„Lietuvos geležinkelius“ išaugino Pakistano keliai

Publikuota: 2013-06-18
Stasys Dailydka, AB
Stasys Dailydka, AB "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius. Nuotrauka: Juditos Grigelytės
„Verslo žinios“

Pernai "Lietuvos geležinkeliai" džiaugėsi rekordinėmis pajamomis – 1,765 mlrd. Lt (po 1,58 mlrd. Lt užpernai). O šiemet įmonė planuoja daugiau kaip 1 mlrd. Lt investicijas Kaune.

Tiesa, krovinių pernai pervežta mažiau, tačiau pajamas didino vidinė ekspedicijos tarnyba. Pajamų rekordo paslaptis – "Lietuvos geležinkeliai" gavo NATO užsakymą gabenti krovinius į Afganistaną."Mums padėjo tai, kad Pakistano keliai dėl teroro aktų buvo uždaryti ir NATO krovinius gabeno per Klaipėdos uostą. Šiemet, kai Pakistano keliais vėl keliauja JAV ir kitų valstybių kariniai kroviniai, mūsų pajamos iš šios srities vėl krenta", - pasakoja Stasys Dailydka, AB "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius.Tiesa, šiek tiek krovinių iš Afganistano per Lietuvą vis dar keliauja. Tačiau dingo srautas iš NATO valstybių į Afganistaną. Šie kroviniai keliauja per Pakistaną ir Lietuvos šioje logistikos grandinėje nėra. Pernai Afganistanas atnešė apie 30 mln. Lt ir tai buvo pati pelningiausia LG kryptis.

Daugiau keleivių

Pasak bendrovės vadovo, augo ir keleivių pervežimai. Tikimasi, kad ši tendencija išliks ir šiemet. Taip pat atsigavo keleivių vežimas traukinuku iš Vilniaus geležinkelio stoties į oro uostą. Ši veikla buvo praradusi patrauklumą, kai bankrutavo "FlyLAL". Pasiteisino ir mažesni nei įprasta keleiviniai sąstatai. Tokį nedidelį dviejų vagonų sąstatą planuojama siųsti ir į Minską (Baltarusija).Dar viena bendrovės naujiena, kurią pristato p. Dailydka, – pradedami statyti viešieji krovinių terminalai. Vilniuje darbai prasidėjo. Kaune bus pasirašyta rangos sutartis."Kai šie terminalai pradės veikti, mes sustiprinsime savo pozicijas krovinių gabenimo segmente. Tai bus geras būdas uždirbti daugiau pinigų", - apie perspektyvas kalba p. Dailydka. Jis teigia jau pastebintis, jog Rusijos ekonomika patiria sunkumus ir reikia kovoti dėl kiekvienos krovinio tonos.

Krizė Rytuose

Į Klaipėdos uostą nebevežami metalai ir kiti kroviniai. Birželį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, LG pajamos krito 9%. Mažėja srautas ir iš Baltarusijos, nors baimė, kad Minskas imsis sankcijų po vadinamojo "meškiukų skandalo", nepasitvirtino. Tiesa, kai Baltarusijos naftos perdirbimo įmonė pasirašė sutartį su "Lukoil" antrine įmone, naftos ir naftos produktų srautai pasisuko kita kryptimi. Iš Baltarusijos gamyklos produktai vežami į Juodosios jūros uostos. Nors LG dar mėgina išsaugoti šį srautą, tačiau praradimai gresia iki 50 mln. Lt per metus.Norint išsaugoti pajamas, Baltarusijoje įkurta LG atstovybė, kurioje dirba trys žmonės."Jaučiame, kad šis žingsnis pasiteisino. Veikla vystosi aktyviai. Taip pat sustiprinome atstovybę Maskvoje. Mūsų pagrindinis tikslas šiandien yra išlaikyti pardavimus ir pajamas", - planus atskleidžia p. Dailydka.Trečia LG atstovybė veikia Kinijoje. Joje rudenį bus įdarbintas dar vienas žmogus – vienas iš buvusių komercijos atašė. Susitikimai su Kinijos įmonėmis, kurios veža krovinius per Baltijos šalis jau vyksta."Negalime gyventi vien senu įdirbiu", - paaiškina LG direktorius.

Apie "Lietuvos geležinkelius"

1,612 mlrd – pernai patirtos įmonės sąnaudos.110 mln. Lt  – Lietuvos geležinkelių pelnas.763 mln. Lt – tiek 2012 m. LG investavo.61 mln. Lt – tiek investicijoms buvo pasiskolinta iš komercinių bankų. Kitos lėšos įmonės ir ES.1,1 mlrd. Lt – tiek planuojama investuoti šiemet. Dabar pasirašomos rangos sutartys. Pagrindas rekonstrukcija Kauno mieste. Šalia plačios vėžės bus statoma ir siaura vėžė. Tai Rail Baltica projekto dalis.3030 Lt – vidutinis atlyginimas LG. Per metus jis padidėjo šiek tiek daugiau nei 4%. Šiemet atlyginimai taip pat bus didinami.Įmonėje dirba 10.000 darbuotojų.53,100 Lt pajamų tenka vienam darbuotojui.Šaltinis: įmonės duomenys.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau