Bendrovės pažėrė kritikos Briuselio prievaizdams

Publikuota: 2013-04-13
Nuotrauka: Bloomberg
„Verslo žinios“

ES skrydžių sektoriuje kyla nepasitenkinimas dėl Briuselio vykdomos konkurencijos politikos. Nuogąstaujama, kad pernelyg griežtas kompanijų susijungimų reglamentavimas, mėginant išsaugoti konkurenciją ES viduje, gali turėti neigiamos įtakos visos Europos skrydžių sektoriaus konkurencingumui globaliu mastu.

Willie Walshas, „International Consolidated Airlines Group“ (IAG) vykdomasis vadovas, sako, kad tolesnė oro linijų bendrovių konsolidacija leistų auginti pajamas ir mažinti išlaidas. Ponas Walshas – IAG sukūrimo, jungiantis britų „British Airways“ ir Ispanijos „Iberia“ vežėjoms, architektas.Anot jo, dabar egzistuojantys oro bendrovių aljansai yra ne kas kita kaip padarinys to, kad Briuselis ypač griežtai kontroliuoja susijungimus. IAG yra „Oneworld“, vieno iš trijų didžiausių oro linijų bendrovių aljansų pasaulyje, lyderė. Trys pasaulinės oro bendrovių grupės tėra „apgailėtinas konsolidacijos pakaitalas“, aviacijos konferencijoje Airijoje pareiškė p. Walshas. „Oneworld“ priklauso 12 kompanijų, aljansas kasdien vykdo apie 10.000 skrydžių į 850 taškų visame pasaulyje.„Aljansas padeda pasiekti gerą pajamų sinergiją, o konsolidacija suteikia išlaidų ir pajamų sinergiją“, – „Bloomberg“ cituoja IAG vadovą.Anot jo, Briuselio taisyklės, kai oro linijų bendrovių susitarimai ir susijungimai vertinami atsižvelgiant į vežėjų pozicijas tam tikruose pagrindiniuose oro uostuose, kelia nusivylimą.Po „British Airways“ ir „Iberia“ susijungimo 2011-aisiais IAG dar įsigijo bendrovę BMI, kuri priklausė Vokietijos „Lufthansa“. Ponas Walshas taikosi ir į Barselonoje įsikūrusią skraidintoją „Vueling Airlines“.„Man kelia didelį nerimą tai, kad ES konkurencijos politika yra grindžiama vien Europos, o ne globalia rinka. Tai didžiulė klaida“, – tvirtina p. Walshas.

Susigrupavo

„Oneworld“ aljansas atsargiai žvelgia į plėtrą ir yra trečiasis didžiausiųjų rikiuotėje. Dvi aljanso narės – „Qatar Airways“ ir „Malaysian Airlines“ – ketina susijungti. Kiti aljanso nariai – „AirBerlin“, „American Airlines“, „Cathay Pacific“, „Finnair“, „Iberia“, „Japan Airlines“, LAN, „Quantas“, „Royal Jordanian“, „S7 Airlines“.„StarAlliance“, kuriam, be kitų kompanijų, priklauso  „Lufthansa“, „Turkish Airlines“, „US Airways“ ir „Brussels Airlines“, iš viso turi 27 narius.„SkyTeam“ jungia bendroves „AirFrance“, „Aeroflot“, „Delta“, KLM, „Czech Airlines“, „Alitalia“ ir kitas.Pasak p. Walsho, Europos skrydžių kompanijos siekia į globalius aljansus įtraukti Artimųjų Rytų vežėjų. „British Airways“ į bloką prisikvietė Kataro skraidintoją „Qatar Airways“, tomis pačiomis pėdomis eina kiti vežėjai. Neseniai apie skrydžių pasidalijimą su Jungtinių Arabų Emyratų „Etihad Airways“ paskelbė „Air France-KLM“ grupė.Jungimosi procesai, pasak IAG vadovo, atspindi, kaip keičiasi visas aviacijos sektorius.„Oneworld“ priklausanti „Finnair“ dairosi dvišalių susitarimų ir už aljanso ribų. VŽ rašė (2013 04 05), kad Suomijos bendrovė karpo išlaidas, o dėmesį sutelkė į pelningiausius tolimų maršrutų skrydžius. O kad neiškryptų iš pelningumo kelio, „Finnair“ privalo rasti partnerių, kad su jais galėtų dalytis nepelningų Europos maršrutų išlaidas.Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau