Kauniečiai užčiuopė pelningą verslo nišą

Publikuota: 2013-04-14
Valdas Dambrauskas, UAB
Valdas Dambrauskas, UAB "dropCup" direktorius. Nuotrauka: Roberto Misiukonio
„Verslo žinios“

Geriausia pradėti tokį verslą, kurio iki šiol niekas nesiėmė arba bent jau yra aiškiai matomas jo poreikis. Paprastai pirmieji kokioje nors nišoje įsitvirtinę verslininkai vėliau savo pozicijų konkurentams neužleidžia, o jų verslai rinkoje būna vieni sėkmingiausių.

Panašiomis aplinkybėmis Kaune įsikūrė UAB „dropCup“, gaminanti popierinius puodelius, dangtelius, puodelių laikiklius. Bendrovė skelbiasi Lietuvoje pirmoji pradėjusi tokį verslą.Vaidas Dambrauskas, bendrovės direktorius, sako, kad nišą naujam verslui pradėti pastebėjo dirbdamas kitoje įmonėje.„Dirbau pakavimo produktų prekybos bendrovėje, kuri prekiavo ir popieriniais puodeliais. Pamačiau, kad tai yra puiki niša savam verslui ir pradėti prekybą ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje, Estijoje. Nors kavą išsinešti pardavinėjančių kavinių Lietuvoje jau yra nemažai, tokios jos gėrimo tradicijos čia dar tik plečiasi, su Vakarais nepalyginsi. Ateityje popierinių puodelių paklausa turėtų dar padidėti“, – dėsto pašnekovas.Nors konkrečios pinigų sumos, reikalingos pradėti popierinių puodelių gamybos verslą, p. Dambrauskas neatskleidžia, galima suprasti, kad investicijos – nemenkos. Dalį reikiamos sumos kauniečiai skolinosi pagal Verslumo skatinimo fondo programą iš Kauno kredito unijos, likusius pinigus gavo iš verslo idėjos sėkme patikėjusio privataus investuotojo.„Daugiausia kainavo gamybos įranga. Skaičiuojame, kad pradinės investicijos turėtų atsipirkti per 4–5 metus“, – skaičiuoja pašnekovas.

Rado klientų

Dar prieš pradėdami gamybą įmonės kūrėjai pradėjo ieškoti partnerių Lietuvoje ir užsienyje. Reikėjo įsitikinti, kad popierinių puodelių pirkėjų iš tiesų bus.„Ištyrėme rinką, išaiškinome, kas galėtų būti mūsų klientai. Ieškojome tiek didmenininkų, tiek mažmenininkų. Susisiekėme su tomis įmonėmis, apkalbėjome, ar jiems mūsų pasiūlymas būtų įdomus. Apgalvojome, kokios būtų tokių gaminių eksporto galimybės“, – sako p. Dambrauskas.Kol kas didžiąją dalį savo produkcijos įmonė parduoda Lietuvoje, tačiau jau turi eksporto partnerių Latvijoje ir Estijoje.
„Pradėjome derėtis ir su Rytų šalimis, ateityje eksporto žemėlapį tikimės dar labiau išplėsti. Pavyzdžiui, mūsų produktais jau domisi ir Skandinavijos verslininkai“, – kalba verslininkas.Konkuruojančių gamintojų Lietuvoje įmonė neturi, tačiau konkurentų iš užsienio yra pakankamai.„Pavyzdžiui, mūsų kaimynai lenkai gamina beveik viską. Tačiau mes manome, kad esame pranašesni. Visų pirma dėl pačių puodelių kokybės. Gaminame tik iš aukštos kokybės medžiagų, kurias perkame iš žinomų tiekėjų“, – dėsto p. Dambrauskas.Žaliavas, kurios verslo pradžioje taip pat pareikalavo gana didelių investicijų, įmonė taip pat atsiveža iš užsienio.
„Jas gauname iš vienos žinomiausių Skandinavijos įmonių. Bėda tokia, kad iš karto tenka užsisakyti labai didelius žaliavų kiekius, mat tokios kompanijos kitaip nė nesileidžia į kalbas, neparduoda už prieinamą kainą“, – pasakoja įmonės vadovas.

Planuoja plėtrą

Jau šiais metais įmonė ketina įsigyti įrangos, leisiančios praplėsti gaminamos produkcijos gamą.„Šiuo metu gaminame tik vienasienius puodelius, tačiau įsidiegę naują įrangą pradėsime gaminti ir dvisienius. Tai leis dar labiau sustiprinti prekybą. Investuoti turėtume už pusmečio ar metų“, – tikina pašnekovas.Šiuo metu įmonėje dirba 6 darbuotojai, o ateityje, jei įmonei seksis, kaip planuojama, kolektyvą ketinama plėsti.

Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau