Reklama internete pernai augo 17,4%

Publikuota: 2013-02-04
Atnaujinta 2015-06-01 20:05
Nuotrauka: Aušros Barysienės
„Verslo žinios“

Didžiausias reklamos kiekio šuolis 2012 m., skaičiuojant reklamos plotą ir laiką, užfiksuotas kine – 53,2%, internete reklamos pagausėjo 17,4%, o laikraščiuose jos išspausdinta 23,5% mažiau. Reklamos pajamos dar skaičiuojamos, tačiau rinka neabejoja, kad metinis rodiklis jau antrus metus iš eilės bus teigiamas. Augimo laukiama ir šiemet.

Televizijose reklamos laikas 2012 m., palyginti su ankstesniais metais, išaugo 20%. Šį didėjimą bene labiausiai lėmė televizijos kanalų „Info TV“, „Liuks!“, „MTV Mir“ ir „TV8“ mastai, kuriuos rinkos tyrimų bendrovė TNS LT pradėjo matuoti nuo šių metų pradžios. Skaičiuojant be šių kanalų, reklamos laikas televizijose augo 4,8%.Marius Marčenkovas, „Aegis Media“ grupės, Lietuvoje valdančios „Carat“ ir „Vizeum CMS“ reklamos planavimo agentūras, žiniasklaidos direktorius, VŽ teigė, kad televizijos reklamos kiekio augimas 2012 m. buvo tikėtinas, nes televizija – aiškus paklausos lyderis tarp didžiųjų reklamdavių.

Reklamavosi bankai

Televizijų biudžetus didino didžiausi sektoriai pagal išlaidas televizijos reklamai – mobiliojo ryšio operatoriai, farmacijos įmonės ir prekybos tinklai, atitinkamai 7%, 8,5% ir 6%.„Finansinių paslaugų įmonės, esančios ketvirtoje vietoje, išlaidas reklamai televizijoje didino net 50%“,– skaičiuoja p. Marčenkovas. Laikraščiuose reklamos plotas mažėjo 23,5%, žurnaluose – 0,2%.Giedrė Juronienė, rinkos tyrimų bendrovės TNS LT reklamos monitoringo vadovė, tvirtina, kad padėtis žurnaluose geresnė nei laikraščiuose. Žurnaluose reklamos kiek sumažėjo, tačiau mažėjo ir žurnalų skaičius.„Kita vertus, negalime daryti prielaidos, kad mažėjant kiekiui tiek sumenks ir pajamos. Pinigai bus suskaičiuoti kovą, tada ir matysime realų Lietuvos reklamos rinkos vaizdą, tačiau tendencijos 2012 m. nelabai skyrėsi nuo užpernai, kai bendros reklamos pajamos augo 5%“, – aiškino p. Juronienė.

Prognozės pasitvirtino

Internete reklamos 2012 m. užfiksuota 17,4% daugiau, arba 3,9 mln. vienetų. Prognozės, kad 2012 m. labiausiai augs interneto ir kino reklamos kiekiai, darytos praėjusių metų pradžioje, rinkos tyrimų bendrovei apklausus didžiausias žiniasklaidos planavimo agentūras, reklamos davėjus ir žiniasklaidos priemonių vadovus, pasitvirtino. O laikraščiuose reklamos sumažėjo daugiau nei prognozuota.Kaip teigia p. Marčenkovas, buvo laukiama, kad laikraščių reklamos sumažės, nes 2012 m. reklamos biudžetas buvo tendencingai perskirstomas iš laikraščių į internetą. Jo duomenimis, išlaidos reklamai laikraščiuose 2012 m. krito 15%, o internete – 16% augo, palyginti su 2011 m.„Persiskirstymas vyko dėl nuolat mažėjančios laikraščių skaitytojų auditorijos ir nuolat augančio interneto vartojimo. Ši tendencija išsilaikys ir 2013 m., tačiau laikraščių reklamos kiekio kritimą šiek tiek sumažins lankstesnė jų reklamos kainų politika šiais metais“,– tendencijas brėžia p. Marčenkovas. Kaip VŽ jau rašė, ekspertai tikisi maždaug 4–5% pajamų augimo 2012 m. ir 2013 m.Pernai labiausiai reklamos kiekį didino Seimo rinkimai, futbolo čempionatas ir olimpiada, šiemet padėtį turėtų pagerinti palengva gerėjanti ekonominė padėtis ir šviesesni įmonių vadovų lūkesčiai, Lietuvos pirmininkavimas ES Tarybai.Pernai didžiausi reklamdaviai buvo „Tele2“, UAB „Studio Moderna“ („Top Shop“ prekių ženklas) ir „Omnitel“. Palyginti su ankstesniais metais, pirmasis didžiausių reklamdavių dešimtukas nesikeitė, tik įmonės persigrupavo vietomis. Dažniausiai reklamavosi prekybos tinklai ir mobilaus ryšio operatoriai.

Reklamos kiekio pokytis %

2012 m., palyginti su 2011 m.                           2011 m., palyginti su 2010 m.Kino reklama                                 53,2                                                                53,8
Televizijos                                     20,2                                                                0,8
Internetas                                     17,4                                                                 *
Vidaus TV reklama                        5,7                                                                  -7,4
Radijas                                         5,1                                                                  10,6
Žurnalai                                        –0,2                                                                 3,7
Degalinės                                     -13,5                                                               12,9
Lauko statinė reklama                   -14,                                                                 1 8,1
Lauko vaizdo reklama                   –18,5                                                               -11,1
Laikraščiai                                   -23,5                                                                -1,1* nėra visų duomenų
Šaltinis: TNS LT
Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Oro navigacija“ atsinaujina – keičia logotipą 1

Modernizacijos procesą vykdanti strateginė valstybės įmonė VĮ „Oro navigacija“ pristato naują logotipą.

Rinkodara
2018.11.19
Iš „Epica“ su apdovanojimais grįžta „Pildyk“ ir „Godspeed Branding“

Bronzą iš tarptautinio kūrybingumo festivalio „Epica Awards“ šiemet parsiveža „Adell Taivas Ogilvy“ už...

Rinkodara
2018.11.19
Apie kraujo donorystę primins mineralinis vanduo 2

Nacionalinis kraujo centras pradeda bendradarbiauti su mineralinio vandens gamintoju UAB „Birštono...

Rinkodara
2018.11.18
Nutylimas įmonių bendravimo socialiniuose tinkluose efektas

Išaugęs žinomumas ir galimybė tiesiogiai klientams pristatyti savo prekes bei paslaugas, dar vienas reklamos...

Rinkodara
2018.11.17
Nauja socialinė reklama kreipsis į darbdavius ir bandys sklaidyti jų baimes Premium 4

Tautinių, religinių, seksualinių ir kitų mažumų atstovai yra geriausias būdas praturtinti bet kurios įmonės...

Rinkodara
2018.11.16
Žvilgsnis į sidabrinę darbuotojų kartą, arba Bandymas paminti stereotipus Premium

Senstant visuomenei ir trūkstant darbo jėgos, verslai žvalgosi ir į vyresnius darbuotojus. Vis dėlto...

Rinkodara
2018.11.16
„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
2018.11.15
Tarp naujausių reklamų: „Lidl“ Kalėdos ir kitoks žvilgsnis į MO 1

Tarp savaitės reklamų – susimąstyti skatinantis „Lidl“ kalėdinis klipas (kūrybinė reklamos agentūra...

Rinkodara
2018.11.13
Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 2

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
Teismas nagrinės žurnalistų skundą dėl atsisakymo pateikti informaciją

Vilniaus apygardos administracinis teismas priėmė nagrinėti kelių redakcijų žurnalistų ir Lietuvos žurnalistų...

Rinkodara
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Išrinktos gražiausios Baltijos šalių pakuotės – dizaino darbai 1

Ketvirtą kartą organizuojamuose Nacionalinės pakuotės dizaino apdovanojimuose „NAPA Baltic“ varžėsi 126...

Rinkodara
2018.11.10
Skylės lentynose: 87% vartotojų pasigenda informacijos Premium 1

Maždaug 80% prancūzų per pastaruosius šešis mėnesius parduotuvėse yra neradę prekių, kurių ieškojo. 45% jų...

Lietuvos šalies ženklo vertę augino ryškioji reklama ir popiežiaus vizitas Premium 1

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio...

Rinkodara
2018.11.09
Europos komisija ruošia dar vieną baudą „Google“ 4

Europos komisija teigia, kad „Google“ valdančiai bendrovei „Alphabet“, gali būti iškelta trečioji byla bei...

Rinkodara
2018.11.08
Lietuvos kūrėjai džiaugiasi pergale prieš interneto vagis 6

Seimas priėmė Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama numatyti naujas teisių...

Rinkodara
2018.11.08
Susivienijusiai Lietuvos žiniasklaidai – tarptautinis apdovanojimas 4

Visa Lietuvos žiniasklaidos bendruomenė buvo įvertinta žurnalisto Peterio Greste vardo apdovanojimu už...

Rinkodara
2018.11.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau