Reguliuotojas paragino mobiliuosius operatorius atsisakyti telerinkodaros

Publikuota: 2014-01-10
Atnaujinta 2015-06-01 13:26
Feliksas Dobrovolskis, Ryšių reguliavimo tarnybos direktorius.
Feliksas Dobrovolskis, Ryšių reguliavimo tarnybos direktorius. Nuotrauka: Juditos Grigelytės
 

Skambučių su siūlymais pakeisti savo ryšio operatorių ateityje gali nebelikti. Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) kreipėsi į judriojo ryšio operatorius – UAB „Omnitel“, UAB „Bitė Lietuva“ ir UAB „Tele2“, siūlydama apsvarstyti galimybę nutraukti telerinkodaros paslaugas ir ateityje jų nebeteikti.

Kaip rašoma RRT šiandien išplatintame pranešime, vakar, sausio 9 d., RRT įvyko susitikimas su mobiliojo ryšio operatoriais, kuriame buvo aptariama „Bitė Lietuva“ informavimo apie prekybos agentų skambučius paslauga ir su ja susiję probleminiai klausimai.„Matydami, kad paslaugų teikėjų skambučiai, kuriais siekiama pervilioti vartotojus, yra aktuali problema, norime pasiūlyti visiems paslaugų teikėjams nutraukti telerinkodaros paslaugų teikimą“, – pranešime cituojamas Feliksas Dobrovolskis, RRT direktorius.Pasak jo, paslaugos, kurios teisinis pagrindas kelia abejonių asmens duomenų apsaugos ir elektroninių ryšių aspektais, sustabdymas galėtų užkirsti kelią ir vartotojų nepasitenkinimui, ir kitoms su šia paslauga kylančioms problemoms.Operatorių nuomonės šiuo klausimu RRT lauks iki 2014 m. sausio 16 d.

Pakeitė, bet neišjungė

VŽ rašė, kad pernai įdiegta  telekomunikacijų bendrovės „Bitė Lietuva“ paslauga, leidžianti šio tinklo vartotojams pranešti apie galimo prekybininko skambutį, supykdė skambučių centrus ir konkurentus. Gavusi skundų, 2013 m. gruodžio 17 d. RRT nurodė „Bitei Lietuva“ nedelsiant nutraukti savo abonentams teikiamą paslaugą, kai informuojama apie galbūt skambinantį prekybos agentą.Tačiau „Bitė“, prabėgus savaitei po RRT nurodymo, paskelbė atnaujinanti paslaugą, pranešančią apie galimų prekybininkų skambučius. Bendrovė tuomet teigė, kad  paslauga buvo iš esmės modifikuota ir tokiu būdu, kuriuo ji buvo teikiama RRT tyrimo metu, dabar yra nebeteikiama.„Nemokamas pranešimas apie galimų prekybininkų skambučius yra populiariausia papildomos vertės paslauga. Klientams ji padeda išvengti nepageidaujamų skambučių ir sutaupyti laiko. Atsižvelgėme į reguliatoriaus pastabas ir esame tikri, kad dabar paslauga bus dar vertingesnė vartotojams”, – tuomet sakė Pranas Kuisys, „Bitė Lietuva“ rinkodaros direktorius.„Bitė“ skelbė, kad beveik tris kartus sutrumpino pranešimą, kurį vartotojai girdėjo, kai jiems skambindavo galimas prekybos agentas. Dabar, jei klientas pageidauja atsiliepti, praktiškai gali tai padaryti iš karto, nes pranešimas buvo sutrumpintas iki vos 5 sekundžių. Be to, pakeitus paslaugą ir skambinantiems prekybininkams atsirado galimybė išgirsti, kad klientą „Bitė“ informavo apie jų skambutį bei jungia. Iki tol jie girdėjo įprastą sujungimo garsą“, – teigė bendrovė, pabrėždama, kad sprendimą, ar atsiliepti, ar ne, bet kuriuo atveju priima pats klientas.

Visi nori informuoti

Pasak Tado Bukausko, „Tele2“ teisės ir reguliavimo direktoriaus, bendrovių pasiūlymai yra dalis rinkos konkurencingumo, nes visi operatoriai nori informuoti, ką jie siūlo.„Jei telemarketingo teisinė tvarka nėra pakankamai aiškiai reglamentuota ir yra vartotojų nepasitenkinimo, reikia susitarti, ką keisti ir šių taisyklių visiems operatoriams laikytis“, - teigia p. Bukauskas.Jis sakė, jog šiandien sukurta darbo grupę, kurioje dalyvaus ir Ryšių reguliavimo tarnybos ir Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos atstovai. Grupė turės parengti siūlymus, kaip išspręsti telemarketingo teisinį reguliavimą.


„Į valstybės institucijų išsakytas pastabas bei siūlymus, be jokios abejonės, atsižvelgsime“, - tvirtino p. Bukauskas.Daiva Selickaitė, „Omnitel“ ryšių su visuomene vadovė VZ sakė, kad  „Omnitel“ taip pat palaiko Ryšių reguliavimo tarnybos iniciatyvą ir yra pasirengusi bendradarbiauti su valstybės institucijomis bei kitais operatoriais aptariant galimus sprendimus dėl telemarketingo paslaugų.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pažeidžia interesus

Tuo metu „Bitė Lietuva“ teigia, palaikanti RRT iniciatyvą. Pono Kuisio nuomone, telemarketingo paslaugų reglamentavimas ir kontrolė iki šiol buvo nepakankami, o klientai nuo jos nėra apsaugoti.„Tam „Bitė“ sukūrė paslaugą, informuojančią klientus apie galimo prekybos agento skambutį. Todėl „Bitė“ pritaria ir palaiko RRT iniciatyvą.Tiesa, kai kurios bendrovės labai aktyviai ir daug naudojasi telemarketingo paslaugomis, todėl jų atsisakyti pavyks tik jei tam pritars visi operatoriai. Taip pat paslaugomis naudojasi ne tik mobiliojo ryšio operatoriai, bet ir kitokias paslaugas teikiančios bendrovės. Manome, kad telemarketingo reglamentavimas ir priežiūra turėtų būti sugriežtintas ir jiems“, - įsitikinęs p. Kuisys.Anot jo, šių paslaugų atsisakymas „Bitei“ neturės žymaus poveikio.„Apskritai, tikėtina, kad telemarketingo paslauga dažnai atvejais pažeidžia klientų interesus. Tai lėmė nepakankamai reglamentuojamos ir reguliuojamos paslaugos sparti evoliucija. Tai buvo dar viena priežastis, kodėl savo klientus informuodavome apie galimų prekybos agentų skambučius“, - sakė p. Kuisys.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Nuotolinis darbas: kaip motyvuoti, kad tai netaptų mirusių sielų komanda Premium

Dauguma vadovų pritaria, kad visų pirma pats žmogus turi būti motyvuotas, o tada jau galima pagalvoti ir apie...

Vadyba
11:00
„Light Conversion“ praėjusiais metais uždirbo beveik 25 mln. Eur grynojo pelno

Lazerių gamybos įmonė „Light Conversion“ praėjusiais metais uždirbo beveik 25 mln. Eur grynojo pelno – 13%...

Pramonė
2022.05.20
Brangi draugystė: premijos už rekomenduotą kolegą dažniausiai pasiteisina, už IT specialistą – auga Premium 2

Įdarbinimo specialistai teigia, kad būdas ieškoti naujų darbuotojų tarp jau esamų kolegų draugų dažniau...

Vadyba
2022.05.20
Ateitis su 5G pagal „Ericsson“: kas laukia žmonių ir verslo Premium

5G ryšys dažnai yra pristatomas kaip technologija, kuri daugiausia naudos atneš verslui. Tai bent iš dalies...

Inovacijos
2022.05.20
„SME Finance“ su „SME Bank“ steigia bendrą IT centrą: bus sukurta 50 darbo vietų

Lietuvos finansų technologijų bendrovė „SME Finance“ kartu su neobanku „SME Bank“ įkurs vidinį informacinių...

Vadyba
2022.05.20
Virtualus nekilnojamasis turtas? Kodėl gi ne Premium 1

„Virtualus nekilnojamasis turtas (NT) yra dar viena skaitmeninio investavimo alternatyva. Iki šiol buvo...

Laisvalaikis
2022.05.20
K. Kaikaris – apie „CityBee" konkurentus, naujas technologijas, duomenų vagystės pamokas Premium 4

Kristijonas Kaikaris, „Modus Group“ priklausančios mobilumo „CityBee“ platformos vadovas, VŽ podkaste sako...

Logistika
2022.05.20
Kanada uždraudė 5G tinklams naudoti „Huawei " įrangą 1

Kanada ketvirtadienį paskelbė uždraudusi 5G tinklams naudoti „Huawei“ įrangą, taip prisidėdama prie...

Inovacijos
2022.05.20
Naujasis „Bentley“ flagmanas „Bentayga EWB“ kelionėms pirmąją klase suteikė kitą prasmę Verslo tribūna

„Bentley Bentayga“ nuo pat pirmųjų dienų buvo populiariausias gamintojo modelis. Nuo šiol jam tenka dar...

Efektyvus žemės ūkio sektoriaus rizikų valdymas – kokybiško maisto tiekimo užtikrinimui Verslo tribūna

Siekiant užtikrinti pakankamą kokybiško maisto tiekimą ir tai galintį garantuoti žemės ūkio sektoriaus...

Išmani Lietuva
2022.05.20
Įspūdingai pristatytas naujasis „Range Rover Sport“: jo galimybės įrodytos atliekant sudėtingą triuką Verslo tribūna

Pasaulinė naujojo „Range Rover Sport“ premjera įvyko automobiliui pirmą kartą įspūdingai įveikus galingą...

Inovacijos
2022.05.20
Išmanieji kasos aparatai: dvejų metų darbą bando įveikti per pusmetį ir apčiuopomis Premium 2

Dalis prekybininkų greičiausiai nebus pasirengę nuo 2023 m. sausio 1 d. teikti kasos kvitų duomenis...

Finansai
2022.05.20
„TikTok“ ruošiasi į socialinį tinklą integruoti žaidimus

Socialinis tinklas „TikTok“ rengiasi rimčiau žengti į žaidimų industriją – anot „Reuters“ naujienų agentūros,...

Inovacijos
2022.05.19
Efektyvus įsigijimas: kaip „Rivilė“ pasiekė startuolio spurto į sparčiausiai augusių Europoje sąrašą Premium

Trisdešimtmetį veikiančios įmonės sukaupta patirtis ir žinios kartu su nauju požiūriu į darbuotoją ir klientą...

Gazelė
2022.05.19
„Paystrax“ planuoja plėtrą Lietuvoje

Mokėjimų apdorojimo sprendimus siūlanti „fintech“ įmonė „Paystrax“ plės komandą Lietuvoje – 30 darbuotojų...

Inovacijos
2022.05.19
Užderėjo startuolių sandorių: ko reikia Lietuvai, kad galėtų pasileisti plaukus Premium

Rekordiniais 2021 m. lietuviški startuoliai pritraukė daugiau nei 430 mln. Eur investicijų, tačiau šie metai...

Inovacijos
2022.05.19
Ministerija: didžiųjų pasaulio įmonių apmokestinimo naudos Lietuva sulauktų 2025-aisias

Lietuva palaiko globalaus pelno mokesčio tarptautinėms kompanijoms iniciatyvą įvedant jį nuo 2024-ųjų, o jo...

Finansai
2022.05.19
Bankrutuoja „Google“ padalinys Rusijoje

JAV technologijų milžinės „Google“ padalinys Rusijoje planuoja skelbti bankrotą, šios šalies pareigūnams...

Inovacijos
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Ekspertų verdiktas: besikeičianti geopolitinė situacija didina naujų kompetencijų poreikį Lietuvos žemės ūkyje Verslo tribūna

Šalies agroversle taikomi nauji ūkininkavimo modeliai, pažangios technologijos, naudojama šiuolaikiška...

Agroverslas 2023
2022.05.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku