Taupymas mažina konkurencinį Europos infrastruktūros pranašumą

Publikuota: 2013-03-28
Nuotrauka: "Bloomberg"
 

Kruopščiai prižiūrimi Europos greitkeliai, greitieji TGV traukiniai ir platus modernių oro uostų tinklas kelia pavydą daugeliui pasaulio šalių. Tačiau dėl taupymo priemonių ir apkarpytų išlaidų infrastruktūrai Europa praranda savo konkurencinį pranašumą infrastruktūros srityje, skelbia „Reuters“.

Europoje išlaidos infrastruktūrai praėjusiais metais išaugo tik 1,5%, iki 578 mlrd. EUR, lyginant su 4,5% pasauliniu augimu ir 7,1% augimu Azijos ir Ramiojo vandenyno regione, rodo tyrimų bendrovės „Marketline“ duomenys.Tačiau įvairių kompanijų vadovai, prekybos grupės ir net Europos Sąjungos (ES) pareigūnai teigia, kad regionui kilusi grėsmė atsilikti nuo savo konkurentų.„Mes atsiliekame nuo kitų pasaulio kraštų. Mes tuo nesidžiaugiame“, - „Reuters“ teigė Europos Komisijos (EK) Transeuropinio transporto tinklų vadovas Haroldas Ruijtersas.Pagrindinis Briuselio infrastruktūros finansavimo biudžetas, „Connecting Europe Facility“, naujausiame Europos Sąjungos (ES) biudžete buvo sumažintas nuo 50 mlrd. EUR iki 29,3 mlrd. EUR ateinantiems 7 metams.Daugiausiai atimta iš plačiajuosčio interneto ir skaitmeninės infrastruktūros srities – biudžetas jai buvo sumažintas nuo 9,2 mlrd. EUR iki 1 mlrd. EUR.Svarbiausių transportavimo projektų biudžetas iki 2020 m. sumažintas 38%  - nuo 21 mlrd. EUR iki 13 mlrd. EUR. Europos transporto komisija dėl to bus priversta atsisakyti oro ir kelių infrastruktūros projektų.„Susiduriame su smarkiai sumažintu biudžetu. Vis dėlto, esant krizei pripažįstame, kad tai galbūt yra geriausia, ką galėjome pasiekti“, - „Reuters“ teigė p. Ruijtersas.Finansinė realybė neatitinka ir ilgalaikių ES tikslų kurti daugiau darbo vietų ir didinti vieningos Europos rinkos konkurencingumą bei augimą. EK skaičiuoja, kad iki 2030 m. transporto infrastruktūrai prireiks 1,5 trln. EUR investicijų.„Šiuo metu turime vieną geriausių infrastruktūrų pasaulyje, bet ji sensta ir į ją turime investuoti milijardus eurų. Esame dar labai toli nuo visų transporto rūšių vidaus rinkos sukūrimo“, - „Reuters“ sakė Jurgenas Thumannas, Briuselyje esančios pramonės lobistinės grupės „Business Europe“ vadovas.Vokietijoje, kuri sudaro 15% visų Europos infrastruktūros išlaidų, 2011-2015 m. laikotarpiu bus pradėta, tęsiama ar užbaigta projektų, kurių vertė siekia 41,5 mlrd. EUR.Tuo metu Airijoje transporto biudžetas 2010-2015 metams sumažintas beveik 50% - nuo 17.5 mlrd. EUR iki 8 mlrd. EUR.Italijos parlamentas gruodį sustabdė 3,9 mlrd. EUR projektą, kuriuo buvo planuojama nutiesti kelią ir pastatyti tiltą, sujungsiantį Sicilijos salą su žemynine Italijos dalimi.Ispanija infrastruktūros projektų biudžetui šiemet ketina skirit 9,6 mlrd. EUR, 16% mažiau nei pernai ir 36% mažiau nei 2008 m., kai buvo skirta 15 mlrd. EUR.Oro linijų bendrovės bene labiausiai nerimauja dėl to, kad Europa gali prarasti savo pirmaujančias pozicijas.Paryžiaus Šarlio de Golio oro uostas 2011-2015 metais infrastruktūros plėtrai planuoja skirti 2,1 mlrd. EUR. Savo ruožtu Dubajaus oro uostas plėtrai ketina skirit 6 mlrd. EUR ir iki 2018 m. išplėsti savo pajėgumus 50%.“Europa pirmavo pagal infrastruktūros kokybę. Bet ateitis, ypač oro uostų, mane labai neramina. Investicijos kituose regionuose yra ženkliai didesnės”, - “Reuters” pasakojo Jeanas-Cyrilas Spinetta, oro linijų bendrovės “Air France-KLM” vadovas.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau