Mugės tinka ne visiems

Publikuota: 2013-12-21
Nuotrauka: Algimanto Kalvaičio
„Verslo žinios“

Jei verslas grindžiamas artimu bendravimu su klientais, reikia atidžiai rinktis rinkodaros priemones. Parodos ar mugės, kuriose gausu žmonių, vargu ar tiks tiems, kurie nori kiekvienam klientui papasakoti apie parduodamą prekę. Tokiems verčiau puoselėti prekybą nedidelėje krautuvėje.

Kristina Damulevičienė ir Eglė Rubinienė, auginančios dukreles, prisipažįsta, kad verslo imtis paskatino vaikai. Ponia Rubinienė, ieškodama gražių drabužėlių krikštynoms, ne tik rado kuo papuošti dukras, bet ir ėmėsi prekybos vaikiškais drabužiais. O p. Damulevičienė krikštynų proga dukroms nusprendė įteikti įdomesnių dovanų: rankų darbo lėlių, meškinų. Taigi dvi draugės sujungė savo verslus – prekybą vaikiškais drabužiais bei dovanas – ir atidarė parduotuvę Klaipėdoje „Vaikų salonas“.

Asmeniškas bendravimas

Parduotuvę verslininkės planavo atidaryti Klaipėdos senamiestyje. Jau buvo radusios jaukias patalpas, tačiau paskutinę minutę persigalvojo ir nusprendė įsikurti Lietuvininkų aikštėje.„Šios patalpos geresnės nei senamiestyje, nes čia yra kur pastatyti automobilį, parduotuvė labiau matoma. Jei būtume įsikūrę viename iš senamiesčio skersgatvių, tik prisikviestas klientas galėtų ateiti, o nieko apie parduotuvę nežinantis vargu ar užsuktų“, – pasakoja p. Damulevičienė.Pašnekovės pastebi, kad klientai linkę asmeniškai pabendrauti, todėl prekybos centras tokiai parduotuvei nebūtų tinkama vieta.„Ateina močiutės, pasakoja apie anūkus, koks vardas, kokio amžiaus. Kartu renkame aksesuarus, drabužius, žaislus. Dideliame prekybos centre, kur minios žmonių, būtų neįmanoma asmeniškai bendrauti“, – pasakoja „Vaikų salono“ pardavėja Kristina, verslininkių vadinama parduotuvės Fėja.Į parduotuvę užsuka ne tik klaipėdiečiai, bet ir iš Tauragės, Šilalės, Telšių.„Būna, kad tenka pirkėjų palaukti, nes jie nespėja atvažiuoti iš kitų miestų. Kai pirkėjas patenkintas, jis visada grįžta“, – verslo filosofiją aiškina p. Kristina.

Parodos nepasiteisino

Norėdamos padidinti parduotuvės žinomumą, verslininkės investuoja į rinkodarą. Viešbučiuose, restoranuose, poilsio namuose, Palangos oro uoste platino skrajutes, ant kurių lietuvių, anglų ir rusų kalbomis informuojama, ką galima įsigyti „Vaikų salone“.„Skrajutės pasiteisino. Vasarą daug skrajučių išdalijome Palangos oro uoste ir parduotuvėje apsilankė nemažai pirkėjų iš Rusijos“, – sako p. Damulevičienė.Socialinį tinklą „Facebook“ pašnekovės įvardija kaip pagrindinę sklaidos priemonę. Susikurtoje parduotuvės paskyroje nuolat bendrauja su pirkėjais, rengia konkursus ir pan.„Skatiname pirkėjus siųsti savo vaikų, aprengtų mūsų parduotuvėje įsigytais drabužiais, nuotraukas. Paskyroje skelbiame apie nuolaidas arba slaptažodį, kurį pasakius parduotuvėje bus suteikta nuolaida. Svarbu feisbuką prižiūrėti kasdien ir nuolat bendrauti su klientais, tik tada bus naudos“, – sako p. Rubinienė. Vis dėlto dažniausiai smulkiesiems verslams naudingos parodos ar mugės daug naudos verslininkėms nedavė. „Mugėse būna minios žmonių, kai jie susispiečia prie mūsų stendo, trypčioja, nebegalime su kiekvienu pabendrauti, papasakoti apie prekes. Galbūt mūsų prekės neatitinka mugėse įprasto asortimento. Pavyzdžiui, siūlome vienos autorės kuriamus brangokus aksesuarus. Žmogui turi paaiškinti, kodėl prekė tiek kainuoja, kitaip jis apsisuks ir nueis, tačiau kai aplink būrys žmonių, asmeniškai pasikalbėti sudėtinga“, – sako p. Damulevičienė.Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios".

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vilniaus oro uosto Kalėdų eglutė iš konfiskuotų daiktų apskriejo pasaulio žiniasklaidą

Artėjant šventėms, Vilniaus oro uostas pasirinko neįprastą būdą priminti keleiviams apie draudžiamus gabenti...

Paslaugos
17:52
„Elektrum Lietuva“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Baltijos šalių elektros gamintojos „Latvenergo“ antrinė įmonė „Elektrum Lietuva“ išsirinko naujus...

Rinkodara
13:16
Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ignitis“, „iPhone“ iki nuolaidų bei žaidimų

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai šiemet labiausiai domėjosi naujuoju...

Rinkodara
09:49
E. prekyboje daugėja naujų sprendimų  Premium

Praėjus metams nuo JAV prekybos milžinės „Walmart“ sprendimo įrengti savo klientams šimtus specialių...

Prekyba
09:16
Lietuvos ekonomika sėkmingai iriasi prieš pasaulinės recesijos srovę, tačiau ar užteks jėgų?

Lietuvos ekonomikos augimas toliau viršija prognozes ir 2019-aisiais, tikėtina, augo panašiu tempu kaip ir...

Rinkodara
2019.12.11
Tardamiesi su partneriu Kinijoje, sužinojo, kad reikia plano B Premium

Eksporto į Kiniją sėkmės istorija gali susiklostyti ir per vienus metus, tik gali prireikti plano B – kas...

Gazelė
2019.12.11
„Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ gamintoja skųs NTAKD skirtą baudą 1

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) dėl daug visuomenės dėmesio sulaukusio gėrimo...

Rinkodara
2019.12.11
„MG Baltic“ laimėjo bylą prieš V. Baką apeliacinės instancijos teisme

Vilniaus apygardos teismas antradienį nusprendė, kad žemesnės instancijos teismas šių metų pradžioje...

Prekyba
2019.12.11
Tyrimas: sveikesnių produktų vartojimas didėja, o ribotinų mažėja 

Duona, cukrus ir sviestas – šiuos produktus kasdien vartoja daugiausia Lietuvos gyventojų. Beveik pusė žmonių...

Prekyba
2019.12.11
Nefinansinių įmonių pajamos per metus ūgtelėjo 9,1%

Per devynis šių metų mėnesius šalies įmonės gavo 70,8 mlrd. Eur pajamų, o jų ikimokestinis pelnas siekė 4,8...

Prekyba
2019.12.11
„Barbora“ siūlys pasiimti prekes neišlipant iš automobilio 1

Didžiausia Baltijos šalyse elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ Vilniuje, Kaune ir...

Prekyba
2019.12.11
Populiariausios „Google“ paieškos Lietuvoje: rinkimai, „Ignitis“ ir „Džokeris“

Metų pabaigoje tradiciškai „Google“ skelbia kasmetinių tendencingiausių 2019 m. užklausų sąrašą, kuriame...

Rinkodara
2019.12.11
„Interneto vizija“ simboliškai atnaujino savo prekės ženklą

Svetainių talpinimo ir domenų registravimo paslaugas teikianti bendrovė „Interneto vizija“ atnaujino...

Rinkodara
2019.12.11
„Baltoji banga“ pasidalijo ironišku „Mėslitos“ vadovo interviu 

Tarptautinę antikorupcijos dieną skaidraus verslo iniciatyva „Baltoji banga“ ir asociacija „Investors' Forum“...

Prekyba
2019.12.11
„Ignitis grupė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius 5

Energetikos bendrovės „Ignitis grupė“ paskelbtą reklamos kūrybos agentūros konkursą laimėjo agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.12.11
Rinkodaros ir komunikacijos lyderiai: kokie bus 2020-ieji Premium

Dalijamės lyderiaujančių rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos įmonių vadovų, nuomonės lyderių mintimis...

Rinkodara
2019.12.11
Kinai nori pirkti visko ir brangiai: kaip jiems parduoti lietuviškus produktus Premium 1

Kinijos rinka yra besotė, todėl daugelį smulkiųjų gamintojų ji gąsdina, kad nepajėgs tenkinti jos poreikių.

Gazelė
2019.12.10
Žurnalistų sąjungos narių teises gins „Triniti“

Nuo šiol Lietuvos žurnalistų sąjungos narius konsultuos ir jų teises gins advokatų kontora „Triniti“.

Rinkodara
2019.12.10
Lapkritį – 2,2% suderinta vidutinė metinė infliacija

Vidutinė metinė infliacija Lietuvoje, apskaičiuota pagal su kitomis Europos Sąjungos šalimis suderintą...

Prekyba
2019.12.10
„Financial Times“ skyrė įvertinimą „Go Vilnius“

Vilniui atitenka „Financial Times“ įvertinimas – „Go Vilnius“ pripažinta geriausia miesto verslo plėtros...

Rinkodara
2019.12.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau