„Avia Solutions Group“ pasirašė sutartį dėl naujo Maskvos oro uosto statybų

Publikuota: 2014-01-06
Atnaujinta 2015-06-01 10:47
„Verslo žinios“

Gedimino Žiemelio verslo imperijai priklausanti Varšuvos biržoje kotiruojama aviacijos verslo įmonių grupė „Avia Solutions Group“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su didžiausia Rusijos valstybine korporacija „Rostec“ steigti bendrą įmonę, kuri plėtos naująjį Maskvos oro uostą Rameskoje.

"Avia Solutions Group“ (ASG) pranešė, kad į naujai steigiamos įmonės įstatinį kapitalą įneš beveik 80 mln. Lt ir kontroliuos iki 75% įmonės akcijų.Kaip pranešama, Rusijos pramonės milžinė „Rostec“ į bendrą projektą investuos įnešdama jai priklausantį oro uosto Ramenskoje teritorijoje turimą nekilnojamąjį turtą ir žemės sklypą.Per 7 metus bendros investicijos į naujo Maskvos oro uosto plėtojimą viršys 600 mln. Lt, teigia ASG.ASG ir daugiau kaip 600 įmonių jungianti bei beveik milijoną darbuotojų turinti Rusijos bendrovė „Rostec“ tarptautinio Ramenskoje oro uosto plėtojimo projektą vykdys trimis etapais, kuriuos planuojama įgyvendinti 2014-2019 metais.

Dabar nevisavertis

Šiuo metu aerodromas Ramenskoje turi 2 nusileidimo takus, vienas kurių yra ilgiausiais Europoje ir siekia 5,4 km, tačiau oro uostas daugiausiai naudojamas orlaivių testavimo tikslais.Tam, kad dabartinis aerodromas būtų transformuotas į visavertį tarptautinį oro uostą, reikia pastatyti keleivius aptarnaujantį kompleksą ir įkurti reikiamas tarnybas. Todėl pirmojo etapo metu bus suprojektuotas ir pastatytas pirmasis 7.000 kv. m. ploto keleivinis terminalas, gebėsiantis aptarnauti iki 1,8 mln. žmonių per metus bei trumpalaikės ir ilgalaikės automobilių saugojimo paskirties aikštelės.Projekto vystymo metu valstybinės įstaigos turėtų rekonstruoti automobilių kelią nuo magistralės iki oro uosto ir iki 2020 metų atvesti greitąjį traukinį iki pat sklypo, rekonstruojant tik nedidelę dalį jau esančių bėgių. ASG įsteigs visas reikiamas oro uosto tarnybas bei pasirūpins visomis reikalingomis licencijomis ir leidimais. Pirmasis Rusijos oro uostas, pritaikytas žemų kainų oro vežėjams, savo veiklą pradės 2015 metų vasarą.„Maskvoje koncentruojasi ne tik šios šalies, bet ir viso regiono keleivių srautai. Šiuo metu esantys trys Maskvos oro uostai jau beveik pasiekė savo pralaidumo ribas. Planuojama, kad 2020-aisiais Maskvos oro uostai aptarnaus 96,5 mln. keleivių per metus, o sostinės pralaidumo galimybių deficitas sieks beveik 10 mln. keleivių net plėtojant ir plečiant kitus tris oro uostus. Šiuo metu Rusijoje steigiami pirmieji tikri žemų kaštų oro vežėjai, kuriems reikia atitinkamos infrastruktūros. Pastarosios, deja, jau veikiantys oro uostai pasiūlyti negali. Ramenskoje oro uostas su 12 mln. keleivių pralaidumu užpildys šią nišą. ASG, išnaudodama įvairių grupės įmonių patirtį, įkurs reikiamas tarnybas bei į oro uostą pritrauks dalį savo klientų, kuriuos šiandien aptarnauja antžeminio, techninio palaikymo ir mokymų srityse. Dalį veiklų oro uoste vykdys įkurtos ASG antrinės įmonės", - pranešime sako ASG aviacinės infrastruktūros vystymo ir plėtros direktorius bei vienas iš naujos bendros „Rostec“ ir ASG įmonės vadovų Tomas Vaišvila.

Aptarnaus ir krovinius

Antrojo ir trečiojo vystymo etapų metu planuojama pastatyti antrąjį bei žymiai išplėsti pirmąjį keleivinį terminalą. Bendras dviejų terminalų plotas sieks 60.000 kv. m., o viso oro uosto pralaidumas padidės iki 12 mln. keleivių per metus. Taip pat oro uosto teritorijoje bus pastatytas 5000 kv. m. krovinių aptarnavimo terminalas, orlaivių techninio aptarnavimo centras, daugiaaukštės stovėjimo aikštelės 3.240 automobilių, 250 kambarių viešbutis ir du biurų centrai, kurių kiekvieno plotas sieks po 5.000 kv. m.Papildomai bus suprojektuotas ir pastatytas 100.000 kv. m. ploto prekybos ir pramogų centras. Teigiama, kad šis papildomų komercinių objektų sąrašas leis naujam oro uostui sugeneruoti daugiau pajamų iš neaviacinės veiklos, taip kompensuojant itin mažą oro uosto rinkliavą, specialiai pritaikytą būsimiems žemų kainų oro vežėjams.Įgyvendinus visus tris vystymo etapus, per penkerius metus į tarptautinį Ramenskoje oro uostą bus pritraukta per 600 mln. Ltų investicijų, sukurta 10.000 darbo vietų, pastatyta 240.000 kv. m. oro aviacinės bei kitos infrastruktūros ir, iki 2022 metų, aptarnauta per 20 mln. tarptautinių ir regioninių keleivių.„Šiandien didžiausias Maskvos oro uostas Domodedovo, aptarnaujantis apie 28 mln. keleivių per metus, yra vertinamas apie 4,5 mlrd. USD. Sėkmingai užbaigus visus tris plėtros etapus, tarptautinis Ramenskoje oro uostas galės aptarnauti 12 mln. keleivių per metus. Ketvirtojo Maskvos oro uosto perspektyvas vertiname teigiamai. Šiam projektui mes naudosime tiek turimas, tiek skolintas apyvartines bei kitų finansinių priemonių būdu pritrauktas lėšas. Svarstoma, kad ankstyvoje stadijoje bus pakviestas finansinis investuotojas, išleidžiant papildomą akcijų emisiją arba obligacijas, konvertuotinas į akcijas“, – sako p. Vaišvila.ASG valdo daugiau nei 17 antrinių įmonių bei šiuo metu turi atstovybes Lietuvoje, Lenkijoje, Rusijoje, Italijoje, Malaizijoje ir Jungtinėje Karalystėje. Įmonių grupėje dirba daugiau 1.600 specialistų iš 30-ies pasaulio šalių.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau