Olandai į baržų statybas Kaune planuoja 105 mln. Lt investicijas

Publikuota: 2013-07-26
Atnaujinta 2015-06-01 15:49
„Verslo žinios“

Lietuvos kapitalo UAB „Nemunas River Line“ pasirašė ketinimų protokolą su Olandijos laivų statybos įmone „Neptun Shipyard BV“, su kuria Kaune metų pabaigoje planuoja pradėti įgyvendinti 105 mln. Lt kainuosiantį baržų statybos projektą.

Projektą pasirengę finansuoti olandai ir Didžiosios Britanijos investicijų fondas, jo pavadinimas bus atskleistas pasirašius projekto sutartį. Kaune ketinama pastatyti 16 baržų ir 8 upinius vilkikus.Svarstomas variantas, jog olandai ir investuotojai iš Didžiosios Britanijos suteikia finansinę injekciją ir turimą kompetenciją Kaune pastatyti baržoms, o jas pastačius – laivyną nuperka ir eksploatuoja „Nemunas River Line“.

Sutartį planuojama pasirašyti iki žiemos

Baržoms darbo atsiras, kai ateinančių metų rudenį Kaune bus atidarytas šiuo metu už 9,4 mln. Lt ES ir valstybės lėšų statomas Marvelės krovinių uostas.„Iki žiemos tikimės su olandais pasirašyti sutartį ir pradėti baržų statybas“, - penktadienį VŽ teigia Jonas Ragauskas, „Nemunas River Line“ direktorius.Planuojama, jog baržos bus statomos VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos bazėje Kaune. Birželį Kaune lankęsi potencialūs investuotojai susipažino su čia išvystyta infrastruktūra, įvertino darbuotojų kvalifikaciją.Olandijos laivų statytojai svarsto galimybę į Kauną atvežti reikiamos kvalifikacijos darbuotojų, kurie pradėtų baržų statybas, taip pat, anot p. Ragausko, bus pasitelktos ir vietos darbuotojų pajėgos. Baržą, priklausomai nuo jos techninių charakteristikų, galima pastatyti per 8–12 mėnesių.

Netiko ankstesnių investuotojų sąlygos

VŽ yra rašiusi, jog UAB „Nemunas River Line“ prieš porą metų buvo pradėjusi derybas su kita Nyderlandų upinių laivų statybos kompaniją „Trico“, kuri kartu su investuotojais Kaune planavo statyti baržas. Buvo planuojamos 86–100 mln. Lt investicijos į 11 krovininių baržų statybas.„Įvertinus „Trico“ keliamas sąlygas ir pasiūlymus, visgi buvo nuspręsta ieškoti kito investuotojo. Jų keliamos sąlygos mums netiko. Taip buvo surastas naujas investuotojas - „Neptun Shipyard BV“, kuris yra ketvirtas pagal dydį Olandijoje laivų statytojas“, - VŽ komentuoja Nerijus Baltrukonis, Nacionalinės upių transporto plėtros asociacijos valdybos pirmininkas.

Apkrova – 1 mln. t per metus

Kauno Marvelės krovinių uoste bus pastatyta 120 m ilgio krantinė, prieplaukos aikštelė su kieta danga ir būtiniausia infrastruktūra saugiai naudoti prieplauką, nutiestas privažiavimo kelias. Numatoma paskelbti krovinių uosto koncesijos konkursą, kurio laimėtojas rūpinsis jo veikla.Kaune pastatytomis baržomis numatoma plukdyti Lietuvos upėmis biriuosius ir konteineriais krovinius nuo Kauno iki Klaipėdos ir atgal. Turimais duomenimis, baržomis krovinių transportavimui Lietuvoje pagal dabartinius poreikius galima užtikrinti 1 mln. t apkrovą per metus.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau