„Chrysler“ – jau „Fiat“ bagažinėje

Publikuota: 2014-01-03
Atnaujinta 2015-06-01 13:24
Nuotrauka: Bloomberg
„Verslo žinios“

Vargstantis Italijos automobilių gamintojas „Fiat“ nuo šiol galės visiškai išnaudoti bendradarbiavimo su „Chrysler“ potencialą. Nuostolingasis europiečių koncernas perėmė 100% pelningojo akcijų.

Naujųjų metų pirmoji diena Italijos koncernui tapo istorinė. Su automobilių gamintojų darbuotojus jungiančiu fondu WEBA pasiektas susitarimas dėl 41,46% „Chrysler“ akcijų įsigijimo. 4,35 mlrd. USD dydžio sandoris leis italams sutelkti visą nuosavybę savo rankose. Didžioji sumos dalis bus sumokėta iš „Chrysler“ turimų lėšų dividendų forma. 1,75 mlrd. USD bus sumokėta iš „Fiat“ lėšų.Sergio Marchionne, abiejų gamintojų vykdomasis direktorius, dėl likusio „Chrysler“ akcijų paketo perėmimo su jas valdančiomis darbuotojų profsąjungomis pešėsi daugiau kaip metus, o siekį išpirkti visą akcijų paketą deklaravo dar nuo 2009 m., kai „Fiat“ įsigijo didžiąją akcijų dalį. Abi pusės nesutarė, kiek turėtų būti verta akcijų dalis. Ponas Marchionne net grasino apskritai sustabdysiąs abiejų gamintojų bendradarbiavimą. Prieš kelis mėnesius procesas beveik pateko į aklavietę, kai prabilta, kad šioji akcijų dalis per pirminį viešą akcijų siūlymą (IPO – VŽ) gali būti paleista į biržą, kurioje esą ir paaiškėtų tikroji akcijų, o kartu ir jų perėmimo kaina. Tai būtų apsunkinę „Fiat“ grupės planus konsoliduoti nuosavybę. Tačiau šio scenarijaus išvengta.Po trečiadienio sandorio paaiškėjo tikroji „Chrysler“ koncerno vertė – 10 mlrd. USD. Bankų skaičiavimai svyravo nuo 9 mlrd. iki 12 mlrd. USD. Analitikai kalba, kad tokia kaina gali būti laikytina p. Marchionne pergale. Dauguma jų tikėjosi, kad „Fiat“ grupės vadovui teks krapštyti mažiausiai 5 mlrd. USD. Rinka pirkinio kainą įvertino džiugiai – žinią paskelbus, ketvirtadienį „Fiat“ akcijų kaina biržoje spėjo šoktelėti 15%.

Sutelktos pajėgos

„Sujungta nuosavybės struktūra nuo šiol leis mums galutinai įgyvendinti savo viziją sukurti pasaulinį automobilių gamintoją“, – po sandorio koncerno pranešime sakė p. Marchionne.Pasak apžvalgininkų, sandoris dar labiau sustiprino p. Marchionne, patyrusio automobilių pramonės sandorių vilko, reputaciją. Gelbėti byrančią „Fiat“ grupę vadybininkas ėmėsi prieš dešimtmetį ir iškėlė tikslą išauginti koncerną iki pasaulinio automobilių gamintojo, prilygstančio „General Motors“, „Volkswagen“ ir „Toyota“. Įsigijęs visą trečią didžiausią JAV automobilių gamintoją, Italijos koncernas tapo septintas pagal dydį pasaulyje.Tačiau dėl konkrečiai apčiuopiamų dalykų – kiek sutelkta „Chrysler“ kontrolė padės Italijos koncernui užkamšyti Europoje patiriamus nuostolius – aiškumo dar teks palaukti.

Identiteto kaita

Derybose su amerikiečių darbuotojų profsąjungomis išsikovota „Chrysler“ kontrolė laukiamą finansinę naudą turėtų padėti pasiekti dėl sutaupytų automobilių gamybos ir kūrimo lėšų: p. Marchionne „Fiat“ išgelbėjimo planas, pasak analitikų, priklauso nuo to, kaip pavyks labiau sujungti abiejų gamintojų technologijas, perskirstyti pinigų srautus ir automobilių platinimo tinklus. Tai neišvengiamai turėtų pakeisti ir itališko kraujo proporciją visiškai susijungusiame organizme, nes amerikietiškoji dalis laikosi kur kas geriau ir gali ištraukti visą darinį.2009 m. pats nuo bankroto valstybės gelbėtas „Chrysler“ dabar yra pagrindinis italų koncerno pelno šaltinis – Europoje vis prasčiau perkant „Fiat“, „Alfa Romeo“ ir „Lancia“ modelius, grupę į priekį tempia visureigiai „Jeep“ ir pikapai „Ram“. Trečią praėjusių metų ketvirtį „Fiat“ grupė uždirbo 189 mln. EUR grynojo pelno. Jei ne „Chrysler“ indėlis, italams būtų tekę skaičiuoti 247 mln. EUR nuostolį. 2012 m. grupės grynasis pelnas siekė 1,41 mlrd. EUR, be „Chrysler“ būtų patirtas 1,04 mlrd. EUR nuostolis.Tačiau iki šiol „Fiat“ grupė turėjo tvarkyti atskirą abiejų gamintojų finansų apskaitą – nuo šiol vienintelis likęs savininkas galės sujungti atskirus pinigų srautus ir elgtis su jais kaip tinkamas. „Tai yra amerikietiškėjantis koncernas, nes Europoje, ir ypač Italijoje, verslo sąlygos išlieka sudėtingos. „Fiat“ jau prarado daug pozicijų Europos rinkoje ir jas atgauti nebus lengva“, – „Reuters“ sakė Andrea Giuricinas, Milano Bikokos universiteto transporto analitikas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
VVT pateikė ieškinį dėl darbuotojų sutarčių stabdymo

„Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) penktadienį pateikė ieškinį teismui dėl daugiau nei trečdalio...

Vadyba
2022.05.20
LTG nekeičia planų atleisti beveik 2.000 darbuotojų

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovas sako, kad planas atleisti beveik 2.000 darbuotojų...

Logistika
2022.05.20
„Moller auto“ pelnas pernai augo 2,5 karto 1

„Volkswagen“ automobilių prekybos ir remonto bendrovė „Moller Auto“ praėjusiais metais gavo 75,3 mln. Eur...

Finansai
2022.05.20
Ateitis su 5G pagal „Ericsson“: kas laukia žmonių ir verslo Premium

5G ryšys dažnai yra pristatomas kaip technologija, kuri daugiausia naudos atneš verslui. Tai bent iš dalies...

Inovacijos
2022.05.20
K. Kaikaris – apie „CityBee" konkurentus, naujas technologijas, duomenų vagystės pamokas Premium 4

Kristijonas Kaikaris, „Modus Group“ priklausančios mobilumo „CityBee“ platformos vadovas, VŽ podkaste sako...

Logistika
2022.05.20
Vakarai ieško kelių, kaip iš Ukrainos išvežti pasaulio rinkai skirtus grūdus Premium

Rusijos agresija prieš Ukrainą kartu su sausromis ir vis dar nepasibaigusia koronaviruso pandemija kelia...

Verslo aplinka
2022.05.20
Kai pasiūlytieji mainai sunkiai dera su morale 2

Nuo Rusijos agresijos prieš Ukrainą pradžios praėjus trims mėnesiams tarptautinė bendruomenė staiga...

VŽ požiūris
2022.05.20
M. Skuodis: ieškoma būdų Lietuvos aviacijos bendrovėms pradėti veiklą JAV

Rudenį ketinama pateikti paraišką atsakingoms institucijoms, tolimesnių žingsnių tikintis kitais metais.

Logistika
2022.05.19
Bandomuoju traukiniu iš Ukrainos į Lietuvą atvežtas gyvuliams skirtas lizinas

Ketvirtadienį iš Ukrainos grįžęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) krovinių vežimo bendrovės „LTG...

Logistika
2022.05.19
„Invega“ paskolos itin daug susidomėjimo iš vežėjų nesulaukė Premium

Pirmadienį baigėsi terminas teikti paraiškas „Invega“ teikiamoms lengvatinėms paskoloms apyvartinėms lėšoms...

Logistika
2022.05.19
Lietuva pasirašė susitarimą su Azerbaidžanu dėl tarptautinio vežimo keliais

Susitarimu siekiama paskatinti susisiekimą tarp abiejų šalių ir plėtoti Kiniją su Europa jungiantį naują...

Logistika
2022.05.19
Nuleido VVĮ naujus tikslus, o valdybose švilpauja vėjai Premium

Vyriausybė šią savaitę patvirtino siektinus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansinius tikslus 2022–2024 m.,...

Finansai
2022.05.19
Pernai 40% augusi „Arijaus“ grupė parduoda verslą Baltarusijoje

Krovinių gabenimo ir ekspedijavimo grupė „Arijus“ šiemet ketina parduoti įmonę  Baltarusijoje ir pasitraukti...

Logistika
2022.05.19
„Regitros“ pajamos pernai augo 8% 2

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais gavo 24,5 mln. Eur pajamų – 8% daugiau nei 2020 metais.

Logistika
2022.05.19
Dekarbonizuojant Klaipėdos uostą vizijos neužtenka, reikia verslo iniciatyvų Premium 2

Reaguodamas į ES nustatytą žaliąjį kursą, Klaipėdos uostas pristatė žaliąją uosto koncepciją. Ekspertai sako,...

Logistika
2022.05.19
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga 5

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
2022.05.18
„MyBee“ platforma iš „Citadele“ pasiskolino 4,5 mln. Eur 1

Skelbiama, kad paskola leis praplėsti ilgalaikės automobilių nuomos parką ir pasiūlyti įvairesnių modelių.

Logistika
2022.05.18
„Girteka“ plečiasi į Sakartvelą

Kitais metais „Girteka“ ketina Tbilisyje atidaryti biurą, įkurti paslaugų centrą, sukurti per 300 darbo vietų.

Logistika
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Latvijos geležinkeliai šiemet pervežė 20,3% daugiau krovinių

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių – 20,3% daugiau nei...

Logistika
2022.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku