Reklama internete pernai augo 17,4%

Publikuota: 2013-02-04
Atnaujinta 2015-06-01 20:05
Nuotrauka: Aušros Barysienės
„Verslo žinios“

Didžiausias reklamos kiekio šuolis 2012 m., skaičiuojant reklamos plotą ir laiką, užfiksuotas kine – 53,2%, internete reklamos pagausėjo 17,4%, o laikraščiuose jos išspausdinta 23,5% mažiau. Reklamos pajamos dar skaičiuojamos, tačiau rinka neabejoja, kad metinis rodiklis jau antrus metus iš eilės bus teigiamas. Augimo laukiama ir šiemet.

Televizijose reklamos laikas 2012 m., palyginti su ankstesniais metais, išaugo 20%. Šį didėjimą bene labiausiai lėmė televizijos kanalų „Info TV“, „Liuks!“, „MTV Mir“ ir „TV8“ mastai, kuriuos rinkos tyrimų bendrovė TNS LT pradėjo matuoti nuo šių metų pradžios. Skaičiuojant be šių kanalų, reklamos laikas televizijose augo 4,8%.Marius Marčenkovas, „Aegis Media“ grupės, Lietuvoje valdančios „Carat“ ir „Vizeum CMS“ reklamos planavimo agentūras, žiniasklaidos direktorius, VŽ teigė, kad televizijos reklamos kiekio augimas 2012 m. buvo tikėtinas, nes televizija – aiškus paklausos lyderis tarp didžiųjų reklamdavių.

Reklamavosi bankai

Televizijų biudžetus didino didžiausi sektoriai pagal išlaidas televizijos reklamai – mobiliojo ryšio operatoriai, farmacijos įmonės ir prekybos tinklai, atitinkamai 7%, 8,5% ir 6%.„Finansinių paslaugų įmonės, esančios ketvirtoje vietoje, išlaidas reklamai televizijoje didino net 50%“,– skaičiuoja p. Marčenkovas. Laikraščiuose reklamos plotas mažėjo 23,5%, žurnaluose – 0,2%.Giedrė Juronienė, rinkos tyrimų bendrovės TNS LT reklamos monitoringo vadovė, tvirtina, kad padėtis žurnaluose geresnė nei laikraščiuose. Žurnaluose reklamos kiek sumažėjo, tačiau mažėjo ir žurnalų skaičius.„Kita vertus, negalime daryti prielaidos, kad mažėjant kiekiui tiek sumenks ir pajamos. Pinigai bus suskaičiuoti kovą, tada ir matysime realų Lietuvos reklamos rinkos vaizdą, tačiau tendencijos 2012 m. nelabai skyrėsi nuo užpernai, kai bendros reklamos pajamos augo 5%“, – aiškino p. Juronienė.

Prognozės pasitvirtino

Internete reklamos 2012 m. užfiksuota 17,4% daugiau, arba 3,9 mln. vienetų. Prognozės, kad 2012 m. labiausiai augs interneto ir kino reklamos kiekiai, darytos praėjusių metų pradžioje, rinkos tyrimų bendrovei apklausus didžiausias žiniasklaidos planavimo agentūras, reklamos davėjus ir žiniasklaidos priemonių vadovus, pasitvirtino. O laikraščiuose reklamos sumažėjo daugiau nei prognozuota.Kaip teigia p. Marčenkovas, buvo laukiama, kad laikraščių reklamos sumažės, nes 2012 m. reklamos biudžetas buvo tendencingai perskirstomas iš laikraščių į internetą. Jo duomenimis, išlaidos reklamai laikraščiuose 2012 m. krito 15%, o internete – 16% augo, palyginti su 2011 m.„Persiskirstymas vyko dėl nuolat mažėjančios laikraščių skaitytojų auditorijos ir nuolat augančio interneto vartojimo. Ši tendencija išsilaikys ir 2013 m., tačiau laikraščių reklamos kiekio kritimą šiek tiek sumažins lankstesnė jų reklamos kainų politika šiais metais“,– tendencijas brėžia p. Marčenkovas. Kaip VŽ jau rašė, ekspertai tikisi maždaug 4–5% pajamų augimo 2012 m. ir 2013 m.Pernai labiausiai reklamos kiekį didino Seimo rinkimai, futbolo čempionatas ir olimpiada, šiemet padėtį turėtų pagerinti palengva gerėjanti ekonominė padėtis ir šviesesni įmonių vadovų lūkesčiai, Lietuvos pirmininkavimas ES Tarybai.Pernai didžiausi reklamdaviai buvo „Tele2“, UAB „Studio Moderna“ („Top Shop“ prekių ženklas) ir „Omnitel“. Palyginti su ankstesniais metais, pirmasis didžiausių reklamdavių dešimtukas nesikeitė, tik įmonės persigrupavo vietomis. Dažniausiai reklamavosi prekybos tinklai ir mobilaus ryšio operatoriai.

Reklamos kiekio pokytis %

2012 m., palyginti su 2011 m.                           2011 m., palyginti su 2010 m.Kino reklama                                 53,2                                                                53,8
Televizijos                                     20,2                                                                0,8
Internetas                                     17,4                                                                 *
Vidaus TV reklama                        5,7                                                                  -7,4
Radijas                                         5,1                                                                  10,6
Žurnalai                                        –0,2                                                                 3,7
Degalinės                                     -13,5                                                               12,9
Lauko statinė reklama                   -14,                                                                 1 8,1
Lauko vaizdo reklama                   –18,5                                                               -11,1
Laikraščiai                                   -23,5                                                                -1,1* nėra visų duomenų
Šaltinis: TNS LT
Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prekių pristatymo kaštų valdymas: skirtingų e. parduotuvių patirtys Premium

Sąnaudoms vis labiau spaudžiant, estų e. prekybininkai, tarp jų ir mažmenininkas „Selver“, skelbia nuo rudens...

Prekyba
05:45
Kaip grįžta investicijos į socialinę atsakomybę

Lietuvos verslo pasaulyje yra dvi klaidingo mąstymo kryptys, kai pradedama kalba apie socialinę atsakomybę.

Rinkodara
2019.07.21
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 7

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą 6

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas...

Rinkodara
2019.07.18
„Epson Europe“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Spausdintuvų ir projektorių gamintoja „Epson“ pasirinko savo komunikacijos partnerius Baltijos šalims. Jais...

Rinkodara
2019.07.18
Signalas „Amazon“: sėkmę raško didieji konkurentai

Svarbiausios JAV prekybos milžinės „Amazon“ vasaros rinkodaros akcijos „Prime Day“ sėkme mėgaujasi ir kiti...

Rinkodara
2019.07.18
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 38

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 10

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros 2

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o...

Rinkodara
2019.07.14
„F1“ vardu neteisėtai paženklinti saldainiai nepasiekė Lietuvos vartotojų 1

Lietuvos apeliacinis teismas padėjo tašką dar vienoje saldumynų byloje. Šį kartą į teisininkų akiratį pateko...

Rinkodara
2019.07.14
BNS ir „15min“ savininkas žengia į lauko reklamos rinką

Estijos verslininko Marguso Linnamae valdomos bendrovės „MM Grupp“ antrinė įmonė „UP Invest“, valdanti...

Rinkodara
2019.07.12
„Lietuvos ryto“ TV parduota: vadovas lieka, valdyba keičiasi 3

„Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupė pardavė iki šiol jai priklaususį televizijos kanalą. 100% „Lietuvos ryto“...

Rinkodara
2019.07.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau