Ką Manodrabužiai.lt veiks su 20 mln. EUR investicija

Publikuota: 2014-02-02
svg svg
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo ("Verslo žinios")
 

Drabužių mainų projektas „Vinted“, Lietuvoje veikiantis „manodrabuziai.lt“ vardu, pritraukė turbūt didžiausią investiciją Baltijos šalyse interneto produktų kategorijoje. JAV fondas „Insight Venture Partners“ į Lietuvoje gimusią idėją investuoja 20 mln. EUR.

„Kai „Vinted“ su savo produktu sėkmingai įžengė į JAV rinką, ieškojome tinkamiausio partnerio, kuris galėtų sustiprinti įmonę ne tik finansiškai, bet ir patirtimi, ryšiais šioje rinkoje“, – pasakoja Mantas Mikuckas, „Vinted“ vykdomasis direktorius.Pelno dar neduodančios, tačiau jau populiarios idėjos sėkme patikėjo JAV privataus ir rizikos kapitalo fondas „Insight Venture Partners“, projektui ketinantis skirti 20 mln. EUR (beveik 70 mln. Lt) investicijų.Pasak p. Mikucko, investuojama į naują akcijų emisiją.Kaip pasiskirstys akcijų dalis, bendrovė neatskleidžia, tačiau kontrolinis paketas esą išlieka ir, planuojama, ateityje išliks jos įkūrėjų rankose.„Paprastai už investicijas perleidžiama nuo 10 iki 20% įmonės akcijų. Mes šiuo atveju iš standartinės dalies rėmų neišlipame“, – paaiškina p. Mikuckas.Tai ne pirma „Vinted“ pritraukta investicija. 2013 m. sausį bendrovė pasirašė 5 mln. EUR (per 17 mln. Lt) dydžio investicijų sutartį su Londono technologijų fondu „Accel Partners“.Be investuojančių fondų, „Vinted“ akcininkai yra įmonės įkūrėjai Justas Janauskas (direktorius) ir Milda Mitkutė (rinkodaros vadovė), taip pat p. Mikuckas bei dauguma įmonės darbuotojų, turinčių akcijų opcionus.

Rinkodarai ir plėtrai

2008 m. Lietuvoje gimęs projektas jau veikia JAV, Vokietijoje, Prancūzijoje, Lenkijoje. Čekijoje. Po mėnesio numatyta startuoti Didžiojoje Britanijoje. Kiekvienoje šalyje veikia vietos įmonė, jas kontroliuoja Britanijoje veikianti pagrindinė įmonė „Vinted Limited“.„Visos šios rinkos yra milžiniškos, norint jose tapti populiariems, reikia didelių investicijų, pirmiausia į rinkodarą. Taigi nemaža dalis tų pinigų bus skirta vartotojų dėmesiui pritraukti, produktui reklamuoti. Investicijų taip pat reikia naujoms rinkoms paleisti, produktui stiprinti“, – vardija p. Mikuckas.Nors suma skamba įspūdingai, sustygavus detalų biudžetą, pasak jo, matyti, kad pinigai nėra jau tokie dideli. Ypač kai kalbama apie JAV rinką. Neturint užtektinai lėšų rinkodarai čia, anot pašnekovo, geros idėjos arba niekas nepastebės, arba nukopijuos ir nukonkuruos.„Vinted“ JAV aktyviau dirbti pradėjo spalio pabaigoje, o po dviejų mėnesių ši rinka tapo sparčiausiai auganti ir antra po Vokietijos pagal dydį bendrovės portfelyje. Pasiekti rezultatai – viena iš priežasčių, leidusių pritraukti tokio dydžio investiciją. Lietuvoje bendrovė valdo internetinį puslapį „manodrabuziai.lt“, kitose rinkose dažniau naudojamas „Vinted“ prekių ženklas, jis labiau žinomas kaip mobilioji programėlė. Tačiau verslo idėja visur išlieka ta pati: platforma drabužių pardavimui ir mainams merginų auditorijoje.„Visos merginos turi tą pačią problemą: labai daug drabužių, bet visada norisi ko nors naujo ir gražaus. Mūsų produktas padeda spręsti šią problemą“, – trumpai apibūdina paslaugą p. Mikuckas.

Uždirbti pelno

„Insight Venture Partners“ valdomo kapitalo dydis siekia 7,6 mlrd. USD, tai vienas iš didžiausių pasaulyje fondų, jau investavęs į daugiau nei 190 bendrovių, iš kurių 24 įvykdė pirminį viešą akcijų siūlymą visuomenei (IPO, angl. Initial Public Offering). Vidutinė šio fondo investicijos trukmė yra 8 metai. Pasak p. Mikucko, apie planus viešai siūlyti „Vinted“ akcijų kalbėti dar anksti.„Pagrindinis tikslas – užkariauti didžiąsias pasaulio rinkas, pasiekti gerų finansinių rezultatų“, – sako jis.Dar vienas iš tikslų – per 1,5–2 m. bendrovę padaryti pelningą. Daugiausia pajamų „Vinted“ gaudavo Vokietijoje iš reklamos dėjimo. JAV pradėtas taikyti naujas modelis: į produktą integruota atsiskaitymų sistema, siuntų paslauga. Kreditinės kortelės duomenis įvedęs vartotojas gali iš karto pirkti prekę, o pardavėjas siunčia prekę, gavęs žinutę apie pirkimą. Bendrovė nuskaičiuoja 19% tarpininkavimo mokestį, kartu užtikrindama transakcijos saugumą: jei pirkėjas sumoka, tačiau negauna prekės, įmonė grąžina sumokėtą sumą.„Tai geras būdas gauti pajamų iš produkto, nes vartotojui kuriama vertė, suteikiama paslauga. Planuojame šį modelį pritaikyti ir Europos rinkose“, – sako p. Mikuckas.Šiuo metu bendrovėje dirba daugiau nei 100 žmonių. Daugiau nei pusė iš jų – Vilniaus biure, čia produktas kuriamas, gimsta idėjos. Taip pat biurus bendrovė turi San Franciske, Paryžiuje, Miunchene, Varšuvoje, Prahoje. Per šiuos metus numatyta kolektyvą padidinti iki 150 žmonių.Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Starlink Lithuania“ pradės veiklą šių metų pabaigoje arba kitų pradžioje

Elono Musko kosminių technologijų bendrovės „SpaceX“ Lietuvoje įsteigta bendrovė „Starlink Lithuania“ pradės...

Inovacijos
18:50
Kinijai apribojus kriptovaliutų kasimą, pinga grafikos procesoriai 1

Kinijai paskelbus apie ribojimus šalies regiono kritpovaliutų kasėjams, dalies kompiuterių techninės įrangos...

Inovacijos
14:36
EK imasi naujo tyrimo – akiratyje „Google“ veiksmai interneto reklamoje

Europos Komisija (EK) antradienį pradėjo naują tyrimą, siekdama įvertinti, ar technologijų gigantė „Google“...

Rinkodara
14:10
Ateities logistika: nulinės alkoholio tolerancijos užtikrinimas Verslo tribūna

Lietuviai sukūrė ir rinkoje pristatė išmanųjį alkotesterį

Logistika
05:00
Estijos „Bercman“ siekia gauti Europos patentą savo išmaniajai pėsčiųjų perėjai   1

Estijos bendrovė „Bercman Technologies“, neseniai paskelbusi pradinį viešą akcijų platinimą (IPO) ir...

Rinkos
2021.06.21
Vokietijos konkurencijos prievaizdė pradėjo tyrimą prieš „Apple“

Vokietija pirmadienį pradėjo tyrimą prieš JAV technologijų bendrovꠄApple“ dėl antikonkurencinės praktikos.

Inovacijos
2021.06.21
„Big Tech“ prieš valstybes – prasideda naujas kovos raundas Premium

Didžiosioms technologijų kompanijoms karšta. Ir nauji tyrimai, „Facebook“ pralaimėjimas  ES Teisingumo Teisme...

Inovacijos
2021.06.21
„eBay“ ketina parduoti savo verslą Pietų Korėjoje už 3,1 mlrd. USD

Internetinės prekybos platforma „eBay“ planuoja parduoti Pietų Korėjos padalinį vietos investuotojų...

Inovacijos
2021.06.21
„Apple“ vadovas: ES skaitmeninės erdvės reguliavimas pakenks vartotojams    

Europos konkurencijos prievaizdų planuojami įstatymų pakeitimai, kuriais norima į technologijų industriją...

Inovacijos
2021.06.21
Kosminio turizmo atgimimas: į egzotiškas keliones keleivius nori gabenti dešimtys bendrovių Premium

Lygiai po mėnesio „Amazon“ įkūrėjas Jeffas Bezosas kartu su civiliais keleiviais „Blue Origin“ erdvėlaiviu...

Inovacijos
2021.06.20
„Eneba“: galimybė parduoti nenaudojamas žaidimų konsoles – ne vien tvarumo mada Premium

Elektroninė žaidimų parduotuvė „Eneba“ vartotojams pasiūlė naują paslaugą – parduoti nenaudojamas konsoles ir...

Rinkodara
2021.06.20
„Kilo Health“ vadovas: pernelyg dažnai siekiame būti geriausi ir super herojai Premium 2

Sparčiai per pastaruosius metus augančio startuolio „Kilo Health“ vadovas apie sėkmės receptą kalba...

Rinkodara
2021.06.20
„Nord Security“ rinkodaros vadovė: svarbiausia duomenys, o ne „gražu-negražu“ sąvokos

Toma Sabaliauskienė, „Nord Security“ rinkodaros vadovė, šiemet pelnė „Metų CMO“, stipriausios metų rinkodaros...

Rinkodara
2021.06.20
Autonominių automobilių proveržis įtikina investuotojus, bet ne politikus Premium

Kai prieš penketą metų autonominio vairavimo technologijos ėmė artėti prie proveržio, ne vienas automobilių...

Logistika
2021.06.19
Iš Konkurencijos tarybos D. Lurje perėjo į „Nord Security“

Buvusi Konkurencijos tarybos narė Dina Lurje prisijungė prie „Tesonet“ įmonių grupei priklausančios UAB „Nord...

Paslaugos
2021.06.19
A. Avulis apie iš Baltarusijos atsikeliančias IT kompanijas: kai kurios Lietuvą mato kaip laikiną stotelę Premium 2

Pastaruoju metu iš Baltarusijos persikeliančių IT kompanijų biurų nuomos ir butų įsigijimo sandoriai yra gera...

Statyba ir NT
2021.06.19
„Paysera“ 2020 m.: rekordinės pajamos ir pelnas 4

„Fintech“ bendrovei „Paysera“ šešioliktieji veiklos metai buvo rekordiniai. Pasaulinei prekybai dėl karantino...

Inovacijos
2021.06.18
„ACC Distribution“: metai buvo geri, bet galėjo būti dar geresni, jei nebūtų trūkę prekių Premium 3

„ACC Distribution“, vienai didžiausių Baltijos šalyse didmeninės prekybos elektronika grupių, pernai pavyko...

Inovacijos
2021.06.18
„Blue Bridge“ pandeminiai metai buvo nuostolingi Premium 4

IT infrastruktūros sprendimų ir paslaugų bendrovė „Blue Bridge“ (BB) – viena seniausių rinkoje – pernai pirmą...

Inovacijos
2021.06.18
HELSO virstančios „SLO Lithuania“ vadovas: tampame nepriklausomo kapitalo įmone su tarptautine patirtimi Verslo tribūna

Retas galėtų pasigirti, kad iki 18-ojo gimtadienio yra apkeliavęs Žemės rutulį. O du kartus? Elektrotechnikos...

Inovacijos
2021.06.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku