Nori sudominti – pasiūlyk pažaisti

Publikuota: 2014-02-01
Atnaujinta 2015-06-01 13:03
svg svg
Nuotrauka: Aušros Barysienės ("Verslo žinių")
„Verslo žinios“

Žmonės linkę konkuruoti, nori pripažinimo. Gyvenime tai ne visada pavyksta, o žaidžiant laimėti galima kasdien. Žaisdami žmonės patenkina psichologinį troškimą konkuruoti ir nugalėti. Tai supratęs, verslas žaidimo principus kelia į rinkodarą ir vadybą.

Inga Lepeškaitė, įmonių valdymo konsultacijas teikiančios „OVC Consulting“ partnerė ir konsultantė, pažymi, kad žaidimo elementai padeda įtraukti darbuotojus, klientus, o kartais ir visą visuomenę į tam tikrą veiklą.Tai patvirtina ir Lietuvos bendrovės, kurios pradėjo taikyti žaidimo principus savo kasdienėje veikloje. Rinkos tyrimų bendrovė „Gartner“ prognozuoja, kad iki 2015 m. ketvirtadalis visų IT pagalbos tarnybų taikys žaidimo principus ir techniką. O „OVC Consulting“ prognozuoja, kad 2015-aisiais daugiau nei 40% lyderiaujančių kompanijų žaidimų principus naudos pertvarkydami savo verslo procesus, daugiau nei 70% – rinkodaros ir klientų išlaikymo tikslais.„Praeitais metais BDC IT pagalbos tarnyboje pradėjome taikyti keletą žaidimo elementų. Pavyzdžiui, nustatėme, kiek klientų teigiamų įvertinimų komanda turi surinkti per dieną. TV ekrane buvo rodomi rezultatai, o jeigu pavykdavo pasiekti tikslą, dienos pabaigoje visa komanda buvo vaišinama picomis. Kita iniciatyva – pereinamasis prizas geriausiam tarnybos darbuotojui, jis taip pat renkamas pagal klientų įvertinimus“, – pasakoja Tomas Šeputis, BDC IT paslaugų tarnybos vadovas.Atlikusi darbuotojų nuomonės apklausą, BDC IT pagalbos tarnyba pamatė, kad tokios priemonės pasiteisino. Ketvirtadalis darbuotojų pasijuto labiau įvertinti, darbuotojai pažymėjo, kad buvo pakankamai paskatų gerai atlikti savo darbą. Bendras darbuotojų pasitenkinimo darbu rodiklis padidėjo 5%, nors darbo krūvis taip pat išaugo 5%. Ponas Šeputis pažymi, kad pritaikius minėtą praktiką sutrumpėjo reakcijos į paklausimus laikas, padidėjo produktyvumas ir sutvirtėjo komandinis darbas.Tačiau tiek konsultantai, tiek savo kailiu šiuos skatinimo metodus versle išbandę vadovai įspėja, kad žaidimo principų taikymas neturėtų kelti nemalonių jausmų rečiau į lyderius iškopiantiems darbuotojams. Taip pat nereikėtų išskirti kurio nors vieno skyriaus ar padalinio.Be to, šie modeliai neturėtų būti taikomi vien dėl smagumo. Konkursai, apdovanojimai, žaidimai ir visa kita su tuo susijusi veikla turi derėti su organizacijos verslo tikslais ir personalo valdymo sistemomis.

Populiariausia IT sektoriuje

Žaidimo elementus dažnai taiko ir tokios IT milžinės, kaip „Google“, „Microsoft“, „Cisco“, „Sun Microsystems“, IBM, „Viacom“, AT&T, „Xerox“ ir daugelis kitų. Pavyzdžiui, „Google“ inžinieriai gali naudoti kompanijos sukurtą virtualiąją valiutą „gublius“ (angl. Gooble), lažindamiesi dėl kompanijos ateities prognozių tikslumo.Savo vidinę valiutą, kurią darbuotojai gali gauti už gerus darbus arba išskirtinius rezultatus, naudoja ir Lietuvoje veikiančios bendrovės. Tarp jų „Alna Software“ ir statybos produktų bei didmeninės prekybos grupė „Tegra“. O štai „Canon“ technikai mokosi savo amato subtilybių, taisydami virtualiuosius kopijavimo aparatus. „Cisco“ sukūrė programą „MyPlanNet“, pagal ją IT pagalbos tarnybos darbuotojai tampa klientų kompanijų vadovais ir, taikydami žaidimų strategijas, išmoksta 15% sutrumpinti aptarnavimo pokalbių laiką ir pagerina pardavimo efektyvumą 8–12%.IBM yra sukūrusi žaidimą, kurį žaisdami darbuotojai valdo miestų infrastruktūrą – transporto judėjimą, vandens ir elektros tiekimą.Tiesa, ne visi sprendimai veikia vienodai gerai. Štai JAV bendrovė „Omnicare“, kurianti specializuotą vaistinių valdymo programinę įrangą (savotišką IT pagalbos centrą vaistinėms), susidūrė su problema – jos klientų aptarnavimas užtrukdavo per ilgai. Ji sukūrė lenktyniavimo sistemą, kuri leido matyti savo ir kolegų rezultatus. Geriausi rezultatai mėnesio pabaigoje buvo vertinami piniginiais prizais. Tačiau sistema nesuveikė – laukimo laikas net išaugo, nes darbuotojai pasijuto stebimi, kontroliuojami ir nepakankamai vertinami.Ekspertai tvirtina, kad žaidimo elementai ypač patrauklūs vadinamajai X kartai ( gimę 1960–1980 m.) ir Y (gimę 1980–2000 m.), kurie užaugo su šiuolaikinėmis technologijomis.Be to, pastaraisiais metais šiam reiškiniui didelį postūmį suteikė išmanieji telefonai ir mobiliosios technologijos, mūsų judėjimą, sportavimą ar sveiką gyvenseną aplipdžiusios įvairiais virtualiaisiais ordinais, taškais ir lyderių lentomis. Tokiuose mobiliuosiuose socialiniuose tinkluose kaip „Foursquare“, atrodytų, paprasčiausia kelionė į parduotuvę suteikia virtualiųjų taškų ir galimybę nurungti draugus. Net rūkyti padedančios mesti programėlės apdovanoja vartotoją taškais už nesurūkytas cigaretes ir abstinencijos laikotarpį.

Ir prekybininkai, ir bankai

Žaidimo principai gajūs ir socialiniuose tinkluose: jų vartotojai viešai demonstruoja savo pasiekimus, laukia kitų žmonių reakcijų, konkuruoja.Šį mėnesį pristatytoje audito, mokesčių ir konsultacijų grupės KPMG apžvalgoje „Social Banker v2.0“, teigiama, kad inovatyvūs bankai žengia paskui vartotojus į socialinius tinklus ir vilioja juos pramogomis, žaidimais bei virtualiosiomis valiutomis. KPMG ekspertai teigia, kad bankai susiduria su iššūkiu, kai finansinėmis paslaugomis reikia sudominti jaunesnius (20–30 metų) vartotojus, kuriems tradiciniai banko pasiūlymai dažnai nėra įdomūs. Taigi bankai imasi žaidimų.Pavyzdžiui, AB „Swedbank“, siekdamas pritraukti jaunimo, sukūrė programą „Zoom“, kuri padeda ugdyti moksleivių ir studentų finansų valdymo ir investavimo įgūdžius. Programos dalyviams suteikiama galimybė naudotis įvairiais pasiūlymais, jie kviečiami žaisti imitacinį investavimo žaidimą, o laimėtojai yra apdovanojami prizais. Programos dalyviai tai pat kaupia taškus, už kuriuos numatyti prizai ir programos rėmėjų pasiūlymai. „Zoom“ programoje šiuo metu dalyvauja daugiau nei 200.000 registruotų vartotojų. Saulius Abraškevičius, „Swedbank“ atstovas spaudai, sako, kad tam tikri žaidimų elementai tinka ir vidinei komunikacijai.„Swedbank“ trys skirtingų sričių banko darbuotojai skirtinguose šalies miestuose nesinaudojo grynaisiais pinigais ir kelias savaites už prekes ir paslaugas atsiskaitė tik banko mokėjimo kortelėmis. Jie savo patirtį ir nuotykius aprašydavo vidiniame tinklaraštyje, o banko darbuotojai jį galėjo skaityti ir komentuoti“, – sako p. Abraškevičius.„Swedbank“ pasiūlyme kuo dažniau atsiskaityti mokėjimo kortele ir už tai laimėti prizų arba gauti taškų, irgi galima įžvelgti žaidimo principų. Jau kelis dešimtmečius pasitelkiamos įvairiausios popierinės, o dabar – ir skaitmeninės lojalumo schemos – nuolaidų kuponų ir taškų rinkimo akcijos, lipdukai bei kitos priemonės.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Davose su „Google“ ir „Meta“ atstovais susitikęs G. Nausėda pakvietė bendroves plėstis Lietuvoje

Gitanas Nausėda, prezidentas, paragino JAV informacinių technologijų gigantę „Google“ ir JAV socialinių...

Ispanija gręžiasi į puslaidininkių pramonę 2

Ispanijos vyriausybė patvirtino 12,25 mlrd. Eur investicijų į puslaidininkių pramonę planą, iš kurių 9,3...

Inovacijos
10:38
Išrinkta geriausia metų jaunoji bendrovė: gamina tvarų produktą ir meta iššūkį Europai Verslo tribūna

Iš beveik 900 jaunųjų bendrovių – mokinių mokomųjų verslų – Nacionalinėje „accelerator_x“ programos eXpo...

Puslaidininkių gamintojai optimizmo žeria nedaug: lustai šiemet turėtų brangti toliau

Lustai – kone visuose šiuolaikiniuose elektroniniuose prietaisuose naudojami komponentai – šiemet turėtų...

Inovacijos
2022.05.24
Į Lietuvą ateina Taivano fintech įmonė 1

Lietuvoje kuriasi Taivano finansų technologijų įmonė „Xrex“ – ji teiks kriptovaliutos keitimo bei virtualios...

Inovacijos
2022.05.24
Jauno verslo formulė: rėmėsi mokslu, augo 10 kartų ir neatsigina investuotojų Premium

Kosmetikos ir odos priežiūros priemonių prekės ženklas „Math Scientific“ antraisiais metais šovė į viršų 10...

Gazelė
2022.05.24
„Samsung“ pristatė 356 mlrd. USD investicijų planą

Pietų Korėjos technologijų milžinė „Samsung“ antradienį pristatė 356 mlrd. USD vertės investicijų planą,...

Inovacijos
2022.05.24
Skaitmeninio pastato dvynio poreikis – nuo projektavimo iki aptarnavimo Verslo tribūna

Skaitmeninių dvynių (angl. Digital Twin) – skaitmenizuotų, duomenimis paremtų realaus objekto virtualių 3D...

Tvarūs sprendimai
2022.05.24
50% pajamas pernai didinusi „CityBee“ ieško naujų automobilių Premium 8

Didžiausia trumpalaikės nuomos platforma Baltijos šalyse pernai pasiekė istorinį pajamų rekordą, toliau...

Logistika
2022.05.24
IT ekspertas pataria, kaip išsirinkti jūsų įmonei tinkamiausią Debesijos tipą Verslo tribūna

Verslo plėtros sprendimų ieškančios įmonės vis dažniau renkasi debesijos paslaugas, nes tai yra efektyvesnė...

Interneto svetainė – svarbus verslo plėtros variklis Verslo tribūna

Šiandieninis verslas be interneto svetainės sunkiai įsivaizduojamas. Jei klientai greitai ir patogiai neranda...

Inovacijos
2022.05.24
Blockchain rinkoje įsitvirtinusi Ada Jonušė: „Tikiuosi, kad Web 3.0 projektuose bus daugiau moterų“ Verslo tribūna

Pastarąjį pusmetį įspūdingą veiklos spurtą demonstruojantis „Blockchain centre“ jau sudarė kontaktų daugiau...

Blockchain Centre
2022.05.23
Ch. Lagarde: kriptovaliutos paremtos niekuo ir turėtų būti reguliuojamos

Kriptovaliutos yra „paremtos niekuo“ ir turėtų būti reguliuojamos, taip nukreipiant žmones nuo spekuliavimo...

Rinkos
2022.05.23
Europos investicijų bankas skolina „Teltonika IoT Group“ 50 mln. Eur 1

Europos investicijų bankas (EIB) suteikė bendrovei „Teltonika IoT Group“ 50 mln. Eur paskolą, kad ji...

Pramonė
2022.05.23
Milakniai ir „Orion“ pardavė „Alna Business“ grupę 7

Baltijos šalyse veikianti Latvijos verslo procesų skaitmenizavimo bendrovė „Digital Mind AS“ įsigijo 100%...

Rinkos
2022.05.23
„NanoAvionics“ vadovas: kitais metais planuojame išaugti iki 300 darbuotojų Premium 3

Lietuvos mažųjų palydovų gamintoja „NanoAvionics“ šį birželį jau bus visiškai persikėlusi į naujas patalpas...

Vadyba
2022.05.23
„YouTube“ ištrynė daugiau kaip 70.000 Kremliaus pasakojimų apie karą 6

„YouTube“ pašalino daugiau kaip 70.000 vaizdo įrašų ir 9.000 kanalų, susijusių su Rusijos karu Ukrainoje, nes...

Inovacijos
2022.05.22
Programišiai kelia grėsmę pasaulio maisto tiekimo grandinėms

Išmanūs ūkiai, kuriuose žmones vis dažniau pakeičia technologijos, gali tapti programišių taikiniu. Dėl to...

Inovacijos
2022.05.22
Nuotolinis darbas: kaip motyvuoti, kad tai netaptų mirusių sielų komanda Premium

Dauguma vadovų pritaria, kad visų pirma pats žmogus turi būti motyvuotas, o tada jau galima pagalvoti ir apie...

Vadyba
2022.05.21
„Light Conversion“ praėjusiais metais uždirbo beveik 25 mln. Eur grynojo pelno

Lazerių gamybos įmonė „Light Conversion“ praėjusiais metais uždirbo beveik 25 mln. Eur grynojo pelno – 13%...

Pramonė
2022.05.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku