Klaipėda iš Šiaurės uostų vilioja lengvuosius automobilius

Publikuota: 2014-01-28
Atnaujinta 2015-06-01 13:04
svg svg
Nuotrauka: Algimanto Kalvaičio („Verslo žinios“)
„Verslo žinios“

Baigiamas statyti UAB „Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas“ derasi su Kopenhagos ir Malmės uostais dėl naujų linijų į Klaipėdą atidarymo. Sukirtus rankomis, į Klaipėdą per pirmus metus būtų atgabenta apie 30.000 naujų automobilių.

Benediktas Petrauskas, UAB „Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas“ direktorius, įsitikinęs, kad netrukus bus sudarytos sutartys su Švedijos ir Danijos uostų vadovais dėl naujų keltų linijų į Klaipėdą atidarymo. Iš Kopenhagos ir Malmės būtų gabenami lengvieji automobiliai, kurie šiuo metu keliauja į Šiaurės Rusijos ir Suomijos uostus.„Dabar uoste tokių krovinių visai nėra, tai būtų nauji kroviniai ne tik pagal kryptį, bet ir pagal rūšį. Šie kroviniai – brangūs, pelningi, tai ne kokios durpės“, – apie didesnės pridėtinės vertės krovinį pasakoja p. Petrauskas.Jo teigimu, danams ir švedams gabenti lengvuosius automobilius į centrinėje Klaipėdos uosto dalyje įrengtą naują terminalą apsimokės. Visų pirma, atstumas, kurį reikia įveikti, yra trumpesnis. Be to, Šiaurės uostų eksploatacinės išlaidos yra didesnės negu Klaipėdos uosto, nes ten reikalingi ledlaužiai, kita infrastruktūra, užtikrinanti uostų funkcionavimą sudėtingesnėmis klimato sąlygomis.

Tranzitas į Aziją

Pirmaisiais metais į Klaipėdą galėtų būti vežama iki 30.000 lengvųjų transporto priemonių. Vėliau srautą planuojama didinti iki 300.000 automobilių per metus.Ponas Petrauskas įsitikinęs, kad per Klaipėdą tranzitu būtų gabenami ne tik švediški automobiliai. Į Rusiją, Vidurinės Azijos šalis transporto priemonės keliautų iš viso pasaulio: Japonijos, Korėjos, Kinijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos.„Automobiliais prekiaujančios bendrovės ir krovinių ekspeditoriai gabentų tai, kas tuo metu būtų paklausu“, – pasakojo p. Petrauskas.Terminalo vadovas neabejoja, kad pritraukti krovinį pavyks, kadangi šiuo metu tokių krovinių Šiaurės uostuose yra labai daug, todėl ne visiškai sklandžiai pavyksta juos aptarnauti.

Atsipirks per 10 metų

Naujajame terminale įrengus krantines ir pirsą, čia vienu metu gali švartuotis 3 laivai.Projektinis terminalo pajėgumas – 6 mln. t ro-ro krovinių ir apie 500.000 keleivių per metus. Ro-ro kroviniai – tai krovininiai automobiliai, vilkikai su puspriekabėmis ir priekabomis, lengvieji automobiliai, traukinių vagonai, kitos transporto priemones ant ratų.„Terminale turime visą reikalingą infrastruktūrą, geležinkelio atšaką, galime krauti geležinkelio vagonus, automobilius, automobilvežius, kurie gabena ne vieną mašiną“, – apie pajėgumus pasakojo p. Petrauskas.Planuojama, kad terminalas atsipirks per 10 metų.„Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo“ vietoje iki 2012 m. birželio veikė įmonė „Transfosa“, kurios veikla buvo susijusi su vandens, užteršto naftos produktais, surinkimu Klaipėdos uoste bei valymu, naftinių vandenų perdirbimu ir skystų krovinių krova.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Elektromobilius – masėms! Premium 2

Europos automobilių parko jau šį dešimtmetį laukia neišvengiama elektrifikacija, kurią skatins fosilinius...

Automobiliai
2022.05.28
V. Putinas bando įtikinti Vokietijos ir Prancūzijos vadovus švelninti sankcijas

Rusijos autoritarinis vadovas Vladimiras Putinas Vakarų lyderius bando įtikinti švelninti ekonomines...

Verslo aplinka
2022.05.28
Vilniuje leidosi į Maskvą iš Stambulo skridęs lėktuvas

Vilniuje dėl techninių priežasčių šeštadienį nusileido į Maskvą iš Stambulo skridęs kompanijos „Turkish...

Logistika
2022.05.28
„Girteka“ pakeitė vizualinę tapatybę 4

Naujos spalvos ir naujas ženklas aiškinamas siekiu akcentuoti tvarumą ir „ilgametę patirtį“.

Logistika
2022.05.27
G. Nausėda: svarbu, kad turėtume efektyvius kelius karinei technikai atgabenti

Karinis mobilumas yra vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių šalies saugumą, sako Lietuvos prezidentas...

Verslo aplinka
2022.05.27
„Dyzelgeito“ skandale – dar 193 mln. GBP „Volkswagen“ išmokų

Milijardus eurų jau kainavusiame skandale kompensacijas gaus maždaug 91.000 ieškovų Jungtinėje Karalystėje.

Automobiliai
2022.05.26
„Itella Logistics“ sutarė dėl logistikos terminalo nuomos Kauno Petrašiūnuose

Logistikos bendrovė „Itella Logistics“ su nekilnojamojo turto (NT) plėtros UAB „Eveko investicija“ sutarė dėl...

Statyba ir NT
2022.05.26
„Sostenos“ pelnas pernai išaugo dukart

Automobilių prekybos ir remonto bendrovės „Sostena“ grynasis pelnas pernai išaugo daugiau nei du kartus – iki...

Logistika
2022.05.26
„R&R Technology“: vasarą verslą pakviesime įsitikinti mobiliųjų robotų galimybėmis Verslo tribūna 1

Paulius Rakauskas, mobiliosios robotikos srityje inovacijas kuriančios įmonės „R&R Technology“ atstovas,...

Logistika 2023
2022.05.26
Tvarios sunkiosios transporto priemonės: pasiūlos yra, bet infrastruktūra buksuoja Premium

Europai vis drąsiau žygiuojant Žaliuoju kursu, tvarius sprendimus siūlo ir sunkiojo transporto gamintojai.

Logistika
2022.05.26
Rusija skelbia po išminavimo atidaranti Mariupolio uostą

Rusija trečiadienį pareiškė, kad jos pajėgų užimto Ukrainos pietrytinio Mariupolio miesto uostas vėl...

Verslo aplinka
2022.05.25
Naujos grėsmės transporto sektoriuje ir EK sprendimas kovai su jomis Premium

Tarptautinės logistikos ekspertams prognozuojant galimas naujas rizikas, ES vadovybė parengė šiam sektoriui...

Logistika
2022.05.25
Teismas: kol neišspręsta byla, VVT profsąjunga negali stabdyti darbuotojų sutarčių

Teismas neleido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai stabdyti darbuotojų sutarčių, kadangi...

Logistika
2022.05.25
BKT ateitis miglota: ieško naujų rinkų ir krovinių 22

Milijonų tonų Baltarusijos gamintojos „Belaruskalij“ trąšų nuo vasario netekęs Birių krovinių terminalas...

Logistika
2022.05.25
Ar obuoliaujame su Putinu?

Dievas sukūrė žmogų pagal savo atvaizdą, o Adomas, velnio paveiktas, nuraškė obuolį nuo draudžiamo medžio ir...

VŽ požiūris
2022.05.25
Teismas: VVT profsąjunga gali streikuoti užtikrindama 50% paslaugų 1

Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant...

Vadyba
2022.05.24
Į Lietuvą iš Ukrainos atgabenti grūdai laukiami „Begoje“

Į Lietuvą antru bandomuoju traukiniu iš Ukrainos atgabenti grūdai bus kraunami per vieną didžiausių Klaipėdos...

Logistika
2022.05.24
Ukraina planuoja pradėti tiesti europinę geležinkelio vėžę 1

Ukraina pradės palaipsniui tiesti siaurąją europinę vėžę, kad sujungtų savo geležinkelį su Europos...

Logistika
2022.05.24
Baltijos jūros rytinės pakrantės regione Klaipėdos uostas pagal krovą išliko ketvirtas

Klaipėdos uostas, per šių metų keturis mėnesius perkrovęs 12,6 mln. t krovinių, tarp kitų Baltijos jūros...

Logistika
2022.05.24
ES vieneriems metams atšaukia muitus visam Ukrainos eksportui

Europos Sąjungos (ES) Taryba antradienį priėmė reglamentą dėl laikino Bendrijos prekybos su Ukraina...

Verslo aplinka
2022.05.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku