„Google“ – mėgstamiausias, „Vilkyškių“ – labiausiai augęs prekės ženklas

Publikuota: 2013-09-17
Atnaujinta 2015-06-01 15:48
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
„Verslo žinios“

Mėgstamiausias prekių ženklas lietuviams antrus metus iš eilės – pasaulinis lyderis „Google“, iš lietuviškųjų – „Maxima“, o didžiausią proveržį ir solidžiausią naujų lojalių vartotojų armiją per metus užsiaugino „Vilkyškių“ prekių ženklas, rodo antrą kartą atliktas „DDB Brand Capital“ tyrimas.

Tačiau bendros tendencijos rodo, kad lietuvių meilė prekių ženklams, palyginti su 2012 m., mažėja. Vidutiniškai kiekvienas prekių ženklas Lietuvoje per metus prarado daugiau kaip 1% gerbėjų, t. y. tų, kurie teigia, kad perka ženklą ir jis yra, anot jų, „vienas mylimiausiųjų“. Pagal sektorius didžiausius praradimus skaičiuoja duonos ir padažų sektoriai. Taip pat gerokai sumažėjo mėgstančiųjų bankų ir alaus gamintojų prekių ženklus, ir tik vienintelėje – putojančių vynų – grupėje gausėjo lojalių pirkėjų, rodo „DDB Brand Capital“ tyrimas.TOP 100 mėgstamiausių prekės ženklų Lietuvoje sąrašas – ČIA.Dovilė Dovidavičiūtė, reklamos agentūros „DDB Vilnius“ klientų aptarnavimo vadovė, teigia, kad lietuviai, skirtingai nei latviai ar estai, tapo abejingesni prekių ženklams, tai pasekmė to, kad prekių ženklų komunikacijoje Lietuvoje vis dar vyrauja racionalūs argumentai.„Kainos, nuolaidos gal šiandien ir nebedominuoja komunikacijoje, kaip buvo įprasta sunkmečiu, tačiau prizų, dovanų gausa, produktų funkcinių savybių iškėlimas vartotojus skatina apsispręsti vadovaujantis protu, o ne širdimi, o kad vartotojai mėgtų prekių ženklą, turi būti emocinis ryšys, – teigia p. Dovidavičiūtė. – Tačiau kai remiamasi vien racionaliais argumentais, vartotojų prisirišimas nebėra toks stiprus – jie kaskart linkę persvarstyti savo pasirinkimą pasiremdami ir vis naujai išgirstais konkurentų faktais.“

Reikia drąsos

„Bendrame meilės prekių ženklams mažėjimo fone ryškiausių proveržių padarė prekių ženklai, investavę į emocinę prekių ženklo vertę“, – sako p. Dovidavičiūtė.Vartotojų neliko nepastebėta „Vilkyškių“ (ūgtelėjo 54 pozicijomis reitingų lentelėje), „Volfas Engelman“ (44), Gintarinės vaistinės (42) prekių ženklų komunikacija.„Vilkyškių“ prekių ženklo sėkmę patvirtina ir pavasarį „Verslo žinių“ kartu su „Nielsen“ rengti Metų prekės ženklo rinkimai, kur šis prekių ženklas papuoštas nugalėtojo laurais. Daugiau gerbėjų šiemet pritraukė ir „Coca-Cola“, užrašiusi ant buteliukų populiarius šalyje žmonių vardus.„Nebijota pasielgti kitaip, imtis šiuolaikiškų, drąsių, originalių sprendimų. Tokie dideli proveržiai per metus labai reti, tai daugiau išimtis nei taisyklė. Dažnai prekių ženklai bando rinktis saugią komunikaciją: vidutiniam lietuviui, neišsiskiriančiu dizainu. O daugelio prekių ženklų kritimai tik patvirtina taisyklę: šalin iš akių, lauk iš širdies – ankstesniais metais padarytas įdirbis, jei nepalaikomas, ilgai neišsilaiko vartotojų atmintyje“, – rinkodaros spragas nurodo p. Dovidavičiūtė.

Naujokų sėkmė

Įdomūs yra dviejų didžiųjų tarptautinių prekių ženklų – IKEA ir „H&M“ – debiutai šiais metais.Tyrimas atliktas rugpjūčio pradžioje, kol aktyvi abiejų prekybos tinklų reklama dar nebuvo pradėta, bet žmones veikė viešųjų ryšių ir žiniasklaidos skleidžiama informacija. „H&M“ tapo mėgstamiausiu tarp didžiųjų aprangos tinklų, o IKEA didžiuosius senbuvius pranoko unikalumu ir iškart prilygo kokybės suvokimui. Mažmeninės prekybos tinklai šiemet mėgstami mažiau, rodo tyrimo rezultatai. Mažiausiai nukentėjo „Maxima“.„Daugiau palankesnių vertinimų sulaukė tik „Prisma“, o „Iki“, nurimusi po triukšmingų jubiliejinių 2012 metų, prarado didžiausią gerbėjų dalį“, – tyrimo rezultatus komentuoja p. Dovidavičiūtė.

Vienus keitė kiti

Saldumynų kategorijoje taip pat buvo perversmų.„Mažiau rinkodarai ir komunikacijai skyrusi „Karūna“ nusileido 8 pozicijomis, o lyderio poziciją šioje kategorijoje perėmė ūgtelėjęs „Raffaello“. Pastarasis prekių ženklas išliko nepralenkiamas unikalumu – jis patenka į unikaliausių prekių ženklų ketvertuką.Mobiliųjų telefonų kategorijoje lietuvių numylėtinis „Nokia“ tolydžio leidžiasi nuo olimpo ir prie jo sparčiai artėja „Samsung“, nors atotrūkis vis dar lieka didelis.Beje, pernai stebėjomės, kad pasaulyje populiarus ženklas „Apple“ Lietuvoje net nepatenka į mėgstamiausiųjų šimtuką, o šiemet „Apple“ pavyko į jį įžengti – dabar jis 98.„Lietuviai mėgsta racionalius, kasdien naudojamus ženklus ir linkę kreipti dėmesį į vertę už pinigus. Lietuviškumas taip pat nėra esminis veiksnys, lemiantis prisirišimą prie prekių ženklo“, – kalba p. Dovidavičiūtė.

Tyrimų labirinte

Praėjusią savaitę VŽ rašė apie kitą studiją, kuri svėrė prekių ženklų prasmingumą („Lietuviams rūpi tik kas trečias prekių ženklas“, 2013 09 09). Kalbinami rinkodaros ekspertai teigia, kad tokių tyrimų yra ne vienas, ir natūralu, kad kai kur gal ir nesutampa duomenys, nes kiekvienas tyrėjas naudoja savo metodiką ir klausimyną, akcentuoja skirtingus, nors ir panašius dalykus, tačiau bendras tendencijas matome panašias, o prekių ženklams tai dar viena galimybė pažvelgti į savo pozicijas ir pasimokyti iš kitų sėkmės istorijų.* * *

Mėgstamiausi prekių ženklai Lietuvoje

Vieta 2013 m. (2012 m.) ir mėgstantieji, %

  • (1.) „Google“ 65,4
  • (2.) „Skype“ 47,4
  • (3.) „Facebook“ 46,9
  • (5.) „Maxima“ 42,3
  • (3.) „Nokia“ 41,7
  • (4.) „Swedbank“ 41,1
  • (7.) TV3 38,8
  • (12) „Youtube“ 34,7
  • (9.) „Vytautas“ 34,4
  • (14) „Raffaello“ 32,9
  • Šaltinis: „DDB Brand Capital“ tyrimas

    Mėgstamiausi lietuviški prekių ženklai

    Vieta 2013 m. ir mėgstantieji, %

  • „Maxima“ – 42,3
  • „Vytautas“ – 34,4
  • „Eurovaistinė“ – 31,1
  • „Akropolis“ – 30,3
  • „Mylimiausia“ – 29,9
  • „Senukai“ – 29,2
  • „Karūna“ – 27,7
  • „Bosca“ – 27,3
  • „Dvaro“ – 26,9
  • LNK – 26,5
  • Šaltinis: „DDB Brand Capital“ tyrimas Ženklas, teikiantis didžiausią vertę už pinigus, %
  • „Norfa“ – 60
  • „Maxima“ – 58
  • „Camelia“ – 58
  • „Senukai“ – 57
  • „Tele2“ – 54
  • Kokybiškiausias ženklas Lietuvoje, %
  • „Nike“ – 59
  • „Adidas“ – 58
  • „Puma“ – 54
  • „Canon“ – 51
  • „Nikon“ – 50
  • Unikaliausias ženklas, %

    „Google“ – 46%
    „Skype“ – 41%
    „Facebook“ – 41%
    „Rafaello“ – 38%
    „Apple“ – 37%Šaltinis: „DDB Brand Capital“ tyrimas

    Apie tyrimą

    Lietuvoje „Brand Capital 2013“ išmatavo 332 ženklų vertę 48 kategorijose. Tyrimas apima visas 3 Baltijos šalis, Latvijoje buvo tirti 348 ženklai, Estijoje – 321. Kiekvienoje šalyje apklausta po 1.000 respondentų. Apklausos partnerė – tyrimų bendrovė GfK. Tyrėjai išskiria tris vartotojo prisirišimo lygmenis prie prekių ženklų: pažįstami arba tie, kurie sako, kad žino prekių ženklą, bet jo nepirktų, toliau rikiuojasi draugai, gerbėjai, svarstantys galimybę įsigyti, ir svarbiausia kategorija, kuri lemia sudarytą reitingą, – mėgstantieji, kurie sako perkantys, mėgstantys ir naudojantys tam tikrą prekių ženklą.

    Rašyti komentarą

    Rašyti komentarą

    Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

    Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     
    Žvilgsnis į sidabrinę darbuotojų kartą, arba Bandymas paminti stereotipus Premium

    Senstant visuomenei ir trūkstant darbo jėgos, verslai žvalgosi ir į vyresnius darbuotojus. Vis dėlto...

    Rinkodara
    06:00
    „John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

    Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

    Rinkodara
    2018.11.15
    Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

    Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

    Rinkodara
    2018.11.13
    Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 2

    Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

    Rinkodara
    2018.11.13
    „Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

    Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

    Rinkodara
    2018.11.13
    Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

    Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

    Rinkodara
    2018.11.12
    Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

    Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

    Rinkodara
    2018.11.12
    Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

    Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

    Rinkodara
    2018.11.11
    Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai 1

    Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

    Rinkodara
    2018.11.10
    Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

    Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

    Lietuvos šalies ženklo vertę augino ryškioji reklama ir popiežiaus vizitas Premium 1

    Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio...

    Rinkodara
    2018.11.09
    Europos komisija ruošia dar vieną baudą „Google“ 4

    Europos komisija teigia, kad „Google“ valdančiai bendrovei „Alphabet“, gali būti iškelta trečioji byla bei...

    Rinkodara
    2018.11.08
    Lietuvos kūrėjai džiaugiasi pergale prieš interneto vagis 5

    Seimas priėmė Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama numatyti naujas teisių...

    Rinkodara
    2018.11.08
    Susivienijusiai Lietuvos žiniasklaidai – tarptautinis apdovanojimas 4

    Visa Lietuvos žiniasklaidos bendruomenė buvo įvertinta žurnalisto Peterio Greste vardo apdovanojimu už...

    Rinkodara
    2018.11.07
    Kai velnias slypi detalėse 4

    Valdantiesiems ir vėl nepavyko sulaukti pritarimo laikinosios tyrimo komisijos dėl LRT veiklos išvadoms – po...

    Rinkodara
    2018.11.07
    Baigėsi „Telia Lietuva“ dizaino agentūros konkursas

    Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ skelbtą dizaino agentūros konkursą laimėjo kūrybinė reklamos...

    Rinkodara
    2018.11.06
    „Laisvės TV“ su „AltSpace“ žengia į senamiestį ir derasi su investuotojais Premium 2

    „Laisvės TV“ žengia naują plėtros žingsnį – atidaro dar vieną „AltSpace“ bendradarbystės erdvių studiją...

    Rinkodara
    2018.11.06
    Nauji prekių ženklai: ar bus galima įregistruoti skonį ar kvapą? Rėmėjo turinys 2

    Dažniausiai prekių ženklai mums asocijuojasi su įmonės, produkto ar paslaugos pavadinimu, logotipu. Tačiau...

    Rinkodara
    2018.11.05
    SBA grupė plečia komunikacijos skyrių

    SBA įmonių grupės viešųjų ryšių projektų vadovu pradeda dirbti Petras Lingė, iki šiol dirbęs LNK Žinių...

    Rinkodara
    2018.11.05

    Verslo žinių pasiūlymai

    Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
    Sutinku Plačiau