Kinų turistai atvyks, jei sveikinsimės kiniškai

Publikuota: 2013-08-27
Atnaujinta 2015-06-01 16:07
svg svg
Nuotrauka: Bloomberg
„Verslo žinios“

Kinų turistai važiuoja ten, kur juos deramai sutinka ir pasiūlo būtent kinams pritaikytas paslaugas. Taigi, signalas bet kurios šalies, taip pat ir naujai keliautojų atrandamų Baltijos valstybių turizmo verslui: pirmiausia – namų darbai, o paskui – ir pajamos iš kinų turistų, kurių išlaidos kelionėms pastaraisiais metais augo kosminiu greičiu.

Į gausius kinų keliautojų srautus godžiai dairosi visi populiariausi pasaulio turizmo traukos centrai, nuo Brazilijos ir Naujosios Zelandijos iki Prancūzijos ir Šveicarijos. Naujoje "Hotels.com" metinėje Kinijos tarptautinių kelionių apžvalgoje (Chinese International Travel Monitor) analizuojama, į ką reikėtų atkreipti dėmesį, konkuruojant dėl kinų svetimose šalyse paliekamų pinigų.Dauguma šio tyrimo išvadų nėra netikėtos. Mėgstamiausias kinų keliautojų užsiėmimas – apžiūrinėti įdomias vietas, jie dažniausiai apsigyvena 3–4 žvaigždučių viešbučiuose. Viename viešbutyje kinai ilgai neužtrunka – 58% apklaustų turistų teigia vienoje vietoje praleidžiantys 2–3 dienas.Kinams svarbu, kad viešbučiai siūlytų tokias paslaugas, kaip, pavyzdžiui, atsiskaitymo sistema "Union Pay" – tai Kinijos bankų kortelių pramonės asociacijos valdoma sistema, šiuo metu veikianti 105 pasaulio šalyse ir regionuose.Daugiau kinų turistų keliauja laisvalaikiu nei verslo reikalais –  puiki žinia pasauliniam prekybos sektoriui, kadangi atostogaudami kinai plačiai atveria pinigines pirkiniams. Atostogoms užsienyje vienu metu kinai yra linkę skirti 1,6 savaitės, rodo "Hotels.com" apžvalga.Joje esama ir netikėtumų. Vienas iš jų – faktas, kad kinų keliautojai, kurių namų ūkio metinės pajamos yra mažesnės nei 18.000 USD, yra penkti pasaulyje pagal pinigų sumą, skiriamą nakvynei viešbutyje, skaičiuojant sumą vienai nakčiai. Nors kinai, galintys keliauti į užsienį, vis dar priskiriami labiau pasiturintiems Kinijos gyventojams, tačiau į keliones vis dažniau išsiruošia ir tie, kurių namų ūkių pajamos yra mažesnės nei 11.300 USD per metus – tokie turistai sudaro apie 23% viso srauto.Tyrimas griauna stereotipą, esą kinai dažniausiai keliauja didelėmis grupėmis – priešingai, 62% "Hotels.com" apklausos dalyvių teigė esą linkę keliauti savarankiškai. Savo ruožtu 70% apklaustų viešbučių verslo atstovų tvirtino, jog kinai viešbučiuose lankėsi individualiai, o ne grupėmis. Dar 2011-aisiais šie rodikliai buvo vienodi: 50 ir 50%."The Economist" pastebi: jei ši tendencija išsilaikys, viešbučių savininkai turės daugiau dėmesio skirti ne kontaktams su didelėmis Kinijos kelionių agentūromis, bet subtilesniems būdams, padedantiems sukurti individualiems kinų turistams draugišką aplinką.Pasak "Hotels.com" apžvalgos, kinai mėgsta pietauti ir vakarieniauti ten pat ar netoli vietos, kur apsistoja, todėl jiems svarbu, kad pačiame viešbutyje ar netoliese būtų pakankamai restoranų. Rinkdamiesi nakvynės vietą, Kinijos keliautojai taip pat daug dėmesio skiria vertinimui žvaigždutėmis, reputacijai ir – itin viešbučių verslui svarbi detalė – galimybei būti aptarnautiems ar bent rasti pakankamai informacijos kinų kalba.O štai viešbučio kaina – vienas mažiausiai reikšmingų veiksnių kinams.

Informacija – iš artimųjų

Įžymybių apžiūrinėjimas – populiariausias kinų kelionių užsiėmimas, kita vertus, jie taip pat linkę išmėginti vietos virtuvių patiekalus. Pasak tyrėjų, tai atspindi tiek kinų teikiamą reikšmę maisto kultūrai, tiek norą pažinti kitų šalių patiekalus. Trečioje pagal populiarumą vietoje – apsipirkinėjimas.Kinai nemėgsta lošti kazino ir užsiimti sportine veikla, tačiau mielai lankosi koncertuose ir muziejuose.Planuodami keliones, dauguma kinų pasikliauja draugų ir šeimos rekomendacijomis – 30% apklaustųjų teigia, kad artimųjų patarimai yra svarbiausi. Pagal informacijos šaltinių svarbą toliau rikiuojasi kelionių užsakymų ir apžvalgų interneto svetainės. Daugiau nei ketvirtadalis kinų, ypač jaunesnio amžiaus, žinių apie keliones ieško socialiniuose tinkluose.

Didžiausi turistų srautai

Pasaulio turizmo organizacija šiemet konstatavo, kad Kinija aplenkė visas kitas pasaulio valstybes, įskaitant Vokietiją ir JAV,  ir tapo daugiausia pinigų turizmui išleidžiančia šalimi. 2012 m. Kinijos turistai kelionėms skyrė 102 mlrd. USD, 40% daugiau, palyginti su 2011 m. Kinijos turizmo akademijos duomenimis, pernai kinai į užsienį išsiruošė 83 mln. kartų. Prognozuojama, kad iki 2020 m. šis skaičius išaugs iki 200 mln.Kinijos turistų, apsilankiusių Australijoje, skaičius per dešimtmetį patrigubėjo, nepaisant stipraus Australijos dolerio. Jungtinėje Karalystėje kinai – antroji gausiausia šalies svečių grupė.Pasaulio oro bendrovės, siekdamos prisitaikyti prie kinų turistų poreikių, kuria naujus maršrutus: "British Airways" šiemet iš Londono pradėjo skraidinti į Šengdu, "Air China" su Pekinu sujungė Ženevą ir Niujorką, net kaimyninės Lenkijos "LOT Polish Airlines" siūlo į Pekiną skristi iš Varšuvos."Hotels.com" savo apžvalgoje, be kita ko, pažymi, kad kinų įkarščio kelionėms neatvėsino pastaruoju metu fiksuojamas lėtesnis šalies ekonomikos augimas. Stiprėjanti šalies vidurinioji klasė ir augančios jos pajamos artimiausiu metu turės didžiulės įtakos viso pasaulio turizmo rinkai, teigia tyrėjai.Keliauti kinus skatina ir valdžia: anksčiau šiemet Kinijos vyriausybė paskelbė Nacionalines turizmo ir laisvalaikio gaires, kuriose, be kita ko, rekomenduoja darbdaviams paraginti darbuotojus jiems priklausančias nedarbo dienas panaudoti kelionėms.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Populiariausi kinų turistų užsiėmimai kelionėse

• Įžymybių apžiūrinėjimas• Kavinės ir restoranai• Apsipirkinėjimas• Paplūdimiai• Muziejai ir galerijos• Kaimiškųjų vietovių apžiūrinėjimas• Menas ir kultūra• Sportas• Lošimai

Specifinės paslaugos, kurių kinų turistai tikisi kitų šalių viešbučiuose

• Galimybė atsiskaityti per "Union Pay" sistemą• Galimybė paslaugų teikimo vietoje susikalbėti kiniškai• Nemokamas Wi-Fi• Į kinų kalbą išversti kelionių ir turizmo lankstinukai• Netoliese esantis kinų restoranas• Kiniškos TV programos• Viešbučio tinklalapis kinų kalba• Kinų kalba pristatomos kambarių tarnybos galimybės• Kiniški pusryčiai• Turistų sutikimo užrašai kinų kalba

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Vyriausybė neskubės NPD sulyginti su MMA, nes tai kainuotų šimtus milijonų Premium 2

Europos Sąjunga tikisi kitąmet susitarti dėl bendrų visoms šalims minimalaus mėnesio atlyginimo (MMA)...

Verslo aplinka
2021.11.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku