Ateitis – viena programa per bendrą sąsają

Publikuota: 2013-07-28
Nuotrauka: Juditos Grigelytės
„Verslo žinios“

Brianas Pearsonas, „IBM Connections“ programos pardavimų vadovas, sako, kad socialinių tinklų amžiuje įmonės nuo visuomenės niekur nebepasislėps. Todėl, anot jo, geriau bendrauti su žmonėmis ir skleisti apie save teigiamas žinias.

Tariantis dėl interviu p. Personas iš anksto įspėjo negalėsiantis kalbėti apie bankrutuojantį Lietuvos tyrimų centrą, prastesnius nei pernai antrojo metų ketvirčio IBM rezultatus, taip pat apie visuotinio šnipinėjimo skandalą PRISM ir milžinės bendradarbiavimą su JAV pareigūnais.

– Kokias naujas technologijas matote kylant? Kas verslui bus svarbu po keleto metų? Be abejo, socialinė programinė įranga ir komunikacijos technologijos. Jos bus unifikuotos – t. y. sujungtos į vieną darinį (laidiniai telefonai, išmanieji įrenginiai, vaizdo konferencijos, interneto žinučių sistemos, duomenų ir dokumentų siuntimas bei priėmimas, el. laiškai, balso atpažinimo įranga, programos, kurios seka, ar darbuotojas yra savo darbo vietoje, etc. Visos šios funkcijos bus valdomos naudojant vieną programą per bendrą sąsają).Neabejoju, kad pasaulyje bus ir daug kitų didelių dalykų. Tačiau verslo įmonėms minėtos technologijos ypač svarbios, nes jos pagreitina procesus ir didina efektyvumą. Laikai, kai visi susirašinėjo el. laiškais, – jau praeitis. Neretas atvejis, kad įmonėje vieno žmogaus ar grupės darbas priklauso nuo kitų asmenų ar grupių veiklos. Kartais tenka laukti skambučio ar el. laiško. Kartais negalima pradėti darbų, kol jų nebaigė kiti. Taigi priemonės, leidžiančios diskutuoti ir teikti pastabas visiems suinteresuotiems asmenims vienu metu realiuoju laiku, teikia nemažą pranašumą.Be to, jaunimas šiais laikais įpratęs dirbti kitaip. Neturi kantrybės, todėl labiau vertina tai, jog į išsiųstą klausimą kas nors – kolega ar vadovas – greitai atsako.Kitas reikalas – vartotojų įtraukimas. Tai gal ne nauja technologija, o labiau tendencija. Tačiau tai ne mažiau svarbus dalykas. Vartotojams reikia suteikti žodį. Jie turi turėti galimybę pabendrauti tiesiogiai su įmonės darbuotojais ir vadovais, ne tik priežiūros centro konsultantais. Dažnas vartotojas nori pasikalbėti su produkto vadybininku arba žmogumi, kuris pats prisidėjo prie klientui rūpimo produkto sukūrimo. Neverskite žmonių skambinti į aptarnavimo centrą arba laukti jūsų skambučio.Klientai visada suteikia daug vertingos informacijos ir turi būti išgirsti. Jų nuomonė neretai gali lemti svarbius sprendimus, susijusius su produktais. Tikriausiai patys žinote, koks neįkainojamas yra greitas grįžtamasis ryšys.Taip pat žinia, jog žmonės yra labiau linkę pasitikėti įmone ir pirkti jos prekes arba paslaugas, jei įmonę rekomenduoja kas nors, nesusijęs su kompanija. Taigi socialiniai tinklai ir rinkodara apskritai įmonėms šiais laikais yra itin svarbūs.

– Įspėjote, kad apie Lietuvos tyrimų centrą kalbėti negalėsite, bet labai įdomu, ką apskritai tokia milžinė kaip IBM mano apie Lietuvą, kaip vertina mūsų šalį ir Baltijos regioną? Lietuvą, kaip ir visą Vidurio ir Rytų Europos regioną, priskiriame prie augančių rinkų. Joms paprastai teikiama daugiau dėmesio, priskiriami atskiri vadybininkai, į tas šalis dažniau atvyksta aukščiausio lygio vadovų ir t. t, nes šiose rinkose yra didžiausias potencialas augti. Nežinau, kokie sprendimai priimti dėl naujų investicijų, nes tai ne mano sritis. Bet žinau, kad kažkas vyksta plėtros padalinyje. Į vystymo ir mokslinio bendradarbiavimo centrus investuojama Lenkijoje ir kai kuriose kitose jūsų regiono šalyse. Didinamas darbuotojų skaičius.Ekonominė regiono padėtis tikrai yra palanki investicijoms ir augimui.

– Koks jūsų vizito tikslas? Turime čia klientų ir jiems pristatome savo bendradarbiavimo sprendimų, skirtų  įmonėms, portfelį. Daugiausia tai „Lotus“ prekės ženklo programinė įranga, skirta bendravimui su klientais ir įmonės viduje, kaip antai „Notes 9 Social Edition“, „IBM Docs“, „IBM Connections“, „IBM SameTime“ ir t. t.Toks mano darbas – parodyti klientams, kokias galimybes teikia  „Web 2.0“ (liet. antrosios kartos saitynas) ir mūsų sprendimai, taip pat stengiuosi didinti IBM pardavimus. O čia yra gerų klientų, kurie nori išplėsti turimų IBM produktų portfelį.

– Ar jaučiate, kad verslas Lietuvoje ir visame regione atsigauna, kad bendrovės ant kojų stovi tvirčiau nei prieš keletą metų ir į ateitį žiūri optimistiškiau? Tikrai taip. Su Vidurio ir Rytų Europos regionu pradėjau dirbti maždaug prieš dvejus metus. Tačiau ekonominės aplinkos ir nuotaikų pokytį matau. Atrodo, kad dabar, palyginti su, tarkime, 2010–2011 m., viskas vyksta daug natūraliau ir sklandžiau. Bendrovės jau yra pasirengusios judėti į priekį, plėstis, investuoti ir svarstyti naujovių diegimą.

– Daugelis vietos kompanijų taip pat siūlo socialinę ir bendradarbiavimo programinę įrangą verslui. Pavyzdžiui, bendrovė „Blue Bridge Baltic“ vos prieš kelis mėnesius paskelbė apie naują paslaugą verslui „Teamgate“. Ar laikote tokias įmones stipriomis konkurentėmis? Konkurentėmis – taip. Ar stipriomis, sunku pasakyti. Daug kas priklauso nuo kliento ir jo poreikių. IBM nėra pačių pigiausių sprendimų tiekėja. Tačiau mes turime ilgametę patirtį („Lotus“ produktams yra jau apie 20 metų), stiprų vardą ir produktus, stambių patenkintų klientų, produktų palaikymo politiką ir gerai parengtą bendradarbiavimo su klientais strategiją.Programinė įrangą ir paslaugos, apie kurias kalbame, jau tampa įprastu dalyku. Pasakyčiau, netgi plačiai vartojama preke. Socialine programine įranga ir įvairiais bendradarbiavimo sprendimais naudojasi daug įmonių, o ateityje naudosis dar daugiau. Šie sprendimai atpigs ir taps dar paprastesni ir lengviau naudojami.

– Kiek, jūsų nuomone, verslui yra svarbios mobiliosios technologijos ir vadinamoji mobilizacijos tendencija? Labai svarbi, juolab kad stiprėja savų įrenginių naudojimo darbe tendencija. Manau, maždaug po 5 metų daugiau nei pusė įmonių darbuotojų norės darbe naudoti savo įrenginius.Mes jau prieš porą metų pradėjome dirbti ta linkme. Yra principinis sprendimas, kad  visų mūsų produktai turi veikti visose platformose, taip pat ir mobiliuosiuose įrenginiuose. Čia vėl prieiname prie vartotojų įtraukimo ir bendravimo su jais. Klientui juk nepasakysi, kad jis, norėdamas naudotis tavo produktais, privalo turėti asmeninį kompiuterį su „Windows“ operacine sistema. Negali vartotojui pasakyti, kad geriau žinai, ko jam reikia. (Tiesa, „Apple“ tai daro ir įmonei sekasi puikiai – VŽ).

– Gal įžvelgiate dar kokių įdomių tendencijų? Internetas lemia tai, kad šiais laikais dydis nebėra svarbus. Pati mažiausia kompanija gali pasiekti milijonus vartotojų ir padaryti žmoniją pakeisiančius dalykus. Tik pažiūrėkit į startuolius. Taip pat matau, kad keičiasi rinkodara. Grįžtama prie nuostatos, kad geriausiai veikia iš lūpų į lūpas perduodama informacija, todėl vis dažniau siekiama klientų rekomendacijų.

Interviu publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Startuolių klaidos: ką darytų kitaip

Kuo jaunesnis verslas, tuo daugiau klaidų yra pridaroma. Tie, kas sugeba iš jų pasimokyti, atvirai dalijasi...

Gazelė
2020.01.26
Kiek pagrįstas entuziazmas dėl „Teslos“ Premium 8

Dešimtis kartų daugiau mašinų pagaminantys automobilių pramonės gigantai yra verti kur kas mažiau nei...

Rinkos
2020.01.24
Ryšys užmegztas: „Atea“ IT įdiegti „Aruba“ sprendimai tapo „Avia Solutions Group“ kompiuterinio tinklo prieigos standartu Verslo tribūna

Neseniai duris atvėrusio „Avia Solutions Group“ biurų komplekso IT tinklo sprendimai pradėti planuoti prieš...

Technologijos
2020.01.24
Lenkija kyla į mokestinę kovą su „Airbnb“ Premium

Tadeuszas Koscinskis, naujasis Lenkijos finansų ministras, siekia, kad JAV būsto nuomos platforma „Airbnb“...

Paslaugos
2020.01.24
Saulės energija automobiliuose: netiki investuotojai, bet dosniai remia vartotojai Premium

Miunchene įsikūręs startuolis „Sono Motors“ per minios finansavimo kampaniją savo projektui surinko 53 mln.

Automobiliai
2020.01.23
VGTU ketina plėsti Linkmenų studentų miestelį

Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU) ketina plėsti sostinės Šnipiškėse esantį Linkmenų studentų...

Statyba ir NT
2020.01.23
ES siekia vieno kroviklio visiems mobiliesiems telefonams

Siekiant sumažinti elektroninių atliekų kiekį ir palengvinti vartotojų gyvenimą, Europos Parlamentas (EP)...

Paslaugos
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Prancūzija ir JAV sutarė pratęsti derybas dėl skaitmeninio mokesčio iki metų pabaigos

Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas ir JAV vadovas Donaldas Trumpas sutarė derybas dėl skaitmeniniams...

Technologijos
2020.01.21
Aiškėja būsimas „Revolut“ investuotojas ir įvertinimas Premium 2

Jungtinės Karalystės internetinis bankas „Revolut“, turintis lietuvišką banko licenciją, per šiuo metu...

Rinkos
2020.01.21
Vėl įsisiūbuoja „Apple“ ir FTB ginčas dėl „iPhone“ atrakinimo Premium

„Apple“ ir JAV federalinis tyrimų biuras (FTB) vėl ginčijasi dėl telefonų šifravimo. Po gruodį įvykusio dar...

Technologijos
2020.01.21
Analitikai jau regi 2 trln. USD „Apple“ kapitalizaciją

JAV technologijų milžinė „Apple“, kuri jau dabar yra didžiausia JAV įmonė pagal savo rinkos vertę...

Rinkos
2020.01.20
Kuria pradžiamokslį, kaip stiprinti kibernetinį saugumą

„Kurk Lietuvai“ projekto dalyviai Krašto apsaugos ministerijoje (KAM) kuria Kibernetinio saugumo vadovą...

Gazelė
2020.01.18
„NEO Finance“ paslaugą „Neopay“ pasiūlė ir Latvijoje

Lietuvos finansų technologijų startuolis „NEO Finance“ žengė į Latviją, kur pasiūlė mokėjimo inicijavimo...

Technologijos
2020.01.17
„Google“ sugalvojo, kaip įvykdyti EK reikalavimus ir iš to dar uždirbti Premium

„Google“, kuriai Europos Komisija (EK) 2018 m. skyrė beveik 5 mlrd. USD baudą (4,3 mlrd. Eur), rado būdą,...

Technologijos
2020.01.16
„Rocket Software“ Vilniuje atidaro kompetencijų centrą

JAV informacinių technologijų bendrovė „Rocket Software“, besispecializuojanti įmonių veiklos modernizavimo...

Technologijos
2020.01.16
„Telia“ pradeda tiekti siaurajuostį daiktų interneto ryšį 1

Bendrovė „Telia Lietuva“ pradeda tiekti siaurajuostį daiktų internetą. Ši technologija, užtikrinanti ryšį su...

Technologijos
2020.01.16
„Fintech“ rinka: ko galime tikėtis 2020-aisiais Premium

Naujos technologijos ir besikeičiantys vartotojų poreikiai pastaraisiais metais sudrebino finansinių paslaugų...

Paslaugos
2020.01.16
I. Survila pardavė beveik visas „Citybirds“ akcijas, „Unicorn Scooters“ – ant prekystalio Premium 1

Paspirtukus gaminančios „Citybirds“ įkūrėjas Ignas Survila pardavė didžiąją dalį turėtų bendrovės akcijų ir...

Technologijos
2020.01.16
Kibernetinėms atakoms per mažų ar neįdomių nėra: kaip apsisaugoti Premium 1

Pusė smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) – 44% bendrovių – nemano, kad galėtų tapti kibernetinių atakų...

Gazelė
2020.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau