Liepojos tikslas – oro uostas verslui ir konkurencija Lietuvai

Publikuota: 2013-07-14
Atnaujinta 2015-06-01 14:15
Nuotrauka: Algimanto Kalvaičio
 

Dar šįmet Liepoja ketina imtis 2,5 mln. latų kainuosiančios savo oro uosto rekonstrukcijos, pirmiausia tvarkys pakilimo taką. Trečias pagal dydį Latvijos miestas, turintis jūrų uostą ir laisvąją ekonominę zoną, planuoja plėtoti turizmą. Lietuvoje abejojama, ar Liepojos planai yra gerai pamatuoti.

Prieš 4–5 metus orlaiviai iš Liepojos oro uosto skraidė į Kopenhagą ir Hamburgą. Keleivius skraidino bendrovės „airBaltic“ lėktuvai, tačiau, kaip aiškina Vilnis Vitkovskis, Liepojos miesto savivaldybės Plėtros skyriaus vadovas, skrydžiai buvo nutraukti dėl prastos oro uosto būklės. Kopenhaga ir Hamburgas išlieka svarbiausios kryptys, skrydžiai jomis buvo paklausūs tarp verslo ryšių turinčių keleivių.„Mums svarbūs ir vidiniai skrydžiai į Rygą, šis maršrutas neabejotinai bus atnaujintas. Be to, kaip rodo praktika, anksčiau oro uostu naudojosi ir užsakomųjų skrydžių lėktuvai, tikimės atnaujinti tokius reisus“, – su planais supažindina p. Vitkovskis.

Mūšis dėl Maskvos

Po rekonstrukcijos oro uostas priims vidutinio dydžio lėktuvus, tokius kaip „Boeing 737“. Planuojama ir nauja kryptis į Maskvą. Pasak p. Vitkovskio, Latvijos pajūris yra patrauklus rusų turistams, todėl būtų patogiau, jei jiems nebereikėtų vykti iš Rygos ar keliauti iš Palangos oro uosto.Į Palangą iš Maskvos vasarą vykdomi reguliarieji reisai. Jolanta Jucevičiūtė, Palangos oro uosto vadovė, mano, jog atnaujinus skrydžius iš Liepojos gali būti prarasta dalis Palangos oro uosto keleivių, tačiau turistų iš Maskvos Palanga neturėtų netekti.„Didžioji dalis Palangos oro uosto keleivių – Vakarų Lietuvos piliečiai, skraidantys verslo, turizmo tikslais. Aišku, dalis keleivių yra Liepojos gyventojai, todėl klientų persiskirstymas įmanomas. Kalbant apie rusų turistus, kiek turime žinių iš kelionių organizatorių, su kuriais bendradarbiaujame, didžiosios dalies Rusijos keleivių tikslas yra būtent Palanga, kad jie vyktų į Liepoją, neteko girdėti“, – aiškina p. Jucevičiūtė.

Atsarginė stotelė

Kopenhagos keleivių nubyrėjimo tikimybė mažesnė, nes, kaip teigia p. Jucevičiūtė, atsižvelgiant į vežimo paslaugų pobūdį, matyti, jog dauguma keliautojų šia kryptimi yra Vakarų Lietuvoje esančių įmonių verslo partneriai, vadovai.Tačiau Liepoja turi ir kitą tikslą – tapti rezerviniu Rygos oro uostu. Liepojoje leistųsi lėktuvai, priversti nusukti nuo Rygos esant prastoms oro sąlygoms. Iki šiol tokias atvejais lėktuvai leisdavosi daugiausia Kaune, keletas jų – Palangoje.„Tokių lėktuvų per metus nebūna daug, tai vienetiniai atvejai. Kita vertus, tokiais atvejais taikomos didžiulės nuolaidos tarifams, todėl oro uostui tokiu metu nelieka didelio uždarbio“, – nesibaimina dėl nuostolių Palangos oro uosto vadovė.Kaune tokių priverstinių nusileidimų būna gerokai daugiau. Pernai jų įvyko apie 40, o gaunamos pajamos priklauso nuo lėktuvo parametrų, keleivių skaičiaus. Jūratė Baltrušaitytė, laikinai einanti Kauno oro uosto direktorės pareigas, pažymi, kad kiekvienas lėktuvo nusileidimas ar pakilimas reiškia papildomas pajamas, dėl šios priežasties Liepoja taptų konkurenciniu oro uostu. Tačiau p. Baltrušaitytė abejoja, ar tokiai nedidelei valstybei apskritai reikalinga plėsti brangią oro uostų infrastruktūrą.„Turėti savo oro uostą arčiau pagrindinio visada yra geriau. Bet tai brangi infrastruktūra, valstybei reikia įvertinti, ar tos infrastruktūros šalyje nėra per daug, kad oro uostai  nekonkuruotų tarpusavyje. Jei oro uostai turi konkrečią paskirtį, tuomet kita kalba. Visgi klausimas, ar Latvijai tikrai reikia dar vieno oro uosto“, – nuomonę dėsto p. Baltrušaitytė.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau