„Lidl“ belaukiant: netipiškai didelės mažmenininkų investicijos į plėtrą

Publikuota: 2014-01-21
Atnaujinta 2015-06-01 10:42
svg svg
Nuotrauka: Juditos Grigelytės
 

Rekordines sumas į kokybinį parduotuvių atnaujinimą pernai investavusių prekybos tinklų atstovai tikina, kad parduotuvės keičiamos taikantis prie pirkėjų poreikių. Tuo metu analitikai pastebi, kad netipiškai didelės investicijos versle dažniausiai reiškia naujus strateginius tikslus.

Daugiausiai Lietuvoje parduotuvių valdanti UAB „Palink“ pernai į plėtrą ir atnaujinimą investavo 80 mln. Lt.„Praėję metai buvo pirmieji per visus 21-erius veiklos Lietuvoje metus, kai pavyko atnaujinti tiek daug parduotuvių. Pakeistas ne tik interjeras, bet ir atnaujinta įranga, praplėstas salių plotas, suformuotas gausesnis prekių asortimentas.Rūpindamiesi pirkėjais, siekiame, kad jiems „Iki“ parduotuvėse būtų jauku, čia jie rastų dar platesnį šviežio ir kokybiško maisto pasirinkimą“, – plėtros priežastis štai taip pateikia Darius Malakauskas, „Iki“ vykdantysis direktorius.Atnaujindama „Iki“ parduotuves bendrovė jose įrengė vietines kepyklėles, žuvies rūkyklas, karštos kulinarijos virtinas.„Palink“ šiuo metu Lietuvoje valdo 240 „Iki“, „Iki Cento“ ir „Iki Express“ parduotuvių daugiau nei 70-yje Lietuvos miestų.

„Maxima“ investicijos - 87 mln. Lt

Parduotuvių tinklas „Maxima“ skelbia pernai į parduotuvių plėtrą investavęs 80 mln. Lt.  Didžioji dalis investicijų nukreiptos esamoms parduotuvėms atnaujinti – vėlgi, kaip ir "Palink" atveju, "kad pirkėjams jose būtų patogu apsipirkti".Pasak Arūno Zimnicko, bendrovės generalinio direktoriaus, 50-tyje „Maxima“ parduotuvių pertvarkyti sveriamų produktų, vaisių ir daržovių skyriai - taip, kad šviežius, patraukliai pateiktus produktus, jų asortimentą klientai rastų visose, net ir mažiausiose parduotuvėse.Lietuvoje „Maxima“ turi 229 parduotuves. Pernai atidarė 9 naujas, dalis jų atidarytos šalia anksčiau veikusių, arba uždarius senąsias, nes šios neatitiko klientų poreikių ir lūkesčių.

„Norfos mažmena“ atsinaujinimui išleido 35 mln. Lt

UAB „Norfos mažmena“, nuolat pabrėžianti, kad rinkoje konkuruoja optimaliu kokybės ir kainos santykiu, pernai skyrė 35 mln. Lt „Norfos“ prekybos centrų rekonstrukcijai ir plėtrai – atidarytos 7 naujas parduotuvės (uždarytos 3), rekonstruoti 7 prekybos centrai.„Išskirtinis „Norfos“ bruožas yra prekyba vien tik mūsų šalies ūkininkų išaugintų gyvulių žalia mėsa. Nuolat investuojame ir į konservų, pieno, konditerijos, kulinarijos gamybos padalinius“, — tinklo išskirtinumus pabrėžia Darius Ryliškis, bendrovės atstovas.„Norfos mažmena“ šalyje valdo 137 prekybos centrus.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Fresh Market“ - per 17 mln. Lt

Šviežius produktus kaip vieną didelių pranašumų pabrėžia šios mūsų šalies rinkos naujokas „Fresh Market“. Tik pernai vasarą veiklą Lietuvoje pradėjęs mažmeninės prekybos tinklas per 2013 m. atidarė 12 parduotuvių, investavo per 17 mln. Lt.VŽ jau rašė, kad, tiekėjų teigimu, investicijos į naują prekybos tinklą Lietuvoje ateina iš Baltarusijos, o investuotojai yra susiję su didžiausio Baltarusijos prekybos tinklo „Euroopt“ akcininkais. Šis tinklas, turintis 131 parduotuvę,  prisistato kaip pasižymintis itin žemomis kainomis.Didmeninės prekybos UAB „Ipsun“, importuojanti vaisius, daržoves, aliejų, yra pagrindinė UAB "Fresh Market" akcininkė. Registrų centro duomenimis, vienintelė „Ipsun“ skelbiama akcininkė – Kipre registruota bendrovė „Ipsun Holding Limited“.

"Rimi Lietuva" plėtrai neišlaidavo

Tuo metu vienintelė "Rimi Lietuva" praėjusiais metais liko plėtros lenktynių nuošaly - pernai nevykdė nei vieno parduotuvių renovacijos projekto. O atidarė tik tris naujas "Rimi Hypermarket" formato parduotuves Lietuvoje - Vilniuje, Palangoje ir Mažeikiuose. Tačiau tikslios sumos, kiek investavo į šias parduotuves, atskleisti atsisakė.

Plėstis skatino „Lidl“ laukimas

Analitikai tokį mažmenininkų aktyvumą sieja ne tik su gerėjančiais mažmeninės prekybos lūkesčiais, bet ir su naujo žaidėjo planais Lietuvoje. Itin žemų kainų prekių kategorijai priskiriamas „Lidl“ tinklas yra paskelbęs apie planus Lietuvoje statyti parduotuves visuose šalies miestuose, kurių gyventojų skaičius viršija  20.000."Netipiškai didelės investicijos versle dažniausiai reiškia naujus strateginius tikslus. Prekybos tinklai stiprina savo pozicijas. Jų žingsnių į aukštesnės aptarnavimo kokybės kategoriją nesiečiau su planais konkuruoti kitoje nei žemų kainų srityje. Rinkos be kovos niekas neužleidžia", – sako Benas Adomavičius, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto strateginio valdymo programos vadovas.Pasak jo, „Lidl“ verslo modelis yra toks, jog pagrindinę prekių dalį sudaro jo vardu ženklintos prekės. Didžiųjų Lietuvos gamintojų gaminių šio tinklo lentynose greičiausiai nerasime.Tiesa, „Lidl“ tinklui koją, analitiko nuomone, turėtų kišti transportavimo kaštai. Lietuva yra toli nuo pagrindinių šio tinklo tiekimo grandinių, tam kad tinklas galėtų įsitvirtinti Lietuvoje, jis turi pasiekti didelius prekybos mastus."Mažmeninėje prekyboje, labiau nei kitose srityse, yra didžiulė segmentacija šalyje. Turime daugybę pavyzdžių, kai stambus sėkmingai vienoje šalyje dirbantis tinklas nebūtinai sėkmingai plečiasi kaimyninėje, su panašiais gyventojų vartojimo įpročiais, šalyje", – atsargiai "Lidl" galimybes vertina p. Adomavičius.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Vyriausybė neskubės NPD sulyginti su MMA, nes tai kainuotų šimtus milijonų Premium 2

Europos Sąjunga tikisi kitąmet susitarti dėl bendrų visoms šalims minimalaus mėnesio atlyginimo (MMA)...

Verslo aplinka
2021.11.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku