Visą informaciją apie knygas kelia į vieną platformą

Publikuota: 2013-09-08
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
 

Į knygų platinimo verslą žengianti UAB „Sono LT“ rinkai siūlo ir naują informacinę sistemą, kuri apima visą informaciją apie leidžiamas knygas. Informacinėmis technologijomis pagrįsta tiekimo grandinė, pasak naujų žaidėjų, gali padėti sumažinti ir knygų kainas.

„Naujos technologijos leidžia knygų prekybą padaryti modernesnę, pigesnę ir patogesnę visiems dalyviams. Iki šiol niekas Lietuvoje nėra sutelkęs visų knygų ir jų tiekėjų į vieną sistemą. Mūsų išsikeltas tikslas – tai padaryti“, – pasakoja Linas Noreika, bendrovės „Sono LT“ vadovas.Bendrovės siūlomos platformos „naujosknygos.lt“ pagrindas – viešai prieinama informacija apie visas išleidžiamas knygas. Tokius duomenis rinkoje dabar teikia Nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka, tačiau „naujosknygos.lt“ sistemoje siūlo leidėjams sausą informaciją apie leidinį patiems papildyti aprašymu, viršeliu, nuorodomis. Toks naujų knygų pateikimas būtų naudingas tiek asortimento ieškantiems knygynams, tiek pirkėjams ir skaitytojams.

Sistema visiems

„Naujo asortimento ieškantys knygynai susiduria su problema, kad nėra visos informacijos vienoje vietoje. Neretas peržiūri interneto knygynus ir filtruoja, renkasi savo asortimentą. Šioje platformoje knygynai ras visą informaciją apie Lietuvoje išleistas knygas“, – sako p. Noreika.„Naujosknygos.lt“ numatė į sistemą aktyviau įtraukti ir vartotojus. Turėdami gerą duomenų bazę, šie prisijungę gali komentuoti, dalintis informacija socialiniuose tinkluose, vertinti. Svarstoma ir objektyvaus knygų reitingo idėja. Tokio, kuris patikslintų kiekvieno elektroninio ar tradicinio knygyno sudaromus perkamiausių knygų sąrašus.Sistema tiek informaciją teikiančiam leidėjui, tiek prekės ieškančiam knygynui yra nemokama. Uždirbti šiemet įsteigta bendrovė planuoja iš platinimo verslo.Leidėjai, kurių knygas platina „Sono LT“, pasak pašnekovo, gaus kitos naudos: realiuoju laiku matys knygų sandėlio likučius, jų pasiskirstymą ir kiekius mažmeninės prekybos vietose. Vėliau numatyta į procesą įtraukti ir prekybininkus, jie galėtų operatyviau teikti informaciją apie parduotas knygas. Leidėjui savo ruožtu tai leistų operatyviau įvertinti poreikius.„Knygų versle Lietuvoje ne viskas gerai, patenkintų nėra. Pirkėjas nepatenkintas, nes brangu, leidėjas – nes mažai uždirba. Knygynus visi kaltina, kad jie pasiima daug pinigų, bet niekas neįskaičiuoja platintojo, o juk į šią eilutę įeina ir platintojo dalis“, – sektoriaus padėtį apžvelgia p. Noreika.Nauja įmonė jau buria klientų ratą, iš pradžių stengiamasi pritraukti vidutinių ir mažų leidyklų, nes esą vargu ar didieji puls keisti nusistovėjusią platinimo grandinę. Tačiau sistema ir technologijos, anot p. Noreikos, leidžia jiems, kaip platintojams, dirbti efektyviau, sumažinti sąnaudų eilutes ir platinimo kainą, o tai galėtų būti patrauklu visiems.Investicijų į naują sistemą vadovas neatskleidžia, tačiau pažymi, kad jos yra didelės. Į naują platformą investuoja viena iš „naujosknygos.lt“ akcininkių – UAB „Investment development agency“.„Dabar kalbame apie knygas, bet ateityje ši platforma gali būti pritaikoma daug kur“, –  apie perspektyvas kalba p. Noreika.

Idėja sklandė

„Didmenininkai platintojai Lietuvoje yra vos keli, tad įeiti įmanoma, bet, kaip ir kiekvienoje srityje, viskas priklausys nuo to, ką jis gali pasiūlyti leidykloms, ką jis gali padaryti geriau ar kitaip nei konkurentai“, – apie naują žaidėją kalba Giedrė Šorienė, Lietuvos rašytojų sąjungos leidyklos direktorė. Ir priduria: jei pasiūlys geriau – klientų tikrai ras.Pasak jos, aktualu tai, kad naujas žaidėjas siūlo informacijos operatyvumą, o ir kaina yra labai svarbi tiek leidėjui, tiek pirkėjui. Patys leidėjai sutinka, kad visą tiekimo kelią nukeliavusios knygos Lietuvoje galutinį vartotoją pasiekia jau gerokai pabrangusios.„Visi leidėjai, kurie atidarė savo internetines parduotuves ar turi savo knygynėlius, pastebi, kad juose parduodama daug daugiau knygų nei anksčiau. Vartotojai ieško kitų būdų įsigyti knygą, ir lieka patenkinti. Nuolatinių pirkėjų skaičius ir apyvarta internetinėje prekyboje sparčiai auga, ir žmonės stebisi, kaip pigu ir patogu“, – patirtimi dalinasi Lolita Varanavičienė, leidyklos „Tyto Alba“ savininkė ir direktorė.Ponia Varanavičienė sako dar nesusipažinusi su „naujosknygos.lt“ projektu, tačiau pati idėja sutelkti informaciją apie knygas yra naudinga ir jau senokai sklandė iš lūpų į lūpas.„Ši idėja sklando labai seniai, yra akivaizdus poreikis. Labiausiai tai pastebime Vilniaus knygų mugėje, kai ateina žmogus ir sako, man reikia knygos, bet aš atsimenu tik autorių ar viršelį. Mes neturime jokios paieškos sistemos ir tą žmogų siunčiame vieni prie kitų, o galiausiai jis išeina nieko neradęs“, – bendros aiškios sistemos poreikį mato p.  Varanavičienė.Ponia Šorienė taip pat priduria, kad ir didesnę knygų pasiūlą dabar galima rasti tik el. parduotuvėse. Tačiau skirtingos parduotuvės nebūtinai turi visas prekyboje esančias knygas, todėl gerai veikianti bendra sistema būtų naudinga.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku