Reguliuotojas paragino mobiliuosius operatorius atsisakyti telerinkodaros

Skambučių su siūlymais pakeisti savo ryšio operatorių ateityje gali nebelikti. Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) kreipėsi į judriojo ryšio operatorius UAB Omnitel, UAB Bitė Lietuva ir UAB Tele2, siūlydama apsvarstyti galimybę nutraukti telerinkodaros paslaugas ir ateityje jų nebeteikti.
Kaip rašoma RRT šiandien išplatintame pranešime, vakar, sausio 9 d., RRT įvyko susitikimas su mobiliojo ryšio operatoriais, kuriame buvo aptariama Bitė Lietuva informavimo apie prekybos agentų skambučius paslauga ir su ja susiję probleminiai klausimai.Matydami, kad paslaugų teikėjų skambučiai, kuriais siekiama pervilioti vartotojus, yra aktuali problema, norime pasiūlyti visiems paslaugų teikėjams nutraukti telerinkodaros paslaugų teikimą, pranešime cituojamas Feliksas Dobrovolskis, RRT direktorius.Pasak jo, paslaugos, kurios teisinis pagrindas kelia abejonių asmens duomenų apsaugos ir elektroninių ryšių aspektais, sustabdymas galėtų užkirsti kelią ir vartotojų nepasitenkinimui, ir kitoms su šia paslauga kylančioms problemoms.Operatorių nuomonės šiuo klausimu RRT lauks iki 2014 m. sausio 16 d.
Pakeitė, bet neišjungė
VŽ rašė, kad pernai įdiegta telekomunikacijų bendrovės Bitė Lietuva paslauga, leidžianti šio tinklo vartotojams pranešti apie galimo prekybininko skambutį, supykdė skambučių centrus ir konkurentus. Gavusi skundų, 2013 m. gruodžio 17 d. RRT nurodė Bitei Lietuva nedelsiant nutraukti savo abonentams teikiamą paslaugą, kai informuojama apie galbūt skambinantį prekybos agentą.Tačiau Bitė, prabėgus savaitei po RRT nurodymo, paskelbė atnaujinanti paslaugą, pranešančią apie galimų prekybininkų skambučius. Bendrovė tuomet teigė, kad paslauga buvo iš esmės modifikuota ir tokiu būdu, kuriuo ji buvo teikiama RRT tyrimo metu, dabar yra nebeteikiama.Nemokamas pranešimas apie galimų prekybininkų skambučius yra populiariausia papildomos vertės paslauga. Klientams ji padeda išvengti nepageidaujamų skambučių ir sutaupyti laiko. Atsižvelgėme į reguliatoriaus pastabas ir esame tikri, kad dabar paslauga bus dar vertingesnė vartotojams, tuomet sakė Pranas Kuisys, Bitė Lietuva rinkodaros direktorius.Bitė skelbė, kad beveik tris kartus sutrumpino pranešimą, kurį vartotojai girdėjo, kai jiems skambindavo galimas prekybos agentas. Dabar, jei klientas pageidauja atsiliepti, praktiškai gali tai padaryti iš karto, nes pranešimas buvo sutrumpintas iki vos 5 sekundžių. Be to, pakeitus paslaugą ir skambinantiems prekybininkams atsirado galimybė išgirsti, kad klientą Bitė informavo apie jų skambutį bei jungia. Iki tol jie girdėjo įprastą sujungimo garsą, teigė bendrovė, pabrėždama, kad sprendimą, ar atsiliepti, ar ne, bet kuriuo atveju priima pats klientas.
Visi nori informuoti
Pasak Tado Bukausko, Tele2 teisės ir reguliavimo direktoriaus, bendrovių pasiūlymai yra dalis rinkos konkurencingumo, nes visi operatoriai nori informuoti, ką jie siūlo.Jei telemarketingo teisinė tvarka nėra pakankamai aiškiai reglamentuota ir yra vartotojų nepasitenkinimo, reikia susitarti, ką keisti ir šių taisyklių visiems operatoriams laikytis, - teigia p. Bukauskas.Jis sakė, jog šiandien sukurta darbo grupę, kurioje dalyvaus ir Ryšių reguliavimo tarnybos ir Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos atstovai. Grupė turės parengti siūlymus, kaip išspręsti telemarketingo teisinį reguliavimą.
Į valstybės institucijų išsakytas pastabas bei siūlymus, be jokios abejonės, atsižvelgsime, - tvirtino p. Bukauskas.Daiva Selickaitė, Omnitel ryšių su visuomene vadovė VZ sakė, kad Omnitel taip pat palaiko Ryšių reguliavimo tarnybos iniciatyvą ir yra pasirengusi bendradarbiauti su valstybės institucijomis bei kitais operatoriais aptariant galimus sprendimus dėl telemarketingo paslaugų.
Pažeidžia interesus
Tuo metu Bitė Lietuva teigia, palaikanti RRT iniciatyvą. Pono Kuisio nuomone, telemarketingo paslaugų reglamentavimas ir kontrolė iki šiol buvo nepakankami, o klientai nuo jos nėra apsaugoti.Tam Bitė sukūrė paslaugą, informuojančią klientus apie galimo prekybos agento skambutį. Todėl Bitė pritaria ir palaiko RRT iniciatyvą.Tiesa, kai kurios bendrovės labai aktyviai ir daug naudojasi telemarketingo paslaugomis, todėl jų atsisakyti pavyks tik jei tam pritars visi operatoriai. Taip pat paslaugomis naudojasi ne tik mobiliojo ryšio operatoriai, bet ir kitokias paslaugas teikiančios bendrovės. Manome, kad telemarketingo reglamentavimas ir priežiūra turėtų būti sugriežtintas ir jiems, - įsitikinęs p. Kuisys.Anot jo, šių paslaugų atsisakymas Bitei neturės žymaus poveikio.Apskritai, tikėtina, kad telemarketingo paslauga dažnai atvejais pažeidžia klientų interesus. Tai lėmė nepakankamai reglamentuojamos ir reguliuojamos paslaugos sparti evoliucija. Tai buvo dar viena priežastis, kodėl savo klientus informuodavome apie galimų prekybos agentų skambučius, - sakė p. Kuisys.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti