Reklama internete pernai augo 17,4%

Publikuota: 2013-02-04
Nuotrauka: Aušros Barysienės
„Verslo žinios“

Didžiausias reklamos kiekio šuolis 2012 m., skaičiuojant reklamos plotą ir laiką, užfiksuotas kine – 53,2%, internete reklamos pagausėjo 17,4%, o laikraščiuose jos išspausdinta 23,5% mažiau. Reklamos pajamos dar skaičiuojamos, tačiau rinka neabejoja, kad metinis rodiklis jau antrus metus iš eilės bus teigiamas. Augimo laukiama ir šiemet.

Televizijose reklamos laikas 2012 m., palyginti su ankstesniais metais, išaugo 20%. Šį didėjimą bene labiausiai lėmė televizijos kanalų „Info TV“, „Liuks!“, „MTV Mir“ ir „TV8“ mastai, kuriuos rinkos tyrimų bendrovė TNS LT pradėjo matuoti nuo šių metų pradžios. Skaičiuojant be šių kanalų, reklamos laikas televizijose augo 4,8%.Marius Marčenkovas, „Aegis Media“ grupės, Lietuvoje valdančios „Carat“ ir „Vizeum CMS“ reklamos planavimo agentūras, žiniasklaidos direktorius, VŽ teigė, kad televizijos reklamos kiekio augimas 2012 m. buvo tikėtinas, nes televizija – aiškus paklausos lyderis tarp didžiųjų reklamdavių.

Reklamavosi bankai

Televizijų biudžetus didino didžiausi sektoriai pagal išlaidas televizijos reklamai – mobiliojo ryšio operatoriai, farmacijos įmonės ir prekybos tinklai, atitinkamai 7%, 8,5% ir 6%.„Finansinių paslaugų įmonės, esančios ketvirtoje vietoje, išlaidas reklamai televizijoje didino net 50%“,– skaičiuoja p. Marčenkovas. Laikraščiuose reklamos plotas mažėjo 23,5%, žurnaluose – 0,2%.Giedrė Juronienė, rinkos tyrimų bendrovės TNS LT reklamos monitoringo vadovė, tvirtina, kad padėtis žurnaluose geresnė nei laikraščiuose. Žurnaluose reklamos kiek sumažėjo, tačiau mažėjo ir žurnalų skaičius.„Kita vertus, negalime daryti prielaidos, kad mažėjant kiekiui tiek sumenks ir pajamos. Pinigai bus suskaičiuoti kovą, tada ir matysime realų Lietuvos reklamos rinkos vaizdą, tačiau tendencijos 2012 m. nelabai skyrėsi nuo užpernai, kai bendros reklamos pajamos augo 5%“, – aiškino p. Juronienė.

Prognozės pasitvirtino

Internete reklamos 2012 m. užfiksuota 17,4% daugiau, arba 3,9 mln. vienetų. Prognozės, kad 2012 m. labiausiai augs interneto ir kino reklamos kiekiai, darytos praėjusių metų pradžioje, rinkos tyrimų bendrovei apklausus didžiausias žiniasklaidos planavimo agentūras, reklamos davėjus ir žiniasklaidos priemonių vadovus, pasitvirtino. O laikraščiuose reklamos sumažėjo daugiau nei prognozuota.Kaip teigia p. Marčenkovas, buvo laukiama, kad laikraščių reklamos sumažės, nes 2012 m. reklamos biudžetas buvo tendencingai perskirstomas iš laikraščių į internetą. Jo duomenimis, išlaidos reklamai laikraščiuose 2012 m. krito 15%, o internete – 16% augo, palyginti su 2011 m.„Persiskirstymas vyko dėl nuolat mažėjančios laikraščių skaitytojų auditorijos ir nuolat augančio interneto vartojimo. Ši tendencija išsilaikys ir 2013 m., tačiau laikraščių reklamos kiekio kritimą šiek tiek sumažins lankstesnė jų reklamos kainų politika šiais metais“,– tendencijas brėžia p. Marčenkovas. Kaip VŽ jau rašė, ekspertai tikisi maždaug 4–5% pajamų augimo 2012 m. ir 2013 m.Pernai labiausiai reklamos kiekį didino Seimo rinkimai, futbolo čempionatas ir olimpiada, šiemet padėtį turėtų pagerinti palengva gerėjanti ekonominė padėtis ir šviesesni įmonių vadovų lūkesčiai, Lietuvos pirmininkavimas ES Tarybai.Pernai didžiausi reklamdaviai buvo „Tele2“, UAB „Studio Moderna“ („Top Shop“ prekių ženklas) ir „Omnitel“. Palyginti su ankstesniais metais, pirmasis didžiausių reklamdavių dešimtukas nesikeitė, tik įmonės persigrupavo vietomis. Dažniausiai reklamavosi prekybos tinklai ir mobilaus ryšio operatoriai.

Reklamos kiekio pokytis %

2012 m., palyginti su 2011 m.                           2011 m., palyginti su 2010 m.Kino reklama                                 53,2                                                                53,8
Televizijos                                     20,2                                                                0,8
Internetas                                     17,4                                                                 *
Vidaus TV reklama                        5,7                                                                  -7,4
Radijas                                         5,1                                                                  10,6
Žurnalai                                        –0,2                                                                 3,7
Degalinės                                     -13,5                                                               12,9
Lauko statinė reklama                   -14,                                                                 1 8,1
Lauko vaizdo reklama                   –18,5                                                               -11,1
Laikraščiai                                   -23,5                                                                -1,1* nėra visų duomenų
Šaltinis: TNS LT
Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
TV rinka: į konkurencinę kovą dėl lyderio pozicijų įsitraukė ir LRT Premium

TV3 grupės kanalai pandemiją išgyveno lengviau ir skaičiuoja mažiau praradusi reklamos sekundžių nei LNK.

Rinkodara
2020.09.29
„Pigu“ ambicijos: 30 parduotuvių iki metų pabaigos Premium 4

Vienintelis būdas užtikrinti gerą klientų patirtį ir operatyvų prekių pristatymą yra toks, kai prekės...

Prekyba
2020.09.29
Rugpjūtį mažmeninės prekybos įmonių apyvarta padidėjo 0,5% 

Išankstiniais duomenimis, mažmeninės prekybos įmonių apyvarta be PVM 2020 m. rugpjūtį sudarė...

Prekyba
2020.09.28
FNTT atliko kratas kompiuterine technika prekiaujančioje įmonėje  9

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) Vilniaus apygardos valdyba, vadovaujant Vilniaus apygardos...

Prekyba
2020.09.28
IKEA keičia darbdavio komunikacijos kryptį

IKEA keičia darbdavio komunikaciją – dirbti bendrovėje kvies jos esami darbuotojai.

Rinkodara
2020.09.27
Sprendžia lygtį, ar auganti e. komercija – ilgalaikė tendencija Premium

Sportinės aprangos gamybos milžinė „Nike“ viliasi, kad e. prekybos šuolis, sekęs po koronaviruso pandemijos...

Prekyba
2020.09.27
TOP 10 turtingiausiųjų mados versle  Premium

Didžiausios pasaulyje prabangos prekių grupės LVMH vadovas Bernard’as Jeanas Etienne’as Arnault yra...

Prekyba
2020.09.26
Teismas: bauda „Eurovaistinei“ skirta teisingai 1

8.700 Eur bauda vaistinių tinklui „Eurovaistinė“ už klaidinančią reklamą skirta pagrįstai, nusprendė teismas.

Rinkodara
2020.09.25
Darbo išteklius planuoti „Iki“ padės dirbtinis intelektas  Premium 1

Prekybos tinklas „Iki“ savo parduotuvėse pradeda diegti automatizuotą darbo išteklių planavimo (DIP) sistemą,...

Prekyba
2020.09.25
„Varlė.lt“ investuoja į naują sandėlį 9

Prekybos centras internete „Varlė.lt“ atsisako kai kurių logistikos ir sandėliavimo partnerių ir keliasi į...

Prekyba
2020.09.24
Džiaugsmo kartėlis tarp „Akropolio“ ir restorano „Džiaugsmas“ Premium 3

Valstybinis patentų biuras nagrinėja kelis ginčus tarp UAB „Akropolis Group“ ir UAB „Džiugu“, valdančios...

Rinkodara
2020.09.24
„Fielmann“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius

Optikos bendrovė „Fielmann“ pradeda bendradarbiavimą su žiniasklaidos planavimo agentūra „Open Agency“.

Rinkodara
2020.09.23
Vartojimo tendencijos teigiamos, nuotaikos – atsargios Premium

Didžiausią galvos skausmą šiandien mažmenininkams kelia lėta vartojimo atsigavimo kreivė ir vis dar...

Prekyba
2020.09.23
„Ozas“ baigia įrengti baseinų kompleksą 3

Prekybos ir pramogų centras „Ozas“ nekeičia planų įrengti tris mokymo plaukti baseinus. Baseino erdvėje...

Prekyba
2020.09.22
„Triniti Jurex“ turi naują rinkodaros ir komunikacijos vadovę

Besijungiančių advokatų kontorų „Triniti“ ir „Jurex“ komunikacijos ir rinkodaros vadove pradeda dirbti Rita...

Rinkodara
2020.09.21
LRT: Eurolygos transliacijų kaina – dvigubai mažesnė nei spekuliuota 3

Lietuvos nacionalinis transliuotojas LRT teigia, kad naujojo sezono Eurolygos rungtynių transliavimo teisių...

Rinkodara
2020.09.21
Dizaino darbai vėl varžysis „NAPA Baltic“

Lietuvos dizaino asociacija (LDA) produktų pakuočių kūrėjus ir verslus kviečia teikti paraiškas į jau šeštus...

Rinkodara
2020.09.20
IPRA konkursas keliamas į kitus metus

Tarptautinė ryšių su visuomene asociacija (IPRA) nukėlė šių metų spalį Vilniuje planuotą komunikacijos...

Rinkodara
2020.09.20
„Lidl Lietuva“ ir „Tele2“ apsikeitė vietomis

Tyrimų bendrovės „Kantar“ duomenys rodo, kad liepą fiksuodamas spartesnis reklamos rinkos atsigavimas.

Rinkodara
2020.09.20
Lionelis Messi laimėjo 9 m. trukusį teisinį ginčą Premium

Futbolininkas Lionelis Messi po devynerius metus trukusio teisinio mūšio gali naudoti savo vardą kaip prekės...

Rinkodara
2020.09.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus