Euro nuojauta jau koreguoja prekybininkų planus

Didieji prekybos centrai praėjusius metus baigė skaičiuodami gausesnius pirkėjų srautus ir dar sparčiau augančią nuomininkų apyvartą. Tokią tendenciją fiksuoti tikimasi bent iki euro įvedimo. Vėliau santaupas išleidę vartotojai gali ir užverti pinigines.
Praėję metai prekybos centrams buvo labai geri. Matome tendenciją, kad daugelio prekybos centrų apyvarta augo daugiau nei lankytojų srautas, vadinasi, vienas pirkėjas išleido didesnę sumą. Tai centrams naudinga, pagyvėjimą rinkoje mato Sigitas Jautakis, prekybos centrus Big Vilniuje ir Akropolis Kaune valdančios Newsec Asset & Property Management Baltics vadovas.Pasak jo, tokią tendenciją rodo ir Kauno Akropolio rezultatai, tikslius skaičius centras skelbs po balandžio 1 d., kai baigsis finansiniai metai. Vilniuje esančio Big pirkėjų srautai pernai augo itin sparčiai, maždaug penktadaliu. Šiuos rezultatus vadovas sieja su pernai atlikta centro rekonstrukcija ir nuomininkų pakeitimu. Bet ir vartotojų lūkesčiai rinkoje, pasak jo, pagerėjo, daugiau išleidžiama nebūtiniausioms stiliaus, mados, prabangos prekėms.Nustebčiau, jei kuris prekybos centras Lietuvoje pasakytų, kad lankytojų srautas ir nuomininkų apyvarta mažėjo. Tai reikštų, kad kažkas negerai, sako p. Jautakis.
Padėjo baltarusiai Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių Akropoliuose lankytojų srautai pernai išaugo nežymiai, o pagrindinių prekių grupių pardavimai ūgtelėjo apie 1015%, sparčiai augo ir pramogų teikėjų pardavimai.Kiek didesnis nei vidurkis augimas buvo fiksuotas drabužių grupėje tai susiję su naujų prekių ženklų, pirmiausia H&M, įsikūrimu Vilniaus ir Klaipėdos Akropoliuose, taip pat kitų didžiųjų drabužių parduotuvių atnaujinimais, sako Renata Jakubčionienė, centrus valdančios bendrovės Akropolis LT direktorė.Pirkėjų iš ES nepriklausančių valstybių pirmiausia Baltarusijos, Rusijos ir Ukrainos vidutiniškai pernai padaugėjo apie 75%.Ši tendencija išlieka jau mažiausiai 5 metus ir parduotuvėms bent iš dalies kompensuoja neigiamą demografinį pokytį Lietuvoje, priduria p. Jakubčionienė.Išparduotuvių centro Parkas Outlet nuomininkų apyvarta stiebėsi 25%, bendras srautas nepakito. Pagal oficialiai pateiktus organizacijos Tax Free duomenis pirkėjai iš Rusijos ir Baltarusijos šiame centre išleido 48% daugiau nei 2012 m. PC Panorama taip pat atkreipia dėmesį, kad pernai ypač išaugo iš Baltarusijos atvykstančių lankytojų pirkinių vertė 45%. Bendra Panoramos parduotuvių apyvarta pernai padidėjo 6%, pirkėjų srautas išliko stabilus.Inga Navickaitė, Ozą valdančios ECE Projektmanagement Vilnius generalinė direktorė, sako, kad užsieniečių srautas jų centre per metus išaugo 55%, tačiau esą nereikėtų pamiršti, kad šių pirkėjų dalis Oze siekia tik apie 7%, tad bendrus pardavimų rezultatus didina geriau nusiteikę vietos pirkėjai.
Euro nežinia Jau nuo metų vidurio matėme, kad vartotojai labiau linkę atverti pinigines. Manyčiau, taip bus ir šiemet, sako p. Navickaitė.Centre Ozas lankytojų srautai pernai augo dešimtadaliu, nuomininkų apyvarta 12%. Planuojama, kad ir šiemet apyvarta didės apie 15%, lankytojų srautas apie 10%. Tačiau prognozuoti, ar pardavimo augimas išlaikys tempą ir 2015 m., sunku, nes daug priklausys nuo euro įvedimo planų.Žmonės sukaupę nemažai pinigų kojinėse ir bankuose, prieš euro įvedimą turėtų aktyviau pirkti. Tai aktualu prabangos prekėms ar itin dideliems pirkiniams, dalis išlaidų atiteks ir kitiems prekybininkams. Bet iš patirties matome, kad pirmais metais po euro įvedimo vartojimas šiek tiek atslūgsta, sako p. Navickaitė.Prekybininkai per krizę jau išmoko prisitaikyti prie permainų, tad ieškos būdų išlaikyti pirkėjus ir įvedus eurą. O kaip tiksliai keisis vartotojų elgesys, pasak vadovės, priklausys ir nuo žiniasklaidos, politikų pareiškimų.Jei bus daug neigiamos informacijos, gąsdins, kad kainos kils, galbūt žmonės neskubės leisti santaupų, taupys, svarsto pašnekovė.Centrų valdytojai šiemet daug dėmesio ketina skirti naujų prekių ženklų paieškai, esamų atnaujinimui, taip pat rinkodarai ir vartotojus pritraukiantiems renginiams. Ponas Jautakis sako, kad šalyje gyventojų nedaugėja, tad prekybos centrams dabar svarbu pritraukti lojalių pirkėjų.Pagrindinis klausimas savo vietą rasti po saule. Daugelis prekybos centrų imasi įvairių rinkodaros veiksmų, konkuruoja, bet klausimas, ar visi žino, kas jų klientas, kokių pirkėjų jie nori prisitraukti, kuria kryptimi nori judėti, sako pašnekovas.Šis klausimas, pasak jo, bus svarbus iššūkis visiems prekybos centrams, ypač esantiems toliau nuo Vilniaus Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose.
Šis straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Prekyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti