Euro nuojauta jau koreguoja prekybininkų planus

Publikuota: 2014-02-16
Atnaujinta 2015-06-09 17:10
Nuotrauka: Juditos Grigelytės (Verslo žinios)
 

Didieji prekybos centrai praėjusius metus baigė skaičiuodami gausesnius pirkėjų srautus ir dar sparčiau augančią nuomininkų apyvartą. Tokią tendenciją fiksuoti tikimasi bent iki euro įvedimo. Vėliau santaupas išleidę vartotojai gali ir užverti pinigines.

„Praėję metai prekybos centrams buvo labai geri. Matome tendenciją, kad daugelio prekybos centrų apyvarta augo daugiau nei lankytojų srautas, vadinasi, vienas pirkėjas išleido didesnę sumą. Tai centrams naudinga“, – pagyvėjimą rinkoje mato Sigitas Jautakis, prekybos centrus „Big“ Vilniuje ir „Akropolis“ Kaune valdančios „Newsec Asset & Property Management Baltics“ vadovas.Pasak jo, tokią tendenciją rodo ir Kauno „Akropolio“ rezultatai, tikslius skaičius centras skelbs po balandžio 1 d., kai baigsis finansiniai metai. Vilniuje esančio „Big“ pirkėjų srautai pernai augo itin sparčiai, maždaug penktadaliu. Šiuos rezultatus vadovas sieja su pernai atlikta centro rekonstrukcija ir nuomininkų pakeitimu. Bet ir vartotojų lūkesčiai rinkoje, pasak jo, pagerėjo, daugiau išleidžiama nebūtiniausioms stiliaus, mados, prabangos prekėms.„Nustebčiau, jei kuris prekybos centras Lietuvoje pasakytų, kad lankytojų srautas ir nuomininkų apyvarta mažėjo. Tai reikštų, kad kažkas negerai“, – sako p. Jautakis.

Padėjo baltarusiai Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropoliuose“ lankytojų srautai pernai išaugo nežymiai, o pagrindinių prekių grupių pardavimai ūgtelėjo apie 10–15%, sparčiai augo ir pramogų teikėjų pardavimai.„Kiek didesnis nei vidurkis augimas buvo fiksuotas drabužių grupėje – tai susiję su naujų prekių ženklų, pirmiausia H&M, įsikūrimu Vilniaus ir Klaipėdos „Akropoliuose“, taip pat kitų didžiųjų drabužių parduotuvių atnaujinimais“, – sako Renata Jakubčionienė, centrus valdančios bendrovės „Akropolis LT“ direktorė.Pirkėjų iš ES nepriklausančių valstybių – pirmiausia Baltarusijos, Rusijos ir Ukrainos – vidutiniškai pernai padaugėjo apie 75%.„Ši tendencija išlieka jau mažiausiai 5 metus ir parduotuvėms bent iš dalies kompensuoja neigiamą demografinį pokytį Lietuvoje“, – priduria p. Jakubčionienė.Išparduotuvių centro „Parkas Outlet“ nuomininkų apyvarta stiebėsi 25%, bendras srautas nepakito. Pagal oficialiai pateiktus organizacijos „Tax Free“ duomenis pirkėjai iš Rusijos ir Baltarusijos šiame centre išleido 48% daugiau nei 2012 m. PC „Panorama“ taip pat atkreipia dėmesį, kad pernai ypač išaugo iš Baltarusijos atvykstančių lankytojų pirkinių vertė – 45%. Bendra „Panoramos“ parduotuvių apyvarta pernai padidėjo 6%, pirkėjų srautas išliko stabilus.Inga Navickaitė, „Ozą“ valdančios „ECE Projektmanagement Vilnius“ generalinė direktorė, sako, kad užsieniečių srautas jų centre per metus išaugo 55%, tačiau esą nereikėtų pamiršti, kad šių pirkėjų dalis „Oze“ siekia tik apie 7%, tad bendrus pardavimų rezultatus didina geriau nusiteikę vietos pirkėjai.

Euro nežinia „Jau nuo metų vidurio matėme, kad vartotojai labiau linkę atverti pinigines. Manyčiau, taip bus ir šiemet“, – sako p. Navickaitė.Centre „Ozas“ lankytojų srautai pernai augo dešimtadaliu, nuomininkų apyvarta – 12%. Planuojama, kad ir šiemet apyvarta didės apie 15%, lankytojų srautas – apie 10%. Tačiau prognozuoti, ar pardavimo augimas išlaikys tempą ir 2015 m., sunku, nes daug priklausys nuo euro įvedimo planų.„Žmonės sukaupę nemažai pinigų kojinėse ir bankuose, prieš euro įvedimą turėtų aktyviau pirkti. Tai aktualu prabangos prekėms ar itin dideliems pirkiniams, dalis išlaidų atiteks ir kitiems prekybininkams. Bet iš patirties matome, kad pirmais metais po euro įvedimo vartojimas šiek tiek atslūgsta“, – sako p. Navickaitė.Prekybininkai per krizę jau išmoko prisitaikyti prie permainų, tad ieškos būdų išlaikyti pirkėjus ir įvedus eurą. O kaip tiksliai keisis vartotojų elgesys, pasak vadovės, priklausys ir nuo žiniasklaidos, politikų pareiškimų.„Jei bus daug neigiamos informacijos, gąsdins, kad kainos kils, galbūt žmonės neskubės leisti santaupų, taupys“, – svarsto pašnekovė.Centrų valdytojai šiemet daug dėmesio ketina skirti naujų prekių ženklų paieškai, esamų atnaujinimui, taip pat rinkodarai ir vartotojus pritraukiantiems renginiams. Ponas Jautakis sako, kad šalyje gyventojų nedaugėja, tad prekybos centrams dabar svarbu pritraukti lojalių pirkėjų.„Pagrindinis klausimas – savo vietą rasti po saule. Daugelis prekybos centrų imasi įvairių rinkodaros veiksmų, konkuruoja, bet klausimas, ar visi žino, kas jų klientas, kokių pirkėjų jie nori prisitraukti, kuria kryptimi nori judėti“, – sako pašnekovas.Šis klausimas, pasak jo, bus svarbus iššūkis visiems prekybos centrams, ypač esantiems toliau nuo Vilniaus – Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Šis straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
„Butikinės“ agentūros: nepaisant augančios konkurencijos, pardavimus augina kartais Premium

Į komunikacijos agentūrų gretas per pastaruosius metus kaip grybai po lietaus jungiasi dygstančios...

Rinkodara
05:45
„Rimi Lietuvos“ 2021 m. rezultatai: rinkos dalis augo, bet grynasis pelnas susitraukė Premium

Mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“ praėjusiais metais skaičiavo 9,7% didesnes pajamas, siekusias 395 mln.

Prekyba
05:45
Niekada nesakyk niekada: kaip miestietis kaime iš obuolių verslą sukūrė Premium 4

Verslą galima sukurti lygioje vietoje ir net neturint apie jį specifinių žinių – tai patvirtina Mindaugo...

Gazelė
2022.05.26
Taivano ekonomikos viceministras: su Lietuva mus suartino Kinijos politika

Lietuvoje viešintis Taivano ekonomikos viceministras sako, kad jo šalies ekonominę partnerystę su Lietuva...

Verslo aplinka
2022.05.26
Kainų šokas parduotuvėse: mažesni kiekiai, sėkmė vietos gamintojams Premium

Ryški infliacija ir karas Ukrainoje neabejotinai koreguoja vartotojų nuotaikas ir nusiteikimą išlaidauti.

Prekyba
2022.05.26
„Margirį“ iš Norvegijos konglomerato „Orkla ASA“ nupirko įmonės vadovas Premium 1

Gamybinę veiklą Latvijoje koncentruojantis Norvegijos konglomeratas „Orkla ASA“ už neskelbiamą sumą pardavė...

Pramonė
2022.05.26
PRIEŠ ir PO: senos kavinės interjero pokyčiai ir interjero dizainerės patarimai smulkiam verslui Verslo tribūna 1

Pastarieji du metai daugeliui kavinių ir restoranų nebuvo lengvi. Ne viena maitinimo įstaigų kantriai laukė,...

Ikea
2022.05.26
Infliacija perskirsto turtą: kas vakar buvo vargšas, šiandien – turtuolis ir atvirkščiai Premium 11

Daug kalbama apie žalingą infliacijos poveikį, jos padarinius, it pelių graužiamas santaupas, tačiau kainų...

Finansai
2022.05.26
D. Mockus: šiemet planuojame A, B ir C scenarijus Premium 5

„MG grupės“, valdančios 84 mažmeninės prekybos drabužiais, žiniasklaidos, telekomunikacijų ir statybos...

Prekyba
2022.05.26
Pilnėjantys restoranai – tik pagražintas atspindys, realybėje – gresiantys bankrotai Premium 2

Kredito rizikos vertinimas rodo, kad maitinimo sektoriaus įmonių padėtis per metus šiek tiek gerėjo, dalis...

Prekyba
2022.05.26
Nyderlandų teismas atsisakė nutraukti su N. Numa siejamą tyrimą

Amsterdamo apeliacinis teismas atmetė prašymą nutraukti tyrimą dėl bendrovės „TAF Asset 11“ atliktų 26 mln.

Prekyba
2022.05.25
Naujos grėsmės transporto sektoriuje ir EK sprendimas kovai su jomis Premium

Tarptautinės logistikos ekspertams prognozuojant galimas naujas rizikas, ES vadovybė parengė šiam sektoriui...

Logistika
2022.05.25
Vadovauti „Pigu.lt“ rinkodarai grįžta G. Vilkė 2

Nuo birželio 1 d. „PHH Group“ ir jai priklausančio e. prekybos centro „Pigu.lt“ rinkodaros vadovės pareigas...

Rinkodara
2022.05.25
Metalo laužo kainos susitraukė daugiau nei 20% 1

Metalo laužo kainos pastarosiomis savaitėmis vidutiniškai sumažėjo daugiau nei 20%, tačiau šio sektoriaus...

Pramonė
2022.05.25
„StrongPoint“ ragina jau dabar ruoštis kasos aparatų naudojimo pokyčiams Verslo tribūna

Šių metų pabaigoje prekybininkų laukia įtemptas laikotarpis – pasikeitus kasų aparatų naudojimo taisyklėms,...

Prekyba 2023
2022.05.25
Prekybos centrai: augimas nėra tvarus, nes grįstas infliacija Premium

Viename didžiausių Baltijos šalyse prekybos festivalių RETAIL didžiųjų prekybos centrų vadovai dalijosi...

Prekyba
2022.05.25
IT specialistė kaime rado laimę: sukūrė tradicinį verslą, bet kitaip Premium

Sostinė siūlo apsčiai galimybių, tačiau vis daugiau šeimų ją palieka ir keliasi gyventi į kaimą. Nors...

Gazelė
2022.05.25
Kaip įsukti verslą Afrikoje: verslininkų diskusija Premium

Apie iššūkius, galimybes ir veiklos būdus Afrikos žemyne VŽ į podkastą pakvietė skirtingų patirčių...

Pramonė
2022.05.25
Skelbia TOP 20 pretendentų į „Verslo nuomonės lyderio“ titulą

„PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia TOP 20 pretendentų į konkurso nominacijos „Verslo nuomonės...

Rinkodara
2022.05.24
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku