Skaitmenizavimo mūšį laimėjo TEO ir „Viasat“

Publikuota: 2013-03-30
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
„Verslo žinios“

Suskaičiuota, kurie mokamos televizijos teikėjai daugiausia išlošė iš Lietuvoje pernai vykusio analoginės antžeminės  televizijos išjungimo. Štai naujų žiūrovų didžiausią skaičių pernai pavyko privilioti TEO LT, o savo klientų būrį, skaičiuojant procentais, smarkiausiai išaugino palydovinės televizijos teikėja „Viasat“.

Pernai Lietuvoje įvykęs perėjimas „prie skaičiaus“ mokamos televizijos (angl. Pay-TV) abonentų gretas padidino mažiau nei tikėtasi, mat nemažai be televizijos likusių Lietuvos gyventojų, užuot puolę į mokamos paslaugos teikėjų glėbį, nusprendė įsigyti skaitmeninės televizijos įrangą ir televiziją toliau žiūrėti nemokamai.Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) suskaičiavo, kad per 2012 m. mokamos televizijos abonentų gretos Lietuvoje pagausėjo 41.395, arba 6,2% – nuo 668.172 iki 709.567.Pajamos iš mokamos televizijos paslaugų teikimo stiebėsi 10,2% – iki 188 mln. Lt.Paulius Dambrauskas, „Cgates“ generalinis direktorius, reziumuoja, kad, nepaisant analoginės televizijos išjungimo atvertų galimybių, iš esmės pernai rinka augo silpnai.„Mokamos TV rinka augo tik apie 6%, tai sudaro maždaug 42.000 naujų klientų. Tai tik šiek tiek daugiau nei 2011 m., kai rinka stiebėsi 4%. Kaip ir tikėtasi, labiausiai vartotojų skaičių pagausino stiprias pozicijas tarp užmiesčio klientų turintys mokamos TV teikėjai. Vis dėlto kalbant apie rinką bendrai, mes prognozavome, kad klientų pagausės gerokai daugiau, ypač užmiestyje“, – kalba jis.

Nugalėtojų vardai ištarti

Be televizijos likusius Lietuvos gyventojus pernai išsijuosę viliojo keliasdešimt kabelinių operatorių, palydovinės, IPTV ir antžeminės televizijos teikėjai.Pono Dambrausko vertinimu, pagrindinė kova dėl klientų virė tarp „oru“ televiziją perduodančių televizijos platformų – palydovinės televizijos ir skaitmeninės antžeminės televizijos.O riebiausią rinkos grietinėlę, sprendžiant iš RRT duomenų, nusigriebė du teikėjai – interneto protokolu grįstą televiziją (IPTV) bei skaitmeninę antžeminę televiziją siūlanti TEO LT ir palydovinės televizijos teikėja „Viasat“.TEO atiteko lyderystė kaip pritraukusiai daugiausia naujų klientų, o „Viasat“ nugalėjo kitoje „nominacijoje“ – pasiekė didžiausią klientų bazės augimą. RRT duomenimis, „Viasat“ per metus pavyko privilioti apie 13.190 naujų abonentų ir savo klientų bazę padidinti 15%. TEO pernai pritraukė 18.100 naujų skaitmeninės televizijos klientų, jos televizijos klientų būrys per metus padidėjo 12%, iki 169.300.Pono Dambrausko vertinimu, perėjimu „prie skaičiaus“ iš visų televizijos teikėjų sėkmingiausiai vis dėlto sugebėjo pasinaudoti „Viasat“.„Mūsų nuomone, „Viasat“ metus baigė puikiai, jos vartotojų gretos pagausėjo smarkiausiai. Įvertinus, kad šis operatorius iki tol ne vienus metus pagal klientų skaičius beveik stovėjo vietoje, tai didelis šuolis“, – giria p. Dambrauskas.Tačiau Nerijus Ivanauskas, TEO Paslaugų plėtros ir rinkodaros tarnybos vadovas, aiškina, kad tiksliausia lyginti ne santykinius, o absoliučius skaičius. „Ne „Viasat“, o TEO klientų skaičius augo labiausiai, nors „Viasat“ reklamų intensyvumas televizijoje buvo bent 3 kartus didesnis nei TEO“, – sako jis.Pasak p. Ivanausko, 2013-ieji buvo sėkmingi ir atitiko TEO lūkesčius.„Lietuvoje išjungus analoginę antžeminę televiziją, mokamomis paslaugomis pradėjo naudotis kiek mažesnis klientų skaičius, palyginti su šalimis kaimynėmis. Pagrindinė to priežastis yra didelis šalyje nemokamai transliuojamų (angl. free-to-air) kanalų skaičius. Latvijoje ir Estijoje jų yra 2–3 kartus mažiau. Prognozuojame, kad ateityje Lietuvoje nemokamų kanalų skaičius mažės, taip įvyko ir Estijoje“, – kalba jis.Gediminas Galkauskas, „Viasat“ atstovas, sako, kad „Viasat“ yra patenkinta perėjimo prie skaitmeninės televizijos rezultatais. Vien per antrąjį 2012 m. pusmetį mūsų klientų skaičius išaugo 12,7%, iki 100.000. „Žvelgiant į rinkos skaičius, matyti, kad augome sparčiausiai iš visų skaitmeninės televizijos operatorių. Negalėčiau vertinti kitų operatorių pasirodymo, nes viskas priklauso nuo to, kokių tikslų perėjimo prie skaitmeninės televizijos laikotarpiu jie buvo užsibrėžę“, – sako jis.

Dar keli faktai

„Per 2012 m. skaitmeninė televizija tapo dominuojanti: 56 iš 100 namų ūkių, žiūrinčių mokamą televiziją, šiuo metu jau žiūri skaitmeninę televiziją. Prieš metus skaitmeninių ir analoginių žiūrovų dalys buvo maždaug vienodos“, – sako p. Dambrauskas.RRT duomenys rodo, kad pernai dėl skaitmenizacijos klientų gausėjo beveik visose technologinėse mokamos televizijos platformose.Tačiau labiausiai augo kabelinė skaitmeninė televizija – jos vartotojų  skaičius pūtėsi 30%, daugiausia dėl to, kad senieji analoginės kabelinės televizijos klientai perėjo prie skaitmeninės kabelinės televizijos paslaugų.IPTV televizijos vartotojų skaičius kilo 22%, palydovinės – 15%. O mokamos skaitmeninės antžeminės televizijos vartotojų skaičiaus augimas, nepaisant gausios reklamos, buvo kuklus ir tesiekė 5%, mikrobangės daugiakanalės klientų skaičius net smuko (6%).Operatoriai prognozuoja, kad šiemet televizijos paslaugų rinkos augimas bus organiškas, kitaip tariant, lėtas. Abonentų skaičiaus gali didėti vos 1–2%. Pajamos kiek daugiau – 5–7%, mat pernai privilioti nauji klientai šiemet jau turėtų duoti teigiamą impulsą operatorių pajamoms.„Pasaulio patirtis rodo, kad po „skaitmenizacijos“ didžiuosiuose miestuose „paprastą“ kabelinę televiziją keičia interaktyvioji, turinti įvairių papildomų galimybių, tokių kaip videonuoma, laidų įrašymas ir kt.“, – aiškina TEO atstovas.* * *Mokamos televizijos operatorių rinkos dalys pagal abonentus 2011 m. pabaigoje, %

  • TEO LT 22,8
  • „Viasat“ 12,6
  • „Cgates“ 11,1
  • „Vinita“ 10,3
  • „Balticum TV“ 10
  • „Mikrovisatos TV“ 7,7
  • „Init“ 5
  • „Splius“ 4,5
  • „Rygveda“ 2,6
  • Kiti 13,4
2012 m. pabaigoje, %
  • TEO LT 23,9
  • „Cgates“ 17,8
  • „Init“ 14,5
  • „Viasat“ 14,2
  • „Balticum TV“ 9,3
  • „Splius“ 4,5
  • „Rygveda“ 2,6
  • Kiti 13,2
Šaltinis: RRTStraipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau