Reklama sielai

Publikuota: 2014-11-05
Atnaujinta 2015-06-09 17:27
svg svg
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo („Verslo žinios“)
„Verslo žinios“

Žvarbus 2007-ųjų sausio rytas. Vašingtono stotyje – tūkstančiai skubančių žmonių. Šurmulyje švariai skamba smuiko melodija. Per 45 minutes apie 20 praeivių įmeta pinigų į numestą smuikininko kepurę. Ilgiau pasiklausyti sustoja vos šeši žmonės, paskui ir šie nuskuba įprastu savo ritmu. Muzika nutyla ir erdvė užsipildo ankstesniu šurmuliu – niekas neploja ir neaikčioja. Baigiasi „The Washington Post“ ir smuiko virtuozo Joshua Bello socialinis eksperimentas. Kepurėje – vos 32 JAV doleriai.Ką tik jis 3,5 milijono dolerių vertės instrumentu sugrojo vienus iš sudėtingiausių kada nors smuikui parašytų kūrinių. Tie patys šeši kompozitoriaus Johanno Sebastiano Bacho kūriniai prieš dvi dienas skambėjo sausakimšame Bostono teatre, kur bilietus, kainuojančius vidutiniškai 100 USD, klasikinės muzikos gerbėjai graibstyte graibstė. Neturime laiko sustoti ir paklausyti vieno iš geriausių pasaulio muzikantų, jei prieš tai jo nepristato pompastiškos reklamos. Tad ką dar praleidžiame kasdien?

Ar reklama gali būti naudinga? Esame pripratę vengti reklamos, nes ji erzina, įterpiama į mėgstamas mūsų laidas, filmus, koncertus, straipsnius ir verčia ką nors daryti.Visai neslepiama, kad reklamos tikslas – veikti vartotojus. Tai rodo ir formalus reklamos apibrėžimas: reklama (pranc. réclame Grįžtant prie „Grammy“ apdovanoto J. Bello pavyzdžio – minimali reklama suburtų žiūrovų aplink atlikėją. Užtektų A4 formato lapo su atlikėjo vardu ir atliekamo kūrinio pavadinimu. Rezultatas: atlikėjui būtų malonu groti girdintiesiems, žiūrovams būtų gera atrasti kitokią muziką.Akivaizdu, kad verslas nelinkęs imtis nieko, kas potencialiai neduos bent minimalios finansinės naudos. Tačiau aplinkui netrūksta ir tokių pavyzdžių, kai kampanijos, kuriomis verslas skatina pirkti savo produkciją, suteikia ne tik naują patirtį vartotojams, bet ir abipusę naudą.Jūsų dėmesiui – keletas įdomesnių pavyzdžių, akivaizdžiai įrodančių, kad abipusė nauda (angl. win-win) įmanoma reklamuojant net ir labai nuobodžius produktus ar paslaugas. Pardavimo rodikliai šiais atvejais taip pat iškalbingi, bet šį kartą juos palikime ramybėje.

Įrodė, kad įmanoma 1. Autorius: „Volkswagen“. Sprendimas: Kampanija „The Fun Theory“. Kampanijos sumanytojai viešose vietose surengė netikėtų pramogų: požeminės perėjos laiptai skambėjo it pianino klavišai, o į šiukšlių dėžę metama servetėlė švilpė, it lėktų į bedugnę. Vertė: Įrodė, kad „žaidimizacija“ (angl. gamification) žmones skatina keisti įpročius ir įveikti tinginystę – skambantys laiptai nukonkuravo įprastą elevatorių, dėžė su specialiais garsais skatino sumesti aplinkines šiukšles.2. Autorius: „Nike“. Sprendimas: „Nike+“ sistemos reklaminė kampanija. Įmonė įgyvendino bendrą projektą su „Apple“ ir pasitelkus „iPod“ tapo įmanoma sekti sporto rezultatus bei dalytis jais su draugais. Vertė: Panaudojo žmonių potraukį viešai demonstruoti socialinį statusą ir masiškai paskatino judėti. Tapo įprasta didžiuotis net mažyčiais sporto laimėjimais.3. Autorius: „Metro Trains“. Sprendimas: Kampanija „Dumb Ways to Die“. Jos kūrėjai nupiešė ir „sudainavo“ animacinę istoriją apie kvailiausius būdus mirti (įskaitant neatsargų elgesį pereinant geležinkelio bėgius). Vertė: Sukūrė naują būdą aktualizuoti įsisenėjusioms problemoms ir būti išgirstiems be įprastų graudinamų ar grasinamų išraiškos priemonių.4. Autorius: „Dove“. Sprendimas: Kampanija „Real Beauty Sketches“. Dailininkas nupiešė dvi portreto versijas pagal du skirtingus apibūdinimus: kaip žmogus mato save ir kaip jį mato kiti. Vertė: Įžiebta diskusija, kad save įsivaizduojame mažiau gražius, nei mus mato aplinkiniai.5. Autorius: „Coca-cola“. Sprendimas: Kampanija „Share a Coke“. Bendrovė išdrįso vietoj savo pavadinimo ant pakuočių rašyti populiarius vardus ir kitus pagaulius žodžius. Vertė: Žmonės permąstė savo santykį su prekių ženklais.6. Autorius: „Procter & Gamble“. Sprendimas: Kampanija „Proud Sponsor of Moms“ priminė, kad savo mamoms visada atrodėme ir atrodysime kaip vaikai. Vertė: Bendrovė naujai pristatė savo misiją – kasdienio vartojimo produktai palengvina artimų žmonių buitį.7. Autorius: „Best Buy“. Sprendimas: Kampanija „Twelpforce“. Bendrovės ekspertai 24 val. per parą ir 7 dienas per savaitę trumposiomis žinutėmis nemokamai atsakinėjo į įvairius klientų klausimus apie techniką. Vertė: Įrodė, kad galima suteikti naudą ir darbuotojams, ir klientams, nieko neprašant mainais.8. Autorius: „Gatorade“. Sprendimas: Reklamos kampanija „Replay“ subūrė dvi amerikietiškojo futbolo komandas, kurios prieš 15 metų mokykloje lygiosiomis sužaidė varžybas, ir jas paviešino kaip didžiulį renginį. Vėliau varžybos tokiu pat principu vyko tarp įvairių sporto sričių komandų. Vertė: Paskatino diskusiją apie trisdešimtmetį perkopusių vyrų reguliaraus sporto svarbą.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Kaip sukurti Lietuvoje? Už gerą (ir blogą) reklamą atsakomybę dalijasi agentūra ir klientas. Sėkmingos reklamos receptų nėra, tačiau pirmenybės nusipelno du veiksniai: pagarba auditorijai ir noras ne tik gauti, bet ir duoti. Ar idėja neliks tik idėja, priklauso nuo kliento ambicijų ir noro išbristi iš įprastos vagos bei komforto. Kai tai įvyks, bus svarbūs trys dalykai: laikas, viešumas ir partnerystė.

Strategijai reikia laiko Mergina sėdasi prieš veidrodį. Po kelių vizažisto mostų pradedama fotosesija, o tuomet „Photoshop“ higiena – didinamos akys, ilginamas kaklas ir pan. Per kelias akimirkas susivėlusi namų šeimininkė virsta lauko reklamos supermodeliu. Tai 2004 m. pradėtos ir Kanų reklamos festivalyje triumfavusios „Dove Real Beauty“ kampanijos klipas, kurio tęsiniu tapo jau minėta šių metų reklama „Real Beauty Sketches“. Šiemet vėl naujai apie save priminusi kampanija įrodė, kad komunikacijos pasaulyje, kaip ir fizikoje, niekas iš niekur neatsiranda ir nedingsta. Svarbu aiškiai suprasti, kas ir kodėl daroma ir galiausiai ką verta kartoti. Taip žinutės plėtojimas virsta ilgalaike komunikacijos strategija, kurios taip dažnai reikalauja akcininkai.

Viešai prieinama strategija „Coca-cola“ iškėlė sau ilgalaikį tikslą – įtraukti vartotojus, o ne šaukštu daužyti per buteliuką ir kelti triukšmą. 2011 m. pristatytas „Coca-cola Content 2020“ manifestas pasiekiamas ne tik darbuotojams, agentūroms ar partneriams. Kiekvienas norintis gali peržiūrėti medžiagą apie korporacijos požiūrį į vartotojų įtraukimą ir ženklo istorijos kūrimą (angl. „storytelling“). Tuo jau pasinaudojo daugiau kaip 300 000 specialistų. „Coca-cola“ įrodinėja, kad 1892 m. sukurtas gėrimas gali būti daugiau nei aštuonios pavadinimo raidės.

Atvirumas partneriams Atvirumas buria partnerius ir leidžia įgyvendinti didžiausias ambicijas. „Nike“ renesansas siejamas su „Apple“ bendradarbiavimu, kurio pradžia buvo „Nike +“ sistema, leidžianti sekti asmeninio bėgimo rezultatus. Galime tai pavadinti motyvaciniu žaidimu, kuris pakeitė bendruomenės požiūrį į sportą ir pakvietė burtis. Naujasis sporto milžino produktas – judesius skaičiuojanti apyrankė „Fuelband“. Ji nebūtų tokia populiari be ilgalaikio bendradarbiavimo su technologijų milžinais „Apple“, „Google“ ir „Amazon“.Artūras Olšauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Media House“ verslo vystymo vadovas. Daugiau panašių straipsnių rasite „Verslo klasėje“ —  žurnale mąstantiems ir smalsiems žmonėms, kurie brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi. Prenumeruoti žurnalą galite čia.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
2022.05.18
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Prekybininkams ir tiekėjams – nauja darbų lavina: pokyčiai konkurencijos teisėje koreguos sutartis Premium

Europos Komisija (EK) patvirtino naujas taisykles, taikomas vertikaliesiems susitarimams, kurios pakeis...

Prekyba
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
„Kesko Senukai“ traukiasi iš verslo Baltarusijoje

Su Rusija visus verslo santykius karo pradžioje nutraukę „Kesko Senukai“ sustabdė veiklą Baltarusijoje ir...

Prekyba
2022.05.16
„McDonald‘s“ parduoda verslą Rusijoje

Greitojo maisto restoranų „McDonald‘s“ valdytoja pirmadienį pranešė siekianti parduoti savo verslą Rusijoje.

Prekyba
2022.05.16
Ko galima pasimokyti iš „Vinted“ duomenų apsaugos istorijos Premium

Lietuviško kapitalo naudotų drabužių mainų ir prekybos platformai „Vinted“ Lenkijos konkurencijos ir...

Prekyba
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku