„McDonald's“ priverstas eiti „Starbucks“ keliu

Publikuota: 2014-01-31
Atnaujinta 2015-06-01 11:46
svg svg
 

Sunkmečiu vartotojams įpratus kruopščiai skaičiuoti išlaidas, maitinimo įstaigoms tapo sunkiau prisivilioti valgytojų – su šiuo iššūkiu susiduria net didžiausias pasaulio restoranų tinklas „McDonald's“. Viena iš idėjų, kaip prisišaukti klientų – primygtinai siūlyti jiems puodelį kavos ir pratinti prie šio nedidelio pirkinio, tikintis, kad drauge su kava lankytojas susigundys ir kuo nors daugiau.

Tokiu keliu mėgina sukti „McDonald's“, nors skeptikai priekaištauja: tai primena „Starbucks“, didžiausio pasaulyje kavinių tinklo, koncepciją.„Bloomberg“ rašo, kad dokumente, kuriame apibrėžiama „McDonald's“ 2014–2016 m. veiklos strategija, vienas prioritetų įvardijimas „kavos vizitų“ didinimas. „McDonald's“ vadovai Amerikoje paragino pagal franšizę veikiančius tinklo restoranus įsivesti auksinę taisyklę – siūlyti puodelį kavos kiekvienąkart, kai lankytojas įžengia pro restorano duris.Spraustis į segmentą, kuriame stipriausia veikėja įvardijama „Starbucks“, JAV mėsainių milžinę verčia auganti konkurencija su kitais greitojo maisto tinklais ir nedidelėmis prekybos vietomis, siūlančiomis gatavų užkandžių. Beje, ir „Starbucks“ plečia pasirinkimą – ne taip seniai bendrovė šalia kavos pradėjo siūlyti užkandžių ir kepinių.

Pardavimai neaugo

„McDonald's“ nebe pirmą kartą mėgina užkariauti kavos mėgėjų simpatijas. Beveik prieš penkerius metus buvo pristatyta „McCafe“ strategija, bet ji iki šiol gerokai pakito. Iš pradžių tikėtasi, kad „McCafe“ virs atskiru, panašaus mastelio kaip „Starbucks“, kavinių tinklu. Tačiau taip neįvyko ir „McCafe“ liko atskiros salelės tradicinių „McDonald's“ restoranų viduje, siūlančios kavos ir pyragaičių.Gruodį „McDonald's“ paskelbė, kad tinklo pardavimai JAV restoranuose, veikiančiuose ne mažiau nei metus, ketvirtąjį ketvirtį sumažėjo 1,4%. Visame pasaulyje pardavimai traukėsi 0,1%, nors ekonomistai tikėjosi augimo.Pasak kompanijos atstovų, viena pardavimų mažėjimo priežasčių – pernelyg išplėstas restoranų valgiaraštis ir dėl to suprastėjęs esminės greitojo maisto restoranų misijos vykdymas: aptarnauti greitai. „McDonald's“ vadovybė sako, kad sieks aptarnavimą ir pasirinkimą padaryti paprastesnį.

Dėmesys kavai

Mėsainiais garsėjančiam restoranų tinklui vis sunkiau sekasi pritraukti valgytojų vidurdienį, tradiciniu pietų metu, tad bendrovė nukreipė dėmesį į pusryčius.„Kaip visada, mūsų prioritetas – suteikti klientams puikios restoranų patirties. Mūsų dėmesio centre išliks siekis pasiūlyti išskirtinį puodelį kavos drauge su puikiu maistu“, – viešųjų ryšių frazėmis „McDonald's“ strategiją agentūrai „Bloomberg“ komentavo Lisa McComb, bendrovės atstovė. Ji atsisakė sukonkretinti, kaip bendrovė sieks sutvirtinti pozicijas kavos rinkoje. „Likite su mumis („stay tuned“), – tepasakė p. McComb.„McDonald's“ maisto prekių parduotuvėse pradėjo pardavinėti savo ženklu papuoštą supakuotą kavą. Pasak Donaldo Thompsono, „McDonald's“ vykdomojo vadovo, taip siekiama priminti vartotojams prekių ženklą ir paskatinti ateiti į restoraną.„McDonald's“ mėgina atrodyti ir jaustis tarsi „Starbucks“. Tai jiems labiau kenkia, nei padeda“, – skeptiškai tinklo pastangas vertina „Bloomberg“ cituojamas Howardas Penney, „Hedgeye Risk Management LLC“ analitikas, besispecializuojantis restoranų ir kavinių sektoriuje.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Augimo tempas

Palankiau nusiteikę rinkos analitikai sveikina „McDonald's“ pastangas populiarinti kavą, nors šis prekių ženklas tradiciškai nėra siejamas su karštais gėrimais, tokiais kaip latė ar mocca. „Mėginimas įsiūlyti kavos tikriausiai yra gera mintis, jei jiems pavyks įtikinti vartotoją pirkti daugiau. Bet nemanau, kad jie pritrauks „Starbucks“ klientų – tikrai nemanau“, – „Bloomberg“ cituoja Peterį Salehą, „Telset Advisory Group“ analitiką Niujorke.Prognozuojama, kad Jungtinėse Valstijose kavinių ir nedidelių prekybos vietų, siūlančių užkandžių, pardavimai augs sparčiau nei tradicinių greitojo maisto restoranų. Tyrimų bendrovė „IBISWorld“ prognozuoja, kad greitojo maisto restoranų pajamos Amerikoje šiemet augs 2,1%, o kitąmet – 2,2%, palyginti su atitinkamu 4,1% ir 2,9% augimu kavinių bei užkandžių segmente.Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Bandomasis laikotarpis – klausimai, į kuriuos vadovas turėtų galėti atsakyti po 3 mėnesių Premium

Trys mėnesiai bandomojo laikotarpio – puikus metas geriau pažinti nauja darbuotoją, jei šis laikas...

Vadyba
2022.06.25
Prekybos tendencijos 2022 m. antrajam pusmečiui Premium

Pastarieji keleri metai pažėrė nemenkų iššūkių tiek klientams, tiek ir prekybininkams, o jų nemažėja ir šiais...

Prekyba
2022.06.25
Verslas Palangoje: kokių taisyklių išmoko naujokai Premium 1

Nuo Joninių Palangoje verslui prasideda darbymetis, o poilsiautojams – atostogų sezonas pajūryje. Tokią vieną...

Gazelė
2022.06.24
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Lietuvos kurortuose Joninių savaitgalį užimta 85% apgyvendinimo vietų

Ilgąjį Joninių savaitgalį Lietuvos kurortuose – poilsiautojų gausa. Kai kur apsistoti vietų nelikę, o...

Laisvalaikis
2022.06.24
„Nike“ galutinai palieka Rusijos rinką 2

JAV sportinės avalynės ir aprangos gamintoja „Nike“ ketvirtadienį pranešė, kad galutinai palieka Rusijos...

Prekyba
2022.06.23
Finansiniai rezultatai gerėja, bet pandemijos nukamuotiems viešbučiams – dar vienas išbandymų metas Premium

2021 m. daugelis didžiųjų šalies viešbučių fiksavo geresnius finansinius rezultatus, tačiau jų valdytojai...

Statyba ir NT
2022.06.23
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Nuo slidinėjimo trasos iki geležinkelio bėgių – ką dažniausiai parduoda e. varžytynių ir aukcionų portale? Verslo tribūna

Per 200 valstybės ar savivaldybių valdomų įstaigų bei privataus verslo atstovų „iškeitė“ sudėtingus ir...

Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
Vyriausybė pritarė turistų apsaugos stiprinimui: draudimo reikėtų visiems kelionių organizatoriams

Vyriausybė trečiadienį pritarė turistų apsaugos stiprinimui – Ekonomikos inovacijų ministerijos siūlymu...

Gazelė
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 11

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
VMG derasi dėl verslo Baltarusijoje pardavimo, SBA tariasi su ERPB Premium

Vienos didžiausių lietuviškų investicijų traukiasi iš Baltarusijos. Į verslą šioje šalyje medienos ir baldų...

Pramonė
2022.06.22
„Nordcurrent“ rinkodaros vadovas S. Stūrys: žaidimų industrija jau varžosi su pramonės gigantais Premium

Didžiausia Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidybos įmonė „Nordcurrent“ šiemet planuoja 110 mln. eurų apyvartą.

Inovacijos
2022.06.22
„Lidl“ rinkos dalis auga, visų kitų – traukiasi Premium 18

Nors Vokietijos kapitalo žemų kainų tinklo „Lidl Lietuva“ finansiniai metai neatitinka kalendorinių, kuriais...

Prekyba
2022.06.22
ES sankcijos palaipsniui apims vis daugiau į Kaliningradą vežamų prekių

Nuo birželio 17 d. pradėtas taikyti draudžiamų vežti per Europos Sąjungą (ES) prekių sąrašas, remiantis...

Logistika
2022.06.21
Estijos medienos pramonė stabdo investicijas, Latvijoje – ažiotažas dėl granulių Premium

Nestabili verslo aplinka daro įtaką medienos pramonės įmonių darbui ir keičia vartotojų įpročius. Nors gegužę...

Pramonė
2022.06.21
Architektai antrojo sostinės „Akropolio“ projekte pasigedo infrastruktūros 4

Prekybos centrus valdanti bendrovė „Akropolis Group“ Vilniaus regioninei architektūros tarybai (RAT) pristatė...

Statyba ir NT
2022.06.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku