Kodėl socialinis intelektas toks svarbus

Publikuota: 2013-11-24
Nuotrauka: Živilės Barkauskaitės
 

Daugelio mūsų aplinkoje esama žmonių, kurie yra savo srities specialistai ar baigę kelias aukštąsias mokyklas, tačiau taip ir neradę savo vietos, nepritaikę ir neatskleidę savo gebėjimų. Nors jųintelektiniais gebėjimais neabejojama, dažnai jie dirba nesudėtingus, aukštesnės kompetencijos nereikalaujančius darbus. Gali būti įvairiųpriežasčių, tačiau pažvelkime atidžiau į vieną iš jų – neišvystytąsocialinį intelektą.

Pirmą kartą socialinio intelekto koncepciją pristatė Kolumbijos universiteto psichologas Edvardas Torndaikas 1920 metais paskelbtame straipsnyje, kai kiek atslūgo didžiulis susidomėjimas intelekto koeficiento matavimais. Jis pažymėjo, kad norint dirbti sėkmingai tarpasmeninis efektyvumas yra gyvybiškai svarbus. Jo socialinio intelekto apibrėžimas skambėjo taip: tai gebėjimas suprasti ir valdytižmones ir išmintingai veikti palaikant žmogiškuosius santykius, gyventi visavertį gyvenimą. Šiandien yra įvairių socialinio intelekto koncepcijų, tačiau visos akcentuoja savęs ir kito pažinimą per tarpusavio santykius.
 
Reikšmė darbo aplinkoje

 
Šiandien ne tik vadovai, bet ir darbuotojai retai gali atlikti užduotis visiškai vieni. Gebėjimas efektyviai bendradarbiauti ir bendrauti – būtina sąlyga norint gerai atlikti darbus, pasiekti užsibrėžtų tikslų.Kaskart seminaruose, nepriklausomai nuo jų temos, dalyviai pamini bendradarbiavimo ir komunikacijos problemas, nurodo aiškaus, nuoseklaus, atviro ir pagarbaus bendravimo stygių. Nuolatiniai ir greiti pokyčiai aplinkoje ir pačioje organizacijoje, fragmentiškas bendravimas, neapibrėžtumas – tokia daugelio organizacijų kasdienybė. Tad vadovams yra svarbu gebėti pelnyti komandos pasitikėjimą ir pagarbą, palaikyti ramybę ir susitelkimą, dėti pastangas sukurti aplinką, kur žmonės išliktų motyvuoti, nors ir susiduria su nusivylimu. Organizacijos sėkmė priklauso nuo jos darbuotojų veiklos efektyvumo.Vadovams ir darbuotojams būtina suprasti, ko, kada ir kaip nori jųklientai. Sunku įsivaizduoti, kaip tai gali būti pasiekta be išvystytųbendravimo įgūdžių. Yra tyrimų, rodančių, kad aukšto socialinio intelekto pardavimų darbuotojai generavo du kartus didesnį pelną nei vidutinio ar žemesnio socialinio intelekto darbuotojai. Be to, darbuotojai turi dirbti kaip darni komanda. Tam vėlgi reikalingas išmanantis bendravimą vadovas. Gebėjimas suprasti, kas motyvuoja atskirus komandos žmones, atitinkamai paskirstyti vaidmenis komandoje, suprasti komandos veiklos dėsnius, kūrybiškai spręsti konfliktus, ypačsvarbūs efektyviam darbui.
 
Įtaka karjerai
 
Darbuotojas, turintis puikią profesinę kompetenciją, tačiau nesugebantis ja dalytis, kurti pozityvių santykių su aplinkiniais, neturintis drąsos aiškiai ir argumentuotai išdėstyti ir pristatyti savo minčių ir idėjų,sugebės gerai atlikti savo užduotis ir bus gerai įvertintas per metinį veiklos aptarimą, tačiau karjerai to ne visada pakanka.
 
Kyla klausimas: ar galima ugdyti socialinį intelektą? Šiuos gebėjimus tikrai galima ir reikia stiprinti, net jei esate tarpasmeninių santykių ekspertas – olimpinių aukštumų pasiekę plaukikai moka plaukti, bet vis tiek kasdien treniruojasi. Tik tam būtina viena ir svarbiausia sąlyga – motyvacija (žr. lentelę)
 
Galiausiai nedarykite visko iš karto, būkite kantrūs ir eikite po vieną žingsnį visaverčio profesinio ir asmeninio gyvenimo link. O jei manysite, kad reikalinga išorinė pagalba, ieškokite patikimo ugdomojo vadovavimo specialisto.Kaip ugdyti socialinį intelektą:• atidėkite viską į šalį ir visą dėmesį skirkite bendravimui;
• daugiau klausykite nei kalbėkite;
• išnaudokite galimybę patylėti;
• atidžiai stebėkite nežodinius signalus;
• stenkitės bendrauti remdamiesi pozityviomis nuostatomis;
• daugiau dėmesio skirkite kitam nei sau;
• „apsiaukite kito batus“;
• santykyje būkite autentiški reikšdami savo mintis ir jausmus;
• mokykitės sklandžiai pristatyti save;
• ieškokite patikimo šaltinio gauti grįžtamąjį ryšį apie savo tarpasmeninio bendravimo gebėjimus;
• planuokite konkrečius šių gebėjimų tobulinimo veiksmus ir juos įgyvendinkite;
• mokykitės iš žmonių, turinčių puikius socialinius gebėjimus.Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Pastatų skaitmenizavimas: metas raškyti vaisius Verslo tribūna

Skaitmenizavimas ir daiktų internetas iš pagrindų keičia požiūrį į pastatų valdymą – šis tampa kur kas...

CITYSERVICE
06:00
Kauno prekybos miestelis turi naują rinkodaros vadovę 

Kaune įsikūrusio prekybos miestelio „Urmas“ rinkodaros vadove tapo Dovilė Lengvenienė, pakeitusi Joną Plentą,...

Prekyba
2020.02.26
Eksporto kelių ieškanti „MV Group“ pasamdė naują pardavimų plėtros vadovą 

Aurimas Abromavičius, pastaruosius penkerius metus ėjęs Centrinės ir Rytų Europos regiono verslo vadovo...

Prekyba
2020.02.26
Kokias algų medianas sausį mokėjo didžiausi šalies darbdaviai Premium

Naujausi „Sodros“ skelbiami duomenys rodo, kokias algų medianas sausį mokėjo daugiausia darbuotojų turinčios...

Vadyba
2020.02.26
Už ką darbuotojams moka algą Premium

Atlygis yra vienas pagrindinių kriterijų, pagal kurį darbuotojai sprendžia, ar jų pastangos ir rezultatai...

Vadyba
2020.02.26
Iššūkis Lietuvos vadovams Pietų Afrikoje: kaip dirbti, kai komandoje vieni lyderiai? Verslo tribūna

Tik savaitė – tik penkios dienos pokyčio įgyvendinimui svečioje šalyje – tokį iššūkį turi įveikti aukščiausio...

Vadyba
2020.02.26
Darbuotojas turi teisę dirbti keliose įmonėse joms apie tai nežinant 5

Darbuotojas po darbo gali dirbti ir antroje darbovietėje. Darbdaviai neturi teisės domėtis, kur darbuotojas...

Finansai
2020.02.25
Kodėl konkurento bankrotu kitos įmonės nebūtinai džiaugiasi

Kai įmonei nesiseka, konkurentai džiaugiasi, nes gali atsiriekti didesnę rinkos dalį. Vis dėlto kiekvienas...

Gazelė
2020.02.25
RC visiems vadovams išsiųstus priminimus buhalteriai įvertino prieštaringai Premium 1

Registrų centras šiemet ne­­laukė paskutinės finan­si­nių ataskaitų už 2019 m. pateikimo dienos ir vi­siems...

Finansai
2020.02.25
Sausį didžiausias algų medianas mokėjo IT įmonės Premium

„Sodra“ skelbia, kurios šalies įmonės mokėjo didžiausias algų medianas sausį. Jos duomenimis, pirmąsias dvi...

Vadyba
2020.02.25
Po 40-ies, kai prasideda antrasis kvėpavimas, vis dažniau pradedama dirbti sau Premium 5

Siekiant karjeros, be mokymų neapsieinama, tačiau po 40-ies ateina laikotarpis, kai pergalvojama, kas...

Gazelė
2020.02.25
Darbo ieškantys kandidatai meluoja, o įmonės toleruoja

Mėgindami pelnyti galimo darbdavio simpatiją, darbo ieškantys specialistai dažnai pasako tik dalį tiesos apie...

Vadyba
2020.02.24
Nepriklausomų valdybos narių samda: valstybė lenkia verslą

Pusė – 52% – verslo savininkų sako, kad svarstytų samdyti nepriklausomą valdybos narį. 24% jų jau yra samdę.

Gazelė
2020.02.24
Turtingiausi pasaulio CEO pinigų turi 133 kartus daugiau už Holivudo žvaigždes

Elono Musko, elektrininių automobilių gamintojos „Tesla“ CEO, turtas yra šešis kartus didesnis, negu...

Vadyba
2020.02.23
Darbuotojų atranka: į CV nežiūri, bet prašo atsakyti į 3 klausimus

Kosmetikos bendrovė „The Body Shop“ nusprendė taikyti supaprastintą darbuotojų atrankos būdą. Įdarbins tuos,...

Vadyba
2020.02.22
Savininkui įtinka trečiasis samdomas vadovas Premium

Daugiau kaip pusė verslo savininkų norėtų samdyti vadovą. Tačiau tie 57% akcininkų turėtų nusiteikti, kad...

Gazelė
2020.02.22
Vyresnio amžiaus darbuotojai su diskriminacija kovoja teismuose 1

Diskriminuoti amžiaus pagrindu nėra legalu, tačiau dažnai vienintelė vieta, kurioje su šiuo reiškiniu kovoti...

Vadyba
2020.02.22
Kokia pagyrų ir kritikos dozė geriausiai motyvuoja darbuotojus Premium

Komplimentai komandai yra vienas efektyviausių ginklų vadovo arsenale. Tinkamai ir laiku pagirti darbuotojai...

Vadyba
2020.02.21
Apie šiandienos mokytojus – iš lyderių lūpų Verslo tribūna

Švietimo sistemoje dirbantys mokytojai kasdien susiduria su skirtingais iššūkiais, kaip išugdyti mąstantį,...

Vadyba
2020.02.21
Suskaičiavo, kiek yra laisvų darbo vietų

Pernai Lietuvoje buvo 18.300 laisvų darbo vietų samdomiesiems darbuotojams. Lyginant su 2018 m., jų skaičius...

Vadyba
2020.02.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau