Klaipėdos jūrų uostą augina rekordinės investicijos

Investicijos į Klaipėdos uostą, preliminariais duomenimis, 2013 m. siekė 321 mln. Lt ir buvo 2 kartus didesnės negu bet kuriais kitais metais per pastaruosius 20 m. Šiemet uoste planuojama įgyvendinti apie 125 mln. Lt vertės investicinių projektų, kurių svarbiausias suskystintų gamtinių dujų (SkGD) terminalo infrastruktūros kūrimas.
Pasak Arvydo Vaitkaus, VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija generalinio direktoriaus, 2013 m. buvo vieni sėkmingiausių metų uostamiesčiui, kai investiciniai projektai įgyvendinti beveik 100%. Anksčiau pavykdavo įgyvendinti tik pusę suplanuotų darbų.Svarbiausi praėjusių metų projektai uosto kanalo gilinimas iki 14,5 m, kainavęs 127 mln. Lt ir SkGD terminalo infrastruktūros darbai, kuriems skirta apie 79 mln. Lt.Naujajame ES struktūrinių fondų programavimo dokumente 2014 2020 m. iš ES lėšų uosto veiklai numatyta skirti 450 mln. Lt. Pridėjus uosto direkcijos ir skolintas lėšas, į infrastruktūrą planuojama investuoti 1,5 mlrd. Lt.
Tęs gilinimo darbus
Šiemet uoste planuojama investuota apie 125 mln. Lt, iš kurių didžiausia dalis bus skirta SkGD terminalo infrastruktūrai įrengti. Antra svarbi investicijų kryptis susijusi su akvatorijos gilinimu: prie krantinių stengiamasi pasiekti tokius gylio parametrus, kokie yra kanale.2013 m. visas uosto kanalas išgilintas iki 14,5 m, o šiemet bus gilinama akvatorija visų pirma prie tų krantinių, kurios yra naudingiausios uoste.Prie krovos AB Klaipėdos Smeltė krantinių, kuriose pradedama konteinerinių krovinių skirstymo veikla, galės priplaukti didesnės grimzlės laivai per metus akvatoriją prie krantinių planuojama išgilinti iki 14,5 m.Ši bendrovė pakeis uosto veidą, galėsime priimti nebe tik vidutinius ar mažus laivus, bet ir didelius, kurių kroviniai bus paskirstyti po kitus Baltijos jūros uostus, apie svarbų pasikeitimą kalbėjo p. Vaitkus.Gilinimo darbai suplanuoti ties Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos Klasco trimis krantinėmis (iki 14,5 m) ir UAB Bega, ties kurios dviem krantinėmis gylis turėtų pasiekti 14 m.Šiuo metu tariamasi su Malkų įlankoje esančių terminalų vadovais, kaip turėtų būti vystoma bendrovės akvatorija ir teritorija, ar verta įlanką gilinti iki 14,5 m.Malkų įlankoje esanti UAB Klaipėdos konteinerių terminalas dar prieš 10 metų Klaipėdos uostą pavertė vienu rimčiausių konteinerinių uostų Rytinėje Baltijos jūros pakrantėje, didesni gyliai leistų ir prie šios kompanijos naudojamų krantinių priimti didesnius laivus ir toliau sėkmingai konkuruoti globalioje rinkoje, pabrėžė p. Vaitkus.
Konkurentai nesnaudžia
Ponas Vaitkus atidžiai stebi kaimyninių uostų plėtrą. 2013 m. netikėtai į priekį šovė Rusijos Ust Lugos uostas, krovos apimtis išauginęs dešimtimis milijonų tonų.Neįprastai didelis šuolis, bet šis uostas krauna naftos produktus ir anglis, todėl didžiausios įtakos turės mūsų kaimynų Latvijos ir Estijos uostų veiklai. Tie uostai, netekę savo krovinių dalies, didins konkurencines sąlygas, prognozuoja p. Vaitkus.Jis atkreipia dėmesį į Liepoją, vertinamą kaip nedidelį ir seklų uostą, kuriame šiuo metu sparčiai vyksta gilinimo darbai. Sparčiai į priekį juda ir Rygos, Talino uostai.Konkurencinė kova nenutrūksta. Mums reikia dar labiau gilinti uostą, o visa kita turime. Daug kas priklausys nuo Rusijos pramonės augimo, krovinių srauto visoje Europoje, p. Vaitkus skaičiuoja, kad nuo 2002 m. kasmet uosto apyvarta auga 7%.2014 m. planuojama baigti unikalų projektą pastatyti užteršto grunto saugojimo aikštelę pietinėje uosto dalyje. Tai leis pagerinti uosto akvatorijoje esančio grunto ekologinį lygį ir sudarys galimybę ne tik gramzdinti jūroje iškasamą gruntą, bet ir tokį gruntą panaudoti uosto krantinių statybos darbams. Dėl to atpigs krantinių statyba.Be to, planuojama įrengti dviejų lygių sankryžą tarp Klaipėdos Smeltės ir teritorijos, anksčiau priklausiusios Žvejybos uostui.Būtina tvarkyti Šiaurinę uosto dalį, formuoti naują kanalą, sukurti naujas švartavimo galimybes prie Klaipėdos naftos, juolab kad kalbama apie produktotiekio iš Mažeikių į Klaipėdos uostą tiesimą, pabrėžė p. Vaitkus.
Tikslas didinti efektyvumą
Gitano Nausėdos, SEB banko prezidento patarėjo, finansų analitiko, vertinimu, Klaipėdos uostas patiria milžinišką kitų Baltijos šalių ir Šiaurės Vakarų Rusijos uostų konkurenciją, kurią įmanoma atlaikyti tik gerinant paslaugų kokybę ir uosto infrastruktūrą.
Suskystintų gamtinių dujų terminalo statyba, uosto laivybos kanalo gilinimas ir platinimas, keleivinių ir krovininių keltų terminalo infrastruktūros įrengimas, svarbiausius projektus išskiria p. Nausėda.
Kadangi uosto galimybės yra ribotos, o naujų krantinių įrengti sudėtinga, reikia dėti pastangas, kad į uostą vienu metu būtų priimta daugiau laivų, sparčiau vyktų krovos darbai.
Investicijos į uosto infrastruktūrą, mln. Lt
2013 m. 321
2012 m. 108
2011 m. 124
2010 m. 70
2009 m. 64Šaltinis: Uosto direkcija
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti