Chemijos pramonė rado būdą tyrimų išlaidoms sumažinti

Pasauliniai chemijos pramonės konglomeratai rado išeitį, kaip kompanijų biudžetuose sumažinti moksliniams tyrimams ir plėtrai skirtas eilutes. Gamintojai siūlo savo užsakovams drauge dirbti tyrimų srityje, kuriant ir tobulinant būtent tokius produktus, kokių reikia tekstilės, avalynės, automobilių ar elektronikos pramonei.
Toks bendradarbiavimas gali padėti Europos chemijos ir plastikų kompanijoms, spaudžiamoms konkurencijos besivystančiose rinkose ir augančių energetikos sąnaudų, sumažinti išlaidas milijonais eurų.Vokietijos BASF dirba drauge su sportinės avalynės gamintoja Adidas, ieškodamos sprendimo, kaip padaryti sportbačių padus dar elastingesnius. Belgų Solvay bendradarbiauja su naftos kompanijomis, kurdama polimerines vidines dangas erozijos pažeistiems vamzdžiams. Vokietijos chemijos bendrovė Lanxess padeda Volkswagen grupės padaliniui Škoda gaminti automobilių dalis, vardija agentūra Reuters.Šiais laikais toks bendradarbiavimas yra kur kas įprastesnis. Tai daug naudingiau, nei viską daryti patiems, Reuters cituoja p. Wernerį Breuersą, Lanxess valdybos narį.
Mažina išlaidas tyrimams
Į aukštąsias technologijas ir inovacijas Europos chemijos pramonė orientuojasi jau du pastaruosius dešimtmečius, tačiau bendrovės privalo išlaikyti spartų naujovių diegimo pagreitį, jei nori atlaikyti besivystančių šalių bendrovių, taip pat diegiančių pažangias technologijas, konkurenciją ir neatsilikti nuo Jungtinių Valstijų, kur įmonėms skalūnų dujų proveržis užtikrina pigesnę energiją.Chemijos pramonės išlaidos moksliniams tyrimams ir plėtrai Europoje, skaičiuojant kaip pardavimų dalį, 2012-aisiais sumažėjo iki 1,6%, palyginti su 1,8% ankstesniais metais, 1991-aisiais ši dalis siekė 2,8%, rodo lobistinės organizacijos Cefic duomenys, juos pateikia Reuters.Pasak analitikų, tai nereiškia, kad atvėso bendrovių entuziazmas investuoti į naujoves veikiau įmonės išmoko išspausti daugiau naujovių iš to paties vieno euro, glaudžiau bendradarbiaudamos su savo klientais.
Mokslas ir sportbačiai
Praėjusiais metais BASF pristatė savo sukurtas Infinergy putas, naudojamas Adidas gaminamuose Energy Boost sportbačiuose. Naująjį produktą BASF vadina revoliucingu. Pasaulinė sporto reikmenų pramonė skaičiuoja pelną, gaunamą dėl augančio žmonių noro bėgioti: bėgimo entuziastai savo reikmenims kasmet išleidžia apie 15 mlrd. EUR, teigiama BASF pranešime.Bendrovė pažymi, kad šiais laikais sporto reikmenys, taip pat ir sportiniai bateliai, yra aukštųjų technologijų produktai. Infinergy putos gaminamos iš išplėsto termoplastinio poliuretano, panašaus į spragintus kukurūzus, aiškina BASF inovacijų padalinio atstovai. Būtent ši medžiaga ir suteikia Adidas sportbačių padams elastingumo ir taip bėgikų pageidaujamą šoklumo efektą.Lanxess taip pat Vokietijos chemijos pramonės įmonė, tiekianti savo produkciją automobilių, elektronikos, buities įrenginių, statybų, medicinos, sporto ir žemės ūkio sektorių bendrovėms.Aukštosiomis technologijomis sukurti plastikai turi puikią ateitį. Daugybė kompanijų, ypač automobilių pramonėje, taip pat elektronikos ir statybų pramonėje, vis dažniau naudoja šias inovatyvias medžiagas, sukurtas laboratorijose, prisistatydama savo tinklalapyje dėsto Laxness.Mes visada dirbome, turėdami galvoje pareigą siekti nuolatinės pažangos, belgų kompanijos Solvay, skaičiuojančios 150-uosius įkūrimo metus, tinklalapyje cituojamas jos įkūrėjas Ernestas Solvay. Bendrovės užsakovų spektras itin platus: nuo energetikos, naftos iki maisto pramonės, kuriai Solvay tiekia, pavyzdžiui, dirbtinius kvapiklius.
Tiekimo klaustukas
Martinas Gruhlke, verslo konsultavimo bendrovės Stratley projektų vadovas, teigia, kad sprendimai, kaip padidinti mokslinių tyrimų efektyvumą kompanijų valdybų darbotvarkių viršuje. Kūrybinis procesas dabar nukreiptas tiksliai į rinką, jau nebe į tai, kas apskritai techniškai įmanoma, pažymi p. Gruhlke.Vienintelis galimas nesklandumas chemijos įmonėms ir jų klientams bendradarbiaujant mokslinių tyrimų srityje tai, kad užsakovai gali pageidauti turėti daugiau nei vieną tiekėją, siekdami užsitikrinti geriausią pasirinkimą.Kaip buvęs konkursų vykdymo vadovas, žinau, kad tai (sąsajos su vienu tiekėju) gali būti sunkus sprendimas, pripažįsta Roberto Gualdoni, plastikų bendrovės Styrolution vykdomasis vadovas. Styrolution gamina plastikus, naudojamus automobilių priekinėms grotelėms, medicinos prietaisams ir žaislams gaminti.Pasak p. Gualdoni, laimėti išskirtinius projektus chemijos įmonėms padeda specializavimas tam tikrose nišinėse srityse, kai konkurentų apskritai nėra daug.
Rizika stabtelėti
Nuogąstaujama, kad orientavimasis į klientų poreikius gali pristabdyti mokslo pažangą apskritai, kadangi kai kurių mokslinių tyrimų komercinė nauda gali pasimatyti tik po daugelio metų. Reuters pateikia pavyzdį: Vokietijos bendrovė Merck KGaA skystuosius kristalus išrado daugiau nei prieš šimtmetį ir toliau plėtojo, neturėdama aiškios minties, kur juos galima pritaikyti. Milžiniškas pajamas ši medžiaga pradėjo duoti tik 2000-aisiais, rinką užplūdus skystųjų kristalų ekranams.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Pramonė
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti