Toliau auga automobilių iš antrų rankų rinka

Publikuota: 2014-01-25
Atnaujinta 2015-06-01 13:11
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
„Verslo žinios“

Skaičiuodami naujus automobilius, tenkančius 1.000 gyventojų, Lietuvos automobilių pardavėjai netrykšta optimizmu. 2009 m. triskart sumažėję naujų transporto priemonių pardavimai niekaip neatsigauna.

Kitokią tendenciją rodo naudotų automobilių, pirmą kartą registruotų Lietuvoje praėjusiais metais, skaičius. Iki sunkmečio naudotų transporto priemonių, įvežamų į Lietuvą, po truputį mažėjo, o praėjusiais metais nenaujų automobilių užregistruota rekordiškai daug – 200.481, arba 0,5% daugiau nei 2012 m. Naujų transporto priemonių pardavėjams pernai pavyko parduoti gerokai mažiau – vos 12.152 automobilius. Sunkmečiui prasidedant padėtis buvo geresnė: 174.655 naudoti automobiliai ir 21.607 nauji automobiliai.

Sąrašo pabaigoje

Petras Ignotas, Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) prezidentas, pabrėžia, kad pagal automobilių, tenkančių vienam gyventojui, skaičių, Lietuva galėtų lygintis su ekonomiškai stipriomis valstybėmis.„Panašu, kad lietuvio prigimtinė teisė yra turėti savo karietą. Esame viena iš labiausiai motorizuotų šalių visoje Europoje – prilygstame Vokietijai“, – konstatuoja p. Ignotas. Tačiau daugumos ES šalių gyventojai perka gerokai naujesnius automobilius nei mes. Tiksliau, transporto skelbimų portalo „Autoplius.lt“ tyrimo duomenimis, dažniausiai į Lietuvą įvežamos 11–15 m. amžiaus transporto priemonės, o Latviją ir Estiją pasiekia gerokai jaunesnės – 6–10 metų.Iki 2011 m. Lietuva šiuo rodikliu Latviją lenkė, tačiau prieš trejus metus rodikliai abiejose valstybėse susilygino ir kaimynai nušuoliavo tolyn, o Lietuvoje naujų automobilių, tenkančių 1.000 gyventojų, skaičius ėmė mažėti. Šiuo metu pas mus 1.000 gyventojų tenka 4,7 naujo automobilio, Latvijoje – 6,3, o Estijoje – 17,5.Ponas  Ignotas tvirtina, kad Lietuva pagal naujus automobilius, tenkančius 1.000 gyventojų, gerokai atsilieka nuo kaimynių Latvijos ir Estijos, nes šios šalys taiko lengvatas įmonėms, kurios perka naujas mašinas. Jis mini, kad Estija planavo atsisakyti PMV grąžinimo už įsigytą naują automobilį, tačiau įvertinusi kitų valstybių patirtį nusprendė, kad toks žingsnis pasendintų šalies autoparką.Sąrašo pabaigoje Lietuva atsiduria ir visos Europos rikiuotėje. Mažiau nei Lietuvoje naujų automobilių 1.000 gyventojų tenka tik Rumunijoje, kurioje registruota 2,9 automobilio 1.000 gyventojų, ir Bulgarijoje, kurioje tam pačiam skaičiui gyventų tenka vos 2,7 naujo automobilio. Lietuvą lenkia ir kaimynai latviai, ir tokios šalys kaip Vengrija, Lenkija, Čekija. Palyginti, Europos Sąjungos (ES) rodiklis – 23,7 naujo automobilio 1.000 gyventojų.

Kaimynai nutols

Teigiamų prognozių, žvelgdami į ateitį, šalies automobilių pardavėjai tikina daryti negalintys.„Susieti naujų automobilių pardavimų tendencijų, pavyzdžiui, su bendruoju vidaus produktu (BVP) ar kitais makroekonominiais rodikliais niekaip negalima. Pirkimo pagyvėjimas ar suprastėjimas pirmiausia siejamas su gyventojų lūkesčiais“, – aiškina p. Ignotas.LAA tyrimas rodo, kad gyventojų lūkesčiai naujų automobilių rinką išjudina kaip reikiant: gerėjant ekonominiams rodikliams ir gyventojų nuotaikai, pardavimai dešimtimis procentų šokteli į viršų, ir atvirkščiai – prastėjant nuotaikoms juntamas didelis pardavimų nuosmukis. Ponas Ignotas, vertindamas tendencijas, neabejoja, kad Lietuvos naujų automobilių rinka per šiuos ir ateinančius metus rodys teigiamas tendencijas ir augs. Visgi, pasak jo, kaimynus prisivyti vargiai sugebėsime.„Verslas pirks daugiau komercinių transporto priemonių,  gyventojai – lengvųjų automobilių. Kitąmet rinka taip pat augs, tačiau vargu ar jai įtaką darys galimas euro įvedimas. Kaimynų patirtis rodo, kad naujų automobilių pirkti niekas nepuolė“, – teigia LAA prezidentas.LAA naujų automobilių pardavimų prognozė 2014-iesiems metams rodo, kad šiemet tiek lengvųjų automobilių, tiek komercinio transporto pardavimai didės 2,3%. 2015 m. naujų automobilių rinkos augimas turėtų siekti 3,9%. Visgi kaimynai naujų automobilių pirks daugiau: Latvijoje šiemet laukiama 6,2% rinkos augimo, Estijoje – 8,3%, kitąmet Latvijoje tikimasi 4,4% pardavimų augimo, Estijoje – 5,7%.Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
„Sirin Development“ sukirto rankomis su „Kesko Senukais“ dėl sandėlių nuomos Rygoje

Su „Girtekos“ grupe susijusi industrinio nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“...

Draudimas rusams pirkti NT ir investuoti į fondus Lietuvoje sukrėtimo nežada, bet tikrintojams bus reikalų Premium

Europos Parlamentui svarstant šeštąjį sankcijų paketą, kuriame numatytas draudimas Rusijos piliečiams Europos...

50% pajamas pernai didinusi „CityBee“ ieško naujų automobilių Premium 4

Didžiausia trumpalaikės nuomos platforma Baltijos šalyse pernai pasiekė istorinį pajamų rekordą, toliau...

Logistika
05:45
Į Šeštokus atvyko antrasis traukinys iš Ukrainos

Pirmadienį į Šeštokus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje atvyko antrasis bandomasis traukinys iš Ukrainos,...

Logistika
2022.05.23
Dviratininkų ir viešojo transporto eismas nuo birželio vyks kiek kitaip: įsigalioja keli nauji KET pakeitimai

Pirmąją vasaros dieną įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, labiausiai aktualūs dviračių,...

Logistika
2022.05.23
„Orlen Lietuva“: esame sukaupę bitumo atsargų Premium 1

Remontui sustabdyta Mažeikių naftos perdirbimo AB „Orlen Lietuva“ ramina, kad dėl bitumo stygiaus nutraukti...

Pramonė
2022.05.23
J. Adomavičius: sunku uždaryti įmonę Rusijoje, kai du mūsų akcininkai sėdi Baltarusijos kalėjime Premium 1

Jurgis Adomavičius, muitinės tarpininko paslaugas teikiančios įmonės „Bunasta“ vadovas, VŽ podkaste pasakoja,...

Logistika
2022.05.23
Vis dar į Rusiją važiuojantys vežėjai užsakymų turi ir iki metų galo Premium 5

ES pritaikė sankcijas Rusijos ir Baltarusijos vežėjams, tačiau veidrodinių sankcijų Rusija neįvedė. Todėl šia...

Logistika
2022.05.23
Tiekimo problemos privertė „Harley-Davidson“ stabdyti dalį gamybos

Motociklų gamintoja „Harley-Davidson“ paskelbė dviem savaitėms Jungtinėse Amerikos Valstijose sustabdžiusi...

Pramonė
2022.05.22
Programišiai kelia grėsmę pasaulio maisto tiekimo grandinėms

Išmanūs ūkiai, kuriuose žmones vis dažniau pakeičia technologijos, gali tapti programišių taikiniu. Dėl to...

Inovacijos
2022.05.22
Už 135 mln. Eur parduotas 1955-ųjų „Mercedes“

1955-ųjų laidos „Mercedes-Benz“, viena iš vos dviejų egzistuojančių tokio modelio mašinų, šį mėnesį aukcione...

Automobiliai
2022.05.22
Į dviračių saugyklas Tauragėje investuota per 700.000 Eur 23

Tauragėje pradėjo veikti dviračių saugyklos. Panašūs darnaus judumo projektai pasaulyje – ne naujiena,...

Gazelė
2022.05.22
Kaliningrado pramonė: patiriame kolosalius sunkumus Premium 8

Kaliningrado metalo apdirbimo įmonės susiduria su „kolosaliais logistikos sunkumais“. Europos uostuose...

Pramonė
2022.05.22
„VW Taigo“: kaip detalės keičia paveikslą Premium

Ne itin reikšmingais pokyčiais nuo „VW T-Cross“ besiskiriantis krosoveris sukuria visiškai naujo automobilio...

Automobiliai
2022.05.21
VVT pateikė ieškinį dėl darbuotojų sutarčių stabdymo

„Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) penktadienį pateikė ieškinį teismui dėl daugiau nei trečdalio...

Vadyba
2022.05.20
LTG nekeičia planų atleisti beveik 2.000 darbuotojų

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovas sako, kad planas atleisti beveik 2.000 darbuotojų...

Logistika
2022.05.20
„Moller auto“ pelnas pernai augo 2,5 karto 1

„Volkswagen“ automobilių prekybos ir remonto bendrovė „Moller Auto“ praėjusiais metais gavo 75,3 mln. Eur...

Finansai
2022.05.20
Ateitis su 5G pagal „Ericsson“: kas laukia žmonių ir verslo Premium

5G ryšys dažnai yra pristatomas kaip technologija, kuri daugiausia naudos atneš verslui. Tai bent iš dalies...

Inovacijos
2022.05.20
K. Kaikaris – apie „CityBee" konkurentus, naujas technologijas, duomenų vagystės pamokas Premium 10

Kristijonas Kaikaris, „Modus Group“ priklausančios mobilumo „CityBee“ platformos vadovas, VŽ podkaste sako...

Logistika
2022.05.20
Vakarai ieško kelių, kaip iš Ukrainos išvežti pasaulio rinkai skirtus grūdus Premium

Rusijos agresija prieš Ukrainą kartu su sausromis ir vis dar nepasibaigusia koronaviruso pandemija kelia...

Verslo aplinka
2022.05.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku