Klaipėda iš Šiaurės uostų vilioja lengvuosius automobilius

Baigiamas statyti UAB Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas derasi su Kopenhagos ir Malmės uostais dėl naujų linijų į Klaipėdą atidarymo. Sukirtus rankomis, į Klaipėdą per pirmus metus būtų atgabenta apie 30.000 naujų automobilių.
Benediktas Petrauskas, UAB Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas direktorius, įsitikinęs, kad netrukus bus sudarytos sutartys su Švedijos ir Danijos uostų vadovais dėl naujų keltų linijų į Klaipėdą atidarymo. Iš Kopenhagos ir Malmės būtų gabenami lengvieji automobiliai, kurie šiuo metu keliauja į Šiaurės Rusijos ir Suomijos uostus.Dabar uoste tokių krovinių visai nėra, tai būtų nauji kroviniai ne tik pagal kryptį, bet ir pagal rūšį. Šie kroviniai brangūs, pelningi, tai ne kokios durpės, apie didesnės pridėtinės vertės krovinį pasakoja p. Petrauskas.Jo teigimu, danams ir švedams gabenti lengvuosius automobilius į centrinėje Klaipėdos uosto dalyje įrengtą naują terminalą apsimokės. Visų pirma, atstumas, kurį reikia įveikti, yra trumpesnis. Be to, Šiaurės uostų eksploatacinės išlaidos yra didesnės negu Klaipėdos uosto, nes ten reikalingi ledlaužiai, kita infrastruktūra, užtikrinanti uostų funkcionavimą sudėtingesnėmis klimato sąlygomis.
Tranzitas į Aziją
Pirmaisiais metais į Klaipėdą galėtų būti vežama iki 30.000 lengvųjų transporto priemonių. Vėliau srautą planuojama didinti iki 300.000 automobilių per metus.Ponas Petrauskas įsitikinęs, kad per Klaipėdą tranzitu būtų gabenami ne tik švediški automobiliai. Į Rusiją, Vidurinės Azijos šalis transporto priemonės keliautų iš viso pasaulio: Japonijos, Korėjos, Kinijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos.Automobiliais prekiaujančios bendrovės ir krovinių ekspeditoriai gabentų tai, kas tuo metu būtų paklausu, pasakojo p. Petrauskas.Terminalo vadovas neabejoja, kad pritraukti krovinį pavyks, kadangi šiuo metu tokių krovinių Šiaurės uostuose yra labai daug, todėl ne visiškai sklandžiai pavyksta juos aptarnauti.
Atsipirks per 10 metų
Naujajame terminale įrengus krantines ir pirsą, čia vienu metu gali švartuotis 3 laivai.Projektinis terminalo pajėgumas 6 mln. t ro-ro krovinių ir apie 500.000 keleivių per metus. Ro-ro kroviniai tai krovininiai automobiliai, vilkikai su puspriekabėmis ir priekabomis, lengvieji automobiliai, traukinių vagonai, kitos transporto priemones ant ratų.Terminale turime visą reikalingą infrastruktūrą, geležinkelio atšaką, galime krauti geležinkelio vagonus, automobilius, automobilvežius, kurie gabena ne vieną mašiną, apie pajėgumus pasakojo p. Petrauskas.Planuojama, kad terminalas atsipirks per 10 metų.Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo vietoje iki 2012 m. birželio veikė įmonė Transfosa, kurios veikla buvo susijusi su vandens, užteršto naftos produktais, surinkimu Klaipėdos uoste bei valymu, naftinių vandenų perdirbimu ir skystų krovinių krova.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti