Skelbs Marvelės krovinių uosto koncesijos konkursą

Publikuota: 2013-07-30
Atnaujinta 2015-06-01 14:56
Nuotrauka: Roberto Misiukonio
„Verslo žinios“

Kaune, Marvelėje, statomos krovinių prieplaukos eksploatacija ir plėtra bus patikėta valdyti koncesininkui, antradienį praneša uosto projekto organizatorė VĮ Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD).

Informuojama, jog koncesijos valdymo modeliui pritarė Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų komisija. „Privačiam investuotojui atrinkti bus rengiamas atviras viešas koncesijos konkursas, kurio metu bus atsižvelgta į ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą“, – sako Gintautas Labanauskas, VVKD generalinis direktorius.Bus rengiamas tarptautinis koncesijos konkursas ir jeigu jis vyks sklandžiai - kitų metų viduryje gali būti paskelbtas konkurso nugalėtojas.

Uostą valdys 25 metus

Pasak p. Labanausko, poreikis sparčiau plėtoti, atnaujinti viešųjų paslaugų teikimui reikalingą būsimą uosto infrastruktūrą yra realus, bet investicijų, finansinių išteklių, reikalingų infrastruktūros plėtrai, galimybės labai ribotos.„Tai paskatino mus ieškoti kitų būdų sėkmingai naujosios krovinių prieplaukos eksploatacijai ir plėtrai, – teigia VVKD vadovas. - Todėl labai svarbu, kad Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų komisija pritarė projekto įgyvendinimui koncesijos būdu.“Koncesijos konkursą laimėjusiam investuotojui 25 m. bus perduotas Marvelės krovininės prieplaukos infrastruktūros išvystymo, remonto ir priežiūros vykdymas, taip pat baržų švartavimosi, krovinių krovimo, krovinių sandėliavimo, sandėlių nuomos ir kitų susijusių paslaugų teikimas. Partnerystės projekto maksimali vertė sieks 294.699 Lt (be PVM).VVKD duomenimis, Marvelės krovininės prieplaukos statybos darbų projekto ekonominę ir socialinę naudą pripažino ekspertai, o galimybėmis gabenti krovinius vidaus vandenų keliais intensyviai domisi Lietuvos ir užsienio verslininkai.

Statybos vykdomos dvejais etapais

Marvelės krovininė prieplauka pradėta statyti šį pavasarį, statybos darbus planuojama baigti ateinantį rudenį. Statybos kainuos 9,4 mln. Lt, projektas finansuojamas ES ir valstybės lėšomis. Laimėjusi konkursą, darbus vykdo UAB „Kamesta“.Statybininkai Marvelėje, prie Nemuno, pastatys 120 m ilgio krantinę, prieplaukos aikštelę su kieta danga bei būtiniausia infrastruktūra saugiam prieplaukos eksploatavimui, nuties privažiavimo kelią.Planuojama, jog pirmojo etapo statybos bus baigtos 2014 m. rudenį. Antrajame etape numatoma uoste statyti sandėlius, kitus būtinus statinius, užtikrinti paklausių paslaugų teikimą.Pastačius uostą – prieplauką, aikštelę, sandėlius – Nemunu iki Kauno baržomis būtų galima plukdyti iki 600 t sveriančius žvyro, skaldos, medienos krovinius. Planuojama, jog naujasis uostas Marvelėje per metus bus pajėgus aptarnauti 500.000 t krovinių.

Olandus domina baržų statybos galimybės

VŽ yra skelbusi, jog Kaune ketinama statyti baržas, kuriomis galėtų būti plukdomi kroviniai per Marvelės krovinių uostą. UAB „Nemunas River Line“ jau pasirašė ketinimų protokolą su Olandijos laivų statybos įmone „Neptun Shipyards BV“, su kuria Kaune metų pabaigoje planuoja pradėti įgyvendinti 105 mln. Lt kainuosiantį baržų statybos projektą.Projektą pasirengę finansuoti olandai ir Didžiosios Britanijos investicijų fondas. Kaune ketinama pastatyti 16 baržų ir 8 upinius vilkikus. Svarstomas variantas, jog olandai ir investuotojai iš Didžiosios Britanijos suteikia finansinę injekciją ir turimą kompetenciją Kaune pastatyti baržoms, o jas pastačius – laivyną nuperka ir eksploatuoja „Nemunas River Line“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau