Europos mažmenininkus nuvylė pardavimai

Publikuota: 2014-01-17
Atnaujinta 2015-06-01 12:52
Nuotrauka: Bloomberg
„Verslo žinios“

Europos mažmenininkai, susumavę kalėdinės prekybos rezultatus, liko rymoti prie neįspūdingų finansinių duomenų. Tarp nusivylusiųjų – Nyderlandų „Ahold“ ir Prancūzijos „Carrefour“.

„Ahold“ ketvirtadienį paskelbė apie labiau, nei prognozuota, mažėjusius ketvirtojo ketvirčio pardavimus. Mažėjo maisto prekių apyvarta Jungtinėse Valstijose, o Nyderlandų pirkėjai, nors parduotuvėse lankėsi taip pat dažnai, kaip anksčiau, pirko mažiau. „Ahold“ pardavimai spalį–gruodį, įvertinus valiutų svyravimų įtaką, sumažėjo 4,2%, iki 7,47 mlrd. EUR, skelbiama kompanijos pranešime. „Reuters“ apklausti analitikai prognozavo 7,76 mlrd. EUR ketvirčio pardavimus. Visų metų „Ahold“ pardavimai, įvertinus valiutų kursų įtaką, sumažėjo 0,2%, iki 32,6 mlrd. EUR.„Ahold“ ketvirtadienį paskelbė reorganizuojanti savo verslą Europoje. Nebeliks „Ahold Europe“ padalinio, ir daugiau dėmesio bus skiriama „Albert Heijn“ prekybos tinklo plėtrai Nyderlanduose, Čekijoje ir Belgijoje, pranešime nurodo bendrovė. Be to, žadama supaprastinti visos grupės organizacinę struktūrą.

Mažiau pardavė Kinijoje

Prancūzijos „Carrefour“,  didžiausia Europos mažmeninės prekybos grupė, pranešė apie netikėtai 3,1% sumažėjusius pardavimus Kinijoje, bet, kita vertus, pasidžiaugė atsigaunančia prekyba Pietų Europoje. „Carrefour“ pardavimai Ispanijoje ketvirtąjį ketvirtį augo pirmąkart nuo 2008 m. Apyvartą Kinijoje tirpdė mažesni ne maisto prekių pardavimai.Visų 2013 metų „Carrefour“ pardavimai kilstelėjo 2,5%, iki 84,3 mlrd. EUR.„Buvo keletas nusivylimų Europoje šį rytą (ketvirtadienio – VŽ), įskaitant „Carrefour“, taip pat „Ahold“ perspektyvas Jungtinėse Valstijose. Nieko šokiruojančio, bet šiek tiek nuvilia“, – „Bloomberg“ cituoja Andrew Gwynną, „Exane BNP Paribas“ analitiką Londone.VŽ rašė (2014 01 10), kad kalėdinės prekybos pagyvėjimo šiemet beveik nepajuto ir didžiausi Jungtinės Karalystės prekybos tinklai: „Tesco“, „Wm Morrison Supermarkets“, „Marks & Spencer“.Nors rezultatų suvestinės mažmenininkų nedžiugina, tačiau pardavimai pagal regionus patvirtina prielaidas, jog euro zonos ekonomika atsigauna po recesijos, ir vartotojai išlaidauja kiek drąsiau.Tačiau spaudimas mažmenininkams neišnyko, kadangi sunkūs pastarieji metai pirkėjus išmokė atidžiai vertinti savo pirkimo galią. Pasak „Bloomberg“, tvirčiau jaučiasi Europos mažmenininkai, turintys išplėtotus prekybos internetu ir nedidelių, tačiau patogių, parduotuvių tinklus, ir siūlantys žemesnes kainas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Vyriausybė neskubės NPD sulyginti su MMA, nes tai kainuotų šimtus milijonų Premium 2

Europos Sąjunga tikisi kitąmet susitarti dėl bendrų visoms šalims minimalaus mėnesio atlyginimo (MMA)...

Verslo aplinka
2021.11.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku