„Maximai“ ir „Mantingai“ – 74 mln. Lt bauda

Publikuota: 2014-12-04
Nuotrauka: Juditos Grigelytės („Verslo žinios“)
„Verslo žinios“

Draudžiamas susitarimas tarp UAB „Maxima LT“ ir UAB „Mantinga“ lėmė aukštenses kainas vartotojams, skelbia Konkurencijos taryba (KT). Už pažeidimą bendrovėms skirta 73,54 mln. Lt bauda.

KT nustatė, kad mažmenininkė ir maisto produktų gamintoja susitarė neparduoti „Mantingos“ gaminamos duonos ir kitų prekių „Maximos LT“ parduotuvėse už mažesnę nei „Mantingos“  kainoraščio kainą, dar vadinamą bazine kaina.„Tokie bendrovių veiksmai yra draudžiami pagal Konkurencijos įstatymo 5 straipsnio 1 dalį bei Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 101 straipsnio 1 dalį“, – teigia KT.Už 10 metų trukusį draudžiamą susitarimą Konkurencijos taryba skyrė 58,255 mln. Lt baudą „Maximai“ ir 15,285 mln. Lt baudą „Mantingai“.KT vertinimu, bendrovių tiekimo sutarčių nuostatos, darbuotojų tarpusavio susirašinėjimas ir kitos nustatytos faktinės aplinkybės liudija „ilgalaikius, nuoseklius ir kryptingus bendrovių veiksmus“ užtikrinant, kainos lentynose nebūtų mažesnės, nei bazinės kainos.Taryba tvirtina tyrimo metu surinkusi pakankamai įrodymų, kad bendrovių sprendimus dėl kainų lentynose lėmė ne konkurencinė aplinka, o siekis „užsitikrinti ir išlaikyti didesnę pelno maržą vartotojų sąskaita“.„Bendrovės tyrimo metu tikino, kad savo veikloje stengiasi siūlyti palankiausias kainas vartotojams. Tačiau šio KT tyrimo metu nustatėme, kad realybėje dvi vartotojams gerai žinomos įmonės norėjo „išlaikyti pakeltas kainas“, „sustabdyti akcijas“, „pakelti lentynos kainas“. Gamintojo ir prekybos tinklo susitarimas padėjo beveik dešimtmetį išlaikyti aukštesnes prekių kainas vartotojų, t. y. mūsų visų, nenaudai“, – pranešime teigia Šarūnas Keserauskas, KT pirmininkas.KT taip pat nustatė, kad „Mantingos“ ir „Maximos LT“ sudarytas susitarimas galėjo daryti įtaką „Mantingos“ produkcijos kainoms visose mažmeninės prekybos maisto produktais įmonėse.„Tyrėjai surinko duomenų, kad „Maxima LT“ ir „Mantinga“ buvo suinteresuotos kitų mažmeninės prekybos tinklų prisijungimu prie susitarimo, tačiau tyrimo eigoje surinktų įrodymų nepakako nustatyti UAB „Prisma LT“, UAB „Palink“, UAB „Norfos mažmena“ ir UAB „Rimi Lietuva“ dalyvavimo draudžiamuose susitarimuose“, – teigia KT.

Galvoja skųsti

„Šiuo metu analizuojame KT nutarimą ir svarstysime galimybę jį skųsti teismui“, – VŽ atsiųstame komentare sako Žydrūnas Valkeris, „Maximos LT“ generalinis direktorius, nutarimą vadinantis „netikėtu ir nesuprantamu“.„Viso tyrimo metu mes teikėme KT informaciją ir dokumentus, kurie, mūsų nuomone, pakankamai pagrindė tai, kad jokio sąžiningos konkurencijos taisyklių pažeidimo nebuvo. „Maxima LT“ su šaldytos tešlos gaminių gamintoja „Mantinga“ sąmoningai niekada nederino tiekiamų produktų kainų pirkėjams. „Mantingos“ ir kitų tiekėjų tiekiamais gaminiais prekiaujame tokiomis kainomis, kurias nustatome atsižvelgę į objektyvius veiksnius – kainų tendencijas visoje rinkoje, konkurencinę aplinką, gaminių paklausą. Visuomet laikėmės ir laikomės šios pozicijos“, – dėsto p. Valkeris.Jis teigia, kad bendrovė KT pateikė „nepriklausomų ekspertų atliktus išsamius ekonominius skaičiavimus“. Pagal šiuos skaičiavimus, „Maxima LT“ pardavinėjo „Mantingos“ produktus „itin žemomis kainomis“, kurios daugeliu atveju nebuvo didesnės už konkurentų, sako p. Valkeris.„Draudžiamas susitarimas, kuriuo esame kaltinami, nelėmė didesnių kainų vartotojams“, – teigia jis.

„Mechaniškai“

Daivis Švirinas, advokatų kontoros „Borenius“ advokatas, atstovaujantis „Mantingai“, teigia, kad KT neįvertino visos eilės aplinkybių.„Mūsų įsitikinimu KT, įrodinėdama pažeidimą, rėmėsi įrodymais, kurie tiek pavieniui, tiek vertinant šių įrodymų visumą visiškai neleidžia teigti, kad draudžiamas susitarimas tarp „Maximos LT“ ir „Mantingos“, už kurį galėjo būti skirta rekordinė bauda, egzistavo ir juolab net 10 metų“, – VŽ atsiųstame komentare sako jis.Pono Švirino vertinimu, KT ekonominė analizė, kuri „turėjo ypatingą svarbą šiame tyrime“, buvo „neišsami ir neobjektyvi“.„KT argumentai nėra nuoseklūs ir pakankami, kad būtų galima konstatuoti draudžiamo susitarimo egzistavimo faktą, juolab žalą vartotojams. Gerbiame KT už jos atliktą didelį darbą, tačiau manome, kad KT neatsižvelgė į eilę svarbių aplinkybių ir jų nevertindama, mechaniškai skyrė įmonėms maksimalią baudą“, – teigia advokatas.

Konkurencijos Taryba paviešino susirašinėjimų ištraukas tarp "Mantingos" ir Maximos":

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai vadovaus A. Jonkus

Ryšių su visuomene agentūrų asociacija RSVA tarybos pirmininku dvejų metų kadencijai išrinko agentūros...

Rinkodara
14:18
„Vaizgai“ leista perimti „Oksetos“ kontrolę

Paleičikų šeimos valdomai paslaugų grupei „Vaizga“ Konkurencijos taryba leido perimti didmeninės prekybos...

Prekyba
12:03
Ne visa rizika šampanu aplaistoma

Lietuvos eksportuotojai, siekdami išsilaikyti rinkose ir neprarasti užsienio partnerių, vis dažniau leidžia...

Lojalumo kortelės – ne visada prekybininkų išnaudojama aukso gysla Premium 5

Bemaž visi didieji prekybininkai, išskyrus „Lidl“, plėtoja tinklų lojalumo programas. Vieni tai daro patys,...

Rinkodara
05:45
Klientų išklausyti nebeužtenka: telkia į bendruomenes

Gebėjimas suburti apie save aktyvius ir vieningus vartotojus – bendruomenę – netrukus gali tapti kone...

Gazelė
2020.02.24
„PR Impact Awards 2020“ akiratyje – reputacijos kaina

Prasideda paraiškų teikimas į septintą kartą organizuojamą ryšių su visuomene ir komunikacijos renginį „PR...

Rinkodara
2020.02.24
Influencerių rinkodara: nuo ko pradėti

E. komercijos prekių ženklai naudoja influencerių rinkodarą, o 92% rinkodaros agentūrų patvirtina tokio būdo...

Gazelė
2020.02.24
„Bitė“ rinksis dar vienus komunikacijos partnerius

Siekdama stiprinti darbdavio komunikaciją, „Bitė Lietuva“ skelbia komunikacijos agentūros konkursą.

Rinkodara
2020.02.24
„Wide Wings“ nusitaikė į eksporto rinkas Premium

Vaizdo kūrybos studija „Wide Wings“ pradėjo aktyviau tyrinėti eksporto rinkas. Bendrovė tikisi, kad čia...

Rinkodara
2020.02.23
Kaip sustyguoti tandemą su žinomu prekės ženklu Premium

„Dvigubi“ prekių ženklai – dviejų prekės ženklų bendri projektai (angl. co-branding) leidžia padidinti...

Gazelė
2020.02.23
IKEA darbuotojai su pirkėjais dalijasi knygomis

Šią savaitę IKEA parduotuvėje Vilniuje startavo darbuotojų iniciatyva „#nesiskaito“, kurios tikslas skatinti...

Rinkodara
2020.02.23
Socialiniai tinklai 2020: stebinantis „TikTok“ fenomenas 3

Socialiniai tinklai – neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2020.02.23
Koronaviruso poveikis verslui gali pasijusti pavasarį 1

Verslininkai įsitikinę, kad tikrasis koronaviruso poveikis  pasijus pavasarį, kai baigsis detalių ir produktų...

Pramonė
2020.02.22
Eurostatas: metinė infliacija Lietuvoje sausį – didesnė nei vidutiniškai ES

Suderinta metinė infliacija Lietuvoje sausį buvo didesnė nei vidutiniškai Europos Sąjungos (ES) šalyse,...

Prekyba
2020.02.21
Grynieji tebelaimi prieš atsiskaitymus kortele, bet laikas veikia ne jų naudai  1

34% gyventojų prekybos vietose susimoka tik grynaisiais pinigais, o 16% – tik mokėjimo kortele. Tiesa, dar...

Finansai
2020.02.21
„Vilniaus rentinio“ vadovas: projektas šalia sostinės Vingio parko suvirpins rinką  Premium

Sudėtingų pamatų projektavimo ir statybos UAB „Vilniaus rentinys“ vadovas tikina, jog pernai teko daugiau...

Statyba ir NT
2020.02.21
„Barbora“ plečia „drive-in“ stotelių tinklą 1

Elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ plečia prekių atsiėmimo stotelių tinklą Baltijos...

Prekyba
2020.02.21
Klientus suburia prasmė ir įsipareigojimas Premium

Kai prekės ženklai turi padaryti daugiau nei vien parduoti prekę ar paslaugą, jie randa būdų išsiskirti –...

Gazelė
2020.02.21
„Forever 21“ išgelbėta nuo bankroto

Greitosios mados mažmenininkę „Forever 21“ nusipirko trys kompanijos ir taip išgelbėjo ją nuo bankroto.

Prekyba
2020.02.20
Iš korporacijos į savo įmonę – E. Budvilaičio istorija Premium

Evaldas Budvilaitis, praėjusių metų pradžioje palikęs „StrongPoint“ vadovo pareigas ir grįžęs į savo įmonę...

Technologijos
2020.02.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau