Gamintojo ženklas ant televizoriaus – geriausia reklama

Publikuota: 2013-05-12
Nuotrauka: „Bloomberg“
„Verslo žinios“

Skystųjų kristalų ekranų (LCD) gamyboje besispecializuojanti „Sharp“, kaip ir kitos Japonijos  bendrovės, per pastaruosius keletą metų patyrė rimtų smūgių. 2008–2009 m. sandūroje verslą užgriuvo pasaulinė finansų krizė. O vėliau, 2011 m. kovą, stiprių požeminių smūgių serija sudrebino daugelį provincijų didžiausioje Japonijos saloje Honsiu, o žemės drebėjimo sukeltas cunamis nuplovė visą šiaurės vakarų pakrantę.Stichijų šėlsmas sunaikino nemažą dalį regiono infrastruktūros ir nutraukė daugelio įmonių tiekimo grandines. Prie negandų, persekiojančių Japonijos verslą, prisidėjo ir stiprus jenos kursas, jis pabrangino eksportuojamus šios šalies bendrovių gaminius, taip pat agresyvi Pietų Korėjos įmonių konkurencija.Naujienų agentūros „Reuters“ teigimu, viena didžiausių „Sharp“ klientų JAV milžinė „Apple“ pernai apkarpė ekranų, skirtų „iPad“ ir „iPhone“, užsakymus.„Reuters“, remdamasi savo šaltiniais Japonijos bendrovėje, praneša, kad „Sharp“ grynasis nuostolis finansiniais 2012 m., kurie baigėsi kovo 31 d., sudarys apie 500 mlrd. JPY (13,5 mlrd. Lt). Tiesa, kompanijos antrojo 2012 m. pusmečio veiklos pelnas pasiekė 20 mlrd. JPY (539,6 mln. Lt). Kaip tik tiek, kiek reikia, kad būtų pateisintos daugiamilijardinės investicijos, kurios pernai išgelbėjo kompaniją nuo žlugimo.Pernai spalį iš bankų sindikato „Sharp“ gavo maždaug 430 mlrd. JPY (11,6 mlrd. Lt) paskolą. O šių metų kovą už 10,4 mlrd. JPY (280,6 mln. Lt) kompanija perleido 3% savo akcijų vienai iš didžiausių įmonės klienčių – Pietų Korėjos milžinei „Samsung“. Dabar kompanija po truputį jau stojasi ant kojų, ieško naujų verslo klientų, mažmeninio pardavimo rinkų ir siekia būti labiau matoma ten, kur jos gaminiais jau yra prekiaujama, sako „Sharp“ atstovai.Apie kompanijos planus Rytų ir Vidurio Europoje kalbamės su Jaceku Klekowskiu, „Sharp Electronics Eastern Europe“ prezidentu.

– Vienas labiausiai įmonę slegiančių dalykų yra televizorių verslas. Daugelis investuotojų ir gamintojų skundžiasi, kad šis verslas yra nuostolingas, ir mažina šio segmento gamybos apimtį. Tačiau šio verslo nė vienas gamintojas visiškai neatsisako ir leidžia suprasti, kad tai yra vienas iš pamatinių segmentų. Vaizdingas yra „Sony“ pavyzdys. Kompanijos televizorių padalinys nuostolingai dirba jau 8 metus. Tačiau bendrovės vadovai vis tiek nori jį gelbėti. Kodėl gamintojams televizorių verslas yra toks svarbus? Kaip teisingai pažymėjote, daugeliui gamintojų, taip pat ir „Sharp“, televizoriai yra viena iš svarbiausių produktų kategorijų. Pirmiausia dėl to, kad tai yra milžiniška rinka. Televizorių galima rasti vos ne kiekviename namų ūkyje pasaulyje, o išsivysčiusiose šalyse – ir po 2 ar 3 žydruosius ekranus. Per metus vidutiniškai parduodama po 203 mln. LCD televizorių.Šis įrenginys yra gerai pažįstamas ir artimas visiems vartotojams, visoms amžiaus ir pajamų kategorijoms. Televizorių kartais pažiūri visi. O tai darydami jie mato ir įrenginio prekės ženklą. Įvaizdžio ir žinomumo prasme tai yra ypač svarbus produktas.Ne vienam vartotojui televizorius tampa pirmąja pažintimi su prekės ženklu. Jei televizorius, jo vaizdo kokybė ir kaina vartotoją tenkina, yra nemažai galimybių, kad jis nusipirks ir kitų tos įmonės gaminių. O pirkdamas naują televizorių visus siūlomus įrenginius vertins pagal turimą ar anksčiau turėtą.
„Sharp“ turi ir savų priežasčių koncentruotis į televizorių verslą – esame vieni iš didžiausių ekranų gamintojų pasaulyje. Valdome dideles modernias gamyklas ir patys gaminame svarbiausius televizorių elementus – LCD matricas. Iš esmės savo ekranus mums tereikia įvilkti į plastikinį ar metalinį rėmą ir uždėti logotipą. Tad kodėl turėtume to atsisakyti?

– Kaip manote, ar televizoriai tokios formos, prie kokios esame įpratę, išliks? Gal juos pakeis kiti vizualiniai sprendimai, pavyzdžiui, 3 D ar hologramų projektoriai? Technologinis progresas šiame segmente yra labai dinamiškas. Esu tikras, kad dabar egzistuojančius vizualinius sprendimus palaipsniui pakeis nauji, galbūt ir jūsų minėti. Kol kas „Sharp“, kaip ir kiti didieji gamintojai, daugiausia dėmesio skiria vaizdo kokybei ir išmaniesiems sprendimams. Netrukus į rinką planuojame paleisti itin didelės raiškos, vadinamojo „Ultra HD“ arba „4K“ standarto televizorius. Jų skiriamoji geba yra 4 kartus didesnė nei dabar populiaraus raiškiųjų (angl. high definition; HD) arba 1080p. formato televizorių. Nauji televizoriai taip pat galės patys reaguoti į aplinkos apšvietimą, atpažinti vartotojus ir pasiūlyti jiems filmų bei laidų. Be to, tikime, kad ekranai didės.Dideliuose – 60 ir daugiau colių įstrižainės – ekranuose matome ir savo sėkmės receptą, nes kol kas vieninteliai pasaulyje galime pasiūlyti matricas tokio dydžio ekranams. Manau, galime užimti ne tik vartojamosios elektronikos rinkos dalį, bet atsirėžti ir verslui skirtų ekranų  rinkos gabalą.Ta pirmoji jau juda. Pavyzdžiui, Lietuvoje per pastaruosius 12 mėnesių didelių ekranų, 60 colių (152,4 cm), ir didesnių televizorių pardavimai padidėjo 8 kartus.

– Kuris verslo segmentas kompanijai yra pats svarbiausias ir kokia bus bendrovės veiklos strategija ateityje? Nors „Sharp“ vardas dažniausiai asocijuojasi su ekranais ir televizoriais, gaminame ir daugelį kitų buitinės elektronikos bei išmaniųjų prietaisų, vaizdo ir garso sprendimus. Taip pat dirbame fotovoltikos srityje, gaminame saulės elementus, šviesos diodų (LED) apšvietimo sistemas ir įvairią verslo įrangą. Japonijoje ir Kinijoje labai populiarūs yra ir mūsų išmanieji telefonai. Priklausomai nuo rinkos, mūsų asortimentas skiriasi ir skirsis ateityje, tačiau nė vienos iš produktų kategorijų atsisakyti neketiname.Pavyzdžiui, Rytų ir Vidurio Europos regione daugiausia dėmesio skiriame televizoriams ir verslui pritaikytiems ekranams. Taip pat daug potencialo matome buitinės technikos segmente. Ketiname jį intensyviai plėtoti. Norime, kad „Sharp“ ženklas šiame segmente būtų labiau matomas. Taip pat ir Lietuvoje.
Mūsų padėtis gana patogi, nes japonai nesikiša į padalinių veiklą ir mes patys galime spręsti apie asortimentą, savo nuožiūra spręsti dėl veiklos strategijos. Pavyzdžiui, Rytų ir Vidurio Europos regiono padalinys, kuriam aš vadovauju, planuoja kreipti veiklą į kitas regiono šalis, taip plėsti ir pardavimų geografiją. Be to, planuojame stiprinti savo atstovybes ir didinti pardavimus rinkose, kuriose jau esame. Tad judėjimas turėtų būti juntamas ir Lietuvoje.
 
Iki šiol Rytų ir Vidurio Europos regione, neskaitant Lenkijos ir Rusijos, „Sharp“ intensyviai nepardavinėjo. Tai keisis. Regione, kartu ir Lietuvoje, be abejo, koncentruosimės į televizorius, profesionalams skirtus monitorius ir daugiafunkcius įrenginius, tokius kaip spausdintuvai, skeneriai, pristatymų bei konferencijų įranga ir pan. Šiame regione daug vilties dedame ir į vadinamąjį „White Goods“ segmentą, kuriam priklauso šaldytuvai, šaldikliai, oro drėkintuvai ir valytuvai, kondicionieriai, mikrobangų krosnelės ir pan.

– Minėjote, kad planuojama regioninė įmonės plėtra ir kad japonai regionų vadovams suteikia daug laisvės. Ar tai reiškia, kad ir Lietuvoje galime sulaukti „Sharp“ atstovybės? Tikime vietos specialistų patirtimi ir žiniomis apie rinką. Mūsų tikslas yra atiduoti įmonės atstovybių valdymą ten gyvenantiems asmenims. Juk niekas geriau už lietuvį neišmano Lietuvos rinkos specifikos. Tikime, kad tokie žmonės padės parinkti konkrečiai šaliai tinkamą asortimentą, kainų amplitudę ir geriau nei specialistai iš trečiųjų šalių pasirūpins įmonės komunikacija vietos rinkoje.Pagrindinė regiono „Sharp“ būstinė yra Lenkijoje. Bet daugelyje Rytų ir Vidurio Europos valstybių, kuriose dirbame, jau pasamdėme vietinius žmones. Jie rūpinasi pardavimais ir plėtra savo šalyse. Jau suplanuoti ir tolesni valdymo restruktūrizacijos veiksmai. Kompanijos bendra strategija – perduoti valdymą ir kuo daugiau vietos operacijų padaliniams.

– Kurios rinkos kompanijai yra ir bus svarbiausios ateityje? Šiuo metu svarbiausios bendrovei yra Azijos šalys. Ypač namų rinka ir Kinija, nes ji yra milžiniška, o „Sharp“ gaminiai ten istoriškai yra itin populiarūs. Šioje šalyje parduodame daugiausia visų kategorijų prekių. Trečdalį elektronikos „Sharp“ parduoda Europoje, tad ir ši rinka mums svarbi. Be to, čia matome galimybių užimti didesnę rinkos dalį, tad Europoje imsimės aktyvesnių veiksmų nei kitur.

– Prieš du dešimtmečius Japonijos bendrovės, tarp jų ir „Sharp“, dominavo technologijų pasaulyje. Jos primesdavo technologijų rinkai madas. Tačiau dabar japonai daugeliu aspektų atsilieka nuo JAV ir Pietų Korėjos įmonių? Kaip ir kodėl tai nutiko? Pastarąjį dešimtmetį ekonominė aplinka Japonijos bendrovėms buvo itin nepalanki. Ir dažniausiai tai būdavo išoriniai veiksniai, nepriklausantys nuo įmonių vadovų. Krizė, žemės drebėjimas ir cunamis, aukštas jenos kursas, agresyvi Pietų Korėjos bendrovių konkurencija, kai įrenginiai parduodami beveik su nuline pelno maža, ir t. t.Nemažai detalių JAV ir Pietų Korėjos įmonių įrenginiams toliau gamina Japonijos bendrovės. Pavyzdžiui, mūsų ekranai montuojami į „Apple“ ir „Samsung“ įrenginius. Tačiau matomiausią – prekių galutiniam vartotojui – segmentą, pasinaudoję Japonijos sunkumais, užėmė korėjiečiai ir amerikiečiai.Interviu publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau