Lietuviai pratinasi prie buitinių robotų

Publikuota: 2013-07-21
Atnaujinta 2015-06-01 15:08
Tomas Anbinderis, buitiniais robotais prekiaujančios UAB „Algoritmika“ direktorius.
Tomas Anbinderis, buitiniais robotais prekiaujančios UAB „Algoritmika“ direktorius. Nuotrauka: Juditos Grigelytės
„Verslo žinios“

Pramonėje robotai naudojami daugelį metų. O į mūsų namus jie ateina tik dabar. Prekybininkai sako, kad automatinių siurblių ir kitų robotų kasmet parduodama 200–300% daugiau.

Tiesa, reikėtų pabrėžti, kad augimas skaičiuojamas nuo mažos pradinio rodiklio reikšmės. Maždaug prieš penkerius metus, kai Lietuvoje pradėta prekiauti automatiniais siurbliais, metiniai pardavimai tesiekė vos keliolika vienetų. Dabar šalyje per metus jų parduodama po kelis tūkstančius.Vien bendrovė „Algoritmika“, prekiaujanti buitiniais robotais, pernai, palyginti su 2011 m., apyvartą padidino maždaug 240%, iki 1 mln. Lt.Informatikos mokslų daktaro Tomo Anbinderio, bendrovės „Algoritmika“, valdančios parduotuvę „Roboshop“, direktorius, teigia, kad Lietuvoje populiariausi namų technikos robotai – siurbliai ir grindų plovimo mašinos. Taip pat vis daugiau parduodama vejapjovių, automatinių naminių gyvūnų šėryklų ir langų valymo robotų. Populiariausi Lietuvoje yra „Samsung Navibot“ ir JAV bendrovės „iRobot“ gaminami siurbliai „Roomba“. Ši bendrovė sukūrė patį pirmąjį siurblį robotą. Sparčiai populiarėja ir kitos JAV kompanijos „Neato Robotics“ gaminiai.Perka moterys
„Buitinių robotų, ypač siurblių, kasmet parduodame vis daugiau. Tą patį sako ir konkurentai. Gal kol kas drąsu teigti, bet manau, kad ateityje įprasti siurbliai apskritai išnyks. Beje, įdomu, kad robotus siurblius daugiausia perka ne jaunimas ar technologijų entuziastai, kaip iš pradžių manėme, o vidutinio ir garbaus amžiaus moterys, neretai iš kaimų. Dauguma mūsų klientų namuose turi keturkojų augintinių arba mažų vaikų ir ieško, kas padėtų palaikyti tvarką namuose“, – pirkėjo portretą piešia p. Anbinderis.
Anot jo, pagrindinė vis dar gana atsargaus lietuvių požiūrio į buitinius robotus priežastis – informacijos trūkumas ir kaina. Pirmoji kliūtis, trukdanti didinti pardavimą, po truputį šalinama. Nors „Roboshop“ ir robotai Lietuvoje šiuo metu beveik nereklamuojami, informacija apie juos gana greitai keliauja iš lūpų į lūpas. Anot jo, daugelis roboto užsimano, kai išvysta tokį pas draugus ar kaimynus.
„90% klientų pas mus ateina patariami draugų. Pamenu atvejį, kai vieną siurblį nusipirko žmogus iš Šveicarijos kaimo. Per pusmetį iš to kaimo gavome dar apie 10 užsakymų“, – pasakoja „Algoritmikos“ vadovas.
Kitas barjeras – kaina dar kurį laiką išliks, mat siurbliai robotai konkuruoja su gerokai pigesniais tradiciniais įrenginiais. Padorių automatinių siurblių kainos yra nuo 1.300 Lt. O įprastą kokybišką siurblį galima įsigyti už 400–600 Lt. Tačiau p. Anbinderis pabrėžia, kad tie, kurie vis dėlto ryžtasi pirkti robotą, paprastai renkasi brangesnius modelius.

Mus supa automatai

„Topo grupės“, valdančios prekybos tinklus „Topo centras“ ir „Euronics“, atstovai taip pat sako, kad robotų sparčiai parduodama vis daugiau.
„Sparčiausiai populiarėja grindų valymo robotai – per pirmąjį šių metų pusmetį šių prietaisų pas mus nupirkta 4 kartus daugiau nei pernai tuo pat metu. Šie robotai juda po patalpą tam tikra tvarka ir su specialiomis šluotelėmis renka dulkes ar šiukšles. Išmanesni grindų valymo robotai, pavyzdžiui, „Samsung Navibot“, turi infraraudonųjų spindulių kamerą, kuri susikuria patalpos žemėlapį ir įsimena valymo kelią. Jutikliai fiksuoja stačius kampus, todėl robotas nenuvirsta nuo laiptų“, – aiškina Aurelija Rusteikienė, „Topo grupės“ komunikacijos vadovė.
Ji priduria, kad daugelis šiuolaikinių namų technikos prietaisų yra visiškai automatizuoti ir darbą atlieka už žmogų, paspaudus vieną mygtuką, todėl tam tikra prasme daugelis automatinių prietaisų gali būti laikomi robotais.Vis daugiau robotų parduodama ir „Elektromarkt“ tinkle. Tiesa, lėčiau nei konkurentų parduotuvėse.
„Akivaizdu, kad žmonės ima vertinti buitinių robotų galimybes. Tokių robotų dulkių siurblių pardavimai per pirmąjį 2013 m. pusmetį, palyginti su tuo pačiu 2012 m. laikotarpiu, mūsų tinkle išaugo 5%“, – sako Giedrius Širvys, „Elektromarkt“ mažmeninės prekybos vadovas. Šis tinklas daugiausia parduoda „Samsung“ robotų.

Pjauna jau 20 metų

Sąlyginai naujas gaminys Lietuvos rinkoje yra robotai vejapjovės. Jomis prekiauja ir „Roboshop“. Tačiau šio segmento lyderis, pripažįsta p. Anbinderis, yra Švedijos bendrovė „Husqvarna“.
2010 m. Lietuvoje ji pardavė 20 vienetų „Automower“ robotų, 2011 ir 2012 m. – po 42, o šiemet tikimasi parduoti 127 vienetus.
„Iki šių metų konkurentų neturėjome, jiems atsiradus, ėmėmės aktyvesnės rinkodaros, – sako Tadas Gudauskas, „Husqvarna Lietuvos“ rinkodaros vadovas Baltijos šalims, – šiemet planuojame pardavimus padidinti daugiau nei 300%.“
Anot jo, robotai vejapjovės pasaulyje sparčiai populiarėja. Tačiau daugiausia klientų yra Europoje, o ypač „Husqvarna“ gimtinėje – Švedijoje. Čia per metus parduodama apie 25.000 tokių automatų. Kai kurios Švedijos savivaldybės robotams vejapjovėms patikėjo parkų ir kitų žaliųjų plotų priežiūrą. Anot p. Gudausko, taip sutaupoma nemažai pinigų.„Husqvarna“ inžinieriai pirmąjį robotą vejapjovę sukūrė ir į prekybą paleido dar 1990 m.
Per visą žoliapjovės „Automower“ gamybos laikotarpį šių robotų parduota per 200.000 vienetų.
Anot jo, robotizacija nuo 2010 m. sparčiai plinta. Kas metai robotų vejapjovių Švedijoje parduodama 50% daugiau. Bendras aplinkos priežiūros įrangos rinkos dydis auga tik 2–3%.
„Daug kas sakys, kad skandinaviškos tendencijos lietuviams neįdomios dėl pragyvenimo lygio skirtumo. Tačiau skaičiai rodo pagrindines rinkos tendencijas, pagal kurias galima spręsti, kaip aplinkos priežiūros technikos rinka keisis ir Lietuvoje. Jau dabar matome, kad Lietuvos BVP augimas yra vienas sparčiausių ES. Iš to galime spręsti, kad atsiranda vis daugiau žmonių, kurie gali sau leisti skirti kelis tūstančius litų robotui įsigyti“, – kalba p. Gudauskas.
Įvertinę padėtį Skandinavijos šalyse ir Lietuvoje, „Husqvarna“ atstovai prognozuoja, kad mūsų šalyje robotų prekybos proveržis gali prasidėti po 5 m., jeigu šalies ekonomika išliks palanki ir stabili.* * *Kam, europiečių nuomone, reikėtų pirmiausia pasitelkti robotus, respondentų %Kosmosui tirti – 52
Gamybai – 50
Gynybai ir saugumui – 41
Paieškoms ir gelbėjimui – 41
Sveikatos apsaugai – 22
Buičiai (pvz., valymui) – 13
Žemės ūkiui – 11
Transportui ir logistikai – 11
Vaikų, neįgaliųjų priežiūrai – 4
Laisvalaikiui – 3
Švietimui – 3Šaltinis: „Eurobarometras 2012“.Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Walmart“ su „Amazon“ susikaus dar vienoje srityje

JAV mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“, konkuruojanti su „Amazon“ įvairiausiose segmentuose nuo e. knygų...

Rinkodara
10:21
Interviu su „Šviesos konversijos“ vadovu: tinkami žmonės tinkamoje vietoje Premium 1

Daug kas žino, kad Lietuva yra lazerių valstybė, bet retas gali įvardyti bent vieną bendrovę ar itin...

„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 4

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Trumpas gina „Google“: 4,34 mlrd. Eur bauda  – Europos pasinaudojimas JAV 15

JAV prezidentas Donaldas Trumpas sukritikavo ES konkurencijos prižiūrėtojus dėl technologijų milžinei...

Technologijos
2018.07.20
„Telia Lietuva“ grynąjį pelną padidino penktadaliu 8

Telekomunikacijų AB „Telia Lietuva“ grynasis pelnas šių metų pirmą pusmetį buvo 20,2% didesnis nei atitinkamu...

Technologijos
2018.07.20
Su atgaivintu „Šilelio“ prekės ženklu pajamas dvigubina kasmet Premium 3

Vilniaus bendrovė „Sponge“, prieš porą metų atgaivinusi lietuvišką prekės ženklą „Šilelis“, pernai beveik...

Technologijos
2018.07.19
Lenktynės su dirbtiniu intelektu 7

Šiuolaikinės technologijos, kurių reklamose nespindi raidelės AI, atrodo kaip praėjusio amžiaus atgyvena.

Technologijos
2018.07.19
„Google“ Europoje gavo 4,34 mlrd. Eur baudą 25

Europos konkurencijos sargai JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 4,34 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Technologijos
2018.07.18
„Tele2“ pajamos augo 17,1% 4

Šių metų pirmą pusmetį telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ pajamos augo 17,1%, palyginti su atitinkamu...

Technologijos
2018.07.18
Sinkevičius: dirbtinio intelekto plėtrą reikia skatinti ES lygmeniu Premium 6

Europos Sąjungos valstybės turi imtis bendrų pastangų skatindamos dirbtinio intelekto (DI) plėtrą, nes kitu...

Technologijos
2018.07.18
„Devbridge Group“ Vilniaus padalinys turi naują vadovą

JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge Group“ Vilniaus padaliniui nuo šiol vadovaus Jaroslavas Sadovskis.

Vadyba
2018.07.18
„Walmart“ sudomino „Microsoft“ debesys

Jungtinių Amerikos Valstijų mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“ ir programinės įrangos kompanija „Microsoft...

„Apple“ vien šiemet pagamins 91 mln. naujų „iPhone“

Po maždaug 3–4 mėnesių rinkoje turėtų pasirodyti šių metų „iPhone“ įrenginiai. Ir „Apple“ tikisi daug...

Technologijos
2018.07.17
ES ir Japonija pasirašė duomenų mainų sutartį

Europos Sąjunga (ES) antradienį pasirašė laisvos prekybos sutartį Japonija. Kartu sukirsta rankomis ir dėl...

Technologijos
2018.07.17
Streikuoja „Amazon“ darbuotojai Europoje 3

Ši savaitė interneto prekybos bendrovei „Amazon“ prasidėjo nekaip. Pirmadienį sutriko „Amazon Web Services“...

Technologijos
2018.07.17
Jeffas Bezosas tapo turtingiausiu žmogumi šių laikų istorijoje 5

El. prekybos milžinės „Amazon“ įkūrėjo ir vadovo Jeffo Bezoso turto vertė pirmadienį perkopė 150 mlrd. USD.

Vadyba
2018.07.17
Izraelio „fintech“ bendrovė kuriasi Lietuvoje 3

Mokėjimų negrynaisiais pinigais sprendimus plėtojanti ir diegianti Izraelio bendrovė „Nayax“ paskelbė...

Technologijos
2018.07.17
Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 11

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

NT sandorių transformacija: nuo skelbimų laikraštyje iki „blockchain“ Premium

Anksčiau norėdamas įsigyti svajonių namus nuveikti galėdavai ne kažin ką. Nebent tuščiai spoksoti į...

Statyba ir NT
2018.07.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau