„McDonald's“ priverstas eiti „Starbucks“ keliu

Sunkmečiu vartotojams įpratus kruopščiai skaičiuoti išlaidas, maitinimo įstaigoms tapo sunkiau prisivilioti valgytojų su šiuo iššūkiu susiduria net didžiausias pasaulio restoranų tinklas McDonald's. Viena iš idėjų, kaip prisišaukti klientų primygtinai siūlyti jiems puodelį kavos ir pratinti prie šio nedidelio pirkinio, tikintis, kad drauge su kava lankytojas susigundys ir kuo nors daugiau.
Tokiu keliu mėgina sukti McDonald's, nors skeptikai priekaištauja: tai primena Starbucks, didžiausio pasaulyje kavinių tinklo, koncepciją.Bloomberg rašo, kad dokumente, kuriame apibrėžiama McDonald's 20142016 m. veiklos strategija, vienas prioritetų įvardijimas kavos vizitų didinimas. McDonald's vadovai Amerikoje paragino pagal franšizę veikiančius tinklo restoranus įsivesti auksinę taisyklę siūlyti puodelį kavos kiekvienąkart, kai lankytojas įžengia pro restorano duris.Spraustis į segmentą, kuriame stipriausia veikėja įvardijama Starbucks, JAV mėsainių milžinę verčia auganti konkurencija su kitais greitojo maisto tinklais ir nedidelėmis prekybos vietomis, siūlančiomis gatavų užkandžių. Beje, ir Starbucks plečia pasirinkimą ne taip seniai bendrovė šalia kavos pradėjo siūlyti užkandžių ir kepinių.
Pardavimai neaugo
McDonald's nebe pirmą kartą mėgina užkariauti kavos mėgėjų simpatijas. Beveik prieš penkerius metus buvo pristatyta McCafe strategija, bet ji iki šiol gerokai pakito. Iš pradžių tikėtasi, kad McCafe virs atskiru, panašaus mastelio kaip Starbucks, kavinių tinklu. Tačiau taip neįvyko ir McCafe liko atskiros salelės tradicinių McDonald's restoranų viduje, siūlančios kavos ir pyragaičių.Gruodį McDonald's paskelbė, kad tinklo pardavimai JAV restoranuose, veikiančiuose ne mažiau nei metus, ketvirtąjį ketvirtį sumažėjo 1,4%. Visame pasaulyje pardavimai traukėsi 0,1%, nors ekonomistai tikėjosi augimo.Pasak kompanijos atstovų, viena pardavimų mažėjimo priežasčių pernelyg išplėstas restoranų valgiaraštis ir dėl to suprastėjęs esminės greitojo maisto restoranų misijos vykdymas: aptarnauti greitai. McDonald's vadovybė sako, kad sieks aptarnavimą ir pasirinkimą padaryti paprastesnį.
Dėmesys kavai
Mėsainiais garsėjančiam restoranų tinklui vis sunkiau sekasi pritraukti valgytojų vidurdienį, tradiciniu pietų metu, tad bendrovė nukreipė dėmesį į pusryčius.Kaip visada, mūsų prioritetas suteikti klientams puikios restoranų patirties. Mūsų dėmesio centre išliks siekis pasiūlyti išskirtinį puodelį kavos drauge su puikiu maistu, viešųjų ryšių frazėmis McDonald's strategiją agentūrai Bloomberg komentavo Lisa McComb, bendrovės atstovė. Ji atsisakė sukonkretinti, kaip bendrovė sieks sutvirtinti pozicijas kavos rinkoje. Likite su mumis (stay tuned), tepasakė p. McComb.McDonald's maisto prekių parduotuvėse pradėjo pardavinėti savo ženklu papuoštą supakuotą kavą. Pasak Donaldo Thompsono, McDonald's vykdomojo vadovo, taip siekiama priminti vartotojams prekių ženklą ir paskatinti ateiti į restoraną.McDonald's mėgina atrodyti ir jaustis tarsi Starbucks. Tai jiems labiau kenkia, nei padeda, skeptiškai tinklo pastangas vertina Bloomberg cituojamas Howardas Penney, Hedgeye Risk Management LLC analitikas, besispecializuojantis restoranų ir kavinių sektoriuje.
Augimo tempas
Palankiau nusiteikę rinkos analitikai sveikina McDonald's pastangas populiarinti kavą, nors šis prekių ženklas tradiciškai nėra siejamas su karštais gėrimais, tokiais kaip latė ar mocca. Mėginimas įsiūlyti kavos tikriausiai yra gera mintis, jei jiems pavyks įtikinti vartotoją pirkti daugiau. Bet nemanau, kad jie pritrauks Starbucks klientų tikrai nemanau, Bloomberg cituoja Peterį Salehą, Telset Advisory Group analitiką Niujorke.Prognozuojama, kad Jungtinėse Valstijose kavinių ir nedidelių prekybos vietų, siūlančių užkandžių, pardavimai augs sparčiau nei tradicinių greitojo maisto restoranų. Tyrimų bendrovė IBISWorld prognozuoja, kad greitojo maisto restoranų pajamos Amerikoje šiemet augs 2,1%, o kitąmet 2,2%, palyginti su atitinkamu 4,1% ir 2,9% augimu kavinių bei užkandžių segmente.Straipsnis publikuotas dienraštyje Verslo žinios.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Prekyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti