Apsikeitęs idėjomis verslas juda sparčiau

Publikuota: 2013-11-24
Atnaujinta 2015-06-01 14:58
Nuotrauka: Juditos Grigelytės
 

Burtis, kooperuotis ar dalintis idėjomis įmonės Lietuvoje vis dar mažai linkusios, tačiau pavyzdžiai rodo, kad nuoseklus neformalus bendravimas duoda verslui nemažai naudos.

„Mūsų profesijai itin svarbus bendradarbiavimas, o jis neįmanomas be bendravimo. Todėl ir ieškome įvairių formų. Rasti būdą, kuris padeda atrišti žmonėms liežuvius, atverti širdis, leisti keistis mintimis ir idėjomis – tai ir yra šio projekto tikslas“, – apie jau šešerius metus veikiantį „Jogailos cechą“ pasakoja Alvydas Žabolis, įmonių grupės „Zabolis partners“ vadovaujantysis partneris.Taip pavadinta neformali profesinė bendruomenė vienija sostinės Jogailos g., Vilniaus g., Gedimino pr. įsikūrusį verslą, teisės, investicijų, audito, nekilnojamojo turto, konsultacijų bendroves. Cecho įmonės draugėn susiburia du kartus per metus: vasarą organizuojami įvairūs renginiai, koncertai, o žiemą, prieš Kalėdas savo partnerius, klientus, kolegas įmonės sukviečia į šventinį vakarą. „Paprastai visi pasislėpę daro kalėdinius vakarėlius, kviečia klientus, vengia vieni kitų. Mes iškėlėme idėją, kad klientai yra bendri, o mes vienas kitam visai ne konkurentai, todėl būtų naudinga bendrauti atvirai, išsakyti idėjas“, – pažymi p. Žabolis.Pasak jo, vienas iš siekiamų tikslų – suburti tokią aplinką, kad idėjomis dalintis galėtų ir priešingose stovyklose esantys ar konkuruojantys verslininkai.Ir idėjų, ir sandorių„Jogailos cechas“ šiuo metu buria apie 10 įmonių, jos, anot pašnekovų, sudaro tam tikrą bendruomenę. „Cecho idėja žavi tuo, kad ji nukreipta į bendruomeniškumo skatinimą. Pagrindinė mintis ir yra prisidėti prie nedidelės bendruomenės vystymosi, gerovės“, – sako dr. Virginijus Lepeška, vienos iš narių „OVC Consulting“ valdybos pirmininkas.Pasak jo, visi renginiai pirmiausia skirti tam, kad būtų galima suvesti žmones, sudaryti galimybę jiems bendrauti, gerai praleisti laiką. O tai savaime duoda ir dalykinės verslo naudos. „Kai verslininkai susitinka, gimsta daugiau idėjų, vėliau įvyksta daugiau sandorių. Mes visi konsultuojame tam tikrus klientus, tad bendraujant atrandame naujų bendrų taškų, naujų projektų“, – naudą verslui mato Laimonas Skibarka, advokatų kontoros SORAINEN vadovaujantysis partneris.Į cecho renginius įmonės sukviečia savų partnerių, taip pat Vyriausybės organizacijų atstovų, konsultantų. Toks bendravimas, pasak pašnekovų, įmonėms taip pat naudingas.

Dėmesys klientams

Panašių verslo iniciatyvų nėra daug, tačiau vadovai pasidžiaugia, kad jau išgirsta žinių apie kitų įmonių kooperaciją ar bent bendrus kalėdinius renginius.Dar vienas iš ryškesnių bendradarbiavimo pavyzdžių – „Verslo gurmanai“. Jau ketverius metus į bendruomenę susibūręs paslaugų verslas susirenka vasarą, švente baigia pirmą darbo metų dalį. Tuo metu klientams tradiciškai išdalinami ir „Verslo gurmanų“ apdovanojimai.„Turi būti ir aktyvus, ir matomas, kad klientai prisimintų, kas tu, tokią paslaugą teiki. Konkurencinga aplinka skatina ieškoti naujų formų ir būdų, neformalus bendravimas taip pat naudingas“, – sako dr. Irmantas Norkus, vienos iš narių „Raidla Lejins & Norcous“ advokatas, vadovaujantysis partneris. Gurmanų bendruomenę taip pat sudaro apie 10 įmonių, tokių kaip „KPMG Baltics“, „Lanners, McGovern & Co“, „NASDAQ OMX Vilnius“ ir kt. Visos šios įmonės dirba paslaugų sektoriuje, taip pat geografiškai yra įsikūrusios netoli viena nuo kitos. Pasak p. Norkaus, paslaugų įmonėms svarbu palaikyti santykius su esamais ir potencialiais klientais, tad kooperacija ir bendri, kartu su bendraminčiais organizuojami renginiai puikus būdas su klientais bendrauti neoficialiai.Kadangi vasaros šventės pasiteisino, šiemet „Verslo gurmanai“ nusprendė bendru šventiniu renginiu atšvęsti ir Kalėdas.Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios".

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
Ministerija: didžiųjų pasaulio įmonių apmokestinimo naudos Lietuva sulauktų 2025-aisias

Lietuva palaiko globalaus pelno mokesčio tarptautinėms kompanijoms iniciatyvą įvedant jį nuo 2024-ųjų, o jo...

Finansai
12:24
„Transparency international“: dėl duomenų atvėrimo ir panaudojimo Lietuva užima paskutinę vietą ES 11

Lietuva yra tarp prasčiausiai viešajam interesui svarbius duomenis atveriančių ir panaudojančių Europos...

Rinkodara
2022.05.18
TV3 nuo birželio transliuos naują kanalą rusų kalba 2

TV3 žiniasklaidos grupė antradienį pranešė nuo birželio pradžios pradėsianti transliuoti naują kanalą rusų...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
„Verslo žinioms“ – Metų nacionalinės žiniasklaidos priemonės apdovanojimas

Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienos išvakarėse apdovanoti Europos Sąjungos (ES) investicijų efektyvumą...

Verslo aplinka
2022.05.06
„Rekvizitai.lt“ – nauja duomenų analizės paslauga ir dovana VŽ prenumeratoriams 6

Portalą „rekvizitai.lt“ papildo nauja „Premium“ rubrika, kurioje vartotojai galės parsisiųsti „rekvizitai.lt“...

Prekyba
2022.05.05
Internetinė žiniasklaida „google mokesčio“ norėtų nuo 2023-iųjų 4

Internetinė žiniasklaida siūlo Vyriausybei svarstyti galimybę taikyti skaitmeninių paslaugų mokestį...

Rinkodara
2022.05.04
EK atmetus skundą dėl LRT finansavimo, ginčas persikėlė į ES Teisingumo Teismą

Europos Komisija (EK) atmetė Lietuvos komercinės žiniasklaidos skundą dėl Lietuvos nacionalinio radijo ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Ekspress Grupp“ pirmojo ketvirčio nuostolis viršijo 0,5 mln. Eur

„Delfi“ naujienų portalus Baltijos valstybėse valdanti Estijos žiniasklaidos ir pramogų grupė „Ekspress...

Rinkodara
2022.04.29
Institucijoms suteikta daugiau galių riboti karo propagandą

Seimas antradienį patvirtino pataisas, suteiksiančias daugiau galimybių žurnalistų etikos inspektoriui...

Verslo aplinka
2022.04.19
LRT atnaujina savo prekės ženklus

Iki 2022 m. vasaros LRT žiūrovai išvys atnaujintus LRT kanalų prekės ženklus. Įvaizdžio atnaujinimas apima...

Rinkodara
2022.04.12
Rusija apkaltino „YouTube“, kad blokuoja Valstybės Dūmos kanalą

Rusijos pareigūnai šeštadienį apkaltino vaizdo įrašų ir transliavimo platformą „YouTube“ blokuojant...

Verslo aplinka
2022.04.09
Rusija kovoja su „Google“: apkaltino „melagienų“ skleidimu

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ ketvirtadienį pareiškė uždrausianti JAV interneto...

Inovacijos
2022.04.07
Lietuvoje pradėta retransliuoti Ukrainos „UA: PBC“ radijo programa

Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) per vidurinių bangų siųstuvą Lietuvoje pradėjo...

Rinkodara
2022.04.04
LRTK žiniasklaidai prilygino dalį vaizdo tinklaraštininkų 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) patvirtino gaires vaizdo tinklaraštininkams (vlogeriams),...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
„Google“ raginama šalinti programėles, per kurias galima žiūrėti uždraustas TV programas 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) kreipėsi į „Google“, prašydama pašalinti iš „Google Play...

Rinkodara
2022.03.23
G. Landsbergis: daugiau Rusijoje veikusių žiniasklaidos priemonių svarsto, ar kurtis Lietuvoje

Laisvosios Europos Radijui/Laisvės radijui (RFE/RL) paskelbus apie Vilniuje atidaromą biurą, užsienio reikalų...

Rinkodara
2022.03.18
Rusija blokavo virtinę užsienio tinklalapių, įskaitant estų „Postimees“

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“, paprašius Generalinei prokuratūrai, trečiadienį...

Rinkodara
2022.03.16
Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje 365 dezinformacijos atvejai 2

Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje užfiksuoti 365 dezinformacijos bruožų turėję atvejai. Jų buvo 218...

Rinkodara
2022.03.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku