Sočio olimpinės žaidynės – pirmoji olimpiada, kurią žiūrėsime ne per LRT

Publikuota: 2014-01-18
Atnaujinta 2015-06-01 13:17
svg svg
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
 

Brangiausios ir skandalingiausios – taip po mažiau nei mėnesio prasidėsiančias Sočio olimpines žaidynes tituluoja pasaulio žiniasklaida. Į istoriją jos įeis ir Lietuvoje – tai bus pirmoji olimpiada, kurią žiūrėsime ne per LRT, o per komercinius televizijos kanalus. Jie žada kokybiškesnes transliacijas, išsamesnį turinį, tačiau ne viską galėsime žiūrėti nemokamai.

Iki šiol teisės transliuoti olimpiadą būdavo skirstomos per Europos transliuotojų sąjungą, kurios narės daugiausia yra nacionaliniai transliuotojai (LRT televizija taip pat yra sąjungos narė), tad ir teises rodyti nemenkus žiūrovų srautus sutraukiančias žaidynes paprastai įgydavo jie.Skirstant 2014 m. ir 2016 m. olimpinių varžybų transliacijų teises, Tarptautinio olimpinio komiteto skelbtą konkursą laimėjo agentūra „Sportfive International“. Ji Baltijos šalių regionui transliacijų teises pardavinėjo atskirais paketais, juos Lietuvoje įsigijo komercinės televizijos.LNK rodys Sočio olimpiados uždarymą ir atidarymą. „Lietuvos ryto“ TV – didžiąją dalį sporto žaidynių, išskyrus uždarymo ir atidarymo ceremonijas bei dailųjį čiuožimą. Pastarajį transliuos TV3, TV6. Teisę rodyti visas olimpinių žaidynių transliacijas įsigijo žiniasklaidos koncernas MTG (TV3, TV6, TV8, „Viasat“). Šios transliacijos bus rodomos per mokamus „Viasat“ kanalus.Estijoje ir Latvijoje pagrindiniai olimpiados transliuotojai, kaip ir anksčiau, išlieka nacionaliniai kanalai.

Laimėjo siūlydami daugiau

„Pralaimėjome, nes kiti rinkos dalyviai pasiūlė daugiau“, – susidariusią padėtį apibūdina Audrius Siaurusevičius, LRT generalinis direktorius. Pasikeitė padėtis tarptautinėje arenoje. Konkursas prieš kelerius metus vyko gana sunkiu mums metu.

„Jautėme, kas gali nutikti, kai Europos transliuotojų sąjunga, kurios nariai esame, prarado olimpiadų pardavimo teises. Tuometinė Vyriausybė mūsų šauksmo neišgirdo. Tad siūlėme kainas, kokias pajėgėme. Deja, jos buvo mažesnės nei kitų dalyvių. Dalyvausime tokiuose konkursuose ir ateityje, tačiau natūralu, komerciniai subjektai turi daugiau galimybių“, – kalba p. Siaurusevičius.
Pasak jo, vasaros olimpiados Lietuvoje visada prie televizijos ekranų pritraukia daugiau žiūrovų nei žiemos žaidynės. O, pavyzdžiui, Estijoje ir žiemos olimpiada sulaukia daug dėmesio.Daugiau reklamos
Kiek olimpiados ir kiti didieji sporto renginiai padidina reklamos ir žiūrovų srautus, priklauso nuo daugelio veiksnių ir kaskart padėtis būna skirtinga.
„Pavyzdžiui, nusipirkę pasaulio krepšinio čempionato, į kurį Lietuvos rinktinė nepatektų, transliacijas, patirtume visišką nuostolį, o įsigiję futbolo čempionato, kur Lietuva niekada nežaidė, transliacijas, visada skaičiuosime pliusą. Futbolą lietuviai žiūri bet kuriuo atveju, krepšinį – tik kai žaidžia Lietuva. Panašiai yra ir su kitomis sporto varžybomis – labiau mėgstame žiūrėti savus“, – aiškina p. Siaurusevičius.
TNS LT rinkos tyrimų statistika taip pat rodo, kad vasaros olimpiados prie televizijos ekranų sutraukia gerokai daugiau žmonių. Be to, olimpiadą transliuojantis kanalas pritraukia gerokai daugiau reklamos nei įprastai. Pavyzdžiui, transliuojant 2010 m. Vankuverio olimpiadą, kaip rodo TNS LT duomenys, reklamos LRT kanale vasarį, palyginti su sausiu, buvo užfiksuota per 160% daugiau, kai kiti kanalai skaičiavo tik 20–30% augimą.
Pasak Lauros Blaževičiūtės, TV3 generalinės direktorės, natūralu, kad olimpinės varžybos prie televizijos ekranų pritraukia nemažai sporto aistruolių, todėl reklamos užsakovams tai puiki galimybė pasiekti tikslinę savo grupę.
„Tačiau šiais metais pasirinktas olimpinių varžybų transliacijų teisių išskaidymas per skirtingus kanalus daro neigiamą įtaką ir pačiam renginiui, ir galimoms reklamos pajamoms. Žiūrovams bus sunkiau susigaudyti, kas ką rodo, o reklamos užsakovai negalės pasinaudoti teikiamais tokių svarbių įvykių rėmimo pranašumais“, – pripažįsta p. Blaževičiūtė.

Raiškiu formatu

Bene didžiausias jėgas į šiemetinę žiemos olimpiadą meta skaitmeninė televizija „Viasat“. „Mes transliuosime visas be išimties Sočio žaidynes nuo pradžios iki pabaigos net per šešis papildomus specialiai žaidynėms sukurtus olimpinius kanalus tiek raiškiosios televizijos (HD), tiek įprastu (SD) formatu. Be to, žaidynių metu rodysime visą parą transliuojamą specialų olimpinių naujienų kanalą HD formatu, o įdomiausias žaidynių transliacijas – ir per „Viasat Sport Baltic“ kanalą“, – vardija Gediminas Galkauskas, „Viasat“ viešųjų ryšių vadovas.Papildomus olimpinius kanalus galės matyti tik „Viasat“ klientai (šiandien jų Lietuvoje daugiau nei 100.000). SD formato papildomus kanalus matys visi „Viasat“ klientai, o papildomus HD kanalus galės žiūrėti „Auksinio“ paketo klientai.„Kitų mokamų televizijos operatorių klientai šių kanalų nematys. Jei jie yra užsisakę „Viasat sporto“ ar „Viasat Combo“ paketus, galės žiūrėti kanalą „Viasat Sport Baltic“, kuris rodys 220 val. transliacijų iš Sočio olimpinių žaidynių, bet ir tai yra gerokai daugiau transliacijų nei prieš ketverius metus iš Vankuverio, – aiškina p. Galkauskas. – Pasikeitus transliacijų teisėms, išaugo ir žiūrovų pasirinkimas. Kai paskelbėme, kad „Viasat“ per papildomus kanalus rodys visas olimpines žaidynes, skambinančiųjų ir besidominčiųjų sulaukėme daugiau.“ Tačiau naujų klientų skaičiaus „Viasat“ dar nepateikia, didesnio klientų aktyvumo tikisi nuo sausio vidurio.Pasak p. Blaževičiūtės, visą Sočio olimpinių žaidynių dailiojo čiuožimo programą žiūrovai galės stebėti per TV6, o per TV3 bus rodoma dailiojo čiuožimo varžybų nugalėtojų parodomoji programa.Zita Sarakienė, LNK generalinė direktorė, savo investiciją ir pasirinkimą transliuoti uždarymo ir atidarymo renginius aiškina jų išskirtinumu.„Tai vieni brangiausių pasaulyje renginių, tad mums garbė juos transliuoti. Ši programa orientuota į plačią universalią auditoriją, iki šiol olimpiadų transliacijas žiūrėdavo pusė visų televiziją žiūrinčių žiūrovų. Būdami tokio pajėgumo ir turėdami tokią auditoriją, tikimės žiūrovų dar pagausinti“, – planus dėlioja p. Sarakienė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Paramount“ pelnas traukėsi trečdaliu

JAV žiniasklaidos milžinės „Paramount Global Inc.“ (ankstesnis pavadinimas „ViacomCBS Inc.“) antrojo metų...

Rinkos
2022.08.05
Naujienų portalai sutarė vienodai žymėti reklamas

Didieji naujienų portalai susitarė dėl vienodo rinkodaros turinio žymėjimo visose naujienų portalų...

Rinkodara
2022.07.28
„Respublikos leidiniams“, „Diena Media News“ ir „Lietuvos rytui“ skirtos baudos už klaidinančią reklamą 1

Laikraščių „Respublika“, „Kauno diena“, „Klaipėdos diena“ ir „Lietuvos ryto“ valdytojoms Vartotojų teisių...

Rinkodara
2022.07.18
„Netflix“ žada siūlyti pigesnius prenumeratos planus su reklama

„Netflix“ bendradarbiaus su „Microsoft“, kad savo klientams galėtų pasiūlyti pigesnių prenumeratos planų, į...

Inovacijos
2022.07.14
„Eurobarometro“ apklausa: ES piliečiai labiausiai pasitiki tradicine žiniasklaida 2

Televizija (75%) yra pagrindinis ES piliečių, ypač atstovaujančiųjų vyresniajai kartai, žinių šaltinis, rodo...

Rinkodara
2022.07.12
„Eltos“ direktore paskirta D. Juozaitytė, vyr. redaktoriumi – V. Bruveris 1

Naujienų agentūros „Elta“ direktore paskirta Daiva Juozaitytė, pastaruosius aštuonerius metus dirbusi „Delfi“...

Vadyba
2022.07.01
M. Skuodis: leidinių pristatymo kainas reikia didinti, kartu keisti žiniasklaidos rėmimo modelį

Lietuvos paštui pranešus apie planus nuo kitų metų maždaug du-tris kartus didinti leidinių prenumeratos...

Rinkodara
2022.06.23
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
„Google“ Rusijos padalinys pateikė teismui bankroto pareiškimą 1

JAV technologijų milžinės „Google“ antrinė įmonė Rusijoje Maskvoje arbitražo teismui pateikė bankroto...

Inovacijos
2022.06.17
Architektai darbų turi metams į priekį, bet ramybės nėra Premium

Architektų biurai užsakymų gauna tiek, kad nors vežimu vežk, o ir į vežimą ne visada telpa. Vis dėlto...

Statyba ir NT
2022.06.16
Tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur

Lietuvos informacinei erdvei ir tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur, trečiadienį...

Rinkodara
2022.06.15
Į LRT tarybą Seimas siūlo D. Jastramskį, R. Gudauską, L. Matjošaitytę ir J. Pabrėžą

Seimo Kultūros komitetas trečiadienį pritarė keturių naujų LRT tarybos narių kandidatūroms.

Rinkodara
2022.06.15
D. Radzevičius: žiniasklaida nemoka daryti verslo Premium 5

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius VŽ podkaste negaili kritikos žiniasklaidos...

Rinkodara
2022.06.15
„Disney+“ įžengė į Lietuvą 10

„Walt Disney Company“ priklausantis transliuotojas „Disney+“ pradeda transliacijas Lietuvoje. Standartinė...

Rinkodara
2022.06.14
Nepriklausoma Rusijos televizija „Dožd“ transliuos iš Rygos

Latvijos nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba (NEPLP) pirmadienį nutarė suteikti licenciją...

Rinkodara
2022.06.06
„Bitės“ pelnas dvigubėjo, bet „Mezon“ kol kas nuostolingas Premium

UAB „Bitė Lietuva“ vertina, kad, nepaisant tebesitęsiančios pandemijos, pavyko pasiekti gerų rezultatų –...

Inovacijos
2022.06.03
Planeta Vilnius ieško Ryšių su žiniasklaida specialisto (-ės)! Verslo tribūna

Jei puikiai supranti žiniasklaidos pasaulį, žinai, kodėl žurnalistams svarbu atsakymus gauti greitai ir...

Rinkodara
2022.06.02
„Delfi“ perka Lietuvos naujienų agentūrą „Elta“

UAB „Delfi“, kurios 100% akcijų priklauso estų žiniasklaidos bendrovei „Ekspress Grupp“, perka naujienų...

Rinkodara
2022.05.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku