Estai mieliau skaito, lietuviai – žiūri

Publikuota: 2013-04-20
svg svg
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
„Verslo žinios“

Baltijos šalys skirtingai dalija reklamos pajamų pyragą – lietuviams artimesni latviai, kur didžiausią pinigų dalį atsiriekia televizija. O Estijoje televizijos įtaka mažesnė ir reklamos pajamos spaudoje ne taip smarkiai traukėsi. Tokios tendencijos fiksuojamos per visus pastaruosius kelerius metus.

Rinkos tyrimų bendrovės TNS LT duomenys rodo, kad Lietuvoje 2012 m. reklama per televiziją atsiriekia 47,8%, Latvijoje – 45,1% visų reklamos pajamų, o Estijoje šis rodiklis tesiekia 30,8%.Atitinkamai reklamos į spaudos leidinius Lietuvoje nukeliavo 16,3% (pernai krito 6,9%), Latvijoje – 9% (krito 12,7%), o Estijoje – 26,8% visų reklamos pinigų. Šioje šalyje reklama spaudoje pernai, palyginti su 2011 m., traukėsi 1,8%, televizijose – 2,3%, o Lietuvoje ir Latvijoje televizijos reklamos augo.Ramunė Malinauskienė, reklamos planavimo agentūros „Omnicom Media Group“ generalinė direktorė, teigė, kad lietuviai ir latviai pagal medijų vartojimą išlieka arčiau Vakarų šalių, kur pramogos ir žibesys yra svarbesni, tad ir televizijos įtaka didesnė.Estai – kaip suomiai
„Estijoje, vienoje iš mažiausiai religingų valstybių pasaulyje, spausdintinio žodžio svarba yra žymiai didesnė. Tai viena iš svarių priežasčių, kodėl estai išlieka aktyvūs dienraščių skaitytojai, o reklamos investicijos lieka reikšminga dalis spaudoje, – tendencijas brėžia p. Malinauskienė. – Be to, Estijos verslui didelę įtaką daro Suomija, ne išimtis ir ši sritis. 2012 m. Suomijoje net 54% visų reklamos pinigų keliavo į spaudą, didžioji dalis iš jų teko dienraščiams – 39,7%. Reklamos investicijos į televiziją tesiekė 20,7%.“
Giedrė Juronienė, TNS LT reklamos monitoringo vadovė, šią padėtį taip pat grindžia  pirmiausia kitokiu mentalitetu, kitokia kultūra.
„Estai artimesni skandinavams, labiau linkusiems skaityti spaudą. Estai taip pat labiau vertina laikraščius ir jungiasi prie Skandinavijos šalių, kurios, kaip rodo tyrimai, ir šiandien yra tarp labiausiai spaudą vertinančių šalių pasaulyje“, – tikina p. Juronienė.
Ponia Malinauskienė primena, kad prieš dešimtmetį Lietuvoje spaudos reklamos rinka buvo lygi televizijai – abi buvo atsiriekusios po 19% reklamos pajamų.
„Vėliau kasmet žirklės tarp reklamdavių investicijų į televiziją ir spaudą didėjo, tačiau abi medijos augo. Pavyzdžiui, 2008 m. prieš krizę televizijos dalis siekė 66,9%, o spaudos – 39%. Tačiau krizė visą reklamos rinkos verslą mestelėjo atgal į 2004–2005 m. lygį, čia mes išliekame iki šiol. Krizė paveikė visą žiniasklaidos verslą, bet labiausiai Lietuvoje nukentėjo spauda, tai turi tiesioginę įtaką ir jos turiniui, kiekiui, formatui, kartu – skaitytojų skaičiui ir prisirišimui“, – sako p. Malinauskienė. 2008 m. dienraščiai Lietuvoje pasiekė 74% auditorijos, o 2012 m. – jau tik 53%.
Estijoje spaudos ir televizijos reklamos rinka plėtojosi šiek tiek kitaip nei pas mus.
„Pavyzdžiui, 2000 m. spaudos reklamos rinkos dalis vis dar ryškiai lyderiavo prieš televiziją – spauda turėjo atsiriekusi net apie 60% Estijos reklamos rinkos, televizijoms teko tik šiek tiek daugiau nei 20%“, – teigia p. Malinauskienė.

Skaito ilgiau

Reklamos rinkos dalių skirtumai tarp lietuvių ir estų atsiranda ir dėl skirtingo medijų naudojimo. Pavyzdžiui, pernai Lietuvoje ir Estijoje atliktas „Media Day“ tyrimas parodė, kad vidutiniškai per dieną Lietuvos gyventojai praleidžia 8 val. 43 min. su įvairiais žiniasklaidos kanalais, o estai – 10 val. 1 min. TNS tyrimas parodė, kad spauda Estijoje pasiekia daugiau žmonių, jie spaudą skaito ilgiau.„Dienraščius lietuviai skaito 16 min. per dieną, estai – 23 min., prie savaitraščių lietuviai praleidžia 13 min., estai – 33 min. Mėnraščius lietuviai skaito 8 min. per dieną, estai – 9 min.“, – tyrimo duomenis komentuoja p. Juronienė.Pasak p. Malinauskienės, dar vienas veiksnys, lemiantis spaudos verslo susitraukimą, – naujųjų technologijų veržlus skverbimasis į mūsų gyvenimą, kur reklaminės žinutės atsiranda naujausių įvykių aplinkoje ir dar mažiau kainuoja.„Ten keliasi vartotojas, tad ir reklama keliauja paskui“, – kalba p. Malinauskienė.* * *Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Paslaugos“

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Coca-Cola HBC Lietuvos“ pelnas mažėjo 4,7 karto iki 0,6 mln. Eur 2

Gaiviųjų gėrimų prekybos bendrovė „Coca-Cola HBC Lietuva“ pernai uždirbo 618.000 Eur grynojo pelno – 78,6%...

Paslaugos
2021.07.26
Virusas suėdė trečdalį „Royal SPA Residence“ pajamų, trečio uždarymo neišgyventų Premium 2

Birštono viešbučio „Royal SPA Residence“ valdytoja UAB „Royal SPA Hotel“ pernai neteko pusės klientų ir 29%...

Paslaugos
2021.07.26
Tyrimas: Vilniaus viešbučių pajamos šiemet traukėsi 35% Premium

Tarptautiniams tinklams priklausančių sostinės viešbučių pajamos šiemet sausį – birželį buvo 35% mažesnės nei...

Paslaugos
2021.07.24
Kremliaus sankcijų sulaukė žurnalistinių tyrimų tinklapis „The Insider“    15

Rusija penktadienį prie „užsienio agentų“ priskyrė nepriklausomą žiniasklaidos priemonę ir pagrindinę...

Verslo aplinka
2021.07.23
Turizmo ir viešojo maitinimo verslas gali kreiptis paskolų atnaujintomis sąlygomis

Kelionių organizatoriai, apgyvendinimo ir maitinimo paslaugų teikėjai vėl gali kreiptis paskolų į „Invegą“.

Gazelė
2021.07.23
„Civinity“ keičia valdomų įmonių pavadinimus bei prekės ženklus

Viena didžiausių pastatų priežiūros ir inžinierinių sprendimų grupių Baltijos šalyse „Civinity“ keičia...

Paslaugos
2021.07.22
Mažės įkainiai už Juridinių asmenų registravimą 2

Nuo liepos pabaigos mažės Juridinių asmenų registro (JAR) paslaugų įkainiai. Registrų centras teigia, kad...

Paslaugos
2021.07.21
Kovido skiepai: nuo laisvės rinktis iki „nėra skiepų, nėra darbo“ Premium 6

Koronaviruso pandemijai nesitraukiant, vis daugiau valstybių skelbia apie privalomus skiepus nuo COVID-19 tam...

Laisvalaikis
2021.07.21
Prie „Tiketos“ vairo stojo R. Šaučikovas

Bilietų platintojos UAB „Tiketa“ generaliniu direktoriumi nuo liepos 10 d. tapo Ramūnas Šaučikovas, šiame...

Paslaugos
2021.07.21
Žaliasis pasas suveikė – didmiesčių viešbučiai pildosi užsieniečiais Premium

Vienas labiausiai nuo pandemijos nukentėjusių segmentų – sostinės verslo viešbučiai – pagaliau...

Paslaugos
2021.07.21
Pardavę plaukų transplantacijos kliniką, tapo startuoliu Premium

Patirties griežtai reguliuojamame medicinos versle sukaupę klinikos įkūrėjai tapo startuoliais: parduodami...

Gazelė
2021.07.21
Kauno irklavimo bazė – finišo tiesiojoje  1

Netrukus bus „sukomplektuota“ pernai liepą Kaune, Lampėdžio pakrantėje, atidaryta sporto mokyklos „Bangpūtys“...

Laisvalaikis
2021.07.20
Klaipėda Jūros šventės neatšauks, tačiau nepasiskiepijusių nelaukia 4

Klaipėdoje prastėjant epidemiologinei situacijai, savaitgalį rengiamos Jūros šventės atšaukti neketinama,...

Laisvalaikis
2021.07.20
„Teledema“ vėl auga, ateitį sieja su „eSIM“ technologija Premium 1

Mobiliojo ryšio bendrovė „Teledema“ pernai, po kelių gana lėtų metų, fiksavo dviženklį pardavimo pajamų...

Inovacijos
2021.07.20
Skiepų tempas įmonėse: IT – 80%, transporte – vos 27% Premium 86

Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) duomenys rodo, kaip aktyviai skiepijasi daugiau nei 100 darbuotojų...

Verslo aplinka
2021.07.20
Darbuotojams aukso amžius: tinkamas laikas pasididinti atlyginimą Premium 1

Darbdaviai vis labiau spraudžiami į kampą: naujų darbuotojų neįmanoma rasti, o kad esamų nenuviliotų...

Gazelė
2021.07.20
Sumanus partnerių ir sprendimų pasirinkimas: spartesni veiklos procesai, išaugęs saugumas, sumažėjusi klaidų tikimybė Verslo tribūna

Kelias į sėkmingą partnerystę yra grįstas pasitikėjimu, abipusiu sutarimu ir vieninga vizija. Tokią mintį...

Paslaugos
2021.07.20
„Discontract“ pradeda teikti verslui skirtas paslaugas

Lietuvių startuolis „Discontract“, siūlantis meistrų iškvietimo ir namų priežiūros paslaugas klientams,...

Inovacijos
2021.07.19
„Netflix“ planuoja pasiūlyti žaidimus

„Netflix“ nori ateityje, be filmų, laidų ir serialų, siūlyti klientams žaidimų srautinio perdavimo paslaugą.

Inovacijos
2021.07.17
„Telia“ skundžia teismo sprendimą dėl „Bitei“ perleistų „Mezon“ dažnių

Bendrovė „Telia Lietuva“ skundžia birželį teismo priimtą nutarimą, kuriuo atmestas įmonės skundas dėl Ryšių...

Inovacijos
2021.07.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku