Strömbergas: į darbą einame kaip į karą

Publikuota: 2013-12-06
svg svg
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
„Verslo žinios“

Danas Strömbergas, „TeliaSonera“ siųstas naujasis „Omnitel“ vadovas, šiek tiek jau papurtė įmonę ir tarsi pažadino iš gražaus sapno apie lyderystę Lietuvos rinkoje.

Švedas, turintis reputaciją žmogaus, kuris ateina į problemines įmones, sutvarko jų valdymą bei finansus ir išeina, neslepia, kad taip bus ir su „Omnitel“. Tačiau konkrečių terminų nenurodo.„Būsiu tiek, kiek reikės. Niekur neskubu“, – sako p. Strömbergas.Darbus Lietuvos bendrovėje jis pradėjo nuo naujos komunikacijos strategijos, mokėjimo planų ir pastangų įlieti šviežio kraujo į įvairaus lygio vadovų postus.

– Jums pradėjus vadovauti „Omnitel“, bendrovę paliko keletas įvairaus lygio vadovų ir darbuotojų, pasikeitė reklamos stilius, atsirado nauja, mobiliuoju internetu grįsta, kainodara. Ir pati bendrovė pastaruoju metu akcentuoja didelius pokyčius bei siekį susigrąžinti rinkos lyderio pozicijas. Ką tiksliai reiškia šie „dideli pokyčiai“ ir kaip jie bus įgyvendinami? – Kaip pastebėjote, keičiame komunikacijos stilių į šiltesnį ir paprastesnį (naujos bendrovės reklamos – 3D kompiuterinės grafikos animacija – VŽ). Taip pat keičiame kainodarą ir įmonės organizacinę struktūrą. Nuo kitų metų pradžios teturėsime tris padalinius: verslo, privačių ir išankstinio mokėjimo klientų. Kiekvienas iš jų bus atsakingas už visą darbą su savo srities klientais, pradedant nuo patirties, baigiant produktų kūrimu.Šiuose padaliniuose bus sutelktos ir visos funkcijas: klientų aptarnavimo, pardavimo, kokybės ir rinkodaros. Noriu, kad įmonėje būtų visapusiška vadovų atsakomybė, kad galėtume su tais trimis žmonėmis bet kada aptarti visus esminius klausimus.Keičiame ir vidinę komunikaciją, nes anksčiau ji nebuvo nuosekli. Nebuvo bendros žinios. Kartais vidinė komunikacija nesutapdavo su išorine ir pan. Regis, net pati įmonė ir darbuotojai nelabai suprato, koks tikrasis kursas. Dėl to kalbamės su darbuotojais, aiškiname jiems, kokia yra įmonės vizija, kaip ją įgyvendinti, kaip dėlioti prioritetus kiekviename iš minėtų segmentų ir t. t.Be to, dedame daug pastangų siekdami pagaliau gauti investicijų grąžą iš plečiamo tinklo.

– Kokios būklės buvo bendrovė, kai perėmėte vadovavimą? – Pirmiausia pastebėjau neaiškų pozicionavimą. Buvome arogantiški ir nežinojome, kokie norime būti. Nei viduje, nei išorėje neturėjome nuoseklios komunikacijos. Įmonė buvo užstrigusi kažkur pusiaukelėje tarp „Tele2“ ir „Bitės“. Kita aiški problema buvo klientų nutekėjimas, dėl to mažėjo įmonės pajamos ir pelnas. Abonentų nutekėjimą pavyko bent jau pristabdyti. O finansinius pusmečio rezultatus pamatysime netrukus. Taip pat pajutau, kad įmonėje dar yra geros energijos ir gerų žmonių, kurie nori toliau kovoti.

– Kaip vertinate mūsų telekomunikacijų rinką? – Esu dirbęs panašų darbą Danijoje. Ten konkurencija irgi stipri, bet to, ką pamačiau Lietuvoje, nesitikėjau. Į darbą kasdien einame kaip į karą. Iš dalies tai yra gerai, konkurentai neleidžia apsnūsti.

– Kokie darbai jau atlikti ir kas įmonės dar laukia? Gal keisis dar keli vadovai, gal mažės arba daugės darbuotojų? – Kaip minėjau, keičiame įmonės struktūrą. Bet dėl to neketiname masiškai atleisti žmonių. Dalis jų – apie 85 – buvo atleista dar prieš man ateinant. O pastaruoju metu tam tikrose veiklose, pavyzdžiui, klientų aptarnavimo srityje, darbuotojų pas mus padaugėjo, nes atsisakome dalies partnerių ir siekiame turėti daugiau savo salonų. Ypač labiausiai lankomose vietose.Aišku, pakeitimų vadovų komandoje įvairiu lygmeniu bus. Keisis ir mano komanda. Mums reikia šviežio kraujo, ir geriausiai ne iš telekomunikacijų sektoriaus. Matau, kad galime pasitempti rinkodaros, produktų valdymo ir kai kuriose kitose srityse. Pripažinkime, kad „Omnitel“ turi arogantiškos bendrovės reputaciją. Reikia tai pakeisti, ir tikiuosi, kad nauji žmonės padės tai įgyvendinti. Nesakau, kad dabartiniai vadovai padarė klaidų ar dirbo blogai. Tiesiog yra toks valdymo stilius, numatantis, kad įmonėje turi būti balansas tarp ilgamečių patyrusių komandos narių ir naujų talentų, naujų vėjų. Švedijoje ir Danijoje tai natūralu.Norime pakeisti ir požiūrį bei mąstyseną įmonėje, kad būtų telkiamasi į išorinius dalykus, į klientus, o ne vidinius reikalus, kaip buvo iki šiol. Visi turime jausti, kad būtent klientai mums moka atlyginimus.

– Ar tai reiškia, kad darbuotojų ir vadovų atlyginimus siesite su įmonės rezultatais? – Kai kurie skyriai, pavyzdžiui, pardavimo, jau seniai taip dirba. Svarstome galimybę diegti darbuotojų vertinimo, paremto rezultatais, sistemą.

– Minėjote įmonės prioritetus. Kokie jie? – Pirmiausia privalome užtikrinti geresnę kliento patirtį. Kitaip tariant, privalome elgtis su klientais geriau nei iki šiol, kad jie norėtų pasidalyti ta patirtimi su kitais. Antras prioritetas – produktai ir paslaugos, kurias lengva suprasti ir naudoti. Klientų bendravimas su „Omnitel“ turėtų būti gerokai paprastesnis nei dabar. Kalbu apie mokėjimo planus, kitus pasiūlymus, skaidresnę kainodarą ir visus kitus klientams matomus dalykus.Trečias prioritetas – tinklas. Norime turėti geriausią tinklą Lietuvoje ir iš jo uždirbti.

– Argi tokio neturite? Ankstesni įmonės vadovai mėgdavo pabrėžti, kad „Omnitel“ yra technologijų lyderė, turinti itin stiprią technologijų bazę, plačiausią tinklą ir sparčiausią internetą. – Turime neblogą techninę bazę ir platų tinklą, bet neefektyviai veikiančias pagrindines stotis. Naudojame trijų skirtingų gamintojų – „Nokia Siemens Networks“, „Motorola“ ir „Huawei“ – techniką, tai gerokai didina tinklo priežiūros ir aptarnavimo sąnaudas. Galima sakyti, kad turime tris skirtingus tinklus, kurie tiesiog buvo sujungti į vieną.Šiuo metu keičiame bazines stotis ir kitą tinklo įrangą į „Huawei“. Didžiuosiuose miestuose, pajūryje ir Rytų Lietuvoje modernizavimą jau baigėme. O prieš Kalėdas į Lietuvą atvažiuos dar 14 sunkvežimių su įranga.Technika perkama „TeliaSonera“ grupės mastu, tad kainos yra palankios.Beje, didžiausias naujos įrangos pranašumas tas, kad ji suvartoja apie 30–40% mažiau elektros energijos, o atsižvelgiant į jūsų elektros kainas, tai nuostabi savybė. Vienu šūviu mažiname poveikį aplinkai, tinklo tvarkymo sąnaudas ir savo sąskaitas už elektrą.Ši Lietuvoje vos ne dvigubai brangesnė nei Švedijoje.

– Tarptautiniai ekspertai vis užsimena, kad mobiliųjų duomenų planai yra per pigūs ir dažnai neatsveria bendrovių investicijų, įdėtų į tinklą. Lietuvoje padėtis, regis, tokia pati. Kaip vertinate padėtį šiame rinkos segmente? – Tai man yra didžiausias iššūkis. Mobiliojo ryšio ir interneto kainos Lietuvoje yra mažiausios Europoje. Tačiau įranga visur kainuoja tiek pat, tad operatoriams gauti grąžą  iš investicijų čia nėra lengva, ypač palyginti su kitais šalies ūkio sektoriais. Padėtį gelbėja tik mažesnės nei Šiaurės šalyse darbo jėgos kainos. Tačiau amžinai taip būti negali. Anksčiau ar vėliau kainodara turės būti keičiama.Skaičiuojame, kad normali, mus tenkinanti ir nenuostolinga kaina yra 25 Lt už 100 MB ir apie 40 lt už 1 GB duomenų.

– Kokios permainos laukia mobiliojo ryšio rinkos artimiausioje ateityje? – Užtenka apsidairyti aplinkui, žvilgtelėti į tai kas vyksta kitose šalyse.Viena aiški tendencija yra duomenų planai. Per keletą metų balso paslaugos ir žinutės taps itin plataus vartojimo preke, nemokamai dalijama duomenų paketo dalimi.  Mokėsime tik už duomenis. Jų srautai didės, o balso perdavimo ir žinučių – mažės.Matome, jog šalyse, kur tai jau vyksta, bendros pajamos iš vieno vartotojo didėja. T.y. pajamomis iš mobiliųjų duomenų mums pavyksta atsverti mažėjančias pajamas iš balso paslaugų ir žinučių.Šiuo metu pagal mobiliųjų duomenų suvartojimą Lietuva atsilieka nuo Europos maždaug porą metų. Pagal SIM kortelių skvarbą Lietuva yra bene pirmoje vietoje pasaulyje. Konkurencijos ir kainų srityse – panašiai. Bet duomenų suvartojimas čia vienas mažiausių Europoje. 1 GB Lietuvoje yra daug. O, pavyzdžiui, Danijoje mažiausias mūsų („TeliaSonera“ grupės įmonių – VŽ) siūlomas duomenų kiekis plane yra 20 GB per mėnesį. Manau, po metų standartu Lietuvoje gali tapti 2 GB planai. Vėliau ateis 5, 10, 20 GB planai.Pagrindinis šio segmento variklis yra vaizdo paslaugos kaip „You Tube“ ir televizija telefone (tokią paslaugą savo klientams neseniai pasiūlė tai pačiai verslo grupei kaip ir „Omnitel“ priklausanti bendrovė TEO – VŽ).

– Kad jau lyginame mobiliųjų duomenų suvartojimą, kyla klausimas ir dėl tai lemiančių aplinkybių. Ar Šiaurės šalyse kaip Švedija ar Danija yra tiek pat Wi-Fi prieigos taškų kiek pas mus – biuruose, gatvėse, parkuose (įskaitant „Zebra“), baruose, restoranuose, mokyklose, traukiniuose, autobusuose ir t.t.? – Yra, bet tikrai ne tiek, kiek Vilniuje. Nepaisant to, duomenų suvartojimas didės, nes ir pačių duomenų pasaulyje sparčiai daugėja.

– Kada turėtume laukti jūsų minėtų pasikeitimų kainodaroje, ir ko imsis „Omnitel“? – Sunku pasakyti. Dabartinis kainų lygis išliks apie metus, kol baigsis karas rinkoje.Aš paveikslą matau taip: „Tele2“ neabejotinai yra žemų kainų lyderė. Prieš juos čia nelaimėsime, todėl į šį frontą net neisime. „Bitė“, nors pastaruoju metu ir žengia į „Tele2“ daržą, stipriausia yra klientų aptarnavimo srityje. Iš jų galime šio to pasimokyti. Bet iš tikrųjų „Omnitel“ turi tapti trečiuoju šio trikampio kampu. Bendrovės vardas turėtų asocijuotis su technologijomis, kokybe ir inovacijomis. Žinau, kad tą patį deklaravo ir ankstesni vadovai, bet įmonė vis dėlto bandė užimti pozicijas visuose trijuose kampuose. Dabar to nebebus. Mes tikrai nebūsime pigiausia bendrovė ir į dabar vykstantį kainų ir akcijų karą nesivelsime. Mobilieji duomenys – štai kur mūsų stiprybė. Turime apie 60% Lietuvos mobiliojo interneto rinkos. 60% iš viso šalyje suvartojamo mobiliųjų duomenų srauto generuoja mūsų klientai. Iš dalies tai susiję su mūsų siūlomais „Apple“ įrenginiais. „iPhone“ ir „iPad“ vartotojai suvartoja kelis kartus daugiau mobiliųjų duomenų nei „Android“ įrenginių vartotojai.

– Iš kokių veiklos segmentų „Omnitel“ šiuo metu gauna daugiausiai pajamų? Ar tai atitinka jūsų viziją? – Didžiąją dalį pajamų vis dar gauname iš balso paslaugų ir žinučių. Iš mobiliojo interneto gauname apie 20% pajamų. Tačiau pajamos iš mobiliųjų duomenų kasmet išauga apie 20 procentinių punktų. Manau, kad po 2–2,5 metų mūsų veiklos pajamos turėtų pasiskirstyti maždaug po lygiai – 50% iš balso bei žinučių  ir 50% iš mobiliųjų duomenų.Kalbant apie vartotojų segmentus, daugiausiai pajamų gauname iš verslo klientų. Dėl to sieksime pritraukti dar daugiau smulkiojo ir vidutinio verslo klientų.Taip pat bandysime susigrąžinti prarastus abonentus. Pirmiausiai koncentruosimės būtent į šią vartotojų grupę. Atsižvelgiant į tai peržiūrinėjame ir savo lojalumo programas. Vienas iš svarstomų variantų, yra draudimo sektoriuje naudojamas modelis – kuo ilgiau esi mūsų klientas, tuo pigiau tau kainuoja mūsų paslaugos. Svarstome įvairius modelius, bet dar nepriėmėme sprendimų. Juolab kad svarbu yra ne tik išlaikyti esamus klientus, bet  ir didinti jų skaičių.* * *Dosjė

  • Ponas Strömbergas gimė 1958 m. Švedijoje. Helsinkio Aalto technologijų universitete įgijo magistro laipsnį. Jis iki šiol neturi paskyros socialiniuose tinkluose.
  • Ponas Strömbergas „TeliaSonera“ dirba daugiau kaip 20 metų. Joje yra ėjęs daug įvairių vadovaujamų pareigų – turi sėkmingo darbo komandoje ir organizacijos kūrimo, pokyčių ir susijungimų valdymo bei rezultatų pasiekimo sudėtingomis rinkos sąlygomis patirties.
  • Darbą bendrovėje „Omnitel“ jis pradėjo šių metų birželio 14 d. Vasarą su šeima persikėlė gyventi į Vilnių.
„Omnitel“ rezultatai
  • Trečiojo ketvirčio bendrovės pajamos siekė 116 mln. Lt, arba 9% mažiau nei tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu.
  • Bendros įmonės pajamos per tris šių metų ketvirčius mažėjo 7%, iki 345 mln. Lt. Per tą patį 2012 m. laikotarpį bendrovės pajamos buvo 374 mln. Lt.
  • Per tris šių metų ketvirčius „Omnitel“ investavo 41,3 mln. Lt. Daugiausiai investuota į tinklo įrangą ir klientų aptarnavimą.
  • Šių metų birželio pabaigoje „Omnitel“ turėjo 1,95 mln. vartotojų.
  • Sausį–liepą, bendrovė prarado 13.499 abonentus. Pernai tuo pat metu – 17.628.
  • RRT duomenimis, antrąjį ketvirtį mobiliojo ryšio aktyvių abonentų (t.y. naudojamų aktyvių SIM kortelių) skaičius Lietuvoje sumažėjo 0,5% ir buvo 4,94 mln.

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Reklamos technologijų startuolis „RedTrack“ pritraukė beveik 0,5 mln. Eur investiciją Premium

Ukrainiečio Vlado Zhovtenko Lietuvoje vystomas startuolis „RedTrack“ (Lietuvoje – UAB „Ztech Software“),...

Technologijos
2020.08.11
Užsienio investuotojas, žadėjęs unikalų produktą, pasitraukia  Premium 5

Užsienio biotechnologijų startuoliui, moksliniams tyrimams gavusiam ES investicijų, iš pradžių buvo mesti...

Pramonė
2020.08.11
Virtualios realybės pramogoms pritaikė „Uber“ modelį – jei ne karantinas, turėtų bent 50 arenų Premium 2

Plėtrą franšizės pagrindu dažnam pailgina modelio sukūrimas, „know-how“ aprašymas, nerimas, kad partneris...

Gazelė
2020.08.11
PST dalį gamybai reikiamos elektros gamins nuosavose saulės jėgainėse

Viena didžiausių Lietuvos statybos įmonių grupių AB Panevėžio statybos trestas (PST) dalį gamybos procesuose...

Pramonė
2020.08.10
„Twitter“ stoja į eilę dėl „TikTok“ padalinio JAV įsigijimo 9

„Twitter“ kreipėsi į Kinijos bendrovę „ByteDance“, kuriai priklauso vaizdo įrašų programėlė „TikTok“, ir...

Vadyba
2020.08.10
„Siemens“ neišvengė pelno kryčio

Didžiausio Europos pramonės konglomerato „Siemens“ grynasis pelnas antrąjį metų ketvirtį susitraukė 47,7% iki...

Pramonė
2020.08.08
Užklijuotos įrenginių kameros: paranoja ar puiki apsaugos priemonė 7

Pasaulyje vyksta begalė išmaniųjų įrenginių kamerų atakų (angl. camfecting), kurių metu siekiama įsilaužti į...

Technologijos
2020.08.08
„Facebook“ – rekordas, M. Zuckerbergui – šimtasis milijardas   Premium

Akcijos penktadienį pasaulio biržose pigo, rinkų dalyviams stebint augančią įtampą tarp JAV ir Kinijos.

Rinkos
2020.08.07
„Alphabet“ transformacija: įspūdinga plėtra tolina kompaniją nuo įkūrėjų vizijos Premium 2

Norint pamatyti, kaip keičiasi „Google“, tereikia užlipti ant plikos kalvos priešais interneto milžinės...

Technologijos
2020.08.07
„Twitter“ ir „Facebook“ imsis naujų žingsnių, kad užkirstų kelią manipuliavimui rinkėjais

Artėjant JAV prezidento rinkimams, socialiniai tinklai „Twitter“ ir „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad...

Technologijos
2020.08.07
Jungtinės Karalystės „Symba Sync“ kuriasi Lietuvoje

Jungtinės Karalystės programinės įrangos bendrovė „Symba Sync“ įsteigė įmonę Lietuvoje.

Technologijos
2020.08.07
„Telia“ pasirinko dar vienus kūrybinius partnerius

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuvos“ skelbtą taktinės kūrybinės agentūros konkursą laimėjo agentūra...

Rinkodara
2020.08.07
D. Trumpas JAV verslui davė 45 dienas nutraukti ryšius su „TikTok“ ir „WeChat“ 14

JAV prezidentas Donaldas Trumpas, pradėjęs kampaniją prieš kinų valdomas technologijų bendroves, savo šalies...

Technologijos
2020.08.07
Patogūs mokėjimai pagal telefono numerį mažesnių bankų klientams vis dar nepasiekiami Premium

Prieigą prie sistemos, kuri leidžia pagal telefono numerį pinigus pervesti ar gauti, reguliuotojas yra...

Finansai
2020.08.07
Startuolis „Discontract“ pasirašė draudimo sutartį su „Lloyd‘s“ 1 mln. Eur sumai

Lietuvių startuolis „Discontract“, siūlantis meistrų iškvietimo ir namų priežiūros paslaugas, pradėjo...

Paslaugos
2020.08.06
„Tele2“ ima siūlyti automatizuotą būsto ir gyventojų turto draudimo paslaugą 1

Bendrovė „Tele2“ skelbia savo klientams suteiksianti galimybę būsto ir gyventojų turto draudimą įsigyti...

Paslaugos
2020.08.06
Ankstyva diabeto komplikacijų diagnostika: lietuviai sukūrė unikalų medicininį prietaisą  Verslo tribūna 1

Lietuviai sukūrė inovatyvų prietaisą, kuris padeda sergantiesiems diabetu savarankiškai stebėti savo pėdų...

Technologijos
2020.08.06
Išrinkti Lietuvai „World Summit Awards“ atstovausiantys sprendimai

Kasmetinio skaitmeninio turinio sprendimų konkurso „Naujasis knygnešys 2020“ finalininkai šiemet iš viso...

Technologijos
2020.08.05
 Premjeras: mokslo metai šiemet prasidės ugdymo įstaigose

Mokslo metai šiemet prasidės ugdymo įstaigose, sako premjeras Saulius Skvernelis. 

Technologijos
2020.08.05
ES pradėjo tyrimą dėl „Google“ planuojamo „Fitbit“ įsigijimo

Europos Komisija pradėjo „išsamų tyrimą“, siekdama išsiaiškinti, ar JAV technologijų milžinės „Google“...

Technologijos
2020.08.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus