Automobilių dalių gamintojai susibūrė į klasterį

Publikuota: 2013-05-09
Atnaujinta 2015-06-01 20:00
Nuotrauka: "Bloomberg"
„Verslo žinios“

Į klasterį susibūrusios Lietuvos bendrovės mėgina tapti svariu dalyviu tarptautinėje transporto priemonių komponentų gamybos industrijoje – klasteris nusitaikė į Rytų šalyse esančias didžiųjų Vakarų kompanijų gamyklas.

Penkiolika Lietuvos įmonių, gaminančių automobilių, sunkvežimių, kitos transporto technikos detales ir komponentus, šiemet kovą įsteigė Baltijos automobilių detalių klasterį (angl. „Baltic automotive components cluster“) ir po poros metų parengiamųjų darbų tapo oficialiu įmonių susivienijimu.„Bendraujame su didžiulėmis korporacijomis, kurios pastaruoju metu pasaulyje jungiasi, stambėja ir mažina tiekėjų skaičių. Automobilių detales gaminančios Lietuvos bendrovės yra mažos – 10 mln. Lt ar geriausiu atveju 100 mln. Lt metinė apyvarta tarptautinėje šios pramonės arenoje yra labai maži pinigai. Todėl pavieniui mūsų gamintojams beveik neįmanoma prasibrauti į tiekėjų gretas“, – pasakoja Tomas Jaskelevičius, „Arginta Engineering“ verslo plėtros direktorius ir minėto klasterio valdybos pirmininkas.Baltijos automobilių detalių klasteris vienija 13 verslo įmonių ir 2 mokymo įstaigas – Kauno technologijų universitetą ir Kauno automechanikos mokyklą.Bendra klasterio narių metinė apyvarta pernai siekė 203 mln. EUR (700 mln. Lt), darbuotojų skaičius – apie 2.000. 
„Dalis bendrovių dirba tik su Rusijos rinka, kitos – tik su Vakarais. Dalis šiam klasteriui priklausančių įmonių konkuruoja – gamina panašias detales. Tačiau klasteris įgauna didelį ekonominį svorį ir įmonės supranta, kad jam priklausydamos turi žymiai daugiau galimybių gauti užsakymų iš didelių užsienio užsakovų“, – sako Darius Lasionis, VšĮ „Versli Lietuva“ klasterių plėtros koordinatorius.„Versli Lietuva“ padėjo bendrovėms steigti šį klasterį ir rūpinasi jo tarptautinių ryšių bei eksporto plėtra. Anot p. Lasionio, klasterio narių skaičius gali augti: yra įmonių, palaikančių jo idėją, bet dar nesiryžtančių investuoti į klasterio veiklą.Nusitaikė į Rytus
„Klasteris veikia panašiai kaip didelis koncernas – užsakovas į jį kreipiasi, o dėl konkrečių darbų bendrauja su atskiromis gamyklomis“, – aiškina p. Jaskelevičius.Baltijos automobilių detalių klasterio prioritetinė rinka yra Rusija, mat Europoje automobilių detalių gamybos pramonė nebeauga, šios pramonės milžinai kelia gamybą į Rytus.„Mūsų tikslas – Rytų rinkoje teikti gaminius Vakarų kompanijų padaliniams. Šitaip galėsime išnaudoti Lietuvos geografinį ir kultūrinį pranašumą“, – pasakoja p. Jaskelevičius, klasterio valdybos pirmininkas.Baltijos automobilių detalių klasteris aktyviai veikti pradėjo dar prieš oficialų įsteigimą – anot p. Lasionio, kas mėnesį jo nariai turi 1–2 susitikimus su potencialiais užsienio partneriais.„Šiuo metu daugiausia užsiimame rinkodara, o realūs didelio masto rezultatai bus matyti po 2–3 metų“, – sako p. Jaskelevičius.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau