Gyvena sostinėje, verslas – prie Raseinių

Publikuota: 2014-01-29
Nuotrauka: Asmeninio archyvo
„Verslo žinios“

Vien pagaminti gerą produktą neužtenka, reikia sugebėti jį ir parduoti. Tai kur kas lengviau į verslą įtraukus visą šeimą ir pasidalijus funkcijas, nes tam pačiam žmogui užsiimti gamyba ir prekyba gana sudėtinga.

Iš Raseinių rajono, Girkalnio, kilusį Dainių Šerkšną bitės lydi nuo gimimo. „Bitelių“, kaip jis mažybiniu žodžiu apibūdina darbščiąsias darbininkes, įtakos jam taip ir nepavyko išvengti, nors daug bitininkų atžalų nežengia tėvų pėdomis.

Energetikas p. Šerkšnas dirba pamainos viršininku UAB „Vilniaus energija“, su šeima yra įsikūręs Vilniuje, tačiau jo kelionės į tėviškę Girkalnyje itin dažnos. Taip yra ne tik dėl to, kad sūnus nori aplankyti tėvus – bitininkus Reginą ir Jurgį Šerkšnus.
Girkalnyje įrengtas modernus Šerkšnų šeimos valdomas bitynas, kuris šiuo metu turi 100 bičių šeimų, o per šiuos metus užsibrėžtas tikslas jų skaičių padidinti iki 190-ies.
Šio modernaus bityno, dabar gaminančio medų ir jo produktus su „Šerkšno medaus“ prekių ženklu, ištakos siekia dar sovietmetį, kai p. Šerkšno mama prie namų turėjo bityną, kuriame medų sunešdavo 30–40 šeimų.
Tuomet išsuktas medus keliaudavo ant šeimos, bičiulių, pirkėjų stalo, o dabartiniame bityne išsuktą medų dar šįmet numatoma eksportuoti į Jungtinę Karalystę.
„Anuomet mama dirbdavo senoviškai, su rankiniu medsukiu. Dabar viskas pasikeitę, esame modernizavę gamybos patalpas. Dabar dar reikia mechanizuoti produkcijos krovimą, nes visi bitininkai tradiciškai kenčia nugaros skausmus nuo dėžių kilnojimo“, – kalba p. Šerkšnas.

Perprato cikliškumą

Bityno gyvenime yra tam tikri ciklai. Anot pašnekovo, balandį–rugpjūtį yra pats darbymetis, nes prižiūrimos bitės, imamas ir sukamas medus. Nuo rugpjūčio iki metų pabaigos bitininkai rūpinasi išsukto medaus pardavimu, o sausį–balandį bitės žiemoja (tūno kamuolyje, kad taip išsaugotų energiją, maitinasi ir laukia atšilimo), tad bitininkams yra atostogos.Žinoma, atostogos bitininkams tėra simbolinės, nes ir šaltuoju metų laiku jie turi prižiūrėti avilius, pasirūpinti, kad bitės turėtų maisto.„Abu turime tiesioginius darbus – aš dirbu energetiku, žmona Viktorija – psichoterapeute, todėl turime suktis, kad spėtume ir šį darbą gerai atlikti, ir bityne prisidėti, rudenį ir žiemą mugėse ir parodose pardavinėdami savo medų“, – kalba p. Šerkšnas.

Pasidalijo funkcijas

Anksčiau p. Šerkšno tėvai turėjo ir kitą verslą: valdė kelias parduotuves bei kavinę. Tačiau patikėję sūnaus plėtojamu bityno Girkalnyje renesanso projektu, jie verslo atsisakė, turimas patalpas pardavė. 2011 m. Šerkšnai skyrė 70.000 Lt nuosavų investicijų gamybos procesui modernizuoti. Tuomet prie tėvų namo esantis ūkinis pastatas buvo išplėstas ir pritaikytas bityno produkcijos gamybai. Buvo nupirkta reikiama įranga: šiuolaikiški medsukiai, atakiavimo ir fasavimo linijos, kreminio medaus ir medaus mišinių maišyklės.Dar 80.000 Lt kartu su ES parama nukeliavo bitynui atnaujinti: pirkta naujų avilių, įsigyta bičių šeimų. 2012 m. sausį Šerkšnų bityne jau buvo 60 bičių šeimų, po metų – 100, o iki ateinančių metų sausio planuojama bičių šeimų skaičių padidinti iki 190 šeimų.Sutarta, kad bitynui vadovaus reikiamų žinių turinti p. Regina, jai padės vyras, o p. Šerkšnas su žmona rūpinsis medaus pardavimu. Šiuo metu „Šerkšno medaus“ prekių ženklo produkcija – trijų rūšių skirtingų augalų medus, medaus mišiniai su žiedadulkėmis, su bičių duonele, su pikiu, su riešutais, bičių duonelė, žiedadulkės, žvakės iš bičių vaško, medaus dovanėlės – parduodamos mugėse ir parodose bei 15-os  prekybos partnerių parduotuvėse.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Ruošiasi eksportui

1 kilogramas Šerkšnų pagaminto medaus, kuris turi išskirtinę kokybę žymintį ženklą „Kokybė“, kainuoja apie 20 Lt.„Pernai aktyviai dalyvavome parodose ir mugėse, nes čia geriausia parduoti savo produkciją, tiesiogiai bendrauji su pirkėjais, – pasakoja p. Šerkšnas. – Tiesa, kad atsipirktų dalyvio mokestis, kuris siekia nuo 600–2.000 Lt, turi intensyviai dirbti. Prekiaujame dviese, aš ir žmona, arba pasikviečiame pagalbininkų.“Dabar p. Šerkšnas derasi su didmenininku, kuris lietuvišką medų tiekia į Jungtinę Karalystę. Suderėjus palankias kainas, planuojama eksportuoti apie 40–50% Girkalnyje išsukto medaus.„Tokiu atveju mažės Lietuvoje parduodamo mūsų medaus kiekis, – sako p. Šerkšnas. – Tačiau bitininkystė yra visam gyvenimui, todėl ši veikla mūsų šeimai buvo ir bus svarbiausia.“

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Gazelė“
Perversmas viešuosiuose pirkimuose: dėl tiekėjų konkuruoja pirkėjai, o tiekėjams nebeįdomu Premium 3

Anksčiau verslas kaudavosi dėl kiekvieno valstybinio užsakymo, o pastaruoju metu norinčiųjų dalyvauti...

Finansai
05:45
Šeimos verslas: kaip nesusipykti ir plėsti veiklą Premium

Kai seserys Dovilė ir Kristina Ambrazevičiūtės nusprendė drauge imtis prekybos gyvais augalais ir...

Gazelė
05:45
Turizmo sektorius: likome gyvi, o dabar reikia gero starto Premium

Nors 2021-ųjų rezultatai nė iš tolo neprimena ikipandeminių metų, jie leido atsispirti nuo dugno, kur visas...

Gazelė
2022.01.27
Broliai pelningą automechanikų specialybę iškeitė į bitininkystę, dabar jau turi įmonę ir Dubajuje Premium 5

Dažniausiai bitininkystės tradicijos perduodamos iš kartos į kartą, tačiau Ignas ir Vilius Jackevičiai savo...

Gazelė
2022.01.27
Žymiausius šalies fontanus įrengęs Mantvydas Šakalys apie tai, kaip gimsta tokie projektai Verslo tribūna 1

Prieš daugiau nei 17 metų Vilniuje įrengęs pirmąjį fontaną, šiandien visoje šalyje jų skaičiuoja jau per 500.

Gazelė
2022.01.27
Lietuviškos kosmetikos keliai pas klientus: D2C modelis atveria tolimas rinkas Premium

Lietuviškos kosmetikos gamintojai suranda vis daugiau klientų, ir ne tik namų rinkoje. Štai kosmetikos...

Prekyba
2022.01.26
Laukiant paramos paskolomis, įmonės kol kas nesiskolina Premium

Vasarį tikimasi pirmųjų lengvatinių paskolų įmonėms, nukentėjusioms dėl Kinijos spaudimo, tačiau kol kas...

Gazelė
2022.01.26
Patrauklios finansavimo sąlygos neliko, bet rado būdą atpiginti paskolas Premium 1

Aktyviai verslo naudotos paramos priemonės – dalinio palūkanų kompensavimo nuo sausio nebeliko apyvartinėms...

Gazelė
2022.01.26
Siūlo atlikti verslo diagnostiką – užtruks 20 minučių

Įmonės savo verslo būklei sužinoti gali pasitelkti skaitmeninę diagnostiką. „Versli Lietuva“ siūlo e.

Gazelė
2022.01.25
GPAIS pakuotėms išėjo atostogų, duomenys keliaus į „Excel“ lentelę Premium 6

Stabdomas pakuočių apskaitos duomenų už 2022 m. teikimas GPAIS – sistema neįveikia naujų teisės aktuose...

Finansai
2022.01.25
„Artme“ įkūrėjas: pirmasis bandymas plėstis nepasiteisino – žinau, ką darėme blogai Premium 3

Verslui augti būtina, tačiau kiekvienas žingsnis pirmyn atneša papildomų iššūkių. Atrodytų, kuo daugiau...

Gazelė
2022.01.25
Lietuviški prekės ženklai, su kuriais užaugo kelios kartos: koks jų sėkmės receptas Premium

Lietuvos maisto pramonės gamintojai geba išsaugoti ir puoselėti prekės ženklus ir skonius, sukurtus ir prieš...

Gazelė
2022.01.24
„SME Bank“ jaunoms įmonėms sukūrė palankesnę rizikos vertinimo sistemą

Siekdamas supaprastinti kredito rizikos vertinimą ir pagerinti smulkaus ir vidutinio verslo (SVV) finansavimo...

Gazelė
2022.01.24
Pusė naujų verslų – mažosios bendrijos, spurtas – Marijampolės regione

Mažoji bendrija (MB) tapo populiariausia veiklos forma – pusė pernai įkurtų verslų pasirinko MB, jų įkurta...

Gazelė
2022.01.24
Ketvirčio amžiaus vandens sifonuose istorija: ištikimiausių vartotojų liko

Gazuotas vanduo sifonuose – kone istorinis reliktas, kurio nuo 1995 m. vis dar galima įsigyti – tiksliau,...

Gazelė
2022.01.23
Dėl nemokumo rizikos VMI įspėjo beveik 400 įmonių, „Verslios Lietuvos“ pagalbos panoro 22 iš jų Premium 3

Naujas pagalbos verslui įrankis – Ankstyvojo perspėjimo sistema – identifikavo beveik kelis šimtus smulkių ir...

Finansai
2022.01.23
Kai rinkodaros skyrius nereikalingas: klientų randama kitaip Premium 1

Jei prekę ar paslaugą rekomenduoja pažįstamas žmogus – ypač verslo partneris, – naują klientą sudominti...

Gazelė
2022.01.23
Padidinti pardavimą: dvi strategijos ir pirkėjų paieška

Pardavimo įgūdžių turi visi, o svarbiausia – gebėjimas užmegzti ryšį. Nustatant pardavimo kelią, galima...

Gazelė
2022.01.23
Finansavimo paieškos: kuo skiriasi faktoringas ir paskola

Įmonės, ieškančios lėšų žaliavoms ar įrangai įsigyti, investuoti į plėtrą ar papildyti apyvartines lėšas,...

Gazelė
2022.01.22
Finansinio raštingumo stoka labiausiai kliudo smulkiausiems

Finansinio raštingumo spragos labiausiai gali atsiliepti smulkiausiems verslams. Neretai jos gali lemti...

Gazelė
2022.01.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku