Klientai ieško ne šuniukų ir kačiukų

Publikuota: 2013-06-15
Nuotrauka: „Bloomberg“
„Verslo žinios“

Išnaudojęs populiariausią pasaulyje socialinį tinklą „Facebook“, Lietuvos verslas teoriškai galėtų pasiekti net kas trečią šalies gyventoją. Žinovai tikina, kad tokiai aprėpčiai netgi nebūtinas milžiniškas reklaminis biudžetas – užtenka sumanumo.

Statistikai skaičiuoja, kad Lietuvoje „Facebook“ tinkle daugiausia yra 15–44 metų naudotojų. Nors tai perkamąją galią turintys potencialūs klientai, bet, perspėja rinkodaros specialistai, naudodami „Facebook“ daugiau parduoda tie, kurie su savo sekėjais tiesiog bendrauja, o ne primygtinai siūlo pirkti vieną ar kitą prekę kiekviename įraše.

Bendrauti su klientais

„Facebook“ skirtas bendravimui, ir kiekvienas žmogus, parašęs klausimą įmonės puslapyje, tikisi, kad jam bus atsakyta. Jeigu neketinate bendrauti, galbūt jums nė neverta atsidaryti puslapio socialiniame tinkle, galbūt vertėtų pasirinkti kitą komunikacijos kanalą“, – komentuoja Arijus Žakas, UAB „Socialus marketingas“ vadovas.Jis pabrėžia, kad tradicinės rinkodaros priemonės skirtos daugiausia naujų klientų paieškai, o rinkodara socialiniuose tinkluose skelbia, kad klientų jau yra, ir palaikyti skatina atgalinį ryšį, nes tai padeda išsaugoti klientų lojalumą.Socialiniame tinkle klientų aptarnavimo centrą įkūrusi telekomunikacijų bendrovė „Bitė“ skaičiuoja, kad iš  beveik 2.000 kas mėnesį gaunamų klientų klausimų trečdalis atkeliauja tiesiogiai per „Facebook“. Į klientų klausimus reaguojama ir atsakant į komentarus po bendrovės skelbtais įrašais. „Bitės“ patirtis rodo, kad socialiniame tinkle klientams paprasta pranešti apie ryšio problemas, taip pat – susisiekti būnant užsienyje.Kitas dalykas, į kurį atkreipia dėmesį rinkodaros specialistai, – ištikimų sekėjų rinkimas ne visada vyksta švariai. Kartais tūkstančiai naujų gerbėjų paspaudžia „patinka“ visai netyčia, tiesiog susidomėję vaizdo įrašu ar nuotrauka ir taip tampa įmonės puslapio sekėjais. Išaiškėjusi apgaulė gali būti signalas „Facebook“, kad vyksta kažkas nelegalaus. Anot specialistų, įmonei tai gali kainuoti ne tik gerą vardą, bet ir skelbiamų įrašų reitingų sumažėjimą. Be to, puse lūpų kalbama, kad varžantis dėl klientų tokių priemonių įmanoma imtis ir prieš konkurentų bendrovę.

Kryptis – kokybė

Lietuvoje „Facebook“ kaip komunikacijos kanalas su esamais ar galimais klientais nėra išnaudotas iki galo. Be to, kartais verslas pasirinkęs, komunikaciją socialiniame tinkle, daro tokių klaidų, kurių galima išvengti.Neretai pasitaikanti klaida – vietoje verslo puslapio „Facebook“ sukuriamas įmonės profilis. Taip, pabrėžia p. Žakas, prarandama galimybė rinkti „gerbėjus“ ir valdyti savo puslapį, kaupti su  klientais susijusią statistiką, reikalingą kuriant rinkodaros strategiją. Rinkodaros specialistai pabrėžia, kad įmonei žengus į socialinį tinklą negalima uždrausti sekėjams rašyti žinučių. Užuot bijojus blogų komentarų ir neleidus jų rašyti, daug naudingiau yra į juos reaguoti ir į kritiką atsakyti.Itin svarbu, tvirtina rinkodaros socialiniuose tinkluose žinovai, kokybiškas turinys. Įvairūs skaičiavimai rodo, kad šiandien socialiniuose tinkluose labiausiai vertinamos nuotraukos ir vaizdo įrašai, patarimai, kaip atlikti vieną ar kitą dalyką, įvairi įdomi informacija, susijusi su verslo sritimi.„Gerbėjų skaičiaus didinimas skelbiant mielas šuniukų ir kačiukų nuotraukas, konkursus, kurių dalyviai turi spausti „patinka“ puslapyje ir dalintis paskelbta informacija su draugais, vilioja. Bet vargu ar verslui reikia gerbėjų, kuriems patinka prizai, o ne pati įmonė ar jos produkcija bei veikla“, – akcentuoja Aidis Dalikas, „Socialus marketingas“ kūrybos vadovas.

„Facebook“ verslui

  • 32,5% Lietuvos gyventojų turi susikūrę vartotojo anketą „Facebook“ tinkle, prie jo prisijungia vidutiniškai 14 kartų per dieną.
  • 74% rinkodaros specialistų tvirtina, kad „Facebook“ yra svarbi jų rinkodaros plano dalis, padedanti didinti pardavimus, o 52% rinkodaros žinovų šis socialinis tinklas padėjo rasti pirkėjų.
  • Optimalus įrašų socialiniame tinkle skaičius per dieną – 1–2. Įraše turėtų tilpti 2–3 sakiniai informacijos viena tema. Skelbiant informaciją verta sekti statistiką, kuriuo metu įrašas pasiekia daugiausia sekėjų.
  • Socialiniame tinkle konkursai, kuriais raginama spausti „patinka“ ir dalytis bendrovės paskelbta informacija, už tai pažadėjus prizų, yra nelegalūs.
  • Verta gerokai pasvarstyti prieš skelbiant prieštaringą, nepatvirtintą informaciją, nes ji gali pasirodyti klaidinga. Tai žaibiškai išplis po internetą ir įmonės vardui tvirtumo nesuteiks.
  • Nemokamas priemones išnaudoti reikia, bet privalu apgalvoti ir mokamas priemones matomumui didinti, nes „Facebook“ nuolat mažina puslapių pasiekiamumą, todėl kartais geriau verta investuoti ir padidinti įmonės skelbiamų įrašų matomumą.
Šaltinis: UAB „Socialus marketingas“Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Šiaulių banko inovacijai – apdovanojimas už lauko reklamos sprendimą

Lietuvoje įgyvendintai Šiaulių banko inovacijai teko išskirtinis globalaus tinklo „JCDecaux“ apdovanojimas.

Rinkodara
2020.01.23
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
2020.01.23
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
2020.01.23
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 3

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau