius metus apsukos sumažėjo beveik perpus, o pirmas teigiamas rezultatas buvo užfiksuotas 2011 m., kai reklamos pajamos augo 5%.
Reklamos apimtys žiniasklaidos kanaluose
Šaltinis: TNS LT, 2013 m.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Paslaugos
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti