Estai nutraukia bendradarbiavimą su „Air Lituanica“

Publikuota: 2013-11-28
Atnaujinta 2015-06-01 14:13
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
 

Estijos skrydžių bendrovė „Estonian Air“ pranešė nutraukianti paslaugų ir komercines sutartis su Vilniaus savivaldybės valdoma „Air Lituanica“. Lietuvos skrydžių bendrovę tokie veiksmai nustebino.

„Bendrovė „Air Lituanica“ kelis kartus neįvykdė mokėjimo įsipareigojimų bendrovei „Estonian Air“, numatytų mūsų sutartyse, – pranešime spaudai cituojamas Janas Palméris, bendrovės „Estonian Air“ vadovas. – „Estonian Air“ buvo priversta nutraukti sutartis dėl pakartotinių jų pažeidimų iš oro bendrovės „Air Lituanica“ pusės, kurie nebuvo pašalinti nepaisant besitęsiančių derybų ir atsiskaitymo pasiūlymų, kuriuos pateikė bendrovė „Estonian Air“.Pranešama, kad kol kas bendrovė „Estonian Air“ tęs skrydžius maršrutu Vilnius-Amsterdamas pagal galiojantį skrydžių tvarkaraštį. Sprendimas dėl maršruto Vilnius-Berlynas bus priimtas šią savaitę.Keleiviai, turintys bendrovės „Air Lituanica“ bilietus (prasidedančius skaičiais 431-XXXXXXX) bus priimami į bendrovės „Estonian Air“ skrydžius tik lapkričio 28 ir 29 dienomis. Pradedant nuo lapkričio 30 dienos, į bendrovės „Estonian Air“ skrydžius bus laipinami tik keleiviai, turintys „Estonian Air“ bilietus (prasidedančius skaičiais 960-XXXXXXXXX) ir partnerių oro bendrovių („KLM“, „Delta“, „Hahn Air“ ir t.t.) bilietus.

Nelengvas sprendimas

Pono Palmér teigimu, bendrovei „Estonian Air“ tai buvo labai nelengvas sprendimas, tačiau jis buvo būtinas.„Bendrovė „Estonian Air“ negali palaikyti bendrovės „Air Lituanica“ daugiau nei tai numato sutartis. Mūsų pirmoji užduotis yra tarnauti savo keleiviams, ir todėl mes padarysime viską, kad įvykdytume mūsų įsipareigojimus jiems“, - pabrėžia p. Palméris.Pagal Skrydžių paslaugų sutartį (Flight Services Agreement, FSA), nutrauktą nuo ketvirtadienio, lapkričio 28 dienos, bendrovė „Estonian Air“ turėjo teikti skrydžių paslaugas bendrovei „Air Lituanica“, naudodama vieną 76 vietų orlaivį iki 2015 metų pabaigos. Šis orlaivis buvo skirtas skrydžiams iš Vilniaus į Amsterdamą ir Berlyną.Pagal Komercinę sutartį (Commercial Agreement), bendrovė „Estonian Air“ teikė visą eilę paslaugų bendrovei „Air Lituanica“, pavyzdžiui, priėjimą prie bendrovės „Estonian Air“ pardavimo ir platinimo kanalų, bilietų pardavimo ir įplaukų tvarkymo.

„Air Lithuania“: estai mums skolingi 5,7 mln. Lt

Erikas Zubrus, „Air Lituanica“ direktorius, teigia, kad „Air Lituanica“ ir „Estonian Air“ komercinis bendradarbiavimas nutrauktas vienašališkai. Tokie estų veiksmai, anot jo, pažeidžia sutartį ir partnerystės principus.„Estonian Air“ vienašališkai nutraukus sutartį, jie liko mums – kompanijai „Air Lituanica“ – skolingi 5,7 mln. Lt už jau praskridusius keleivius ir sumokėtus depozitus. Tokie drastiški Estijos kompanijos veiksmai galėjo būti iššaukti to, kad „Air Lituanica“ per tokį trumpą laiką – 5 mėn. - Amsterdamo reisą pavertė rentabiliu, jo užkrovimas yra 75%, tad šis reisas gali tapti puikiu „Estonian Air“ pajamų šaltiniu,“ – estus kaltina p. Zubrus.Jo teigimu, komercinis bendradarbiavimas su „Estonian Air“ nutrūko po ilgų derybų dėl sutarties sąlygų, kurios netenkino abiejų šalių. Nuo lapkričio 28 d. skrydžius į Amsterdamą vykdo Estijos oro linijų bendrovė, o į Berlyną, Briuselį, Miuncheną ir Prahą – „Air Lituanica“.

Keleiviai nepatogumų nepatirs

„Kompanijai „Estonian Air“ perėmus vykdyti skrydžius iš Vilniaus į Amsterdamą, keleiviai neturėtų pajusti jokių nepatogumų, tačiau iškilus klausimams, jie visada gali kreiptis į Klientų aptarnavimo centrą, teigiama „Air Lituanica“ pranešime.„Esame pardavę 480 bilietų į Amsterdamo skrydžius ir visais keleiviais bus pasirūpinta, o keleiviais, kurie įsigijo bilietus per „Estonians Air“, pasirūpins Estijos kompanija t.y. garantuos jiems jų teises,“ – žada p. Zubrus.Skrydžius į Briuselį, Berlyną, Miuncheną ir Prahą vykdys „Air Lituanica“ ir visos paslaugos, kaip ir iki šiol, bus teikiamos pagal šios kompanijos tvarką. Skrydžiai bus vykdomi „Air Lituanica“ orlaiviu – 86 vietų „Embraer 175“.Anot p. Zubraus, „Air Lituanica“ reikalauja, kad skola būtų grąžinta, o jeigu ne, tai naudosis kraštutine priemone, t.y. kreipsis į Tarptautinį Arbitražą. Taip pat „Air Lituanica“ sieks Amsterdamo reisą vykdyti savarankiškai.

Į Amsterdamą - per „Estonian Lithuania“

Veiklos pradžioje oro linijų bendrovė „Air Lituanica“ savo komerciniu partneriu pasirinko Estijos oro linijų bendrovę „Estonian Air“. Lietuvos ir Estijos aviakompanijos susitarė bendradarbiauti bilietų platinimo ir tiesioginių bei jungiamųjų skrydžių vykdymo srityse. Aviakompanijos bendradarbiavo vykdydamos bendrojo kodo skrydžius – kai kurie „Air Lituanica“ skrydžiai turėjo „Estonian Air“ skrydžių numerį. Bilietus buvo galima įsigyti per „Estonian Air“ ir „Air Lituanica“ pardavimų kanalus.
Nuo lapkričio 28 d. bilietus į Amsterdamo reisą bus galima įsigyti tik per „Estonian Air“ pardavimo kanalus, o į Berlyno, Briuselio, Miuncheno ir Prahos – per „Air Lituanica“ bilietų platinimo kanalus. Nepaisant to, kaip keleiviai įsigijo skrydžio bilietus į Amsterdamą, jie visi galės skristi, tik jiems bus suteikiamos „Estonian Air“ paslaugos t. y. skrydis bus vykdomas Estijos aviakompanijos lėktuvais ir su jų skrydžio numeriu „OV“, orlaivyje skrydžio metu bus teikiamos „Estonian Air“ paslaugos, jie prisiims visą atsakomybę už keleivių saugumą, garantuos jiems jų teises.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau