Sočio olimpinės žaidynės – pirmoji olimpiada, kurią žiūrėsime ne per LRT

Publikuota: 2014-01-18
Atnaujinta 2015-06-01 13:17
svg svg
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
 

Brangiausios ir skandalingiausios – taip po mažiau nei mėnesio prasidėsiančias Sočio olimpines žaidynes tituluoja pasaulio žiniasklaida. Į istoriją jos įeis ir Lietuvoje – tai bus pirmoji olimpiada, kurią žiūrėsime ne per LRT, o per komercinius televizijos kanalus. Jie žada kokybiškesnes transliacijas, išsamesnį turinį, tačiau ne viską galėsime žiūrėti nemokamai.

Iki šiol teisės transliuoti olimpiadą būdavo skirstomos per Europos transliuotojų sąjungą, kurios narės daugiausia yra nacionaliniai transliuotojai (LRT televizija taip pat yra sąjungos narė), tad ir teises rodyti nemenkus žiūrovų srautus sutraukiančias žaidynes paprastai įgydavo jie.Skirstant 2014 m. ir 2016 m. olimpinių varžybų transliacijų teises, Tarptautinio olimpinio komiteto skelbtą konkursą laimėjo agentūra „Sportfive International“. Ji Baltijos šalių regionui transliacijų teises pardavinėjo atskirais paketais, juos Lietuvoje įsigijo komercinės televizijos.LNK rodys Sočio olimpiados uždarymą ir atidarymą. „Lietuvos ryto“ TV – didžiąją dalį sporto žaidynių, išskyrus uždarymo ir atidarymo ceremonijas bei dailųjį čiuožimą. Pastarajį transliuos TV3, TV6. Teisę rodyti visas olimpinių žaidynių transliacijas įsigijo žiniasklaidos koncernas MTG (TV3, TV6, TV8, „Viasat“). Šios transliacijos bus rodomos per mokamus „Viasat“ kanalus.Estijoje ir Latvijoje pagrindiniai olimpiados transliuotojai, kaip ir anksčiau, išlieka nacionaliniai kanalai.

Laimėjo siūlydami daugiau

„Pralaimėjome, nes kiti rinkos dalyviai pasiūlė daugiau“, – susidariusią padėtį apibūdina Audrius Siaurusevičius, LRT generalinis direktorius. Pasikeitė padėtis tarptautinėje arenoje. Konkursas prieš kelerius metus vyko gana sunkiu mums metu.

„Jautėme, kas gali nutikti, kai Europos transliuotojų sąjunga, kurios nariai esame, prarado olimpiadų pardavimo teises. Tuometinė Vyriausybė mūsų šauksmo neišgirdo. Tad siūlėme kainas, kokias pajėgėme. Deja, jos buvo mažesnės nei kitų dalyvių. Dalyvausime tokiuose konkursuose ir ateityje, tačiau natūralu, komerciniai subjektai turi daugiau galimybių“, – kalba p. Siaurusevičius.
Pasak jo, vasaros olimpiados Lietuvoje visada prie televizijos ekranų pritraukia daugiau žiūrovų nei žiemos žaidynės. O, pavyzdžiui, Estijoje ir žiemos olimpiada sulaukia daug dėmesio.Daugiau reklamos
Kiek olimpiados ir kiti didieji sporto renginiai padidina reklamos ir žiūrovų srautus, priklauso nuo daugelio veiksnių ir kaskart padėtis būna skirtinga.
„Pavyzdžiui, nusipirkę pasaulio krepšinio čempionato, į kurį Lietuvos rinktinė nepatektų, transliacijas, patirtume visišką nuostolį, o įsigiję futbolo čempionato, kur Lietuva niekada nežaidė, transliacijas, visada skaičiuosime pliusą. Futbolą lietuviai žiūri bet kuriuo atveju, krepšinį – tik kai žaidžia Lietuva. Panašiai yra ir su kitomis sporto varžybomis – labiau mėgstame žiūrėti savus“, – aiškina p. Siaurusevičius.
TNS LT rinkos tyrimų statistika taip pat rodo, kad vasaros olimpiados prie televizijos ekranų sutraukia gerokai daugiau žmonių. Be to, olimpiadą transliuojantis kanalas pritraukia gerokai daugiau reklamos nei įprastai. Pavyzdžiui, transliuojant 2010 m. Vankuverio olimpiadą, kaip rodo TNS LT duomenys, reklamos LRT kanale vasarį, palyginti su sausiu, buvo užfiksuota per 160% daugiau, kai kiti kanalai skaičiavo tik 20–30% augimą.
Pasak Lauros Blaževičiūtės, TV3 generalinės direktorės, natūralu, kad olimpinės varžybos prie televizijos ekranų pritraukia nemažai sporto aistruolių, todėl reklamos užsakovams tai puiki galimybė pasiekti tikslinę savo grupę.
„Tačiau šiais metais pasirinktas olimpinių varžybų transliacijų teisių išskaidymas per skirtingus kanalus daro neigiamą įtaką ir pačiam renginiui, ir galimoms reklamos pajamoms. Žiūrovams bus sunkiau susigaudyti, kas ką rodo, o reklamos užsakovai negalės pasinaudoti teikiamais tokių svarbių įvykių rėmimo pranašumais“, – pripažįsta p. Blaževičiūtė.

Raiškiu formatu

Bene didžiausias jėgas į šiemetinę žiemos olimpiadą meta skaitmeninė televizija „Viasat“. „Mes transliuosime visas be išimties Sočio žaidynes nuo pradžios iki pabaigos net per šešis papildomus specialiai žaidynėms sukurtus olimpinius kanalus tiek raiškiosios televizijos (HD), tiek įprastu (SD) formatu. Be to, žaidynių metu rodysime visą parą transliuojamą specialų olimpinių naujienų kanalą HD formatu, o įdomiausias žaidynių transliacijas – ir per „Viasat Sport Baltic“ kanalą“, – vardija Gediminas Galkauskas, „Viasat“ viešųjų ryšių vadovas.Papildomus olimpinius kanalus galės matyti tik „Viasat“ klientai (šiandien jų Lietuvoje daugiau nei 100.000). SD formato papildomus kanalus matys visi „Viasat“ klientai, o papildomus HD kanalus galės žiūrėti „Auksinio“ paketo klientai.„Kitų mokamų televizijos operatorių klientai šių kanalų nematys. Jei jie yra užsisakę „Viasat sporto“ ar „Viasat Combo“ paketus, galės žiūrėti kanalą „Viasat Sport Baltic“, kuris rodys 220 val. transliacijų iš Sočio olimpinių žaidynių, bet ir tai yra gerokai daugiau transliacijų nei prieš ketverius metus iš Vankuverio, – aiškina p. Galkauskas. – Pasikeitus transliacijų teisėms, išaugo ir žiūrovų pasirinkimas. Kai paskelbėme, kad „Viasat“ per papildomus kanalus rodys visas olimpines žaidynes, skambinančiųjų ir besidominčiųjų sulaukėme daugiau.“ Tačiau naujų klientų skaičiaus „Viasat“ dar nepateikia, didesnio klientų aktyvumo tikisi nuo sausio vidurio.Pasak p. Blaževičiūtės, visą Sočio olimpinių žaidynių dailiojo čiuožimo programą žiūrovai galės stebėti per TV6, o per TV3 bus rodoma dailiojo čiuožimo varžybų nugalėtojų parodomoji programa.Zita Sarakienė, LNK generalinė direktorė, savo investiciją ir pasirinkimą transliuoti uždarymo ir atidarymo renginius aiškina jų išskirtinumu.„Tai vieni brangiausių pasaulyje renginių, tad mums garbė juos transliuoti. Ši programa orientuota į plačią universalią auditoriją, iki šiol olimpiadų transliacijas žiūrėdavo pusė visų televiziją žiūrinčių žiūrovų. Būdami tokio pajėgumo ir turėdami tokią auditoriją, tikimės žiūrovų dar pagausinti“, – planus dėlioja p. Sarakienė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
„Verslo žinioms“ – Metų nacionalinės žiniasklaidos priemonės apdovanojimas

Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienos išvakarėse apdovanoti Europos Sąjungos (ES) investicijų efektyvumą...

Verslo aplinka
2022.05.06
„Rekvizitai.lt“ – nauja duomenų analizės paslauga ir dovana VŽ prenumeratoriams 6

Portalą „rekvizitai.lt“ papildo nauja „Premium“ rubrika, kurioje vartotojai galės parsisiųsti „rekvizitai.lt“...

Prekyba
2022.05.05
Internetinė žiniasklaida „google mokesčio“ norėtų nuo 2023-iųjų 4

Internetinė žiniasklaida siūlo Vyriausybei svarstyti galimybę taikyti skaitmeninių paslaugų mokestį...

Rinkodara
2022.05.04
EK atmetus skundą dėl LRT finansavimo, ginčas persikėlė į ES Teisingumo Teismą

Europos Komisija (EK) atmetė Lietuvos komercinės žiniasklaidos skundą dėl Lietuvos nacionalinio radijo ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Ekspress Grupp“ pirmojo ketvirčio nuostolis viršijo 0,5 mln. Eur

„Delfi“ naujienų portalus Baltijos valstybėse valdanti Estijos žiniasklaidos ir pramogų grupė „Ekspress...

Rinkodara
2022.04.29
Institucijoms suteikta daugiau galių riboti karo propagandą

Seimas antradienį patvirtino pataisas, suteiksiančias daugiau galimybių žurnalistų etikos inspektoriui...

Verslo aplinka
2022.04.19
LRT atnaujina savo prekės ženklus

Iki 2022 m. vasaros LRT žiūrovai išvys atnaujintus LRT kanalų prekės ženklus. Įvaizdžio atnaujinimas apima...

Rinkodara
2022.04.12
Rusija apkaltino „YouTube“, kad blokuoja Valstybės Dūmos kanalą

Rusijos pareigūnai šeštadienį apkaltino vaizdo įrašų ir transliavimo platformą „YouTube“ blokuojant...

Verslo aplinka
2022.04.09
Rusija kovoja su „Google“: apkaltino „melagienų“ skleidimu

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ ketvirtadienį pareiškė uždrausianti JAV interneto...

Inovacijos
2022.04.07
Lietuvoje pradėta retransliuoti Ukrainos „UA: PBC“ radijo programa

Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) per vidurinių bangų siųstuvą Lietuvoje pradėjo...

Rinkodara
2022.04.04
LRTK žiniasklaidai prilygino dalį vaizdo tinklaraštininkų 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) patvirtino gaires vaizdo tinklaraštininkams (vlogeriams),...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
„Google“ raginama šalinti programėles, per kurias galima žiūrėti uždraustas TV programas 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) kreipėsi į „Google“, prašydama pašalinti iš „Google Play...

Rinkodara
2022.03.23
G. Landsbergis: daugiau Rusijoje veikusių žiniasklaidos priemonių svarsto, ar kurtis Lietuvoje

Laisvosios Europos Radijui/Laisvės radijui (RFE/RL) paskelbus apie Vilniuje atidaromą biurą, užsienio reikalų...

Rinkodara
2022.03.18
Rusija blokavo virtinę užsienio tinklalapių, įskaitant estų „Postimees“

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“, paprašius Generalinei prokuratūrai, trečiadienį...

Rinkodara
2022.03.16
Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje 365 dezinformacijos atvejai 2

Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje užfiksuoti 365 dezinformacijos bruožų turėję atvejai. Jų buvo 218...

Rinkodara
2022.03.12
Šiaurės Europos laikraščiai žada skelbti naujienas rusų kalba

Trys didžiausi Šiaurės Europos laikraščiai ketvirtadienį pranešė, kad vers savo naujienas į rusų kalbą,...

Rinkodara
2022.03.10
Dėl propagandos skleidimo apribota prieiga prie rusiškų ir lietuviškų portalų 1

Policija, remdamasi ekspertų išvadomis, dėl karo kurstymo ir propagandos apribojo prieigą prie...

Rinkodara
2022.03.09
Stabdoma TV programos „Mir“ transliacija, blokuojamos 57 interneto svetainės

Dėl dezinformacijos, karo kurstymo ir propagandos stabdomas televizijos programos „Mir“ platinimas bei...

Rinkodara
2022.03.09
Žurnalų leidybos milžinė „Conde Nast“ traukiasi iš Rusijos rinkos

JAV žiniasklaidos grupė „Conde Nast“, leidžianti tokius žurnalus kaip „Vogue“, „Glamour“ ir „Vanity Fair“,...

Rinkodara
2022.03.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku